Pagina 3 van 3

Geplaatst: 01.12.2013 - 18:38
door RoaldH
@bookkeeper: Is alles weer in orde?

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 02.02.2014 - 08:49
door bookkeeper
Mijn D3 is weer als van ouds... Loopt heerlijk op de Duitse Autobahn.... :)

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 02.02.2014 - 11:13
door RoaldH
Gelukkig heb jij niet de software issues die ik heb...

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 28.02.2014 - 22:33
door bookkeeper
Nog even en dan gaat de D3 R-Design eruit..... Helaas vrees ik voor de wegligging met hoge snelheid met de V60 PIH.......

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 25.03.2018 - 11:12
door BlackcurrantV70
Onze vrienden met een V60D3 waren nu aan de beurt, 140.000km gelopen MY10, melding koelvloeistof peil laag.
Naar de dealer en cylinderkop gebarsten, kostenplaatje 5000€.

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 25.03.2018 - 12:30
door RoaldH
BlackcurrantV70 schreef: Onze vrienden met een V60D3 waren nu aan de beurt, 140.000km gelopen MY10, melding koelvloeistof peil laag.
Naar de dealer en cylinderkop gebarsten, kostenplaatje 5000€.
Komt dit vaker voor met de 2.0 dan de 2.4?

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 25.03.2018 - 14:59
door GT86
BlackcurrantV70 schreef: Onze vrienden met een V60D3 waren nu aan de beurt, 140.000km gelopen MY10, melding koelvloeistof peil laag.
Naar de dealer en cylinderkop gebarsten, kostenplaatje 5000€.
Komt wellicht doordat een piloot zoals bookkeeper de vorige eigenaar geweest is. Want inderdaad, een motor als de D3 is er absoluut niet op gemaakt om urenlang op de toppen van z'n kunnen te rijden. Leuk om de volgende eigenaar op te zadelen met de financiële gevolgen van je stoerdoenerij. :-/ Als je van dat soort rijgedrag houdt moet je een auto met een sportief benzineblok kopen en die afvullen met een olie zoals AGIP Racing 10W60. Dan blijft het wél heel.

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 25.03.2018 - 16:42
door isard
GT86 schreef: Komt wellicht doordat een piloot zoals bookkeeper de vorige eigenaar geweest is. Want inderdaad, een motor als de D3 is er absoluut niet op gemaakt om urenlang op de toppen van z'n kunnen te rijden. Leuk om de volgende eigenaar op te zadelen met de financiële gevolgen van je stoerdoenerij.
Dan moet je geen 2e hands kopen, dan weet je de volledige geschiedenis van een auto. Al trappen ze hem tijdens het stukje fabriek->dealer ook aardig op zijn staart. O-)

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 25.03.2018 - 18:10
door teebee
Mag toch hopen (ook voor mede wegggebruikers) dat iemand anders die op dat moment niet achter het stuur zat die foto heeft gemaakt.....
met 230 op de teller een fototje maken uit de losse hand..... tja...

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 25.03.2018 - 19:21
door Mart van der Steeg
BlackcurrantV70 schreef: Onze vrienden met een V60D3 waren nu aan de beurt, 140.000km gelopen MY10, melding koelvloeistof peil laag.
Naar de dealer en cylinderkop gebarsten, kostenplaatje 5000€.
Zo, dan wordt een mens niet vrolijk van..bizar bij deze km stand.

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 26.03.2018 - 15:56
door Philken
BlackcurrantV70 schreef: Onze vrienden met een V60D3 waren nu aan de beurt, 140.000km gelopen MY10, melding koelvloeistof peil laag.
Naar de dealer en cylinderkop gebarsten, kostenplaatje 5000€.
2e handsblokje komt denk ik goedkoper uit...

Re: D3 met 50.000km koppakking lek

Geplaatst: 26.03.2018 - 16:17
door 360Degreez
Fijn dat de D3 weer vlamt :-)

Is het een handschakel of geartronic?

Zelf rij ik met een geartronic maar heb mijn vraagtekens bij het hoge toerental bij een koude motor. Elke morgen is het weer spelen met het gas of handschakelen om de motor rustig warm te laten worden.
Hoewel motor zo sneller op temperatuur is kan ik me echt niet voorstellen dat het de levensduur van de motor ten goede komt. Vooral met de waterige olie die Volvo er standaard in giet.