Snap ik. Het is hier niet als vraag aan Volvo bedoeld. Meer opmerkingen dat niet alle situaties (hybride niet beschikbaar) te begrijpen zijn, zelfs niet na herhaald doorlezen van handleidingen en ook niet met logisch nadenken.Ben schreef:Dan zul je dat even aan Volvo cq je dealer moeten vragen. Hier zul je geen antwoord van Volvo krijgen.jvov60 schreef: Zou fijn zijn als Volvo het zelf zou kunnen uitleggen.
Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesystee
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Hier ook hetzelfde... Vergeten preconditioning aan te zetten, dus 5 min voor vertrek handmatig met de sleutel.
Achteruitrijden op elektra in Hybrid stand. Na 7m slaat de diesel aan en blijft lopen totdat ik de auto afzet bij het werk (10 km).
- automatisch verwarmen staat aan
- preconditioning niet (volledig) afgerond
- er was geen regeneratie van het roetfilter
- AWD deed het en bij remmen zag ik stroom terugvloeien naar de batterij.
Achteruitrijden op elektra in Hybrid stand. Na 7m slaat de diesel aan en blijft lopen totdat ik de auto afzet bij het werk (10 km).
- automatisch verwarmen staat aan
- preconditioning niet (volledig) afgerond
- er was geen regeneratie van het roetfilter
- AWD deed het en bij remmen zag ik stroom terugvloeien naar de batterij.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Soms is er voor mij ook geen logisch verband te vinden. Terwijl ik de auto vanaf begin juni 2013 heb.jvov60 schreef: Snap ik. Het is hier niet als vraag aan Volvo bedoeld. Meer opmerkingen dat niet alle situaties (hybride niet beschikbaar) te begrijpen zijn, zelfs niet na herhaald doorlezen van handleidingen en ook niet met logisch nadenken.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
@jvov60
Hier hetzelfde maar dan met dat verschil dat de onze dit verschijnsel al vanaf het begin heeft. Er wordt nog druk gezocht door de dealer naar het probleem.
Heeft jou pih al veel km gereden? Binnenkort software update en dan maar eens weer kijken.
Trad het na goed functioneren zomaar een keer op of is het momenteel structureel ?
Hier hetzelfde maar dan met dat verschil dat de onze dit verschijnsel al vanaf het begin heeft. Er wordt nog druk gezocht door de dealer naar het probleem.
Heeft jou pih al veel km gereden? Binnenkort software update en dan maar eens weer kijken.
Trad het na goed functioneren zomaar een keer op of is het momenteel structureel ?
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Het trad bij mij voor een langere reis op na 14.000km totaal stand. Daarvoor en daarna niet weer gehad.vaudi schreef: @jvov60
Hier hetzelfde maar dan met dat verschil dat de onze dit verschijnsel al vanaf het begin heeft. Er wordt nog druk gezocht door de dealer naar het probleem.
Heeft jou pih al veel km gereden? Binnenkort software update en dan maar eens weer kijken.
Trad het na goed functioneren zomaar een keer op of is het momenteel structureel ?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
http://www.motor-talk.de/forum/erfahrun ... ?&page=100
Bij onze oosterburen werd bij een garage uitgelezen dat de sensor een verkeerde waarde naar de computer was gestuurd,
Waardoor het systeem dacht dat de diesel al 201 dagen oud was, terwijl de auto pas 20 dagen oud was. Na tank/reset was het probleemverholpen
Bij onze oosterburen werd bij een garage uitgelezen dat de sensor een verkeerde waarde naar de computer was gestuurd,
Waardoor het systeem dacht dat de diesel al 201 dagen oud was, terwijl de auto pas 20 dagen oud was. Na tank/reset was het probleemverholpen
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Opgelost!vaudi schreef: De software update is geweest. Maar het verschijnsel is niet over.
Zal weer contact met de dealer opnemen voor vervolg.
Afgelopen week is er hardware vervangen en is de software opnieuw geüpdatete. Om de hardware te kalibreren.
Ondertussen draait zij deze week vlekkeloos haar km's
(gek genoeg zie ik de auto meer als een zij dan een hij zoals bij BMW en MB)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19
Hoe KWH halen jullie gemiddeld uit een volle accu (in Pure modus)...?
Bij mij is dit tussen de 7 en 8 KWH met een bereik van 30 kilometer op een volle accu (voorverwarmde auto, alle overige elektrische componenten uitgeschakeld). Regeneratie op deze rit is gemiddeld 0,5 KWH.
In Hybrid valt het 'druppeltje' direct naar beneden en ondersteunt de elektromotor niet.
