Geplaatst: 08.11.2013 - 12:32
Ik neem trouwens aan dat standaard de Sensus Connect in de aangepaste orders wordt geplaatst en niet de Pro versie (met simkaart)?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Dream onMontalbano schreef:Ik neem trouwens aan dat standaard de Sensus Connect in de aangepaste orders wordt geplaatst en niet de Pro versie (met simkaart)?
Ik doelde op de navi. De rest is gewoon mooi en functioneel.Montalbano schreef:Ik weet het niet Superfunky, ik heb de MMI High 3e generatie uit 2010. Die heeft een heel goed navigatiesysteem met prachtig scherm maar de rest van het systeem is niet heel bijzonder. De telefoon-, radio-, mediamodules doen wat ze moeten doen maar niet bijzonder handig of fraai. Maar de navigatie, die is top. Keuze uit 3 routes standaard, hele goede omleidingsroutes, standaard alle dingen die op je route liggen in tijd en afstand (shell tankstation over 15km, 7 min) et cetera. Maar dat mogen we anno 2013 toch wel standaard verwachten? Tomtom en Navigon doen dat soort dingen al 10 jaar.
Ja ik kom daar regelmatigSuperfunky schreef:En je leest ook wel eens verder dan net PiH topic op het forum??Autozoeker schreef:Ik heb echt veel liever sct hoor. Ik probeer er nog een te krijgen. RTI is echt verschrikkelijk. Heb ook weinig vertrouwen in opvolgers ervan. Die verbeterde versie klink meer als een downgrade
RTI is hopeloos verouderd en slecht en sct is een drama, dus ik ben best heel blij met een volledige revisie. Kan niet slechter lijkt me zo!
Had je RTI + SCT besteld, of de RTI ingewisseld voor SCT? Kan natuurlijk ook dat ze eerst de nieuwe, niet (op de huidige manier) rootbare firmware op de SCT's willen zetten om hun fantastisch uitgebreide online 'market' te beschermen (of zie ik nu spokenmister iks schreef: Mijn V60 PIH was besteld met SCT. Gisteren is mijn V60 afgeleverd zonder SCT. Later deze maand moet ik mijn auto afgeven bij de dealer om Sensus Connect te laten inbouwen.
Dat lijkt vooralsnog niet iets landelijks te zijn; ik kom net bij mijn dealer vandaan, auto is vorige week geproduceerd, wordt in principe eind volgende week afgeleverd, gewoon met SCT aan boord!mister iks schreef:De dealer gaf duidelijk aan dat de SCT ivm met GPS problemen niet meer wordt geleverd (voor de V60) en dat het nieuwe doorontwikkelde systeem in mijn PIH ingebouwd zou worden.
Ik had hier ook al gelezen dat het nieuwe Sensus Connect niet achteraf ingebouwd zou kunnen worden, maar ik ga er maar even vanuit dat de dealer weet waar hij het over heeft.
De 20ste weet ik het zeker
Je mag hopen dat het nieuwe systeem beter wordt als sct. Maar verwacht niet dat het in de buurt komt van MMI.Montalbano schreef:Mijn order blijkt ook aangepast naar Sensus Connect en productieweek is week 48. Lijkt dus zowel 0% als nieuwe Sensus te gaan worden.
Ik ken de oude niet, maar ik hoop dat de nieuwe kwalitatief minimaal gelijkwaardig is aan Audi's MMI-High. Dat systeem werkt voor mij perfect.
Toch nog maar even navraag gedaan. Wat volgende week ingebouwd gaat worden blijkt toch wel SCT te zijn, maar dan de geupdate versie zonder GPS problemen. Of dat alleen een software update is of ook een verandering in de hardware valt nog te bezien.Superfunky schreef:Top! We duimen voor je!mister iks schreef:De dealer gaf duidelijk aan dat de SCT ivm met GPS problemen niet meer wordt geleverd (voor de V60) en dat het nieuwe doorontwikkelde systeem in mijn PIH ingebouwd zou worden.
Ik had hier ook al gelezen dat het nieuwe Sensus Connect niet achteraf ingebouwd zou kunnen worden, maar ik ga er maar even vanuit dat de dealer weet waar hij het over heeft.
