Pagina 3 van 8
Geplaatst: 19.09.2013 - 11:14
door haasje
Dat 3x daags leveren klopt wel, maar als je dan na 's middags ongeveer 2 uur komt/belt/mailt kunnen ze voor die dag al niets meer binnen krijgen en zal het dus pas de volgende ochtend komen. Dat snap ik ook wel en weet dat de voorraden naar beneden moeten, echter beleid dat daar nu gevoerd wordt kan nooit verstandig zijn.
Ik hoor al meer klachten om mij heen over die dealergroep en hun beleid en da mensen al niet eens meer de moeite nemen om te gaan informeren maar direct elders gaan shoppen (andere dealer en/of automaterialen zaak)
Geplaatst: 19.09.2013 - 12:11
door MarioC70
haasje schreef:Dat 3x daags leveren klopt wel, maar als je dan na 's middags ongeveer 2 uur komt/belt/mailt kunnen ze voor die dag al niets meer binnen krijgen en zal het dus pas de volgende ochtend komen. Dat snap ik ook wel en weet dat de voorraden naar beneden moeten, echter beleid dat daar nu gevoerd wordt kan nooit verstandig zijn.
Ik hoor al meer klachten om mij heen over die dealergroep en hun beleid en da mensen al niet eens meer de moeite nemen om te gaan informeren maar direct elders gaan shoppen (andere dealer en/of automaterialen zaak)
Ze kunnen slechts van alle types alle onderdelen in huis hebben, afgezien van de kosten en de ruimte die daar niet voor aanwezig is.
Enig idee wat een magazijnvoorraad kost?
Bij de dokter moet je ook een afspraak maken,daar kun je ook niet gelijk terecht.
Als je dealer niet bevalt,zoek dan simpelweg een andere.
En als de klant zelf al arrogant binnenkomt,het vaak beter weet enz,dan is een arrogant antwoord te verwachten..
Ga zelf maar is een dag achter zo,n receptiebalie zitten,dan kijk je er wel anders tegen aan denk ik.
Geplaatst: 19.09.2013 - 12:50
door lint
Dat is ook weer waar, een receptionist is een lastige baan.
Je moet je wel realiseren dat, hoewel het een lastige baan is, het de eerste indruk geeft van een garagebedrijf/dealer!
Geplaatst: 19.09.2013 - 13:26
door Walter
ben het wel met Mario eens, er komen zeer onredelijke lui binnen hoor. Nu ken ik Marcel persoonlijk dus dat is een ander verhaal.
Geplaatst: 19.09.2013 - 13:27
door marcelV70R
PaulV70d5summum! schreef:@Marcel, Buitenweg Baarn een optie?
heb ik ook ff gebeld en gevraagd wat de software incl erin zetten!!! kost
vroegen ze om en nabij €55 voor, voor minder konden hun het niet doen.
had prijzen van rond de €35 gehoord, dus ff verder gebeld
heb morgenochtend rond 11uur afspraak staan bij Broekhuis in Zeist
werd keurig door de telefoon te woord gestaan en komt op €35 incl.
dus morgen alles maar eens afwachten en dan laat ik het wel weten weat mijn ervaring daar is.
Marcel
Geplaatst: 19.09.2013 - 14:05
door Johan s60
MarioC70 schreef:haasje schreef:Dat 3x daags leveren klopt wel, maar als je dan na 's middags ongeveer 2 uur komt/belt/mailt kunnen ze voor die dag al niets meer binnen krijgen en zal het dus pas de volgende ochtend komen. Dat snap ik ook wel en weet dat de voorraden naar beneden moeten, echter beleid dat daar nu gevoerd wordt kan nooit verstandig zijn.
Ik hoor al meer klachten om mij heen over die dealergroep en hun beleid en da mensen al niet eens meer de moeite nemen om te gaan informeren maar direct elders gaan shoppen (andere dealer en/of automaterialen zaak)
Ze kunnen slechts van alle types alle onderdelen in huis hebben, afgezien van de kosten en de ruimte die daar niet voor aanwezig is.
Enig idee wat een magazijnvoorraad kost?
Bij de dokter moet je ook een afspraak maken,daar kun je ook niet gelijk terecht.
Als je dealer niet bevalt,zoek dan simpelweg een andere.
En als de klant zelf al arrogant binnenkomt,het vaak beter weet enz,dan is een arrogant antwoord te verwachten..
Ga zelf maar is een dag achter zo,n receptiebalie zitten,dan kijk je er wel anders tegen aan denk ik.
Dit slaat natuurlijk nergens op, als je het als receptionist niet aan kunt, kun je beter maar een andere baan zoeken
Geplaatst: 19.09.2013 - 14:10
door dutchlimits
Haha, ik heb ook wel eens met dit bijltje gehakt. 1x en nooit weer terug komen, niet druk om maken!
Geplaatst: 19.09.2013 - 14:11
door ivoandriessen
Ik rijd voor de goede service een kilometer of 65 naar Alphen a/d Rijn. Al krijg ik bij de twee verschillende dealers in de buurt ook wel goede service, je hebt altijd baas boven baas

Geplaatst: 19.09.2013 - 16:59
door MarioC70
Walter schreef:ben het wel met Mario eens, er komen zeer onredelijke lui binnen hoor. Nu ken ik Marcel persoonlijk dus dat is een ander verhaal.
Ik ken Marcel ook,kan zeer lastig zijn die man..

