de lucht van een zwaar verschimmelde verdamper wil je echt niet ruiken/ in je auto hebben
onze eigen D5 heeft ook een gat in de condensor

komt er nog weer een noordelijke gaas plaats dag?
Volgens mij alleen bij een climate control en niet bij de ouderwetse aan/uit airco.vincent65 schreef:De airco blaast zichzelf toch droog na een minuut of twintig?
Dat lijkt mij een broodje aap verhaal. Een van de dingen die een airco doet is de lucht ontvochtigen. Hoe ga je iets droog blazen waar eerst droge lucht doorheen ging met onbehandelde (dus vochtiger) buitenlucht?wel een kwartier voor het einde van de rit uit doen, en de ventilatie aan laten, dan kunnen de diverse airco delen even droog geblazen worden
Waar denk je dat het vocht uit de ontvochtigde lucht blijft.....V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Dat lijkt mij een broodje aap verhaal. Een van de dingen die een airco doet is de lucht ontvochtigen. Hoe ga je iets droog blazen waar eerst droge lucht doorheen ging met onbehandelde (dus vochtiger) buitenlucht?wel een kwartier voor het einde van de rit uit doen, en de ventilatie aan laten, dan kunnen de diverse airco delen even droog geblazen worden
Verdiep je even in de werking van een airco installatie..V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:In de buitenlucht. In elk geval niet door de ventilatiekanalen die de auto ingaan (en die volgens het eerdere bericht droog gebalzen moeten worden).
Heb je wel eens de achterwand van je koelkast bekeken? Zo ziet je verdamper er ook uit als je de airco gebruikt hebt! Dus wat denk je zelf? Die droogt vanzelf? Nee, die blijft drijfnat en zorgt er voor dat bacteriën zich kunnen nestelen welke een enorme stank en irritatie aan de luchtwegen kunnen veroorzaken. Bovendien loop je het risico dat je verdamper verrot (al eens een V70 classic gehad?).V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Waar heb ik het mis? Dat het vocht in de buitnlucht verdwijnt?
Dat weet ik wel, evenals zo'n machine. Doet ook met gemak drie mille, maar dan nog vind ik het alles bij elkaar (ik kom voor een volledige airco-beurt bedragen tot wel € 200,00 incl tegen) een hoop geld.MarioC70 schreef:Koelmiddel is momenteel erg duur,,vergis je daar niet in,,