Pagina 3 van 8

Geplaatst: 01.08.2013 - 08:10
door Oceanracer
evert65 schreef:nou, ik hoop dat er een oplossing komt,
gaandeweg lezend, zie ik aan bepaalde reacties dat sommige mensen het spoor totaal bijster zijn, want reacties als " lease bak, en daar is techniek niet voor , en alles kan kapot" geven wel aan dat ze de strekking van het verhaal echt niet snappen
Misschien komt dat wel omdat diegene zelf dat probleem met zijn auto niet heeft, omdat hij geen V40 T3/T4 heeft en er zelfs nog nooit in heeft gereden en er derhalve beter ook geen oordeel over kan geven....

Het voelt gewoon vreemd dat je wel gas geeft, maar voelt aan de auto dat ie er gewoon geen zin in heeft.

Geplaatst: 01.08.2013 - 08:11
door Nimbus
Dat filmpje kan ik niet onderschrijven. In zijn 1 blijft ie bij mij veel dichter bij het driehoekje en in zijn 2 sleept het streepje 'm mee naar boven.
mad schreef:Ik begrijp niet waarom er zoveel "power" in de eerste versnelling gewenst wordt. Daar breng je de wielen mee op gang om vervolgens door te schakelen naar twee en verder. Of ben ik nou zo stom? Schakelen jullie ook terug naar 1 als je gaat stoppen...
Voor mij gaat het niet zozeer over meer power in zijn 1 (alhoewel dat niet verkeerd zou zijn), maar om een mooie koppelkromme. Dan kan je veel beter/makkelijker/vloeiender wegrijden.

Geplaatst: 01.08.2013 - 10:09
door twcoolen
Net zoals mensen graag tussensprintjes/inhaalacties snel willen uitvoeren 'om zo kort mogelijk op de andere rijbaan' te vertoeven willen sommige mensen graag snel bij het stoplicht weg zijn om zo ongewenste ruiten wassers en car-hyjackers achter je te kunnen laten. :D

Iedereen heeft een eigen rijstijl en maakt eigen keuzes.

Waar het in dit topic om draait is dat er een merkbaar verschil is tussen voor de beurt en na de beurt. Daar mag een verklaring voor geeist worden.

Ikzelf merk vanaf begin af aan dat de T3 'geknepen' wordt in de eerste versnelling. Aangezien die van mij pas 8 weken oud is verwacht ik dat ik de service update al af fabriek erop heb zitten.

Het bekritiseren van iemands rijstijl en, erger nog, het wegzetten van leaserijders als een aso-volk zonder een fatsoenlijke onderbouwing voegt niets aan de discussie toe, behalve irritatie en verhitte discussies tot gevolg.

Geplaatst: 01.08.2013 - 10:24
door Oceanracer
Mooi gesproken!

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:21
door diesel01
twcoolen schreef:Net zoals mensen graag tussensprintjes/inhaalacties snel willen uitvoeren 'om zo kort mogelijk op de andere rijbaan' te vertoeven willen sommige mensen graag snel bij het stoplicht weg zijn om zo ongewenste ruiten wassers en car-hyjackers achter je te kunnen laten. :D

Iedereen heeft een eigen rijstijl en maakt eigen keuzes.

Waar het in dit topic om draait is dat er een merkbaar verschil is tussen voor de beurt en na de beurt. Daar mag een verklaring voor geeist worden.

Ikzelf merk vanaf begin af aan dat de T3 'geknepen' wordt in de eerste versnelling. Aangezien die van mij pas 8 weken oud is verwacht ik dat ik de service update al af fabriek erop heb zitten.

Het bekritiseren van iemands rijstijl en, erger nog, het wegzetten van leaserijders als een aso-volk zonder een fatsoenlijke onderbouwing voegt niets aan de discussie toe, behalve irritatie en verhitte discussies tot gevolg.
Jij legt mij woorden in de mond.
Ik heb nergens gezegd dat leaserijders of het op 2 wielen door de bocht gaan Aso is, jouw refrentie kader zegt dat het aso als je dat doet.
Bij mij in de wijk, waar veel leaserijders wonen, is het zelfs maatschappelijk geaccepteerd gedrag en helegaar niet vreemd. :lol:
En Mark die mij wil slaan met hamertjes, niet echt sociaal gedrag :wink:

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:22
door Mark1975
Dit is precies wat de powermeter bij ook laat zien. Heb jij dit altijd al gehad? Bij Mij was het namelijk niet zo. Pas na de onderhoudsbeurt ervaar ik dit probleem.

