LOL wie zegt dat ik de auto voor het milieu heb besteld?evert65 schreef:Wat een belachelijke topic, eerst een wagen kopen voor het miljeu en dan gaan tunen voor 2% meer
En vervolgens dik boven de 130 gaan scheuren
Stelletje milieu vervuilers

LOL wie zegt dat ik de auto voor het milieu heb besteld?evert65 schreef:Wat een belachelijke topic, eerst een wagen kopen voor het miljeu en dan gaan tunen voor 2% meer
Aha, we gaan het over belachelijkheden hebben, dan heb ik er wel een paar:evert65 schreef:Wat een belachelijke topic, eerst een wagen kopen voor het miljeu en dan gaan tunen voor 2% meer
Waar is hier?RichieB schreef:Ik zal het doorgeven hier.
Ik denk dat je vooral het toegenomen koppel (440 -> 500Nm) van de D5 zal merken onderin.IV39 schreef:Door de tuning hoop ik dat de diesel beter oppakt en iets meer vermogen krijgt. Voornamelijk in de hybride stand omdat dan de diesel bijna zelfstandig aan het werk moet.
De getallen die bekend zijn, zijn helaas in de powerstand gemeten. Ik zou eigenlijk willen weten wat er gebeurt in de hybride stand. Dat de auto in ieder geval niet minder zuinig wordt, is mooi meegenomen.
En natuurlijk is de powerstand dan nog leuker. Maar om dagelijks mee te rijden, vind ik die stand net iets te zenuwachtig.
Dat is waar. Voor mij persoonlijk geldt dat ik per dag 200 km rij waarvan 90% snelweg. De diesel zal dus met name vanaf 100 km zijn werk doen. Ik hoop dat daar dus dan het koppel lekker toeneemt etc.RichieB schreef:Ja, maar dan alleen als je accu leeg is of als je in Power mode rijdt. Anders gebruik je voor het optrekken de elektromotor.
Ik heb zelf de Rica tuning gehad op mijn s80 D5 2012. Zit dezelfde diesel motor in als bij de PIH. Wel zeker te vergelijken qua beleving met een A6 3.0 TDI, en er zit echt fors meer power in boven de 100 km/u. Mijn V70 R (360+ pk) liep maar heel langzaam uit boven de 100.NielsPHEV schreef:Ik vind de auto echt niet traag boven de 150 km/h. Hierbij geef ik wel toe dat een 3.0 TDI niet mijn referentie is Ik zou zeggen kom een keertje langs ik woon 10 km van de Duitse grens dan gaan we het samen proberen.Superfunky schreef:Mooi! Dan val ik in de doelgroep!NielsPHEV schreef: en (slik) het oordeel van BS op je van toepassing is.
Geen idee, ga het meemaken. Ik cruise vaak 150+, dus als tie daar te sloom is (hetgeen ik niet heb kunnen vaststellen, maar wel een aantal keren voorbij heb zien komen als opmerking van berijders), dan gaat tie naar Rica. Ik zou 't niet doen voor de sprintjes, daar lijkt tie rap zat. Misschien een beetje voir het soepeler karakter dat sommige gebruikers melden.
Verder heb ik 'm toch alleen voor 't geld en zal ik pure alleen gebruiken waar het volgens mij voor dient: in de stad. Verheug me nu al op al die mensen die hun duim naar me opsteken als ik m'n dagelijkse ritten door Utrecht maak. Grote spandoeken: "dank je Superfunky! dankzij jou kunnen wij weer een beetje beter ademen!" Top hoor! Oh ja, ze geven me er ook nog €1.500 voor, goed bezig daar in Utrecht!
Overigens heb ik jaren in Utrecht gewoond en je persoonlijke inspanningen om het stadsmilieu te verbeteren ontroeren me werkelijk.
Ik kan dit bevestigen. Mijn PIH heeft op de teller 241 km/h aangegeven en ook ik had het idee dat er nog wel iets bij zou kunnen als ik meer ruimte had gehad.V70D5AWD schreef:Heb een PIH rijder gesproken die in duitsland al moeiteloos 240 op de teller had waarbij hij aangaf dat er nog meer inzat....Ik rij zelf een V70 D5 met Rica stage2 (240pk/460NM) Beetje opletten met wegrijden in de eerste versnelling maar daarna een bak koppel beschikbaar. Trekt bovenin de toeren beter door en motor reageert gewoon veel sneller en gretiger. Duidelijk merkbaar dus. Deze tuning kan dus gewoon in de D6. Meer is het niet schat ik zo in.
Ook vreemd. Waarom geven ze dan 230 km als top op?edv60h schreef:Ik kan dit bevestigen. Mijn PIH heeft op de teller 241 km/h aangegeven en ook ik had het idee dat er nog wel iets bij zou kunnen als ik meer ruimte had gehad.V70D5AWD schreef:Heb een PIH rijder gesproken die in duitsland al moeiteloos 240 op de teller had waarbij hij aangaf dat er nog meer inzat....Ik rij zelf een V70 D5 met Rica stage2 (240pk/460NM) Beetje opletten met wegrijden in de eerste versnelling maar daarna een bak koppel beschikbaar. Trekt bovenin de toeren beter door en motor reageert gewoon veel sneller en gretiger. Duidelijk merkbaar dus. Deze tuning kan dus gewoon in de D6. Meer is het niet schat ik zo in.
Mijn ervaring met de Volvo snelheidsbegrenzers is dat ze op de werkelijke snelheid begrenzen en niet op de snelheid op snelheidsmeters.RichieB schreef:Als er een limiter op zou zitten, zou die op de teller werken, en niet de "werkelijke" snelheid. Hoe kan de limiter die immers weten? Zoals ik al aangaf geeft TomTom 230 km/u aan, dus de specs van Volvo kloppen aardig.