Pagina 3 van 4
Geplaatst: 24.06.2013 - 20:21
door Laguna-S60
Marcel_VW schreef:AlexV70 schreef:Marcel_VW schreef:Na nog wat mailcontact met het bedrijf nog niet echt een fijn gevoel over dit bedrijf dus deze S60 laat ik vooralsnog even voor wat die is.
Blijkt weer eens dat (ook mail) communicatie heel belangrijk is en dat gevoel bij aankoop meer dan 50% de doorslag geeft.
Wel nieuwsgierig wat je dit niet fijne gevoel heeft gegeven.
Het gevoel is dat ik naar de info@autowijma account mail en via een gmail account antwoord krijg, sommige vragen totaal onbeantwoord blijven en dat er in mijn ogen een bepaalde arrogantie in zit dat de auto een koopje is en die toch wel snel verkocht wordt. Verder is het taalgebruik etc allemaal wel netjes hoor.
Wijma is een bedrijf dat volgens mij goed bekend staat, een hoge omloop snelheid heeft en met name in het dure segment opereert. Vandaar ook dat deze inruiler w.s goedkoper geadverteerd staat dan anderen zodat ze hem sneller kwijt zijn. Dat is w.s ook de reden dat jij weinig geboden krijgt op je inruiler. Daar zit voor hun geen 'brood' in.
Geplaatst: 24.06.2013 - 20:53
door V70/2.4D/2003
En zoals al genoemd heb ik er inderdaad ook een te koop staan (een T5)
Een een S60 T5 is bijna net zo leuk als een S 60 RRRR maar is zeker niet te versmaden als alternatief. U weet wel,
wolf in schaapskleren. :twisted:
( Ik had eerst de tekst "oudel*llenbak die gaat als de brandweer" maar dat kan niet vanwege de angst dat ik dan het halve forum op mijn dak krijg

)
Geplaatst: 24.06.2013 - 22:12
door Marcel_VW
Heb vandaag nog eens telefonisch contact met het bedrijf opgenomen en dat gaf een veel beter gevoel dan de emails die ik heb ontvangen. De koppeling is zeer recent vernieuwd, de distributie moet over 20-25000km vernieuwd worden ( in 2006 vernieuwd ) en de remblokken voor zijn binnen 5000km aan de beurt. Verder schijnt de auto wel heel erg netjes te zijn en geen grove schades etc te hebben en boekjes volledig ingevuld. Qua tijd ga ik het helaas deze week niet meer redden om naar Leeuwarden af te reizen dus wellicht gaat deze 2.4t sowieso aan mijn neus voorbij.
De genoemde T5 van Koen is leuk en aardig, ziet er echt heel mooi en goed verzorgd uit, maar grofweg 4500 euro of 2600 euro is nogal een verschil ( althans wel voor mij ). Én er moet dan nog een trekhaak onder.
Geplaatst: 24.06.2013 - 22:29
door Dimitri-Turbo
De auto die TS plaatst ziet er goed uit... zeker voor het bedrag waar zij voor wordt aangeboden.
Dat het geen nieuwe auto is mag duidelijk zijn... maar dat het eea. vervangen is, dat is mooi mee genomen... dat er het eea aan staat te komen moge ook duidelijk zijn / cq. te verwachten.
Koste van distributie weet ik niet maar ik schat rond de 800 - 1000 euro ?!
Remblokken zijn vaak makkelijk zelf te doen... en anders door de garage voor rond de 250 - 500 euro schat ik zo.
Trekhaak? 1000 euro incl. montage haak en bedrading schat ik zelf zo, wellicht minder

Geplaatst: 24.06.2013 - 22:41
door Marcel_VW
Dimitri-Turbo schreef:De auto die TS plaatst ziet er goed uit... zeker voor het bedrag waar zij voor wordt aangeboden.
Dat het geen nieuwe auto is mag duidelijk zijn... maar dat het eea. vervangen is, dat is mooi mee genomen... dat er het eea aan staat te komen moge ook duidelijk zijn / cq. te verwachten.
Koste van distributie weet ik niet maar ik schat rond de 800 - 1000 euro ?!
Remblokken zijn vaak makkelijk zelf te doen... en anders door de garage voor rond de 250 - 500 euro schat ik zo.
Trekhaak? 1000 euro incl. montage haak en bedrading schat ik zelf zo, wellicht minder

Distributie 800-1000 euro? Moet het halve blok eruit ofzo?
310.000km beurt kost volgens
www.volvo.nl 1.050 euro...Lijkt me dat dat een grote beurt is + distributie vernieuwen?
Geplaatst: 24.06.2013 - 22:48
door V70/2.4D/2003
Distributie met remmerij is (tenminste) 1500 euro. Dat kan best goedkoper maar bij een deasler ga je het voor dat bedrag al niet redden.
Geplaatst: 24.06.2013 - 22:53
door Oceanracer
Ik zal morgen die prijzen er eens bij zoeken, heb inmiddels alles aan de hand gehad. Het is nu bedtijd. Maar even uit het hoofd is de D-riem (zonder multiriem en waterpomp) iets van € 300,00. En enkel nieuwe blokjes voor kost nog geen € 200,00. Bij de dealer natuurlijk!
Geplaatst: 24.06.2013 - 22:57
door Dimitri-Turbo
+1 ...
Distributie bij een VW caddy die ik heb rijden voor de zaak was ik al 900 kwijt bij de dealer.... Volvo zal niet ver afzitten met de prijzen

