Pagina 3 van 5
Geplaatst: 31.10.2013 - 15:27
door twcoolen
NielsPHEV schreef:City safety afzetten ? da's knap of zie ik iets over het hoofd
Instelling onder MyCar. Kun je aan/uit zetten.
Geplaatst: 31.10.2013 - 19:30
door robbertos
Je gaat zo een systeem toch niet uitzetten?? Of mis ik wat.
Geplaatst: 31.10.2013 - 19:52
door LHillen
Marc schreef:Heb het één keer gehad dat ie activeerde.... ik schrok me dood. Reed gewoon lekker pittig mijn eigen oprit op en rem pas laat voor de muur, maar het CS remde nog net iets eerder.... ik was bijna mijn tanden kwijt.... Gaat nu standaard meteen af.... auto starten, CS af, DSTC af en start/stop af... en dan lekker rijden

Dat snap ik dan niet. je weet de oorzaak, je weet nu ook dat het goed werkt, waarom dan niet gewoon aan laten staan?
Ik heb het ook één keer gehad toen ik wat te hard sla-lommend door de wijk reed. De auto's stonden 'prefect' geparkeerd dat ik er als een skiër langs af kon.
Daardoor kwam ik idd net wat te dicht in de buurt, zoals iemand eerder al schreef heb je dan net het gevoel dat het anker uit gaat maar dat ik nu meteen met mijn kin op het stuur zit.....nee, dat niet, dan heb jij het wel erg bont gemaakt

Geplaatst: 31.10.2013 - 20:01
door NielsPHEV
city safety kan niet eens op vol vermogen remmen...
Geplaatst: 01.11.2013 - 08:22
door johanL
Als ik met ingedrukte koppeling, en zachtjes remmend, rustig op de slagboom bij mijn werk afrijd grijpt ACS ook in. Dat was de eerste keer best even schrikken

Geplaatst: 01.11.2013 - 15:54
door Marc
robbertos schreef:Je gaat zo een systeem toch niet uitzetten?? Of mis ik wat.
Persoonlijke voorkeur.... ik rij al 26 jaar zonder allerlei hulpsystemen.... nu ineens zo'n bemoeizuchtig autootje....

Geplaatst: 01.11.2013 - 16:00
door Fredhead
DSTC af is alleen de tractiecontrole uitschakelen.
Tenzij je iedere keer met gillende banden weg rijd kan je je de moeite besparen van het uitzetten van dit systeem

Geplaatst: 01.11.2013 - 16:28
door lancer
Marc schreef:ik was bijna mijn tanden kwijt....
Geen gordel om?

Geplaatst: 01.11.2013 - 19:34
door NielsPHEV
Marc schreef:robbertos schreef:Je gaat zo een systeem toch niet uitzetten?? Of mis ik wat.
Persoonlijke voorkeur.... ik rij al 26 jaar zonder allerlei hulpsystemen.... nu ineens zo'n bemoeizuchtig autootje....

Airbags heb je er ook uitgehaald en de zekering uit het ABS circuit gehaald neem ik aan ? zaten er 26 jaar gelden ook niet in en zijn verdraaid bemoeizuchtige features
Geplaatst: 01.11.2013 - 20:21
door robbertos
+1
NielsPHEV schreef:Marc schreef:robbertos schreef:Je gaat zo een systeem toch niet uitzetten?? Of mis ik wat.
Persoonlijke voorkeur.... ik rij al 26 jaar zonder allerlei hulpsystemen.... nu ineens zo'n bemoeizuchtig autootje....

Airbags heb je er ook uitgehaald en de zekering uit het ABS circuit gehaald neem ik aan ? zaten er 26 jaar gelden ook niet in en zijn verdraaid bemoeizuchtige features
Geplaatst: 01.11.2013 - 22:04
door MU
Marc schreef:
Persoonlijke voorkeur.... ik rij al 26 jaar zonder allerlei hulpsystemen.... nu ineens zo'n bemoeizuchtig autootje....

