Over autoprijzen
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zoals er voor ieder product of voor iedere vorm van dienstverlening er wel een goedkoper alternatief over de grens te vinden is....
Volvo for life
Ah, was dus een zaak van achtereenvolgens
1. google
2. knippen
3. plakken
Nu nog iemand die het boekje "Europees Recht voor Dummies" heeft.
1. google
2. knippen
3. plakken
Nu nog iemand die het boekje "Europees Recht voor Dummies" heeft.
- Boreas
- 2nd Gear member
Precies en de Europese Unie wil dat we daarvan kunnen profiteren. Dat is het principe van de gemeenschappelijke markt en van het bestrijden van protectionisme. Of dat principe juist is en goed uitwerkt binnen de EU is een heel andere vraag.bart simpson schreef:Zoals er voor ieder product of voor iedere vorm van dienstverlening er wel een goedkoper alternatief over de grens te vinden is....
Meus automobilis non volvit, sed currit.
- Paul
- Geartronic member
Maar ik begrijp nog steeds het probleem niet. Dit alles is gewoon Marketing les 1. Duitse markt is anders als de Nederlandse, dus concurrentiepositie is anders. En daar vallen dan andere pakketten voor autos bij met ander prijskaartje.
En het mooie van je betoog van de EU, betekent dat je hem toch heel makkelijk uit Duitsland kan halen?
Ik zie het probleem niet.
En het mooie van je betoog van de EU, betekent dat je hem toch heel makkelijk uit Duitsland kan halen?
Ik zie het probleem niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- NielsPHEV
- 7th Gear member
ben het volledig met Paul eens, volgens mij is er helemaal niets aan de hand. Zeker niet zolang het je als privépersoon vrij staat om de auto in NL Dld of Griekenland te kopen. Garantie is europees ik zeg over de grens bestellen als je dat wilt en vooral niet als je dat niet wilt.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
De tijd dat de prijs voor een product was opgebouwd uit 'kostprijs + gewenste winstmarge' ligt lang achter ons. Tegenwoordig kijkt men 'waar kunnen we het voor verkopen -/- gewenste winstmarge = bedrag waar we het voor kunnen maken?'
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Boreas
- 2nd Gear member
Dank jullie voor je reacties. Ik vind het vooral boeiend jullie neiging waar te nemen op een of andere manier Volvo in zijn voor ons ongunstige prijspolitiek te verdedigen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat op dit forum de prijzen meer vanuit een consumentenstandpunt zouden worden bezien. Kennelijk is hier een groep trouwe Volvorijders actief die zich niet al te veel zorgen hoeft te maken over de financiering van hun bolide. Dat mag natuurlijk. Waarschijnlijk heeft de Volvo importeur dat ook in de gaten!
Die discussie over de Europese dimensie van de autoprijzen is natuurlijk een beetje off topic. Het valt me wel op dat niet erg bekend is dat een vorm verticale prijsbinding in de autobranche nog steeds is toegestaan.
Ik hoop dat iemand dit nog leest, nu de redactie ten tweede male heeft besloten dit draadje naar deze (wat meer obscure) rubriek te verplaatsen. Helaas zullen daardoor nog minder mensen weten dat de XC60 in Duitsland aanzienlijk goedkoper lijkt te zijn door de nieuwe prijzen. Dat zal vast niet de bedoeling geweest zijn.
Was ik maar Belg ! Zie
http://www.volvocars.com/nl-BE/sales-se ... er-big.jpg
Die discussie over de Europese dimensie van de autoprijzen is natuurlijk een beetje off topic. Het valt me wel op dat niet erg bekend is dat een vorm verticale prijsbinding in de autobranche nog steeds is toegestaan.
Ik hoop dat iemand dit nog leest, nu de redactie ten tweede male heeft besloten dit draadje naar deze (wat meer obscure) rubriek te verplaatsen. Helaas zullen daardoor nog minder mensen weten dat de XC60 in Duitsland aanzienlijk goedkoper lijkt te zijn door de nieuwe prijzen. Dat zal vast niet de bedoeling geweest zijn.
Was ik maar Belg ! Zie
http://www.volvocars.com/nl-BE/sales-se ... er-big.jpg
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Het enige wat ik probeer is te relativeren. En ik doe dat vanuit mijn marketing achtergrond. Zou werkelijk geen idee hebben hoe ik een nieuwe Volvo zou moeten financieren... Dat zou een leuk begrotingstekort opleveren dus ik voel volledig met je mee.