Onderdeel prijs zal het 1.2.3 niet zijn.. is vaak de manuren die het kosten, Volvo rekent al gauw 80 - 95 euro per uur incl. 21% BTW
.... dus wat hierboven ook aangegeven wordt ben je al snel rond de 1500 euro kwijt voor distributie en remmen.
Geplaatst: 24.06.2013 - 23:01
door Oceanracer
Remmen? Het gaat om de blokjes aan de voorkant!
En echt, die D-riem kost bij Volvo absoluut niet zo veel! Ik heb behalve de D-riem ook de multiriem en waterpomp laten vervangen en was om en nabij de € 500,00 kwijt. Ja, bij de Volvo-dealer en inclusief halen en brengen en inclusief leenauto.
Geplaatst: 24.06.2013 - 23:38
door Dimitri-Turbo
Dat is een scherpe prijs :thumbright: en zeker zeer netjes... had de prijzen hoger verwacht en daarom al eerder vermeld 'geschat'

Geplaatst: 24.06.2013 - 23:44
door Marcel_VW
Ik ben benieuwd dan
Oceanracer
Denk dat ik binnenkort maar eens ff binnenwip bij de lokale Volvo dealer om eens ff wat info in te winnen m.b.t. onderhoud van een S60.
Geplaatst: 25.06.2013 - 12:17
door Oceanracer
Offerte gevonden:
Arbeidsloon € 135,00
Flensbout: € 4,00
Tandriemset: € 148,00
Klein materiaal: € 10,00
BTW: 62,50
TOTAAL: € 360,00
Let wel, dit is dus zónder waterpomp en multiriem, maar het is ook niet zeker dat deze moet worden vervangen!
Geplaatst: 25.06.2013 - 12:20
door Oceanracer
Dimitri-Turbo schreef:Distributie bij een VW caddy die ik heb rijden voor de zaak was ik al 900 kwijt bij de dealer.... Volvo zal niet ver afzitten met de prijzen

Onderdeel prijs zal het 1.2.3 niet zijn.. is vaak de manuren die het kosten, Volvo rekent al gauw 80 - 95 euro per uur incl. 21% BTW
Ik rijd al dik 10 jaar VW (mijn lesauto's) en heb voor een TDI nog ooit meer dan € 400,00 (ex BTW) bij de VW-dealer betaald voor de D-riemen, inclusief multiriemen en waterpompen. De Lupo 1.4 16V van mijn vriendin daarentegen was wel € 750,00 omdat die een dubbele riem gebruikt.
Geplaatst: 25.06.2013 - 12:29
door Laguna-S60
Oceanracer schreef:Offerte gevonden:
Arbeidsloon € 135,00
Flensbout: € 4,00
Tandriemset: € 148,00
Klein materiaal: € 10,00
BTW: 62,50
TOTAAL: € 360,00
Let wel, dit is dus zónder waterpomp en multiriem, maar het is ook niet zeker dat deze moet worden vervangen!
ik raad altijd aan waterpomp mee te vervangen.. kost echt niet veel meer en dan is het maar goed. Voor hetzelfde geld begint ie te lekken binnen een jaar en dan ben je de pineut..
Geplaatst: 25.06.2013 - 12:34
door Oceanracer
Er schijnt een gemodificeerd model te zijn, welke lang(er) meegaat. Maar pas als de boel los ligt, is dat te controleren. Zelf combineer ik het ook altijd, maar het hoeft natuurlijk niet.
Een multiriem met spanner kan altijd nog, mocht dit nodig zijn. Dat hoor/zie je zelf ook nog wel.
Geplaatst: 25.06.2013 - 12:38
door Laguna-S60
Multiriem doen wij ook altijd langer, maar waterpomp liever niet

Geplaatst: 25.06.2013 - 12:42
door Oceanracer
Ach, in het ergste geval kost het je dan nog een keer € 100,00 aan arbeidsloon. Lijt me wel te overzien...
Geplaatst: 25.06.2013 - 12:44
door Laguna-S60
D-riem mag niet opnieuw geplaatst worden.
Geplaatst: 25.06.2013 - 12:48
door Oceanracer
Béétje risico durven nemen, Gerrit!

Geplaatst: 25.06.2013 - 13:03
door sju_art
Oceanracer schreef:Ik denk dat de manier van rijden belangrijker is dat de duur van het rijden. Het zou zeker zo kunnen zijn dat de marges destijds aan de dunne kant waren, maar bij normaal gebruik zou dat zeker geen problemen hoeven geven. Een hogere temperatuur (gas) of tuning kan zéker een gescheurde cilinderwand tot gevolg hebben, evenals slecht/onvoldoende onderhoud. Maar zoiets uit zich veelal pas met de hogere km-standen.
Dat zeg ik

, 2.4t met hoge km standen laten staan. Als vuistregel waar vast ook genoeg uitzonderingen op zijn. TS klinkt niet, met alle respect, dat ie daarna nog even een motor blok vervangt of laat vervangen. Heeft mij ook doen terug vervlangen anar mijn 2.4 zonder turbo.
T5 zou ik aanraden...