Pagina 3 van 3

Geplaatst: 28.10.2013 - 22:18
door evert65
Aha , kinderachtig gedrag dus.
zeker nog wat te vereffenen ivm opa`s fiets :D

Geplaatst: 28.10.2013 - 22:33
door diesel01
evert65 schreef:Aha , kinderachtig gedrag dus.
zeker nog wat te vereffenen ivm opa`s fiets :D
Zo kansleauss.
We kunnen met z'n alle nog wat leren van de hofflichkeit van de Duitsers.
In Dld kijkt men nog achterom wanneer ze de deur in een winkel loslaten in NL heb je hem gewoon in je smoel als je hem niet opvangt.
Maar goed de V70 tegen de E..

Geplaatst: 28.10.2013 - 22:50
door Gast
diesel01 schreef:
evert65 schreef:
nadeel van een E op Duitse platen zijn NLers die ineens een..kuch..bijzondere rijstijl kregen.
vreemd, hoe dat zo?, ik zie vaak zat duutsers op de weg, maar vreemd rijgedrag van nlers heb ik nog nooit bemerkt
serieus hoor !
Mensen die je er ineens niet meer tussen laten en ook voorrang verlenen schijnt ineens anders te werken.
Klopt, dat is iets waar ik ook wel eens tegenaan loop als ik met mijn Duits kenteken in NL rijd.

Geplaatst: 31.10.2013 - 23:10
door JCF
Ik heb de test niet gelezen, maar is de uitslag niet heel logisch gezien de ouderdom van de huidige V70? Volgens mij is de MB een veel recenter model?
Volvo loopt bepaald niet voorop, qua aandrijflijn bijvoorbeeld; dat moet allemaal nog komen de komende jaren met de nieuwe zelfontworpen auto's onder Geely-beheer. Dan wordt het weer tijd voor een test lijkt me...

Overigens zijn de electronische veiligheidssystemen van Volvo wel degelijk een gebied waar het merk in voorop loopt; uit diverse tests blijkt dat de systemen van Volvo met afstand het best werken. Zie o.a. Youtube voor een vergelijk van Volvo en MB op dat gebied; daar moeten de altijd zo precieze Duitsers zich echt gaan schamen.

Geplaatst: 01.11.2013 - 00:54
door Jers3n
Ik heb de test gisteren pas gelezen en de uitslag is m.i geheel niet vreemd, ook vind ik het best een evenwichtig neutraal stuk en kan ik er niet heel duidelijk enige vooringenomenheid in ontdekken.
Feit is dat dit model E-klasse überhaupt al nieuwer is dan de V70NN. Waar nog bij komt dat MB vergeleken met Volvo vlugger een face-lift heeft doorgevoerd, die alleen al (volgens het stuk) 1 miljard euro heeft gekost. Me dunkt dat MB in het gehele model meer geïnvesteerd heeft dan Volvo in de S80 & XC/V70, en dat is met al die varianten van MB natuurlijk best logisch.

Je zou de uitslag/test ook als compliment voor de Volvo kunnen zien. De oudere V70, waar (waarschijnlijk) in totaal als in de face-lift minder in geïnvesteerd is, kan zich nog aardig meten met de MB. En ja, die laatste heeft vanaf de facelift meer (optionele) veiligheidsopties, maar zoals hierboven al aangekaart, die van Volvo werken beter....

Overigens staat achterin de betreffende editie van Autoweek een collum van Bas van Putten (S90 bezitter) waar in de 900-serie/V90/S90 en met name de bouwkwaliteit, toch wel heel positief, bijna verhemeld, omschreven word.

Geplaatst: 01.11.2013 - 07:24
door JCF
Ja geweldige bouwkwaliteit; mijn 940 roest als een oude Renault, mijn V70 niet. (mijn Renault ook niet trouwens)

Geplaatst: 02.11.2013 - 07:59
door Bart
Volvo wint niet, dus de test is bevooroordeeld en daarmee slecht? Beetje krom.

Geplaatst: 02.11.2013 - 08:24
door bart simpson
JCF schreef:Ja geweldige bouwkwaliteit; mijn 940 roest als een oude Renault, mijn V70 niet. (mijn Renault ook niet trouwens)
zal het ding ooit wel een slecht gerepareerde schade gehad hebben

Geplaatst: 02.11.2013 - 09:34
door Msuidgeest
Jij schrijft het, ik dacht het.

Ik rij nu in de 5e 900/90-serie en nooit roest gehad. Wel bij de vorige een slecht gerepareerde lakschade.

Geplaatst: 02.11.2013 - 10:58
door dutchlimits
Voor mij kan een magazine niet beslissen welke beter is. Iedereen heeft een eigen voorkeur.

Geplaatst: 02.11.2013 - 11:49
door lint
Msuidgeest schreef:Jij schrijft het, ik dacht het.

Ik rij nu in de 5e 900/90-serie en nooit roest gehad. Wel bij de vorige een slecht gerepareerde lakschade.
De 900 serie roest niet of nauwelijks, het is inderdaad meestal niet professioneel herstelde schade die roest geeft.

Geplaatst: 02.11.2013 - 12:11
door ps-amazon
dutchlimits schreef:Voor mij kan een magazine niet beslissen welke beter is. Iedereen heeft een eigen voorkeur.
Ja en nee
Veel specificaties zijn meetbaar en dus vergelijkbaar zoals snelheid, vermogen, remweg en dat soort zaken maar er zijn ook aspecten die weer in de emotiesfeer liggen en soms heel persoonlijk zijn; ik heb indertijd op vakantie bewust een V70 gehuurd omdat een proefrit van een uur te weinig is; na een paar dagen kwam ik er achter dat ik de auto niet lekker vind zitten terwijl hele volksstammen deze auto roemen om de zit......
Kwam een E220 tegen en na een dag wilde ik er niet meer uit.....
De reden waarom is maar voor een deel te beredeneren. Daarom is mijn mening maatgevend voor mezelf en per definitie niet altijd voor anderen en dat geldt in feite ook voor een autojournalist.....

En dat Volvo adepten een autotest waar Volvo niet nr 1 is niet goed vinden is een bekend verschijnsel, geldt voor alle merken!
Ik maakte op het Mercedesforum eens een kritische opmerking over de ergonomie van de cruise control en werd bijna uit het forum geflikkerd....dus overal het zelfde :wink:

Geplaatst: 02.11.2013 - 13:08
door Msuidgeest
Zitten is naar mijn idee wel zeer belangrijk. En ondanks de keukenstoelzit in de zakelijke Nissan zit die ook niet verkeerd. Net als in onze S90.