Zijn er ook nog leden die een filmpje kunnen uploaden van een goed werkende T4 (verzamelen bewijs materiaal :-))?[/quote]

Filmpje van een Volvo V40 T4 (powershift):

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:24
door Rutger
Misschien alle ego's aan de kant zetten, en Volvo zijn onderzoekje laten doen? Dat onnodige gehakketak op elkaars woorden is nergens voor nodig. Blijf bij de feiten denk ik zo.

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:25
door Ben
Mods break

Als je quote, doe dat dan goed en niet half.
Dat voorkomt onduidelijke berichten.

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:27
door Absane
Ik heb de T4 ook; bij mij heb ik net zoals eerder door anderen vermeld in de 1e versnelling een stijgend driehoekje, waar je de bij volle acceleratie de lijn tegenaan zet tot de toerbegrenzer is bereikt. Ditzelfde geldt bij de 2e versnelling.
Wat me ook opvalt is de (denk ik) overboost. Bij 4000 toeren wordt deze erin gegooid. Hierdoor krijgt de turbo tijdelijk wat extra druk, vooral het stuk tussen 4000 en 6500 toeren voelt daardoor rap aan.

Ik zit bijna bij de 30.000, even in de gaten houden of er na de beurt iets veranderd is. Ik zal ook even een filmpje maken als bewijsmateriaal ;)

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:31
door twcoolen
diesel01 schreef:
twcoolen schreef:Net zoals mensen graag tussensprintjes/inhaalacties snel willen uitvoeren 'om zo kort mogelijk op de andere rijbaan' te vertoeven willen sommige mensen graag snel bij het stoplicht weg zijn om zo ongewenste ruiten wassers en car-hyjackers achter je te kunnen laten. :D

Iedereen heeft een eigen rijstijl en maakt eigen keuzes.

Waar het in dit topic om draait is dat er een merkbaar verschil is tussen voor de beurt en na de beurt. Daar mag een verklaring voor geeist worden.

Ikzelf merk vanaf begin af aan dat de T3 'geknepen' wordt in de eerste versnelling. Aangezien die van mij pas 8 weken oud is verwacht ik dat ik de service update al af fabriek erop heb zitten.

Het bekritiseren van iemands rijstijl en, erger nog, het wegzetten van leaserijders als een aso-volk zonder een fatsoenlijke onderbouwing voegt niets aan de discussie toe, behalve irritatie en verhitte discussies tot gevolg.
Jij legt mij woorden in de mond.
Ik heb nergens gezegd dat leaserijders of het op 2 wielen door de bocht gaan Aso is, jouw refrentie kader zegt dat het aso als je dat doet.
Bij mij in de wijk, waar veel leaserijders wonen, is het zelfs maatschappelijk geaccepteerd gedrag en helegaar niet vreemd. :lol:
En Mark die mij wil slaan met hamertjes, niet echt sociaal gedrag :wink:
Ik leg niemand iets in de mond.
Zoals jij het omschrijft, 2 wielen door de bocht, is inderdaad aso-gedrag. Op de openbare weg is zoiets niet gepast. Dat heeft niets met mijn referentiekader te maken.

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:37
door diesel01
twcoolen schreef:
diesel01 schreef:
twcoolen schreef:Net zoals mensen graag tussensprintjes/inhaalacties snel willen uitvoeren 'om zo kort mogelijk op de andere rijbaan' te vertoeven willen sommige mensen graag snel bij het stoplicht weg zijn om zo ongewenste ruiten wassers en car-hyjackers achter je te kunnen laten. :D

Iedereen heeft een eigen rijstijl en maakt eigen keuzes.

Waar het in dit topic om draait is dat er een merkbaar verschil is tussen voor de beurt en na de beurt. Daar mag een verklaring voor geeist worden.