Geplaatst: 19.09.2013 - 19:49
door haasje
MarioC70 schreef:haasje schreef:Dat 3x daags leveren klopt wel, maar als je dan na 's middags ongeveer 2 uur komt/belt/mailt kunnen ze voor die dag al niets meer binnen krijgen en zal het dus pas de volgende ochtend komen. Dat snap ik ook wel en weet dat de voorraden naar beneden moeten, echter beleid dat daar nu gevoerd wordt kan nooit verstandig zijn.
Ik hoor al meer klachten om mij heen over die dealergroep en hun beleid en da mensen al niet eens meer de moeite nemen om te gaan informeren maar direct elders gaan shoppen (andere dealer en/of automaterialen zaak)
Ze kunnen slechts van alle types alle onderdelen in huis hebben, afgezien van de kosten en de ruimte die daar niet voor aanwezig is.
Enig idee wat een magazijnvoorraad kost?
Bij de dokter moet je ook een afspraak maken,daar kun je ook niet gelijk terecht.
Als je dealer niet bevalt,zoek dan simpelweg een andere.
En als de klant zelf al arrogant binnenkomt,het vaak beter weet enz,dan is een arrogant antwoord te verwachten..
Ga zelf maar is een dag achter zo,n receptiebalie zitten,dan kijk je er wel anders tegen aan denk ik.
Ik verwacht echt niet dat ze alles op voorraad hebben. Maar mag toch wel hopen dat de meeste dealers nog wel iets aan voorraad hebben. De dealer waar dit over gaat heeft 0,0 voorraad meer, alles moet besteld worden. De dealer waar ik zelf altijd kom heeft gelukkig nog wel een hoop op voorraad.
Geplaatst: 19.09.2013 - 20:33
door Rippie V70
Ach...
Een kleine anecdote... mjjn chef kreeg een paar maanden geleden zijn nieuwe passat. De zelfde middag als de levering bleek de dsg elke even versnelling over te slaan.
Retour dealer dus direct.
Verhaal aan de receptionist uitgelegd. Vraagt deze: heeft u een huurauto gereserveerd.......
Moest bijna ruzie maken voor een vervangende auto.
'Dat zijn de regels meneer'
Het kan dus nog veel stommer bij andere merken....
Geplaatst: 19.09.2013 - 20:34
door evert65
Dit slaat natuurlijk nergens op, als je het als receptionist niet aan kunt, kun je beter maar een andere baan zoeken
beslist !, je ben het visitekaartje van het bedrijf
als ik een verfrommelt vuil visitekaartje krijg , denk ik ook : bekijk het maar
Geplaatst: 19.09.2013 - 20:48
door Michel84
4wielen schreef:
Als je nog een goede dealer zoekt, ik kan Autotechniek Raalte van harte aanbevelen. Te ver? Geen probleem, ze hebben een gratis haal- en brengservice buiten kantoortijden. Ze zijn vast niet de goedkoopste, maar ik vind hun niveau van dienstverlening zeer hoog!
Inderdaad de Volvo dealer in Raalte (
http://www.autotechniekraalte.nl/ ) hele goede ervaring mee! Top service, mijn auto wordt a.s. donderdagavond opgehaald voor een grote beurt en vrijdagavond terug gebracht. Tevens de beschikking over vervangend vervoer. Auto is daar vanaf km 0 in onderhoud dus ze kennen de auto door en door.
PS. beetje reclame voor goede dealers mag best, we zijn er tenslotte om elkaar te helpen

Geplaatst: 19.09.2013 - 21:47
door Msuidgeest
Ik meel de dealer altijd met de vraag of ze iets kunnen leveren, met naam en toenaam en Volvo-nummer. Altijd een reactie terug met leverdatum en prijs.
Ik vind dat handig ...
Geplaatst: 19.09.2013 - 22:46
door V70/2.4D/2003
Msuidgeest schreef:Ik meel de dealer altijd met de vraag of ze iets kunnen leveren, met naam en toenaam en Volvo-nummer. Altijd een reactie terug met leverdatum en prijs.
Ik vind dat handig ...
Ik loop gewoon binnen, snaai een paar snoepjes uit het schaaltje op de balie en zeg dan: "Henk, ik ben dat en dat nodig" En dan is het er of ik krijg te horen: "Mo'k bestel'n, ik bel die wel".
Dan snaai ik nog een snoepje en met een welgemeend "Moi" verlaat ik het Volvotheater in afwachting van een belletje.
Geplaatst: 20.09.2013 - 00:30
door JeroenSpock
:shock: die snoepjes staan in Veendam niet op de balie... Of ik kijk er al 4 jaar over heen.
Geplaatst: 20.09.2013 - 06:49
door V70/2.4D/2003
Veendam is dan ook "slechts een filiaal", dat zal het wel zijn

Geplaatst: 20.09.2013 - 09:57
door BlackSapphire
Mijn Volvo is uit 2004, maar voel me altijd prima behandeld. De nota's zijn ook keurig verzorgd, ze kunnen optellen als de beste, dat natuurlijk ook, maar ik heb niet het gevoel als een tweederangs-volvo-mens behandeld te worden. En bij problemen wordt er geluisterd en gezocht naar goede oplossingen.
Geplaatst: 20.09.2013 - 12:48
door evert65
+1
Geplaatst: 20.09.2013 - 14:55
door ovwest
Msuidgeest schreef:Ik meel de dealer altijd met de vraag of ze iets kunnen leveren, met naam en toenaam en Volvo-nummer. Altijd een reactie terug met leverdatum en prijs.
Ik vind dat handig ...
Doe ik ook en krijg ook altijd reactie. Ik voel me altijd welkom in Hilversum. Ze geven me altijd gratis lampjes mee en laatst ook gratis olie bijgevuld. Ze weten ook dat ik behoorlijk gek ben op mn Volvo en dat ik elk jaar voor 1000,- onderhoud kom doen. Wellicht dat het helpt...