Pagina 3 van 3
Geplaatst: 08.10.2013 - 14:21
door Poekoek
Inny schreef:...
Ik verwacht dat 'ie volgend jaar gewoon weer in de 14% komt, de vraag is of er een (lange) periode zal zijn waarin hij weer 20% is.
Met de huidige verkopen van de V40 zou Volvo wel haast gek zijn om de V40 tussentijds naar 20% te laten gaan.
Kortom: Volvo en ik/andere potentiële kopers in 2014 hebben een wederzijds belang bij het halen van de 14% norm :razz:
Geplaatst: 08.10.2013 - 16:36
door spacewagon
LightStar schreef:Inny schreef:Een collega van mij had eerder dit jaar een V40 besteld toen hij nog 20% was, deze was bij aflevering 14% geworden. Dit mazzeltje zou je volgend jaar ook kunnen hebben. Uiteraard niet iets waar je op gaat gokken.
Ik verwacht dat 'ie volgend jaar gewoon weer in de 14% komt, de vraag is of er een (lange) periode zal zijn waarin hij weer 20% is.
dat lijkt me sterk... ik heb destijds (1 week voor de 14% kwam ook een 20% besteld en deze is toch echt 20%....)
Inderdaad, dat is onmogelijk. De collega zal "gedacht" hebben een 20% versie besteld te hebben, terwijl het in werkelijkheid al (zonder dat hij dat wist) een MY2014 en dus 14% is geworden.
Ik heb de mijne besteld op de laatste dag dat MY2013 nog te bestellen was. Heeft me heel wat telefoontjes gekost om die bestelling er door te krijgen. In iedere stap bij de LM dacht men "dat hij vast wel de 14% versie wil" en stopte het proces om na het weekend door te laten gaan. Na het weekend was de 14% versie te bestellen. Het is me uiteindelijk toch nog gelukt om 'm voor het weekend te bestellen

Geplaatst: 08.10.2013 - 18:05
door Phacoid
HakanC schreef:V40Rdesign schreef:Alle voordeel regelingen hebben de lease maatschappijen ook dus die vangen voor al die auto's deze regelingen. Mede daarom worden kunnen ze de auto nog redelijk goedkoop in de lease zetten mits deze regelingen niet door de lease wordt terug ontvangen zouden de lease prijzen velen malen hoger liggen waarom omdat ze tweedehand geen kont waard zijn. Dus ga er vanuit dat zij de auto helmaal naar 0 willen afschrijven omdat er geen tweedehand markt is voor milleu diesels met een hoge MRB zeker niet bij de particulier die de kilometers niet maakt.
Dat wat je nu schrijft kan wel misschien gelden voor een 3 pitter polo of ibiza.. Maar om nou te zeggen dat een V40 D2 niks meer waard zouo zijn?? Ehm.. beetje overdreven..
Toch vind ik dat er wel een punt in zit. Ik heb zelf een T3 besteld omdat ik niet zoveel kilometers rijd. Moest het zover komen dat er ineens veel kilometers gemaakt moeten worden, dan zou er geen haar op mijn hoofd er aan denken om een D2 te kopen. Ik heb de 1.6D 16 klepper, wat eigenlijk de voorloper is van deze D2 en heb al teveel problemen gehad met betrekking tot motor. Het gaat zover dat ik alle vertrouwen in deze blokken (zelfs al is het een doorontwikkeld blok met 8 kleppen minder en een verhoogde turbodruk) heb verloren.
Ik begrijp dat veel mensen tevreden zijn over hun wagen en de bijgeleverde D2-motor. De motor mist ook flink wat vermogen in de wagens waarin ze gebruikt wordt (S/V60/S40/V50/V40/V70). Bij mij houdt het vooral op wanneer mijn schoonvader (automechanieker van beroep en dat al 20+ jaar) en zelfs verschillende mechaniekers die bij Volvo werken aangeven dat het een kutblok is. Ik vergeet het moment niet dat tijdens een meeting in het Vlaamse een Volvo-mechanieker zelf aangaf nooit een 1.6D PSA zou kopen en het staat af te raden. Zelf raad ik het ook anderen af die overwegen een 1.6D PSA-er te kopen. Eén woord heb ik ervoor: rommel.
Volgens enkelen is de 1.6D/D2 geen probleem, zolang je er goed mee omspringt. Mijn tijdige (veel te vroege zelfs) onderhouden en zuinigheid op de wagen waar mijn vriendin gek van wordt hebben geen reet geholpen.
Let wel, dit is niet om mijn mening op te dringen op het forum, maar omdat ik in me kan vinden in wat V40Rdesign zegt.
Geplaatst: 08.10.2013 - 18:11
door OGA244
die verandering gaat over de volle breedte van de markt op
Geplaatst: 08.10.2013 - 18:30
door V-Ray
Voor de mensen die nog moeten bestellen. Check dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 21#1222621
Er wordt melding gedaan van een dealer die nog productieplekken vrij zou hebben voor gegarandeerde aflevering in 2013.
