Pagina 3 van 4
Geplaatst: 04.09.2013 - 11:04
door prwi
De BC heeft ring op de hendel waarmee je door de functies scrollt.
Geplaatst: 04.09.2013 - 11:28
door Kwartel
Dus het is niet afwijkend dat het scherm na het starten blanco is, of betekent dit dat er geen BC in zit? Die ring is me niet opgevallen, maar ik heb er ook niet naar gezocht verder (ging er min of meer van uit dat het standaard was)
Geplaatst: 04.09.2013 - 12:01
door Walter
het scherm heeft ook een blanco optie en start op met het scherm dat als laatste gebruikt is. Bij mij is dat vragen om de pincode vand e telefoon, daarna blanco. Als je aan het wieltje op de linker hendel draait, komt de rest stap voor stap
Geplaatst: 04.09.2013 - 12:23
door t5power
Het is alleen maar goed dat je geen messages had

, als je ze wel hebt moet je vaak dingen laten vervangen of aanvullen.
Geplaatst: 04.09.2013 - 14:54
door Kwartel
@Walter: net maar even de garage gemaild, gelijk reactie terug dat er inderdaad een BC in zit die te bedienen is met dat wieltje
@t5power: haha inderdaad ja, weet in ieder geval dat ie nu storingvrij is

Geplaatst: 04.09.2013 - 21:33
door JachtgroeneVolvo
Kwartel schreef:@Walter: net maar even de garage gemaild, gelijk reactie terug dat er inderdaad een BC in zit die te bedienen is met dat wieltje
@t5power: haha inderdaad ja, weet in ieder geval dat ie nu storingvrij is

Volgens mij laat hij alleen belangrijke zaken zien waar je zelf wat mee kan: deur open, lamp stuk, dat soort dingen. Meer complexe storingen geeft hij volgens mij niet aan, daarvoor moet je uitlezen.
Ik heb tenminste regelmatig dingetjes gehad die er wel waren, maar niet in dat schermpje kwamen.
Geplaatst: 05.09.2013 - 14:05
door Kwartel
Hier trouwens nog een foto van vorige week toen ie nog ongewassen bij de garage stond. Denk dat ik vanavond de knoop door ga hakken of ik het wel of niet doe (althans dat gaat mijn vrouw doen

)
Geplaatst: 05.09.2013 - 18:12
door Waltersan
Betaalt zij m dan ??
Geplaatst: 05.09.2013 - 19:40
door wolff24v
Haha; ik heb mijn vrouw destijds de onderhandelingen te doen. (...)
Mijn emotionele binding doet de transactie geen goed zullen we maar zeggen.
Dit heeft ons duizenden Euro's opgeleverd...
Geplaatst: 05.09.2013 - 20:00
door Kwartel
Waltersan schreef:Betaalt zij m dan ??
Nee maar we hebben een behoorlijk democratische relatie

Daarnaast komen er ook nog redelijk spannende financiele tijden aan; kind, baanverlies. In normale tijden zou het een no-brainer zijn geweest en had ie hier al op de oprit gestaan
Geplaatst: 12.10.2013 - 16:45
door Kwartel
Update:
Vanmorgen een tweede proefrit gemaakt met de T5 en gelijk de auto aangeschaft

Ondertussen ook twee andere V70's gereden (140pk en een 170pk), moet zeggen dat die 170pk ook prima reed maar dat de 140pk wel een beetje tekort schoot af en toe. Doorslaggevend was de geartronic in deze T5, de 170pk had een 'normale' automaat (die ook niet helemaal lekker voelde) en de 140pk viel af op het bovenstaande. De opties en uitvoeringen liepen verder niet heel erg ver uiteen bij deze drie auto's
In de loop van volgende week ophalen, foto's volgen dan!
Geplaatst: 12.10.2013 - 21:55
door Thijs
Gefeliciteerd!
Geplaatst: 12.10.2013 - 22:09
door Harrywarry
een beetje vermogen kan natuurlijk ook geen kwaad....