Bij mij is dit tussen de 7 en 8 KWH met een bereik van 30 kilometer op een volle accu (voorverwarmde auto, alle overige elektrische componenten uitgeschakeld). Regeneratie op deze rit is gemiddeld 0,5 KWH.
In Hybrid valt het 'druppeltje' direct naar beneden en ondersteunt de elektromotor niet.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Vanmorgen op een rit van 96 km:DanielV schreef: Hoe KWH halen jullie gemiddeld uit een volle accu (in Pure modus)...?
Bij mij is dit tussen de 7 en 8 KWH met een bereik van 30 kilometer op een volle accu (voorverwarmde auto, alle overige elektrische componenten uitgeschakeld). Regeneratie op deze rit is gemiddeld 0,5 KWH.
In Hybrid valt het 'druppeltje' direct naar beneden en ondersteunt de elektromotor niet.
Stroomverbruik 9,2 kw
Regeneratie 1,0 kw
Gisteren, zelfde rit:
Stroomverbruik, 9,4 kw
Regeneratie 1,4 kw
Ik schat dat ik rond de 35 km elektrisch gereden heb.
Als ik hybrid kies dan valt het "diamantje" niet naar beneden. Zelfs als je constant 120/125 rijdt dan gebeurt dit elektrisch, indien genoeg power in de accu.
Laatst gewijzigd door IV39 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Geen idee hoeveel kwh. Ik haal 35 km op een volle accu in pure modus.
Het probleem met het driehoekje in hybrid modus heb ik niet. In hybrid staat ie bij volle accu net onder het midden, in pure net boven het midden.
Het probleem met het driehoekje in hybrid modus heb ik niet. In hybrid staat ie bij volle accu net onder het midden, in pure net boven het midden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ik haal circa 42 km elektrisch.
Daarbij is dan ca 9 kWh verbruikt met ca 1 kWh regeneratie
Daarbij is dan ca 9 kWh verbruikt met ca 1 kWh regeneratie
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Hier 10,2 stroomverbruik, 1,6 regeneratie,
Kom iets van 50km ver
Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd snel naar puur omschakel om het laatste beetje energie voor thuiskomst noch eruit te rijden, waardoor t lichtblauwe balkje tot op de bodem verdwijnt ipv klein beetje hybrid rest,
Daar stroom komt toch van de zonnepanelen
Kom iets van 50km ver
Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd snel naar puur omschakel om het laatste beetje energie voor thuiskomst noch eruit te rijden, waardoor t lichtblauwe balkje tot op de bodem verdwijnt ipv klein beetje hybrid rest,
Daar stroom komt toch van de zonnepanelen
Laatst gewijzigd door Jaromir op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Grr...
De accu was super...
Na de update, beduidend minder en heb nu elke week deze tijdsmelding
,daar is aankomende dinsdag dus nog niet het laatste woordje over gesproken.
Mn 65k beurt was 1200 euro, en daar verwacht ik dan wel ook wat voor terug ipv achteruitgang
De accu was super...
Na de update, beduidend minder en heb nu elke week deze tijdsmelding

Mn 65k beurt was 1200 euro, en daar verwacht ik dan wel ook wat voor terug ipv achteruitgang
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
2 nieuwe banden + opslagen en nieuwe ruitenwissers
Dat was het...
De beurt en apk van mn specialesportautootje daartegenover was maar 80 euro... Een wereld van verschil
Dat was het...
De beurt en apk van mn specialesportautootje daartegenover was maar 80 euro... Een wereld van verschil
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33122
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat? Gouden banden?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Ja inderdaad. Wat een prijzen. Misschien een 5-sterren bandenhotel?Paul schreef: Wat? Gouden banden?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Er zijn volgens mij ook vaste prijzen voor onderhoud van de PIH. Die zullen zeker niet gemaakt zijn in de overtuiging dat er veel concurrentie is... met een niet hybride kan je eerder naar een niet dealer en zelfs fabrieksgarantie behouden. Volgens mij zijn er wel wat extra en ook duurdere snaren/riemen die vervangen worden. De 17inck michelin premacy 3's voor de PIH kosten op internet ca 140 Euro ex montage. Wanneer je vervolgens nog wat rekent voor de opslag zal de beurt zo'n 700 euro gekost hebben.Jaromir schreef: Grr...
De accu was super...
Na de update, beduidend minder en heb nu elke week deze tijdsmelding,daar is aankomende dinsdag dus nog niet het laatste woordje over gesproken.
Mn 65k beurt was 1200 euro, en daar verwacht ik dan wel ook wat voor terug ipv achteruitgang