Pagina 3 van 4

Geplaatst: 24.12.2013 - 00:10
door Poni
JoostV60 schreef:Misschien een hele domme vraag, maar hoe kom je aan een contrast stand?
Mijn phiv komt uit Frankrijk en de handleiding dus ook :-)

Overigens, aangezien ik hem pas sinds drie dagen heb ben ik nog regelmatig aan het wisselen van thema! :-D
JoostV60,
Voor een paar tientjes kan je bij de Nederlandse dealer een Nederlands handboek kopen.

Geplaatst: 24.12.2013 - 05:51
door Arnold
De handleiding is ook vanaf de Volvo site te downloaden.

Geplaatst: 24.12.2013 - 08:21
door JoostV60
CasperV60PIH schreef:Door via de linker keuze hendel op de OK knop te drukken en dan via de rol knop naar het icoontje (rondje wit/zwart) te rollen en dan weer OK krijg je de contrast mode. Afsluiten met de reset knop.
Ah, top. Vandaag meteen proberen!

En ja, ik weet dat de handleiding te downloaden is, en ook de app heb ik. Maar een papieren boek in de auto is wel zo handig.

Geplaatst: 24.12.2013 - 09:20
door RoaldH
IkeV70 schreef:Accu loshalen is de oplossing voor alle PIH problemen :-D
Nooit gedacht dat voor het rijden van een PIH zoveel ICT kennis noodzakelijk is...

Geplaatst: 25.12.2013 - 00:46
door bouwerge
v60pih schreef:Peformance in de contraststand. Gewoon omdat ik 'm leuk vind.
+1

Geplaatst: 25.12.2013 - 17:37
door Jaromir
Gelukkig zijn dan ook de meeste geinteresseerden ICTers... Haha

Geplaatst: 25.12.2013 - 21:40
door CaptainKlutz
Er zit toch nog wel een hoop 'pipo de clown' aan de presentatie, wat zou het aardig zijn als Volvo alvast de volgende zaken regelt met een nieuwe software update:

- permanente aanduiding van toerental en motortemperatuur
- herindelen van de indicaties van cruisecontrol (niet uniform over de verschillende thema's, in 'hybrid' nog het mooiste) en herindelen van de afstandsaanduiding, vooral dat laatste neemt veel te prominent ruimte in op het scherm
- eenduidige (en permanente) presentatie van de acculading (range aanduiding in % en niet in Km, die Km's haal je namelijk toch zelden)
- combineren van de E-boost en de gaspedaalstand meter (de rechtermeter)

zomaar wat ideeën, ik hoop dat er snel verbetering komt..

Geplaatst: 25.12.2013 - 22:59
door tomtom
PLUS ONE, hear hear (VOLVO)!

Geplaatst: 25.12.2013 - 23:36
door friend
CaptainKlutz schreef:- permanente aanduiding van toerental en motortemperatuur
- herindelen van de indicaties van cruisecontrol (niet uniform over de verschillende thema's, in 'hybrid' nog het mooiste) en herindelen van de afstandsaanduiding, vooral dat laatste neemt veel te prominent ruimte in op het scherm
- eenduidige (en permanente) presentatie van de acculading (range aanduiding in % en niet in Km, die Km's haal je namelijk toch zelden)
- combineren van de E-boost en de gaspedaalstand meter (de rechtermeter)
...- tonen wanneer het remlicht brandt bij Adaptive Cruise Control, ik begrijp echt niet dat dit niet aangegeven wordt.

Geplaatst: 25.12.2013 - 23:39
door Paul
Remlicht werkt toch met adaptieve cruise controle hoop ik?

Over het display, heb dankzij vriend van mij nu op het knopje contrast geklikt, top, nu in hybride mode alles mooi zwart!
Ik dacht dat je met die knop een contrastaanpassing kon doen...maar het is een mode contrast/kleur.
Weer wat geleerd van een mede d6 eigenaar!

Geplaatst: 26.12.2013 - 00:38
door Poni
Ja hoor remlicht werkt precies zo als wanneer je zelf remt.
Ik ben ook helemaal voor dat lijstje met wijzigingen.
Ik gebruik eigenlijk alleen de hybride weergave.
Ik vind toerental niet erg belangrijk, want ik laat de automaat schakelen en vind dat deze dat op de goede momenten doet.

Betere weergave van regeneratie bij remmen zou ik in deze weergave graag zien.

Geplaatst: 26.12.2013 - 01:33
door friend
Ja, natuurlijk werkt het remlicht ook bij ACC, maar niet altijd bij elke vertraging, pas wanneer de remmen in een bepaalde mate aangestuurd worden.
Er wordt nergens in het dashboard getoond wanneer het remlicht brandt. Als je zelf remt, dan weet je dat je remlicht altijd brandt. Bij ACC weet je dat dus niet en weet je ook niet hoe achterliggend verkeer je gedrag ervaart.
Ik vind het belangrijk dat ik weet hoe ik door het overige verkeer gezien wordt, dan kan ik ook besluiten of ik dit acceptabel gedrag vind of niet in bepaalde situaties.

