Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesystee

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Ben schreef:
jvov60 schreef: Zou fijn zijn als Volvo het zelf zou kunnen uitleggen.
Dan zul je dat even aan Volvo cq je dealer moeten vragen. Hier zul je geen antwoord van Volvo krijgen.
Snap ik. Het is hier niet als vraag aan Volvo bedoeld. Meer opmerkingen dat niet alle situaties (hybride niet beschikbaar) te begrijpen zijn, zelfs niet na herhaald doorlezen van handleidingen en ook niet met logisch nadenken.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Hier ook hetzelfde... Vergeten preconditioning aan te zetten, dus 5 min voor vertrek handmatig met de sleutel.
Achteruitrijden op elektra in Hybrid stand. Na 7m slaat de diesel aan en blijft lopen totdat ik de auto afzet bij het werk (10 km).

- automatisch verwarmen staat aan
- preconditioning niet (volledig) afgerond
- er was geen regeneratie van het roetfilter
- AWD deed het en bij remmen zag ik stroom terugvloeien naar de batterij.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

jvov60 schreef: Snap ik. Het is hier niet als vraag aan Volvo bedoeld. Meer opmerkingen dat niet alle situaties (hybride niet beschikbaar) te begrijpen zijn, zelfs niet na herhaald doorlezen van handleidingen en ook niet met logisch nadenken.
Soms is er voor mij ook geen logisch verband te vinden. Terwijl ik de auto vanaf begin juni 2013 heb.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

@jvov60
Hier hetzelfde maar dan met dat verschil dat de onze dit verschijnsel al vanaf het begin heeft. Er wordt nog druk gezocht door de dealer naar het probleem.
Heeft jou pih al veel km gereden? Binnenkort software update en dan maar eens weer kijken.
Trad het na goed functioneren zomaar een keer op of is het momenteel structureel ?
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

De software update is geweest. Maar het verschijnsel is niet over.
Zal weer contact met de dealer opnemen voor vervolg.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

vaudi schreef: @jvov60
Hier hetzelfde maar dan met dat verschil dat de onze dit verschijnsel al vanaf het begin heeft. Er wordt nog druk gezocht door de dealer naar het probleem.
Heeft jou pih al veel km gereden? Binnenkort software update en dan maar eens weer kijken.
Trad het na goed functioneren zomaar een keer op of is het momenteel structureel ?
Het trad bij mij voor een langere reis op na 14.000km totaal stand. Daarvoor en daarna niet weer gehad.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

http://www.motor-talk.de/forum/erfahrun ... ?&page=100
Bij onze oosterburen werd bij een garage uitgelezen dat de sensor een verkeerde waarde naar de computer was gestuurd,
Waardoor het systeem dacht dat de diesel al 201 dagen oud was, terwijl de auto pas 20 dagen oud was. Na tank/reset was het probleemverholpen
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

vaudi schreef: De software update is geweest. Maar het verschijnsel is niet over.
Zal weer contact met de dealer opnemen voor vervolg.
Opgelost!
Afgelopen week is er hardware vervangen en is de software opnieuw geüpdatete. Om de hardware te kalibreren.
Ondertussen draait zij deze week vlekkeloos haar km's
(gek genoeg zie ik de auto meer als een zij dan een hij zoals bij BMW en MB)
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

Hoe KWH halen jullie gemiddeld uit een volle accu (in Pure modus)...?

Bij mij is dit tussen de 7 en 8 KWH met een bereik van 30 kilometer op een volle accu (voorverwarmde auto, alle overige elektrische componenten uitgeschakeld). Regeneratie op deze rit is gemiddeld 0,5 KWH.

In Hybrid valt het 'druppeltje' direct naar beneden en ondersteunt de elektromotor niet.
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

DanielV schreef: Hoe KWH halen jullie gemiddeld uit een volle accu (in Pure modus)...?

Bij mij is dit tussen de 7 en 8 KWH met een bereik van 30 kilometer op een volle accu (voorverwarmde auto, alle overige elektrische componenten uitgeschakeld). Regeneratie op deze rit is gemiddeld 0,5 KWH.

In Hybrid valt het 'druppeltje' direct naar beneden en ondersteunt de elektromotor niet.
Vanmorgen op een rit van 96 km:
Stroomverbruik 9,2 kw
Regeneratie 1,0 kw

Gisteren, zelfde rit:
Stroomverbruik, 9,4 kw
Regeneratie 1,4 kw

Ik schat dat ik rond de 35 km elektrisch gereden heb.

Als ik hybrid kies dan valt het "diamantje" niet naar beneden. Zelfs als je constant 120/125 rijdt dan gebeurt dit elektrisch, indien genoeg power in de accu.
Laatst gewijzigd door IV39 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Geen idee hoeveel kwh. Ik haal 35 km op een volle accu in pure modus.
Het probleem met het driehoekje in hybrid modus heb ik niet. In hybrid staat ie bij volle accu net onder het midden, in pure net boven het midden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Ik haal circa 42 km elektrisch.
Daarbij is dan ca 9 kWh verbruikt met ca 1 kWh regeneratie
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Hier 10,2 stroomverbruik, 1,6 regeneratie,
Kom iets van 50km ver
Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd snel naar puur omschakel om het laatste beetje energie voor thuiskomst noch eruit te rijden, waardoor t lichtblauwe balkje tot op de bodem verdwijnt ipv klein beetje hybrid rest,
Daar stroom komt toch van de zonnepanelen
Laatst gewijzigd door Jaromir op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Kun je al merken dat accu minder is geworden na 60k km?
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Grr...
De accu was super...
Na de update, beduidend minder en heb nu elke week deze tijdsmelding :( ,daar is aankomende dinsdag dus nog niet het laatste woordje over gesproken.
Mn 65k beurt was 1200 euro, en daar verwacht ik dan wel ook wat voor terug ipv achteruitgang
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

1200 euro?
Heb je slijtage dele moeten laten wisselen?
Want dit is anders wel heel duur voor een nieuwe auto.
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

2 nieuwe banden + opslagen en nieuwe ruitenwissers
Dat was het...
De beurt en apk van mn specialesportautootje daartegenover was maar 80 euro... Een wereld van verschil
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wat? Gouden banden?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Paul schreef: Wat? Gouden banden?
Ja inderdaad. Wat een prijzen. Misschien een 5-sterren bandenhotel?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Jaromir schreef: Grr...
De accu was super...
Na de update, beduidend minder en heb nu elke week deze tijdsmelding :( ,daar is aankomende dinsdag dus nog niet het laatste woordje over gesproken.
Mn 65k beurt was 1200 euro, en daar verwacht ik dan wel ook wat voor terug ipv achteruitgang
Er zijn volgens mij ook vaste prijzen voor onderhoud van de PIH. Die zullen zeker niet gemaakt zijn in de overtuiging dat er veel concurrentie is... met een niet hybride kan je eerder naar een niet dealer en zelfs fabrieksgarantie behouden. Volgens mij zijn er wel wat extra en ook duurdere snaren/riemen die vervangen worden. De 17inck michelin premacy 3's voor de PIH kosten op internet ca 140 Euro ex montage. Wanneer je vervolgens nog wat rekent voor de opslag zal de beurt zo'n 700 euro gekost hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”