Pagina 3 van 4
Geplaatst: 29.11.2013 - 08:31
door diesel01
Gefeliciteerd en laat het wachten maar beginnen.
Je hebt zonder te rijden een GT8 genomen?
Had de verkoper er al mee gereden?
Geplaatst: 29.11.2013 - 09:31
door Fulaks
diesel01 schreef:Je hebt zonder te rijden een GT8 genomen?
Inderdaad, en dat is tegen m'n principes. Enkel lovende testberichten van een V60 D4 GT8 gezien en daar kan ik volgende week ook mee rijden. Mocht het tegenvallen dan annuleer ik de bestelling, maar ik reken erop dat het een aandrijflijn gaat zijn die de vergelijking met de BMW 2-liter diesel met ZF 8-traps kan doorstaan.
diesel01 schreef:Had de verkoper er al mee gereden?
Enkel in de V60 en zou geweldig goed zijn. Heb er dus vertrouwen in...
Overigens ben ik van plan om minder lang met de nieuwe te gaan rijden, die moet de wachttijd tot een echt nieuwe opvolger overbruggen, ik reken op 4 jaar.
Geplaatst: 29.11.2013 - 10:35
door Paul
Mooi! Gefeliciteerd!
Geplaatst: 29.11.2013 - 10:44
door Fulaks
bart simpson schreef:my 2012 kan het idd niet mee, my 2014 zou het wel mee moeten kunnen
Kan je met zekerheid zeggen dat de ACC ook op de V70 (te bouwen ergens eind januari, begin februari 2014) omschakelbaar is naar een gewone CC per knopdruk ?
Zo ja, dan neem ik ACC en BLIS erbij, dan zitten ook de intelligente koplampen erbij.
En wat met de navigatie ? Krijg nu Sensus of het nieuwe Sensus Connect ? In de Belgische Polar-prijslijst met datum 15 november 2013 staat nog een upgrade naar SCT, daar waar ik dacht dat dit vanaf week 46 niet meer geleverd werd.
Is allemaal nogal verwarrend...
Ik hoop dat Bart Simpson en/of Walter hier duidelijkheid kunnen brengen. Please :oops:
Geplaatst: 29.11.2013 - 11:30
door Fulaks
Tegenover mijn huidige V70 zit er op de nieuwe een gewichtsvoordeel van 107 kg, dat zich vooral aan de voorzijde doet gelden. Lijkt mij de rijeigenschappen in positieve zin te gaan beïnvloeden.
Geplaatst: 29.11.2013 - 14:42
door Thom
Vooralsnog wordt o.a. de V70 nog met de 'oude' Sensus geleverd. Het valt mij op dat met meer zaken Volvo de S/V/XC60 'voortrekt'; denk aan Permanent Adaptief Grootlicht, nieuwe BLIS met radar in achterbumper en CTA etc.
Maar ja, op een XC90 is ook geen Driver Support Line leverbaar..
Geplaatst: 29.11.2013 - 14:44
door Thom
Ooh ja...Caspian op een V70 met 18" Magni's en zilveren roofrails is een superchique combinatie

!!
Geplaatst: 29.11.2013 - 14:44
door Ben
Lijkt me logisch dat ze dat soort dingen niet meer gaan bedenken voor een model dat naar z'n einde levensduur loopt.
Geplaatst: 29.11.2013 - 15:10
door Fulaks
In de Belgische prijslijst (nieuwe prijslijst voor de Polar) staat bij het Advanced Saefty Pack wel het permanent adaptief grootlicht vermeld (samen met BLIS en ACC). Kost 2.000 €.
Twijfel...
Qua navigatie : SCT hoef ik niet, dus geen upgrade. Ik ben niet onderlegd genoeg om die SCT te gaan tweaken met XDA en andere zaken die ik op het forum al voorbij heb zien komen.
Geplaatst: 29.11.2013 - 15:15
door Fulaks
Thom schreef:Ooh ja...Caspian op een V70 met 18" Magni's en zilveren roofrails is een superchique combinatie

!!
Ja hé
Stiekem vind ik Electric Silver nog steeds het mooiste en het meest praktisch. Maar een nieuwe V70 (die al weinig verschilt van m'n huidige) ook nog eens in dezelfde kleur, dat wordt wel een beetje saai, dan rij ik 10 jaar met quasi hetzelfde rond.
Geplaatst: 29.11.2013 - 17:35
door Fulaks
Dit wordt 'm :
Geplaatst: 29.11.2013 - 17:44
door RoaldH
Met D2 of D4?
Geplaatst: 29.11.2013 - 18:53
door Paul
D4, lijkt op die van mijn vader!
Mooi hoor!
Geplaatst: 29.11.2013 - 21:30
door Thijs
Mooi! Chique kleur hoor!
Geplaatst: 29.11.2013 - 21:51
door Thom
En welk chassis heeft u gekozen? Standaard, sport, Four C, niveauregeling?
Geplaatst: 29.11.2013 - 23:14
door Fulaks
Ik heb het standaard Dynamic chassis gekozen. Ik denk dat dit voor mij en voor het Belgische wegennet toch het beste compromis is.
Geplaatst: 30.11.2013 - 00:21
door Thom
Met of zonder niveauregeling?
Geplaatst: 30.11.2013 - 08:35
door Fulaks
Standaard, dus zonder niveauregeling.
Ik bezit geen sleurhut of aanhanger, enkel een fietsenrek voor op de trekhaak, en ons gezin bestaat uit drie, dus eigenlijk nooit last gehad van doorhangende achterkant.
Geplaatst: 30.11.2013 - 17:46
door Fulaks
Sorry voor het aandringen, maar heb nog geen sluitend antwoord op onderstaande vragen en wil m'n bestelling begin komende week definitief maken, daar de offerte van de leasemaatschappij inmiddels ook in mijn bezit is.
Fulaks schreef:Kan je met zekerheid zeggen dat de ACC op een nieuwe V70 (MY 2014) ook als "gewone" CC kan werken ?
En dan navigatie ? Krijg ik nu Sensus of het nieuwe Sensus Connect ? In de Belgische Polar-prijslijst met datum 15 november 2013 staat nog een upgrade naar SCT, daar waar ik dacht dat dit vanaf week 46 niet meer geleverd werd.
Geplaatst: 30.11.2013 - 20:00
door OGA244
ik heb begin dit jaar begrepen van de toenmalige directeur van Volvo safetyfeatures dat dit op een V70 gelijk de V40 zou werken, dus ook met zware sneeuwval een functionerende CC