Het draadje is door een collega moderator verplaatst omdat het meer over algemeen prijsbeleid gaat, niet meer alleen over Volvo.
Het draadje is door een collega moderator verplaatst omdat het meer over algemeen prijsbeleid gaat, niet meer alleen over Volvo.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- OGA244
- 8th Gear member
Je hebt nu een model gevonden waar het ongunstig is, maar ik gaf met een voorbeeld van de vandaag geldende prijs aan dat er hoegenaamd geen verschil was ex/ex.
Neem b.v een XC90 D5 200pk R Design
DE € 47.689,07 ex
NL € 32.318,31 ex
BE € 44.537,19 ex
De europese prijspolitiek wordt volledig vanuit Zweden bepaald
DE € 47.689,07 ex
NL € 32.318,31 ex
BE € 44.537,19 ex
- Boreas
- 2nd Gear member
Goed dat je hierop wijst. Mij gaat het echter om de prijzen van de nieuwe motoren. Daarom plaatste ik mijn bijdrage ook in dat draadje. Het verbaast me een klein beetje dat een moderator meent dat deze discussie gaat over algemene prijspolitiek. Maar goed sic vult, sic iubet. Ik geloof overigens dat we weer zijn gepromoveerd naar de rubriek Volvo algemeen voor niet techneuten.OGA244 schreef:Je hebt nu een model gevonden waar het ongunstig is, maar ik gaf met een voorbeeld van de vandaag geldende prijs aan dat er hoegenaamd geen verschil was ex/ex.
DE € 47.689,07 ex
NL € 32.318,31 ex
BE € 44.537,19 ex
Gelukkig zijn er nogal wat marketing deskundigen actief op dit forum. Zij zullen mijn vermoeden kunnen beoordelen dat deze nieuwe D4's om hun lagere bijtelling worden gekocht en de prijs secundair is. Jammer dan voor de eenvoudige pensionado's met een krimpend pensioen.
Ik vraag me af welk automerk marketingdeskundigen a la AH en Jumbo in dienst heeft, die als gezond uitgangspunt hebben dat een consument niet graag te veel betaalt. (Sorry, even off topic) Moet ik dan toch maar een Skoda Superb Scout o.i.d. kopen? Dat voelt bij mij toch niet goed, behalve in mijn portemonnee dan.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
eh.... waar staat nieuwe motoren? ik kan me wel wat verwarring voorstellen, ik lees hier prijspolitiek in de breedste zin des woordsBoreas schreef:Begrijpen jullie de prijzenpolitiek van Volvo?
Volvo for life
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Boreas, volgens mij hoeven we Volvo helemaal niet te verdedigen en gebeurd dat ook niet. Het is inderdaad geen bash forum en er is tegengeluid. Overigens heb ik zelf een aantal jaren geleden een topic gestart over de substantiële prijsreducties die er via parallel import waren te realiseren, we spraken echt over heel veel meer geld dan de lagere prijs met een nog niet exact bekend uitrustingsnivo die jij hebt gevonden. Ook mijn topic mocht gewoon bestaan.
- Boreas
- 2nd Gear member
Je hebt gelijk: het staat er niet expliciet. Mijn bijdrage begon als volgt:bart simpson schreef:eh.... waar staat nieuwe motoren? ik kan me wel wat verwarring voorstellen, ik lees hier prijspolitiek in de breedste zin des woordsBoreas schreef:Begrijpen jullie de prijzenpolitiek van Volvo?
Begrijpen jullie de prijzenpolitiek van Volvo?
Consumentenprijs Duitsland vanaf november(incl. 19% BTW):
Volvo XC60 D4 Kinetic 131 kW (181 PS) 37.550 Euro
Nederlandse prijsopbouw:
D4 Kinetic Man-6: 34.225,64 (nettoprijs) + 5.581,98 (BPM) + 7.187,38 (21% BTW) = 46.995
Daarom bedoelde ik het te hebben over de prijsstelling van de nieuwe D4 motoren (181 pk) en met name over het verschijnsel dat door Volvo de lagere BPM niet volledig aan de consument wordt doorgegeven. Het spijt me is dat op deze manier niet duidelijk (genoeg) was voor de Volvoliefhebber.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Weinig zinvol om zo een prijsverschil te communiceren, tikkie tendentieus zelfs, beperk je tot de ex prijzen.
