Pagina 3 van 4

Geplaatst: 19.10.2013 - 13:55
door V70/2.4D/2003
mijn financiƫle vermogen? Die is volgens mijn negatief
Niet lang meer, volgens De Telegraaf kruipen we uit het crisis-dal en zal rijkdom en voorspoed binnen afzienbare termijn ons deel weer zijn.

Maar, met de eindejaarsuitkering kom je een aardig eindje in de goede richting, toch? :wink:

Geplaatst: 19.10.2013 - 13:58
door Harrywarry
V70/2.4D/2003 schreef:
mijn financiƫle vermogen? Die is volgens mijn negatief
Niet lang meer, volgens De Telegraaf kruipen we uit het crisis-dal en zal rijkdom en voorspoed binnen afzienbare termijn ons deel weer zijn.

Maar, met de eindejaarsuitkering kom je een aardig eindje in de goede richting, toch? :wink:
in dat geval heb ik nog wel wat ruimte in de wei voor wat extra paarden...

Geplaatst: 19.10.2013 - 14:00
door V70/2.4D/2003
Welk een prachtige beeldspraak :D

Geplaatst: 25.10.2013 - 13:24
door Vin S60
Verbaasd me eigenlijk dat Rica in dit topic niet valt. Ik heb me laten vertellen dat dat "de" Volvo-tuner is, of vergis ik me dan heel erg?

Geplaatst: 25.10.2013 - 13:29
door Ben
Ja je vergist je. Polestar is 'de' Volvo huistuner

Geplaatst: 25.10.2013 - 13:34
door V480-S60
De bekende tuners hier op het forum gebruiken ook wel Rica.
Maar dat is zeker niet meer de "Volvo-tuner" bij uitstek. Dat is "Polestar"

Geplaatst: 25.10.2013 - 13:35
door V480-S60
Hej Ben, er is bij jou wat weggevalen. Polar is wat anders. Dat is een type aanduiding.

Geplaatst: 25.10.2013 - 13:49
door Ben

Geplaatst: 31.10.2013 - 08:48
door denjos
Gisteren ben ik zelf naar Volvotune geweest met mijn v70 2.4D 163pk my2009 en is deze aangepast naar 210pk en 490nm.
Het rustige rijden blijft hetzelfde als vroeger en het extra vermogen komt maar vrij wanneer je het gaspedaal meer dan 30% induwt.
Dit vermogen komt dan geleidelijk aan vrij en niet met een schok of zo maar wat een lekker vermogen heeft hij nu.
Het gaspedaal is ook veel alerter nu.
Kortom een nieuwe rijbeleving en zeker aan te raden als je iets meer wil.

Geplaatst: 31.10.2013 - 14:18
door JeroenSpock
Klinkt goed, zeker dat rustig rijden. Zo'n felle reactie op een klein beetje gas is niet fijn.

Geplaatst: 01.11.2013 - 11:27
door ivoandriessen
Ik rijd al enige jaren tevreden rond met Tunex tuning. Mijn vader heeft een nieuwe V70 en rijdt ook met Tunex.

Qua service zijn we dik tevreden, mocht de software overschreven worden bij de dealer dan wordt deze kostenloos teruggezet. Mijn vader heeft een 2.4D en heeft deze initieel 1 stap laten tunen. Laatst de stage 2 erbij gedaan.

Voor ons helaas het nadeel dat het zo'n roteind weg is, maar ja, dan kan de tuning wel goed getest worden.

Hopelijk komt er binnenkort een XC90 185PK voor de deur, die mag dan ook meteen daarheen voor een fijne upgrade naar 240PK.

Grootste drijfveer was toch de beperkte kosten voor hetzelfde resultaat als bij andere tuners.

Geplaatst: 09.11.2013 - 09:03
door Turbodesk
Waarom wordt iedereen hier zo bang gemaakt voor tuning?

Dit topic ook weer, en de meeste schreeuwers weten niet eens waar ze het over hebben.
Het is totaal geen probleem om de D5 te tunen naar een 240 pk.
Alles staat of valt met de berijder van de auto. Of je auto nu wel of niet is getuned.
Ik rijd zelf ook met een stage 2 tuning, en dat rijd geweldig.
Dat vermogen merk je alleen met inhalen, optrekken en caravan trekken. Een goede tuner houd namelijk ook rekening met de gaspedaal stand. De zogenaamde Drivers Wish.

Geplaatst: 09.11.2013 - 10:44
door Marc Apeldoorn
Ik ben het met je eens turbodesk, alleen de berijder maakt wat stuk, niet de tuning (of je moet wel hele slechte tuning hebben....).

Geplaatst: 09.11.2013 - 14:10
door Thijs
Ik ben het helemaal met twee bovenstaanden eens!

Maar ik vraag me toch af als je bv 110 rijdt en je plankt naar zeg 160 km/h, in hoeverre belast je de techniek dan (over)? Juist in dat gebied heb je de volle 480 Nm aan het werk. En wat doet dat met de techniek. Gewoon omdat ik er benieuwd naar ben.

Geplaatst: 09.11.2013 - 14:29
door Marc Apeldoorn
Dan belast je uiteraard de auto zwaar. Vraag blijft natuurlijk wel hoe vaak je dat doet, van de 1000km die je rijdt 10km?

Geplaatst: 15.11.2013 - 13:27
door Turbodesk
480Nm is geen enkel probleem zolang je die pas volledig gebruikt als de auto al op gang is.

Dat wil zeggen, dat als je vol het gaspedaal intrapt als je stil staat, dit een enorme aanslag is op de bak.

Trap je het gaspedaal in als je al rijd, dan kan de bak dat prima hebben.

Vandaar dat ik ook zei, het valt of staat met de bestuurder.

Alles is aan gort te rijden als je niet je gezond verstand gebruikt.

Geplaatst: 15.11.2013 - 14:45
door Harrywarry
@turbodesk

jij hebt je tuning laten doen bij Volvotune. Heb je andere tuners overwogen, welke waren dat en hoe ben je tot je keuze gekomen?

Geplaatst: 16.11.2013 - 01:28
door Thijs
Prijd/kwaliteit is gewoon erg goed bij Volvotune

Geplaatst: 16.11.2013 - 10:12
door Turbodesk
Harrywarry schreef:@turbodesk

jij hebt je tuning laten doen bij Volvotune. Heb je andere tuners overwogen, welke waren dat en hoe ben je tot je keuze gekomen?
Ik heb inderdaad meerdere tuners overwogen. (Rica, Tunex, Fasttech)
Ik zocht naar een goede prijs kwaliteits verhouding, en wat voor mij heel belangrijk was en is, is dat ik mee wilde kijken en zelf wilde beslissen hoe mijn tuning er uit kwam te zien.

Dus overleg met de tuner en met de neus er bovenop zitten.

Obbe heeft totaal geen moeite om zijn kennis te delen en uitleg te geven over het tunen zelf. Ik heb zo heel veel geleerd.

Ik wil absoluut niet in een wachtkamertje zitten en wachten tot de auto is getuned en totaal niet weten wat ze er mee hebben uitgespookt.
Tevens is op maat tuning veel beter dan zomaar een willekeurige file erin schieten.

Tunen, stukje rijden, aanpassen, stukje rijden. Eventueel nog wat aanpassing en met een smile naar huis rijden. :D

Geplaatst: 16.11.2013 - 17:34
door kawaman
Ook bij Fasttech kan je in de "keuken" meekijken. zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=53826