Pagina 3 van 3

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 22.07.2014 - 12:40
door VolvoForLife1996
Ziet er goed uit inderdaad! Is een 740 ongeveer het zelfde als de 940? Qua motor? Want zag op autotrader nog een mooie 740 met weinig km's staan!
Of is een 940 zo veel beter dan een 740 dat ik daar eingelijk niet aan moet beginnen?

Sorry voor al die vragen haha!

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 22.07.2014 - 12:47
door lint
De 900 serie is de opvolger van de 700 serie, andere motoren, betere roestbescherming en diverse aanpassingen.

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 22.07.2014 - 13:12
door MU
Als je de grootste betrouwbaarheid en zo weinig mogelijk zorgen wilt denk ik eerlijk gezegd dat je moet gaan voor een 940 van de serie vanaf 1996. Je kunt daar prima op wachten totdat er een mooi exemplaar langskomt, je hebt nog tot februari toch.

De motoren zijn in de basis allemaal hetzelfde, maar wel steeds doorontwikkeld tot verschillende versies. De onverwoestbare redblocks.

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 30.11.2014 - 10:04
door MU
Vorig weekend een nieuwe accu erin gezet (Varta blue D24), hij gaat nu sneller rond voordat hij start en is weer winterklaar. De oude was al 8 jaar oud en begon wat in te zakken in voltage tijdens starten.

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 30.11.2014 - 11:51
door lint
Dat is een goede accu geweest als die 8 jaar heeft gewerkt zonder klachten. Of heb je weinig koude starts en weinig stadsverkeer.

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 30.11.2014 - 12:08
door mees
Laatst kon ik een rondje rijden in een jonge V40 D4.
Oef, wat een kracht & geen lelijk woord erover……….smaken over interieur en exterieur verschillen nou eenmaal
Er gaat ook een ander draadje over: blij dat ik weer in mijn eigen auto zit of zo.
Dat was ik inderdaad toen ik weer in mijn vertrouwde 945LE 1998 plaats nam
Wat een glas / zicht rondom!
Een normaal dashboard wat iedereen direct begrijpt
Wat een ruimte etc
maar vooral dat redblock: zo'n heerlijke machine met een kleine 400.000km
….en dan nog 1800 kg mogen trekken ook…..
Het allerfijnste?
Je rijdt er zo rustig mee dat andere weggebruikers er ook rustig van worden (en meestal afstand houden)…..

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 30.11.2014 - 13:19
door MU
lint schreef: Dat is een goede accu geweest als die 8 jaar heeft gewerkt zonder klachten. Of heb je weinig koude starts en weinig stadsverkeer.
Origineel Volvo (Bosch dus). De accu heeft 6 jaar doorgebracht bij de vorige eigenaar, bij het kopen had ik alle elektrische dingen aangezet om te controleren en na een half uur moesten we hem jumpstarten voor de proefrit omdat hij leeg was. Hij heeft het daarna nog 2 jaar zonder problemen uitgehouden.

De afgelopen 2 jaar in mijn bezit idd alleen lange stukken en eigenlijk nooit in de stad.

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 03.12.2014 - 14:49
door Scotloop
Mijn vaders auto (Sorento 2004 3.5 V6) kreeg ook van de week een nieuwe accu (en veel meer haha)
Maar je merkt het gelijk! Die startmotor gaat gelijk met veel meer kracht! :D Wel fijn als je gelijk een positief verschil merkt!!! ^^

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 23.12.2014 - 18:54
door MU
gisteravond iets na 11 uur de stand van 222.222 km bereikt zie foto ;)

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 23.12.2014 - 19:32
door Scotloop
Whoehoeeee gefeliciteerdd!!!! Die rijdt nog wel een tijdje door heur! ^^ 8-)

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 23.12.2014 - 20:18
door lint
Die is net ingereden, ga door voor de volgende 2 ton kilometers.

Re: De 940 van Emile

Geplaatst: 26.01.2015 - 23:10
door MU
Onder mn parkeerplaats lag een plasje koelvloeistof, en niveau bijna op minimum. Ik denk dat het van de vriespluggen komt aan de inlaatkant van het blok achter de peilstok. Plakkerige boel daar. Schijnt vrij prijzig te zijn om te vervangen omdat het zo lastig te bereiken is (arbeid), iemand ervaring mee?