Ikzelf merk vanaf begin af aan dat de T3 'geknepen' wordt in de eerste versnelling. Aangezien die van mij pas 8 weken oud is verwacht ik dat ik de service update al af fabriek erop heb zitten.

Het bekritiseren van iemands rijstijl en, erger nog, het wegzetten van leaserijders als een aso-volk zonder een fatsoenlijke onderbouwing voegt niets aan de discussie toe, behalve irritatie en verhitte discussies tot gevolg.
Jij legt mij woorden in de mond.
Ik heb nergens gezegd dat leaserijders of het op 2 wielen door de bocht gaan Aso is, jouw refrentie kader zegt dat het aso als je dat doet.
Bij mij in de wijk, waar veel leaserijders wonen, is het zelfs maatschappelijk geaccepteerd gedrag en helegaar niet vreemd. :lol:
En Mark die mij wil slaan met hamertjes, niet echt sociaal gedrag :wink:
Ik leg niemand iets in de mond.
Zoals jij het omschrijft, 2 wielen door de bocht, is inderdaad aso-gedrag. Op de openbare weg is zoiets niet gepast. Dat heeft niets met mijn referentiekader te maken.
Óóóhh.. :wink:
Ik volg Rutger zijn advies op.

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:47
door Mark1975
Filmpjes tot nu toe:

1. Volvo V40 T3 man
2. Volvo V40 T4 man/ Polestar (Mark1975)
3. Volvo V40 T4 ps

Geplaatst: 01.08.2013 - 23:31
door VolvoJanssen
Absane schreef:Ik heb de T4 ook; bij mij heb ik net zoals eerder door anderen vermeld in de 1e versnelling een stijgend driehoekje, waar je de bij volle acceleratie de lijn tegenaan zet tot de toerbegrenzer is bereikt. Ditzelfde geldt bij de 2e versnelling. Heel anders dus dan de acceleratie van mark1975 met de polestar tuning die ik zoek rij bij het stoplicht ;) Volgens mij is hij inderdaad 'geknepen'.
Wat me ook opvalt is de (denk ik) overboost. Bij 4000 toeren wordt deze erin gegooid. Hierdoor krijgt de turbo tijdelijk wat extra druk, vooral het stuk tussen 4000 en 6500 toeren voelt daardoor rap aan.

Ik zit bijna bij de 30.000, even in de gaten houden of er na de beurt iets veranderd is. Ik zal ook even een filmpje maken als bewijsmateriaal ;)
Helemaal geweldig! Als het niet opgelost kan worden heb ik in elk geval referentie materiaal.

Geplaatst: 01.08.2013 - 23:35
door VolvoJanssen
Allen,

Vandaag helaas geen bericht gehad van de dealer.... de auto staat nog steeds bij hun, morgen maar even bellen.

Verder, dank voor al het materiaal. Dat kan ik mooi gebruiken mocht het niet zomaar oplosbaar zijn. Voorlopig lijkt het probleem in elk geval moeilijker te zijn dan verwacht.

Geplaatst: 02.08.2013 - 08:54
door Nimbus
Hoe zit het trouwens bij de S60? Die heeft toch hetzelfde blok ook?

Geplaatst: 02.08.2013 - 08:56
door Ben
Mods break
Nimbus schreef:Hoe zit het trouwens bij de S60? Die heeft toch hetzelfde blok ook?
Laten we ons even vasthouden aan de V40 in dit topic.
Zodra er gelijksoortige meldingen voor een 60 komen, open je daar in het daartoe bestemde board een bericht over.

Geplaatst: 02.08.2013 - 18:10
door VolvoJanssen
Allen,

Zojuist terug van de dealer.

Onderzoek bij de dealer zelf heeft opgeleverd dat de koppelkromme inderdaad anders is. Navraag bij Volvo Nederland en verder heeft opgeleverd dat in de eerste versnelling de overboost volledig verwijderd is en dat de overboost voor de 2de versnelling is aangepast. Vanaf de 3de versnelling is de volledige overboost beschikbaar. Men zegt dat dit gedaan is om het materiaal te sparen. Deze wijziging maakt deel uit van de software update die is uitgevoerd bij de 30000 beurt.

