Pagina 3 van 26
Geplaatst: 22.06.2013 - 08:12
door WouterJ
evert65 schreef:Wat een belachelijke topic, eerst een wagen kopen voor het miljeu en dan gaan tunen voor 2% meer
En vervolgens dik boven de 130 gaan scheuren
Stelletje milieu vervuilers
LOL wie zegt dat ik de auto voor het milieu heb besteld?

Geplaatst: 22.06.2013 - 12:29
door Superfunky
evert65 schreef:Wat een belachelijke topic, eerst een wagen kopen voor het miljeu en dan gaan tunen voor 2% meer
En vervolgens dik boven de 130 gaan scheuren
Stelletje milieu vervuilers
Aha, we gaan het over belachelijkheden hebben, dan heb ik er wel een paar:
- het is belachelijk dat onze overheid miljoenen belastinggeld stort in dit soort zinloze producten;
- het is nog veel belachelijker dat toegestaan wordt dat een fabrikant als Volvo het overgrote deel van die NL subsidiepot afroomt en in haar zak steekt terwijl ze bedoeld is voor het betaalbaar maken van een product waarvan verondersteld wordt dat het een positieve bijdrage levert aan het maatschappelijk belang;
- het is belachelijk dat wij miljoenen steken in het promoten van alles wat E te maken is terwijl in Singapore de alarmfase van kracht is omdat een gebied ter grote van de provincie Gelderland in de fik staat doordat het aangestoken is tbv de landbouw. Hoeveel PiH's moeten er rijden om dat te compenseren?
- en ja, het is belachelijk dat sommigen (hoewel, ik denk de meesten) geen bal geven om al die milieu bull. Niemand van ons zal 15k extra voor een auto als deze uitgeven omdat hij daarmee iets minder verbruikt of omdat het goed is voor het milieu. Zolang het concept blijft dat er feitelijk 2 aandrijflijnen in de auto zitten, zullen deze concepten nooit op eigen kracht kunnen concurreren met een model met 1 aandrijflijn.
Dus, ach, in het licht van al deze belachelijkheden, laat ons nou lekker spelen en kletsen over onze toys, we doen er niemand kwaad mee en zoals ik al zei: als ik voortaan in en uit Utrecht geen uitstoot meer heb, dan vind ik dat ik een hele mooie bijdrage aan het leefmilieu in de stad lever. Dat het ecologisch milieu er allemaal geen bal mee opschiet en dat de prijs die de maatschappij hiervoor neerlegt ridicuul is, dat is nou eenmaal zo. Daarvoor moet je in Den Haag zijn.
Geplaatst: 22.06.2013 - 12:44
door tomtom
@Superfunky; HULDE!
Geplaatst: 22.06.2013 - 12:56
door RichieB
Ik zal het doorgeven hier.
Geplaatst: 22.06.2013 - 13:41
door Superfunky
RichieB schreef:Ik zal het doorgeven hier.
Waar is hier?
Geplaatst: 22.06.2013 - 14:41
door RichieB
Zie mijn locatie:
<------
Geplaatst: 22.06.2013 - 14:55
door IV39
Door de tuning hoop ik dat de diesel beter oppakt en iets meer vermogen krijgt. Voornamelijk in de hybride stand omdat dan de diesel bijna zelfstandig aan het werk moet.
De getallen die bekend zijn, zijn helaas in de powerstand gemeten. Ik zou eigenlijk willen weten wat er gebeurt in de hybride stand. Dat de auto in ieder geval niet minder zuinig wordt, is mooi meegenomen.
En natuurlijk is de powerstand dan nog leuker

. Maar om dagelijks mee te rijden, vind ik die stand net iets te zenuwachtig.
Geplaatst: 22.06.2013 - 15:42
door evert65
Superfunky,
+1
Geplaatst: 22.06.2013 - 20:31
door RoaldH
IV39 schreef:Door de tuning hoop ik dat de diesel beter oppakt en iets meer vermogen krijgt. Voornamelijk in de hybride stand omdat dan de diesel bijna zelfstandig aan het werk moet.
De getallen die bekend zijn, zijn helaas in de powerstand gemeten. Ik zou eigenlijk willen weten wat er gebeurt in de hybride stand. Dat de auto in ieder geval niet minder zuinig wordt, is mooi meegenomen.
En natuurlijk is de powerstand dan nog leuker