Geplaatst: 09.10.2013 - 09:11
door pvdwaal
Phacoid schreef:Moest het zover komen dat er ineens veel kilometers gemaakt moeten worden, dan zou er geen haar op mijn hoofd er aan denken om een D2 te kopen.
...
Bij mij houdt het vooral op wanneer mijn schoonvader (automechanieker van beroep en dat al 20+ jaar) en zelfs verschillende mechaniekers die bij Volvo werken aangeven dat het een kutblok is. Ik vergeet het moment niet dat tijdens een meeting in het Vlaamse een Volvo-mechanieker zelf aangaf nooit een 1.6D PSA zou kopen en het staat af te raden. Zelf raad ik het ook anderen af die overwegen een 1.6D PSA-er te kopen. Eén woord heb ik ervoor: rommel.
Heb je hier dan ook technische onderbouwing voor?
In mijn IT-oren klinkt het wel heel erg als de zeer algemene bug-melding van klanten: "de applicatie doet het niet"

Geplaatst: 09.10.2013 - 09:16
door OGA244
Dit is ook een onzinstelling, de D2 is by far de meest verkochte motor binnen Volvo, en dat al heel wat jaren
Geplaatst: 09.10.2013 - 09:23
door pvdwaal
+1 en vergeet Ford niet. Vandaar mijn vraag voor onderbouwing
Geplaatst: 09.10.2013 - 09:24
door OGA244
heb zelf > 200.000km probleemloze kilometers met dat blok achter de rug
Geplaatst: 09.10.2013 - 09:24
door Poekoek
En ook binnen PSA modellen worden de blokken veel, en voornamelijk probleemloos, gemonteerd.
Als het echt zo'n dramatisch slechte motor zou zijn was dat allang breed bekend en zouden er niet zo veel van verkocht worden.
1 ding wat wel belangrijk wordt geacht: vervang de motorolie op tijd. In mijn geval (DS3) is de beurt om de 20k en men adviseert om echt niet langer dan die termijn de olie te laten zitten. Dat komt met name de levensduur van de turbo's flink ten goede.
Overigens wijkt dit wel behoorlijk af van de topictitel/start.
Geplaatst: 09.10.2013 - 09:29
door OGA244
Mee eens, maar om dan 6% meer bijtelling te gaan nemen op een iig € 1.000,-- duurdere leaseauto omdat je gehoord hebt van iemand dat die D2 motor slecht zou zijn, dat maakt je imho toch ook wat eigenaardig.
Geplaatst: 09.10.2013 - 10:16
door spacewagon
OGA244 schreef:Mee eens, maar om dan 6% meer bijtelling te gaan nemen op een iig € 1.000,-- duurdere leaseauto omdat je gehoord hebt van iemand dat die D2 motor slecht zou zijn, dat maakt je imho toch ook wat eigenaardig.
Het is niet 6% meer, maar 42,8% meer

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:28
door djidee
Phacoid schreef:HakanC schreef:V40Rdesign schreef:Alle voordeel regelingen hebben de lease maatschappijen ook dus die vangen voor al die auto's deze regelingen. Mede daarom worden kunnen ze de auto nog redelijk goedkoop in de lease zetten mits deze regelingen niet door de lease wordt terug ontvangen zouden de lease prijzen velen malen hoger liggen waarom omdat ze tweedehand geen kont waard zijn. Dus ga er vanuit dat zij de auto helmaal naar 0 willen afschrijven omdat er geen tweedehand markt is voor milleu diesels met een hoge MRB zeker niet bij de particulier die de kilometers niet maakt.
Dat wat je nu schrijft kan wel misschien gelden voor een 3 pitter polo of ibiza.. Maar om nou te zeggen dat een V40 D2 niks meer waard zouo zijn?? Ehm.. beetje overdreven..
Toch vind ik dat er wel een punt in zit. Ik heb zelf een T3 besteld omdat ik niet zoveel kilometers rijd. Moest het zover komen dat er ineens veel kilometers gemaakt moeten worden, dan zou er geen haar op mijn hoofd er aan denken om een D2 te kopen. Ik heb de 1.6D 16 klepper, wat eigenlijk de voorloper is van deze D2 en heb al teveel problemen gehad met betrekking tot motor. Het gaat zover dat ik alle vertrouwen in deze blokken (zelfs al is het een doorontwikkeld blok met 8 kleppen minder en een verhoogde turbodruk) heb verloren.
Ik begrijp dat veel mensen tevreden zijn over hun wagen en de bijgeleverde D2-motor. De motor mist ook flink wat vermogen in de wagens waarin ze gebruikt wordt (S/V60/S40/V50/V40/V70). Bij mij houdt het vooral op wanneer mijn schoonvader (automechanieker van beroep en dat al 20+ jaar) en zelfs verschillende mechaniekers die bij Volvo werken aangeven dat het een kutblok is. Ik vergeet het moment niet dat tijdens een meeting in het Vlaamse een Volvo-mechanieker zelf aangaf nooit een 1.6D PSA zou kopen en het staat af te raden. Zelf raad ik het ook anderen af die overwegen een 1.6D PSA-er te kopen. Eén woord heb ik ervoor: rommel.