Geplaatst: 12.10.2013 - 22:58
door R.Bijl
Van harte! Wanneer komen de pics?
Groet,Robin
Geplaatst: 13.10.2013 - 00:16
door lint
Gefeliciteerd!
Dat is een snelle V70 geworden.
Geplaatst: 13.10.2013 - 08:02
door JCF
Ik heb zelf nooit een T5 gereden, maar persoonlijk vind ik een 2.4 op zich al geen onderbemeten motor voor de V70, op voorwaarde dat die een handbak heeft trouwens, met een automaat verlies je gevoelsmatig heel veel trekkracht en controle over de motor.
Maar met handbak trekt een 2.4 ook erg lekker door de versnellingen. Nu zijn de omstandigheden in NL natuurlijk door het vlakke land erg gunstig voor autorijden, bij hellingen wordt het een ander verhaal.
Overigens kom ik normaal rijdend in NL zelden boven de 3000 toeren...
Bij de 2.4 is goed te merken dat boven de 4000 doortrekken niets toevoegt aan de acceleratie, zal met een T5 anders zijn vermoed ik.
Volgens de fabrieksgegevens is het verbruik wel belangrijk verschillend; gemiddeld 9.1/100km voor de 2.4 (in mijn praktijk rond 8L/100km), en rond de 10/11L/100km voor een T5 automaat.
Bij 20000km per jaar scheelt 1km verder op een liter benzine toch zo'n 300 euro per jaar. Ofwel rond 900 euro per jaar extra benzinekosten tussen 1:9/10 en 1:12/13.
Geplaatst: 13.10.2013 - 09:23
door Harrywarry
met de app 'kenteken opzoeken' vind je gegevens over de auto. Ook het verbruik.
Wat opvallend is en ik ook niet kan verklaren is dat de ene 2.5t een verbruik heeft van 10/11 liter terwijl de volgende op 9.4 liter zit. Dit zelfde geldt voor de 2.4t en ook de t5.
Ik vraag me af of deze waarden representatief zijn. misschien kan iemand hier antwoord op geven?
Een automaat gebruikt per definitie meer overigens, voor mij de reden om een handbak te kiezen
Geplaatst: 13.10.2013 - 10:57
door JCF
Ik heb begrepen dat een klassieke automaat zo'n 25% van je vermogen opslurpt. Ik denk dan ook dat als je een automaat wilt rijden, waar qua comfort op zich goede redenen voor zijn aan te voeren, een combinatie met een turbo-motor beter is dan de 2.4. Zoals gezegd, met een handbak vind ik de 2.4 ook prima, maar een proefrit met aut beviel me met die motor niet; wel comfort in stadsverkeer, maar op de buitenweg veel toeren bij gasgeven en relatief weinig vooruitgang. Met een handbak heb je toch meer een directe overbrenging; gas= beweging
En verbruik hangt nog meer dan van de motor van de bestuurder af.
Ik ben zelf een vlotte maar zuinige rijder, maar laat ik een ander in mijn auto rijden, dan zijn de verbruikcijfers meteen heel anders...
Kwestie van anticiperen enzo.
Geplaatst: 13.10.2013 - 11:19
door R.Bijl
ik zit met mijn 2.5t rond de 1:10 bij gebruik in dorp en provinciale wegen. met een vol bepakte auto naar italie ongeveer 1:11.
Geplaatst: 13.10.2013 - 11:25
door Kwartel
Als ik een zuinige auto had willen hebben had ik in de eerste plaats natuurlijk nooit naar een V70 gekeken en dan al helemaal geen T5 met een automaat
Op zich ben ik een hele rustige rijder en tijdens mijn woon-werk krijg ik uberhaupt weinig kans om flink door te trappen. Deze kilometers zullen dan ook veel bestaan uit 100-110kmu cruise control rijden. Op deze trajecten verwacht ik dan ook geen enorm verschil in brandstofconsumptie tussen een 2.4(t) of de T5, alleen de momenten waarop de T5 aan het werk wordt gezet zullen iets minder gunstig zijn voor het gebruik.
In mijn beleving is de bestuurder van even grote invloed op het gebruik als de motor