+1! :thumbleft:
Off Topic
En binnenshuis gaat de bemoeizucht gewoon door:
- de oven (ja ik weet dat de deur nog niet open is geweest, dat heet voorverwarmen ... k*tding) :rightfighter5:
- wederom de oven (half uur blazen om "af te koelen" is nergens voor nodig, ik eet graag in rust) :rightfighter1:
- de wasmachine (niet elke minuut opnieuw piepen, bepaal zelf wel wanneer ik de zooi eruit haal) :rightfighter6:
- de telefoon, tablet en computer ("weet u zeker dat...?" ja daarom klikte ik hoogstwaarschijnlijk he) :rightfighter7:
Geplaatst: 02.11.2013 - 02:47
door Mike Philippens
Misschien moet je dan geen Volvo gaan rijden...

Geplaatst: 02.11.2013 - 09:01
door spacewagon
fredhead schreef:DSTC af is alleen de tractiecontrole uitschakelen.
Tenzij je iedere keer met gillende banden weg rijd kan je je de moeite besparen van het uitzetten van dit systeem

Dat vraag ik me af. Ik heb dit eens getest op nat wegdek. Met DSTC aan of uit geen verschil: de voorwielen slippen altijd door als je flink gas geeft en de koppeling snel laat opkomen.
Geplaatst: 02.11.2013 - 10:35
door zakraket
Mike Philippens schreef:Misschien moet je dan geen Volvo gaan rijden...

Het is dat de D2 zo'n goede koop is...

Geplaatst: 02.11.2013 - 11:12
door Mike Philippens
Nou kunnen we wel allemaal stoer roepen dat die emergency brake toestand overbodige bemoeienissen zijn van zo'n auto, maar het aantal kop-staart botsingen in files doet toch echt iets anders vermoeden. Natuurlijk zijn dat allemaal andere rijders en WIJ zijn echt goed en hebben zoiets niet nodig.
Inderdaad, IK heb het ook niet nodig (30 jaar ongelukvrij, auto+motor) maar al die anderen om mij heen hebben het wel degelijk nodig.

Vooral als motorrijder geredeneerd zou elke automobilist verplicht BLISS moeten hebben. Want over je schouder kijken is tegenwoordig niet hip meer lijkt het.
Nou nog auto-indicator zodat al die minkukels die NOOIT hun richtingaanwijzer gebruiken (vermoeiend zeker?) een beetje geholpen worden.
Geplaatst: 02.11.2013 - 11:49
door Phacoid
Mike, niemand heeft het nodig tot het systeem op een cruciaal moment ingrijpt en een botsing voorkomt. Resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, een ongeluk schuilt helaas in een klein hoekje.
En over die motorrijders, zolang de overgrote meerderheid van de motorrijders in mijn buurt zich gedragen als een bende wilde apen, weiger ik de verantwoordelijkheid bij de autobestuurder te leggen. Eergisteren nog een motorrijder achter me gehad die enorm dicht reed. Sorry, als ik moet remmen dan haalt hij het niet. Het is ook mateloos storend wanneer je stilstaat en ze ineens voorbijvliegen alsof het niets in. Met voorbij steken in de file heb ik geen probleem, maar als ze (hier in BE) de wet dan naleven is het fijner. Aan 30 a 40km per uur tussen stilstaande auto's zigzaggen is vragen om problemen.
Geplaatst: 02.11.2013 - 12:53
door Mike Philippens
Phacoid schreef:En over die motorrijders, zolang de overgrote meerderheid van de motorrijders in mijn buurt zich gedragen als een bende wilde apen,
Sorry, maar dat is gelul van een dronken aardbei. Dan lees ik niet eens meer verder. Rij jij voor de gein maar eens een keer als motorrijder door het verkeer. Dan merk je pas hoe blind al die 'goede' automobilisten zijn.
Voorlopig is de grootste killer van motorrijders nog altijd automobilisten die afslaan en een tegemoetkomende motorrijder niet aan zien komen. Als in: niet eens waarnemen. Zelfs een motoragent heeft er zo aan moeten geloven. Het is niet alsof die politiemotor niet opvalt.
Verder gedraagt de overgrote meerderheid van de motorrijders zich keurig. Het zijn die paar idioten die als imbecielen tussen de auto's doorrazen. Kan ik me ook mateloos aan ergeren. Maar kom niet aan met die shit dat de meeste motorrijders zo zijn, want dat ie gewoon onzin.
[edit]Misschien dat ze in België anders rijden overigens. Wij (Nederlanders) hebben altijd de indruk dat Belgen hun rijbewijs gevonden hebben.
Geplaatst: 02.11.2013 - 13:47
door Fredhead
spacewagon schreef:fredhead schreef:DSTC af is alleen de tractiecontrole uitschakelen.
Tenzij je iedere keer met gillende banden weg rijd kan je je de moeite besparen van het uitzetten van dit systeem