Volgens enkelen is de 1.6D/D2 geen probleem, zolang je er goed mee omspringt. Mijn tijdige (veel te vroege zelfs) onderhouden en zuinigheid op de wagen waar mijn vriendin gek van wordt hebben geen reet geholpen.
Let wel, dit is niet om mijn mening op te dringen op het forum, maar omdat ik in me kan vinden in wat V40Rdesign zegt.
En die ervaringen wisselen, en ja, als je zoekt en google'd kom je vooral de horrorverhalen tegen, immers goed nieuws wordt veel minder vaak doorverteld dan slecht nieuws.
Zelf heb ik in 3 jaar 175.000 km afgelegd met een Fiesta 1.6TDCi, aansluitend 25.000km in een Focus 1.6TDCi en inmiddels staat de D2 op ruim 40.000km.
In de basis allemaal hetzelfde 1.6 PSA blok.
Ik ben niet iemand die heel zuinig omspringt met de blokken (hou van doorrijden, en ja, soms ga ik iets te vlot tempo maken (terwijl blok nog niet echt warm is)) en desondanks hebben ze zich gewoon keurig gehouden. Ik weet niet hoe het de blokken vergaat in hun verdere leven, maar bij mij hebben ze niet voor problemen gezorgd. Niet in Nederland (woonwerk, 80% snelweg) en Duitsland (veel snelweg op hoge snelheid), niet op een rondtrip in Scandinavie (kou) en ook niet in Kroatie (tegen de 40 graden).
Geplaatst: 09.10.2013 - 11:08
door Poekoek
OGA244 schreef:Mee eens, maar om dan 6% meer bijtelling te gaan nemen op een iig € 1.000,-- duurdere leaseauto omdat je gehoord hebt van iemand dat die D2 motor slecht zou zijn, dat maakt je imho toch ook wat eigenaardig.
Eens. Voor mij wordt dezelfde V40 (qua uitrusting) met 20% bijtelling te duur, met 14% bijtelling niet.
Geplaatst: 09.10.2013 - 13:28
door Phacoid
pvdwaal schreef:Phacoid schreef:Moest het zover komen dat er ineens veel kilometers gemaakt moeten worden, dan zou er geen haar op mijn hoofd er aan denken om een D2 te kopen.
...
Bij mij houdt het vooral op wanneer mijn schoonvader (automechanieker van beroep en dat al 20+ jaar) en zelfs verschillende mechaniekers die bij Volvo werken aangeven dat het een kutblok is. Ik vergeet het moment niet dat tijdens een meeting in het Vlaamse een Volvo-mechanieker zelf aangaf nooit een 1.6D PSA zou kopen en het staat af te raden. Zelf raad ik het ook anderen af die overwegen een 1.6D PSA-er te kopen. Eén woord heb ik ervoor: rommel.
Heb je hier dan ook technische onderbouwing voor?
In mijn IT-oren klinkt het wel heel erg als de zeer algemene bug-melding van klanten: "de applicatie doet het niet"

Zeer herkenbaar (werk in de IT-sector). Het gaat vooral over mijn eigen ervaring bij die keuze (en dat was een zeer slechte). Ik ben er tot nu toe nog niet in geslaagd om langer dan een halfjaar buiten te blijven uit de garage (dit jaar al 4 of 5 keer). Misschien heb ik gewoon een slechte vast. Als dan reaffirmatie komt van mechaniekers binnen Volvo dat zij het echte probleembakken vinden, dan kan ik me naar eigen ervaring daar wel in vinden.
Overigens was de beslissing om een nieuwe auto te kopen niet de mijne, maar die van mijn moeder, vriendin, schoonouders en collega's. Momenteel is het aftellen naar de V40 omdat iedere dag met de V50 1.6D een avontuur is: zal ik er raken en zal ik terug thuis raken. In juli nog hebben ze mijn wagen in het begin en op het einde van de maand mogen afslepen, leuk is anders.
Zoals eerder aangegeven is alles steeds op tijd, onderhoud is zelfs ruim op voorhand. Van alles heb ik ook de facturen mooi in een map liggen (nette dikke map is).
Overigens zou het verkeerd zijn om te veralgemenen, want er zijn uiteraard zovele wagens met PSA-motoren verkocht (nog iedere dag zelfs). Daarbij laat ik ook buiten beschouwing dat een vrouwelijke collega met de 2.0D versie ook al op punt gestaan heeft om een nieuwe te kopen. Ook tijdig binnen voor onderhoud en geen besparingen en toch binnen een jaar tijd 5 of 6 keer de garage binnen (haar wagen is een jaartje jonger dan de mijne).
Ik hoop dat jullie allemaal een zijden traject met jullie wagen kunnen afleggen en dat de particulier die nadien jullie ex-lease koopt ook een zorgeloos leven tegemoet kan gaan.