En dan nog, dan staat er een kale auto waarvan de je de specs helemaal niet eens kent, het is al door iemand zichtbaar gemaakt dat eventuele opties een mogelijk prijsverschil snel verkleinen c.q. wegnemen
En dan nog, dan staat er een kale auto waarvan de je de specs helemaal niet eens kent, het is al door iemand zichtbaar gemaakt dat eventuele opties een mogelijk prijsverschil snel verkleinen c.q. wegnemen
Volvo for life
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Er van uitgaande dat de prijsvergelijking klopt; antwoord op de vraag ja ik begrijp die prijspolitiek volledig. Wanneer een product in een bepaalde markt meerwaarde heeft kun je het tegen een wat hogere prijs verkopen daar is niets mis mee en je zou geen knip voor je neus waard zijn als marketing man als je het niet zou doen. Dat belastingwetgeving maakt dat het product meerwaarde heeft doet daar niets aan af. Daarbij vaak is het andersom.
Nogmaals, je mag de auto in Dld kopen (betaal je nog minder BTW ook)
Overigens zijn er meer mensen die er echt moeite mee hebben dat prijzen soms hoger zijn ons omringende landen, opvallend
Nogmaals, je mag de auto in Dld kopen (betaal je nog minder BTW ook)
Overigens zijn er meer mensen die er echt moeite mee hebben dat prijzen soms hoger zijn ons omringende landen, opvallend
- Boreas
- 2nd Gear member
Ehhhh, het is wel "gebeurt".NielsPHEV schreef:Boreas, volgens mij hoeven we Volvo helemaal niet te verdedigen en gebeurd dat ook niet. Het is inderdaad geen bash forum en er is tegengeluid. Overigens heb ik zelf een aantal jaren geleden een topic gestart over de substantiële prijsreducties die er via parallel import waren te realiseren, we spraken echt over heel veel meer geld dan de lagere prijs met een nog niet exact bekend uitrustingsnivo die jij hebt gevonden. Ook mijn topic mocht gewoon bestaan.
Inderdaad, jullie hoeven Volvo helemaal niet te verdedigen. Helemaal eens. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ik weinig bijval kreeg in mijn kritische (onder)toon.
Het gaat me er helemaal niet om het Volvo bashen en Volvo mag uiteraard de prijs berekenen die men wil. In mijn beleving ligt het voor de hand dat je bij de aanschaf van zoiets duurs als een auto kritisch naar de prijs kijkt en dat niet alleen bij AH en de Jumbo doet.
Het valt dan op dat de Japanners (waar ter wereld ook gebouwd (Honda's worden in Swindon UK gebouwd) hun lage emissie diesel SUV's (vaak met meer binnenruimte dan de XC60! ) zo laag mogelijk prijzen. Hun FWD versies bewegen zich rond de E 35.000, terwijl de Chinezen voor een basale XC60 zo'n 10.000 meer vragen. Ik weet wel: met een Volvo is niets te vergelijken, maar toch!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Wat let je dan om een japanner te kopen?
Of heb je een kritische rug?
Volvo for life
- Discovery
- 5th Gear member
Feit is dat Volvocars zijn auto's zo duur mogelijk probeert te slijten, wat elke handelaar/ondernemer doet, om een zo groot mogelijke winstmarge te hebben. Zoals al eerder aangehaald krijgt de auto een markt conforme prijs en dat levert Volvo de ene keer meer op dan de andere keer en zo kan het soms zijn dat een auto in Duitsland goedkoper is.
- Boreas
- 2nd Gear member
De eerste vraag lijkt me retorisch, de tweede vormt een lichte inbreuk op mijn medische privacy.bart simpson schreef:Wat let je dan om een japanner te kopen?
Ik verwacht van AH niet dat deze grootgrutter tegen me zegt: "waarom gaat u niet naar de Jumbo?" Zo verwacht ik van Volvo dat deze een product aanbiedt dat inderdaad kwalitatief een evenredige meerwaarde heeft en (daar ben ik misschien wel geheel afwijkend in) dat zulks ook ergens uit blijkt. Ik behoor tot die vreemde categorie mensen die een manager in de zorg die een ton vraagt voor een maand werken, niet op zijn woord gelooft, als hij stelt dat dat hij dat bedrag meer dan volledig waard is.
Ik wil overigens op zich niet ontkennen dat een xc60 op een aantal punten hoger ingeschat moeten worden dan bv een CR-V; voor mij is het echter de vraag of prijsverschil onder Nederlandse omstandigheden waard. Naar mate de Chinees meent in Nederland hogere prijzen te moeten vragen, neig ik (en niet alleen ik) als privéberijder eerder naar de Japanner.