Pagina 3 van 3
Geplaatst: 16.09.2013 - 23:54
door nielsvo
Dat dacht ik in eerste instantie ook bij mijn Passat met 1.4Tsi motor. Maar met een DSG automaat (vandaar nu gekozen voor de Powershift) rijdt dit voortreffelijk en heb ik zelden het idee dat ik vermogen tekort kom. De automaat kiest altijd de juiste versnelling in optimale verhouding. Ik had hiervoor een Ford Focus 2.0Tdci, handgeschakeld had ik veel vaker het idee dat het eigenlijk toch wel een trage motor was. Gewoon omdat je in de 6e versnelling eigenlijk niet terug wil schakelen als je weer eens een vrachtwagen moet inhalen.De automaat doet dit automatisch.
Een snelheidsduivel is het niet, maar als ik dat zou willen voor de lol kocht ik er wel een auto bij (en dan zeker geen diesel)

Geplaatst: 17.09.2013 - 07:06
door V480-S60
Ga eens rijden met een D2. Dan merk je dat het helemaal niet verkeerd rijdt. We zijn inmiddels verwend met hoge vermogens en dito koppel maar vergeten dat we in het verleden met minder dan 80 pk ook de bergen ingingen.
Geplaatst: 17.09.2013 - 08:50
door 4wielen
Mantis schreef:Nee....gelukkig gaat het bij ons nog erg goed
Als ik het passend krijg, een 520D met 8-traps automaat
T.o.v. een V70 D2 een no-brainer IMHO...

Geplaatst: 17.09.2013 - 08:50
door Walter
bart simpson schreef:als een BMW van rond de 50k past zie ik dat probleem met een V70D4 niet zo, je hebt een dikke Momemtum met navi voor royaal minder geld
en waarschijnlijk minder bijtelling. Nee, niet in procenten maar in euro's. Bij mij int de belasting geen procenten maar euro's en lach me ook vaak rot om iedereen die blind gaat op 20% maar dan een dusdanig duurdere auto koopt dat de netto bijtelling hoger is.
Geplaatst: 17.09.2013 - 08:51
door Walter
PGV70 schreef:De D4 suggestie was voor @Nielsvo die topic begonnen was.
Persoonlijk lijkt mij een D2 in een V70 wat onderbemeten....
vooral met zware lading en rijden in de bergen.
Dat kan uiteraard voor ieder verschillend zijn.
en hoeveel procent van de tijd dat je de auto bezit, kom je in deze omstandigheden?
Geplaatst: 17.09.2013 - 15:08
door Mantis
bart simpson schreef:als een BMW van rond de 50k past zie ik dat probleem met een V70D4 niet zo, je hebt een dikke Momemtum met navi voor royaal minder geld
Da denk ik niet, Momentum Powershit D4 kost net over de 50, en dat is zonder navi, metallic, en dan kom je op hetzelfde bedrag, maar nog altijd een veel minder uitgeruste auto.
Verschil is bijvoorbeeld dat de BMW dan een M-sportpakket heeft met dito velgen, 8-traps sportautomaat (niet de standaard), volledig leder, navigatie professional etc etc - dus de vergelijking gaat echt niet op. Dan moet je een summum nemen en nog de halve optielijst aanvinken. Deal is gewoon enorm goed, nog afgezien vh feit dat deze bmw op een hoger plan staan dan een V70 (mijns inziens).
Maar...eerst nog rondkrijgen, anders loopt het water me voor niets in de mond
Geplaatst: 17.09.2013 - 18:32
door Bart
Die BMW is wel een prachtaanbieding zeg! Even los gezien van een vergelijk met een nieuwe V70.
Geplaatst: 18.09.2013 - 17:59
door PGV90
@Walter en @V480-S60,
Helemaal mee eens, omstandigheden wanneer je het echt nodig hebt zijn gelimiteerd, dat het 'prettig' is, is wat anders...
maar zelfde geld voor de ruimte van een V70, ik zit er vaak alleen in in weekends met de familie en paar keer per jaar helemaal vol gepakt.
Voorlopig erg tevreden met mijn T4, maar tzt waarschijnlijk over naar diesel zal dan ook zeker jullie advies volgen en de D2 ook serieus overwegen.
Hopenlijk tegen die tijd ook weer een Limited Edition of Nordic versie beschikbaar, want als ik nu een vergelijkbare auto samenstel kom ik duizenden euro's duurder uit.
Geplaatst: 07.10.2013 - 18:42
door Mantis
Leaseprijzen binnen van de nieuwe D4.
Flink stuk duurder dan de oude D3, en uiteraard D2.
Motor goedkoper, en toch weer duurder maken. Zo lok je de klanten niet.
Voor de V60 helemaal, leaseprijzen van een 'kale V60' gaan richting de V70.
Mooie motor, mooie bak, maar waarom nu weer zo duur gemaakt.
Geplaatst: 07.10.2013 - 18:47
door Marc Apeldoorn
Als dat echt zo is, dan snap ik er helemaal niets meer van...
CO2 belasting is stukken lager dan de oude D3, dan kan de auto toch niet duurder in de lease zijn?
Ik zie het al, Volvo denkt slim te zijn en er veel meer geld voor te vragen..
Ze gokken zeker op de leasemarkt vanwege 20%.
Ben benieuwd, mijn persoonlijke mening is dat Volvo zich uit de markt heeft geprezen.....
Geplaatst: 07.10.2013 - 22:54
door PGV90
Tja, wordt dan ook weer tijd voor zoiets als Limited Edition of Nordic;
zo haal je wel weer kopers / leasers over de streep.
Geplaatst: 07.10.2013 - 23:28
door arnoud
Marc Apeldoorn schreef:Als dat echt zo is, dan snap ik er helemaal niets meer van...
CO2 belasting is stukken lager dan de oude D3, dan kan de auto toch niet duurder in de lease zijn?
Ik zie het al, Volvo denkt slim te zijn en er veel meer geld voor te vragen..
Ze gokken zeker op de leasemarkt vanwege 20%.
Ben benieuwd, mijn persoonlijke mening is dat Volvo zich uit de markt heeft geprezen.....
Wat een onzin. De V60 'oude D4' is netto 300 goedkoper dan de nieuwe. Met automaat 500 euro. Daar ga je toch niet over emmeren? Met de 20% bijtelling heb je dat zo terug verdiend. Of als niet-lease met het lagere verbruik iets langer, maar ook terug te verdienen.
De auto kost me 15 euro per maand meer van mijn lease bedrag, maar door de 5% minder bijtelling boeit me dat helemaal niets.
Oh ja het milieu. Dat ook natuurlijk.