Dat vraag ik me af. Ik heb dit eens getest op nat wegdek. Met DSTC aan of uit geen verschil: de voorwielen slippen altijd door als je flink gas geeft en de koppeling snel laat opkomen.
Rest van de systemen blijft echt aan.
Staat volgens mij ook in de handleiding. DSTC laat de voorwielen inderdaad wel wat slippen. De oudere STC die Volvo had greep wel direct in
Geplaatst: 02.11.2013 - 14:45
door lancer
Ik zal één poging doen om de nut van die systemen aan te tonen. Ik ben namelijk van mening dat het systeem bij mij al een aanrijding voorkomen heeft.
De situatie; voor Den Haag op de A12. Er is een file aan het ontstaan, ik houd afstand, degene achter mij niet. De auto voor me begint te remmen, ik rem ook. Opeens gaat de collision alert af. De auto voor me gaat dus stevig in de ankers. De collision alert zag het voordat ik het deed, daarom kon ik mooi gedoseerd blijven remmen tot aan de auto voor me. Achter me hoor ik banden gegil.
Zonder de collision alert had ik zeker de auto voor me kunnen vermijden, ik hield immers afstand. Gevolg was wel dat ik waarschijnlijk zo hard had moeten remmen dat de auto achter me me geraakt had.
Met BLIS ben ik ook al heel blij, daarmee heb ik op de ring van Amsterdam eens een drugsrunner iod gespot, die met tegen de 160km/h voorbij reed zonder licht op een onverlichte baan (ik was klaar om in te gaan halen).
Zelfs als je het zelf niet fout doet, schuilt een ongeluk in een klein hoekje.
Ik moedig Volvo ook aan deze systemen uitschakelbaar te maken. Als je je namelijk irriteert aan deze systemen (doe ik heel af en toe ook wel eens; bijvoorbeeld als de lane assist ongewenst mijn slapende zoontje wakker heeft gemaakt), moeten ze uit kunnen. Een geirriteerd mens rijdt namelijk altijd slechter.
De moraal, zowel degenen die zeggen dat ze aan moeten als die zeggen dat ze uit moeten hebben gelijk. Ik moedig alleen iedereen aan om die systemen een eerlijke kans te geven. Je weet maar nooit.
Geplaatst: 02.11.2013 - 16:40
door Agnax
lancer schreef:Ik zal één poging doen om de nut van die systemen aan te tonen. Ik ben namelijk van mening dat het systeem bij mij al een aanrijding voorkomen heeft.
De situatie; voor Den Haag op de A12. Er is een file aan het ontstaan, ik houd afstand, degene achter mij niet. De auto voor me begint te remmen, ik rem ook. Opeens gaat de collision alert af. De auto voor me gaat dus stevig in de ankers. De collision alert zag het voordat ik het deed, daarom kon ik mooi gedoseerd blijven remmen tot aan de auto voor me. Achter me hoor ik banden gegil.
Zonder de collision alert had ik zeker de auto voor me kunnen vermijden, ik hield immers afstand. Gevolg was wel dat ik waarschijnlijk zo hard had moeten remmen dat de auto achter me me geraakt had.
Met BLIS ben ik ook al heel blij, daarmee heb ik op de ring van Amsterdam eens een drugsrunner iod gespot, die met tegen de 160km/h voorbij reed zonder licht op een onverlichte baan (ik was klaar om in te gaan halen).
Zelfs als je het zelf niet fout doet, schuilt een ongeluk in een klein hoekje.
Ik moedig Volvo ook aan deze systemen uitschakelbaar te maken. Als je je namelijk irriteerd aan deze systemen (doe ik heel af en toe ook wel eens; bijvoorbeeld als de lane assist ongewenst mijn slapende zoontje wakker heeft gemaakt), moeten ze uit kunnen. Een geirriteerd mens rijdt namelijk altijd slechter.
De moraal, zowel degenen die zeggen dat ze aan moeten als die zeggen dat ze uit moeten hebben gelijk. Ik moedig alleen iedereen aan om die systemen een eerlijke kans te geven. Je weet maar nooit.
\
+1