Bij de dealer heb ik aangegeven dat dit voor mij niet acceptabel is. De producteigenschappen zijn merkbaar negatief veranderd zonder enige communicatie.

De dealer geeft aan dat ze het zelf inderdaad ook een vreemde gang van zaken vinden.


Hoe verder:
1. De dealer gaat verder met het gesprek met Volvo NL om tot een oplossing te komen.
2. De dealer gaat mij een onderzoeks "rapport" opsturen met bovenstaande bevindingen.
3. Ik ga Volvo NL benaderen (customer service) met deze klacht en het verzoek dit ongedaan te maken / te verhelpen (De dealer heeft mij ook gevraagd het aan te kaarten bij customer service van Volvo NL).

Als jullie dezelfde soort klachten hebben dan denk ik dat het verstandig is dat jullie dit ook bij Volvo NL (customer service) en de eigen dealer aankaarten en aandringen op een oplossing (meer meldingen zullen de problemen vast meer gewicht geven).

hoor graag wat jullie doen met het probleem en hoe er bij jullie op gereageerd wordt. ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen bij mij.

Geplaatst: 02.08.2013 - 18:22
door evert65
goeie actie
al blijf ik het wel heel erg vreemd vinden dat een organisatie zonder communicatie met de klant de producteigenschappen gaat veranderen
als het nu om kleine kinderen ging alla dan kan ik er enigzins begrip voor opbrengen
maar zo?? echt niet
.
stel de bakker doet geen zout meer in het brood, waardoor het smakeloos wordt , want:
"u vreet veelste veel".....

Geplaatst: 02.08.2013 - 18:38
door lint
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van Volvo NL.

Geplaatst: 02.08.2013 - 18:47
door Mark1975
VolvoJanssen schreef:Allen,

Zojuist terug van de dealer.

Onderzoek bij de dealer zelf heeft opgeleverd dat de koppelkromme inderdaad anders is. Navraag bij Volvo Nederland en verder heeft opgeleverd dat in de eerste versnelling de overboost volledig verwijderd is en dat de overboost voor de 2de versnelling is aangepast. Vanaf de 3de versnelling is de volledige overboost beschikbaar. Men zegt dat dit gedaan is om het materiaal te sparen. Deze wijziging maakt deel uit van de software update die is uitgevoerd bij de 30000 beurt.

Bij de dealer heb ik aangegeven dat dit voor mij niet acceptabel is. De producteigenschappen zijn merkbaar negatief veranderd zonder enige communicatie.

De dealer geeft aan dat ze het zelf inderdaad ook een vreemde gang van zaken vinden.


Hoe verder:
1. De dealer gaat verder met het gesprek met Volvo NL om tot een oplossing te komen.
2. De dealer gaat mij een onderzoeks "rapport" opsturen met bovenstaande bevindingen.
3. Ik ga Volvo NL benaderen (customer service) met deze klacht en het verzoek dit ongedaan te maken / te verhelpen (De dealer heeft mij ook gevraagd het aan te kaarten bij customer service van Volvo NL).

Als jullie dezelfde soort klachten hebben dan denk ik dat het verstandig is dat jullie dit ook bij Volvo NL (customer service) en de eigen dealer aankaarten en aandringen op een oplossing (meer meldingen zullen de problemen vast meer gewicht geven).

hoor graag wat jullie doen met het probleem en hoe er bij jullie op gereageerd wordt. ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen bij mij.
Dat verklaard wel het een en ander. Vraag ik me af of ze al de ervaring hebben met beschadigd materiaal! Kijkend naar mijn eigen auto, Polestar getuned, haalt met name de opgegeven accelaratietijd op de Polestar site niet. Je kan je afvragen of je juridisch gezien niet over een ondeugdelijk product praat. Een product is ondeugdelijk als het o.a. niet werkt zoals door de verkoper of de fabrikant in bijvoorbeeld reclame is toegezegd. Zie hierbij de Polestar website. Gezien de forse bedragen die je voor de tuning betaalt is dit iets waar ik steeds meer aan ga denken.

VolvoJanssen kan je nog een filmpje maken?

Gr. Mark