De 20ste weet ik het zeker
Want die Sensus Connect MY2015 heb je al gezien?mister iks schreef: Zoals ik het nu zie liever een SCT dan een Sensus Connect MY15.
'Zoals ik het nu zie' impliceert al een voorbehoud gebaseerd op de huidige informatie.Montalbano schreef:Want die Sensus Connect MY2015 heb je al gezien?mister iks schreef:Zoals ik het nu zie liever een SCT dan een Sensus Connect MY15.
friend schreef:'Zoals ik het nu zie' impliceert al een voorbehoud gebaseerd op de huidige informatie.Montalbano schreef:Want die Sensus Connect MY2015 heb je al gezien?mister iks schreef:Zoals ik het nu zie liever een SCT dan een Sensus Connect MY15.
De mogelijkheden van een geroote SCT zijn ('zoals ik het nu zie') vele malen uitgebreider dan Volvo het (in het kader van 'veiligheid') bedoeld heeft en ook niet zal aanbieden in de oude Sensus met RTI of SCT of de nieuwe Sensus Connect.
Sommige gebruikers zitten hier totaal niet op te wachten en andere gebruikers willen niets liever. Dat moet maar iedereen voor zichzelf uitmaken. Blijf wel het feit dat Volvo de gebruikers die keuze niet heeft willen geven, zodat een aantal gebruikers zelf deze keuze maar geforceerd hebben (just because they can).
Helemaal mee eens en dit is helaas niet het enige beroerde aan SCT! Serieus beschamend van Volvo. Hopelijk volgt er met de Update verbetering. Helaas zou die deze week komen en ik heb nog niets gezien. Overigens ben i bang dat het beperkt blijft tot het toevoegen van Youtube (want daar zitten we natuurlijk allemaal op te wachten….)Pvdveen schreef:Je mag hopen dat het nieuwe systeem beter wordt als sct. Maar verwacht niet dat het in de buurt komt van MMI.Montalbano schreef:Mijn order blijkt ook aangepast naar Sensus Connect en productieweek is week 48. Lijkt dus zowel 0% als nieuwe Sensus te gaan worden.
Ik ken de oude niet, maar ik hoop dat de nieuwe kwalitatief minimaal gelijkwaardig is aan Audi's MMI-High. Dat systeem werkt voor mij perfect.
Ik heb nu sct. Dit is net zo iets als een ingebouwde tomtom maar dan met mindere navigatie software.
Geen aanwijzingen voor navigatie, telefonie en audio in het display bij de tellers( dit is eigenlijk 1 display)
Slechte integratie met de knoppen op het stuur. Veel functies zijn alleen via het touchscreen of via de knoppen op middenconsole te bedienen.
Voor telefonie moet je hand van het stuur halen. Eerst tel knop dan via nummer toets even vast houden om snel naar een letter in de telefoonlijst te gaan. Dan op stuur scollen tot de juiste contactpersoon, maar alleen op het scherm van de midden console. En dan maar hopen dat je inmiddels niet van weg bent geraakt. Nee lekker handig en veilig Volvo.
Moet eerlijk zeggen dat dit erg tegevalt als je audi MMI gewent bent of het systeem van BMW. Volvo had veel beter even een audi kunnen kopen en dit systeem nabouwen.
Daarnaast werkt het igo navigatie systeem alleen met satelieten en niet met een gyroscoope en is het niet verbonden met het stuur en met de km teller voor het bepalen van de richting. Dus in de tunnels van Brussel geen idee waar je heen moet. Kom je uit de parkeergarage. Geen ontvangst en dus geen richting. Veel spijt en beschamend van Volvo dat we hier zoveel voor hebben moeten betalen.
Voor de rest pih rijden erg leuk.
Bedankt voor de tip. Deze mogelijkheid had ik even gemist tijdens het doornemen van de handleiding.Gizmoke schreef:Je kan toch perfect met SCT bellen zonder de TEL knop in te drukken?
Je blijft op exit drukken, scrolt naar telefoon en gaat zo verder.