. Maar om dagelijks mee te rijden, vind ik die stand net iets te zenuwachtig.
Ik denk dat je vooral het toegenomen koppel (440 -> 500Nm) van de D5 zal merken onderin.
Geplaatst: 22.06.2013 - 21:09
door RichieB
Ja, maar dan alleen als je accu leeg is of als je in Power mode rijdt. Anders gebruik je voor het optrekken de elektromotor.
Geplaatst: 22.06.2013 - 21:31
door IV39
RichieB schreef:Ja, maar dan alleen als je accu leeg is of als je in Power mode rijdt. Anders gebruik je voor het optrekken de elektromotor.
Dat is waar. Voor mij persoonlijk geldt dat ik per dag 200 km rij waarvan 90% snelweg. De diesel zal dus met name vanaf 100 km zijn werk doen. Ik hoop dat daar dus dan het koppel lekker toeneemt etc.
Enkele reisafstand is 100 km en thuis en op het werk laden.
Geplaatst: 22.06.2013 - 21:48
door Marc Apeldoorn
NielsPHEV schreef:Superfunky schreef:NielsPHEV schreef: en (slik) het oordeel van BS op je van toepassing is.
Mooi! Dan val ik in de doelgroep!
Geen idee, ga het meemaken. Ik cruise vaak 150+, dus als tie daar te sloom is (hetgeen ik niet heb kunnen vaststellen, maar wel een aantal keren voorbij heb zien komen als opmerking van berijders), dan gaat tie naar Rica. Ik zou 't niet doen voor de sprintjes, daar lijkt tie rap zat. Misschien een beetje voir het soepeler karakter dat sommige gebruikers melden.
Verder heb ik 'm toch alleen voor 't geld en zal ik pure alleen gebruiken waar het volgens mij voor dient: in de stad. Verheug me nu al op al die mensen die hun duim naar me opsteken als ik m'n dagelijkse ritten door Utrecht maak. Grote spandoeken: "dank je Superfunky! dankzij jou kunnen wij weer een beetje beter ademen!" Top hoor! Oh ja, ze geven me er ook nog €1.500 voor, goed bezig daar in Utrecht!
Ik vind de auto echt niet traag boven de 150 km/h. Hierbij geef ik wel toe dat een 3.0 TDI niet mijn referentie is Ik zou zeggen kom een keertje langs ik woon 10 km van de Duitse grens dan gaan we het samen proberen.
Overigens heb ik jaren in Utrecht gewoond en je persoonlijke inspanningen om het stadsmilieu te verbeteren ontroeren me werkelijk.
Ik heb zelf de Rica tuning gehad op mijn s80 D5 2012. Zit dezelfde diesel motor in als bij de PIH. Wel zeker te vergelijken qua beleving met een A6 3.0 TDI, en er zit echt fors meer power in boven de 100 km/u. Mijn V70 R (360+ pk) liep maar heel langzaam uit boven de 100.
Geplaatst: 22.06.2013 - 21:49
door RoaldH
@RichieB: Ja, klopt helemaal.

Geplaatst: 30.06.2013 - 00:21
door edv60h
V70D5AWD schreef:Heb een PIH rijder gesproken die in duitsland al moeiteloos 240 op de teller had waarbij hij aangaf dat er nog meer inzat....Ik rij zelf een V70 D5 met Rica stage2 (240pk/460NM) Beetje opletten met wegrijden in de eerste versnelling maar daarna een bak koppel beschikbaar. Trekt bovenin de toeren beter door en motor reageert gewoon veel sneller en gretiger. Duidelijk merkbaar dus. Deze tuning kan dus gewoon in de D6. Meer is het niet schat ik zo in.
Ik kan dit bevestigen. Mijn PIH heeft op de teller 241 km/h aangegeven en ook ik had het idee dat er nog wel iets bij zou kunnen als ik meer ruimte had gehad.
Geplaatst: 30.06.2013 - 09:29
door IV39
edv60h schreef:V70D5AWD schreef:Heb een PIH rijder gesproken die in duitsland al moeiteloos 240 op de teller had waarbij hij aangaf dat er nog meer inzat....Ik rij zelf een V70 D5 met Rica stage2 (240pk/460NM) Beetje opletten met wegrijden in de eerste versnelling maar daarna een bak koppel beschikbaar. Trekt bovenin de toeren beter door en motor reageert gewoon veel sneller en gretiger. Duidelijk merkbaar dus. Deze tuning kan dus gewoon in de D6. Meer is het niet schat ik zo in.
Ik kan dit bevestigen. Mijn PIH heeft op de teller 241 km/h aangegeven en ook ik had het idee dat er nog wel iets bij zou kunnen als ik meer ruimte had gehad.
Ook vreemd. Waarom geven ze dan 230 km als top op?
Wel hard hoor. Hoe is de wegligging dan?
Geplaatst: 30.06.2013 - 09:43
door Magliaveli
is het verschil in 'echte' kilometers en de teller kilometers. Zelfs een kleine afwijking bij lage snelheden geeft een grotere afwijking bij hoge snelheid.
Ik ben benieuwd wat de GPS op die snelheid aangeeft.
Geplaatst: 30.06.2013 - 10:05
door RichieB
Als er een limiter op zou zitten, zou die op de teller werken, en niet de "werkelijke" snelheid. Hoe kan de limiter die immers weten? Zoals ik al aangaf geeft TomTom 230 km/u aan, dus de specs van Volvo kloppen aardig.
Geplaatst: 30.06.2013 - 13:59
door NielsPHEV
RichieB schreef:Als er een limiter op zou zitten, zou die op de teller werken, en niet de "werkelijke" snelheid. Hoe kan de limiter die immers weten? Zoals ik al aangaf geeft TomTom 230 km/u aan, dus de specs van Volvo kloppen aardig.
Mijn ervaring met de Volvo snelheidsbegrenzers is dat ze op de werkelijke snelheid begrenzen en niet op de snelheid op snelheidsmeters.
Ik heb een keer 242 km/h op de PIH teller gezien en had zeker niet het idee dat het nog harder kon (vond het overigens ook hard zat)
Geplaatst: 30.06.2013 - 14:52
door Magliaveli
Als 242 km/h op teller 230 echte km/h is, dan is dat in ieder geval nog dichter bij elkaar als mij mijn vorige auto (BMW 120d: 240 op teller, theoretische max iets van 221). Met deze afwijking kan ik leven, zolang hij bij lage snelheden maar niet te weinig aangeeft (anders heb ik elke keer een bericht van het cjib)
Geplaatst: 01.07.2013 - 14:58
door jp-v60
Ben ook wel benieuwd naar de accelaratie boven de 140 en de wegligging bij hoge snelheden.
Ik rij nu in een getunede ml 280 ( 3.0 ltr v6 )en die blijft er aan trekken tot aan de 200.
Heb hier wel is 240 mee gereden en dan ligt die nog steeds strak op de weg.
( reed toen achter een xc60 d5 aan, maar die was nog sneller )