Geplaatst: 26.12.2013 - 12:09
door tomtom
Ik neem aan; remmen=remlicht aan…..dat is dus niet anders dan normaal. Het zo natuurlijk idioot en zeer onveilig zijn als dat anders zou zijn. Ik ben heel benieuwd waar je deze wijsheid vandaan haalt!

Geplaatst: 26.12.2013 - 13:03
door friend
Gewoon de praktijk. Als het donker is zie je in je achteruitkijkspiegel wel wanneer het remlicht aangaat. Niet bij elke vertraging van ACC gaat het remlicht aan. Aangezien je dus niet weet wanneer ACC in welke mate remt, is dus niet merkbaar wanneer het remlicht aan gaat en wanneer niet (anders dan bij 'voet'matig remmen, dan is het altijd aan), dat had wat mij betreft wel in het dashboard aangegeven mogen worden.
Ik heb het helemaal niet over dat het remlicht wel of niet aan moet, het gaat mij om de indicatie in het dashboard. Iets anders (denken te) suggereren is inderdaad wel erg dom.

Geplaatst: 27.12.2013 - 13:36
door DonLeo
Zodra ik op diesel rijd, zet ik het scherm op performance zodat ik ook de toeren die de dieselmotor maakt, zichtbaar heb. Start- en elektrisch rijden scherm is voor mij de hybrid versie.

Geplaatst: 27.12.2013 - 15:15
door jvov60
Ik wil ook toeren zien en rijd vooral lange afstanden (160 km enkele reis).
Ondertussen laat ik de stand Performance op het dashboard lekker staan.
De snelheid op Hybrid met ingeschakelde cruisecontrol vind ik ook slecht leesbaar. Er staat dan soms een wit streepje extra op de teller van de CC.

Jammer van de linker meter in de Performance stand. Zou iets nuttigers dan CC mogen staan bij ingeschakelde CC. Of juist geen CC stand, gewoon altijd de meter zoals bij uitgeschakelde CC

Performance stand ziet er ook het meest serieus en krachtig uit ;-)

Geplaatst: 27.12.2013 - 19:54
door v60pih
friend schreef:Gewoon de praktijk. Als het donker is zie je in je achteruitkijkspiegel wel wanneer het remlicht aangaat. Niet bij elke vertraging van ACC gaat het remlicht aan. Aangezien je dus niet weet wanneer ACC in welke mate remt, is dus niet merkbaar wanneer het remlicht aan gaat en wanneer niet (anders dan bij 'voet'matig remmen, dan is het altijd aan), dat had wat mij betreft wel in het dashboard aangegeven mogen worden.
Ik heb het helemaal niet over dat het remlicht wel of niet aan moet, het gaat mij om de indicatie in het dashboard. Iets anders (denken te) suggereren is inderdaad wel erg dom.
Ik vind het niet onveilig. Je pikt de ACC auto's zonder die voorziening er zo uit tegenwoordig. Constant kleine remcorrecties en daarmee brandend remlicht dat je je afvraagt wat voor rare chauffeur erin zit. Het telkens brandende remlicht zorgt voor een hoop verwarring bij het overige verkeer. Kleine correcties zonder remlicht is m.i. veiliger.

Geplaatst: 27.12.2013 - 20:24
door Pil
Er staat dan soms een wit streepje extra op de teller van de CC.
jvov60: Bedoel je het witte streepje 'vanaf de eigen snelheid tegen de klok in'.
Dat is nl de snelheid en het verschil tov de voorganger. Is voor mij juist zeer handig. Kan ik zien met hoeveel verschil ik iemand inhaal en snel of niet snel naar links moet.

Geplaatst: 28.12.2013 - 11:02
door jvov60
Pil schreef:
Er staat dan soms een wit streepje extra op de teller van de CC.
jvov60: Bedoel je het witte streepje 'vanaf de eigen snelheid tegen de klok in'.
Dat is nl de snelheid en het verschil tov de voorganger. Is voor mij juist zeer handig. Kan ik zien met hoeveel verschil ik iemand inhaal en snel of niet snel naar links moet.
Nee, ACC heb ik er niet op. Zelf heb ik het liever zonder.
Ik bedoel het streepje van de gewone CC.
En misschien ook door andere mij nog onduidelijke reden vind ik de actuele snelheid in Hybrid stand wat onduidelijk.

Geplaatst: 28.12.2013 - 11:57
door RichieB
Als de CC een witte dikke streep aangeeft is dat de snelheid waarop de CC stond ingesteld, maar is de CC niet meer actief. Je kan die snelheid weer activeren met het knopje met de ronde pijl.