Pagina 3 van 5
Geplaatst: 05.12.2013 - 09:41
door jfk
Dit stond er in mijn prijslijst:
• Parkeerverwarming met timer
Dat lijkt me toch voldoende duidelijk, geen beperkingen met kabel oid
Ik ga testen of het niet werkt zonder kabel en als dat niet het geval is dan verwacht ik een kosteloze aanpassing van volvo
Geplaatst: 05.12.2013 - 10:22
door Montalbano
Volgens mij staat er nog iets achter, in prijslijst van mei 2013 staat nl. al:
• Parkeerverwarming met timer (te activeren met aangesloten laadkabel)
Als dat bij jou niet zo was en je hebt die prijslijst nog dan heb je zeker een goed argument. Of een dealer die een beetje coulant is, dat helpt wellicht ook. Per slot van rekening is het drie keer klikken op een laptop.
Geplaatst: 05.12.2013 - 10:25
door jfk
op welke pagina van de prijslijst uit mei staat dat? die ik hier heb ik van 13 mei, maar dat staat er bij mij niet bij.
Geplaatst: 05.12.2013 - 10:29
door HertogJan
Nou dit is een aardige discussie aan het worden!
Weet iemand of parkeerverwarming (standaard aanwezig) hetzelfde is als motorverwarming?
Motorverwarming was nl een optie (die ik niet heb gekozen). Maar als de auto aan de kabel hangt wordt het interieur verwarmd. Wordt dan ook de motor verwarmd?
Geplaatst: 05.12.2013 - 10:32
door jfk
dit zijn 2 verschillende dingen. Volgens mij wordt de motor niet verwarmd met parkeerverwarming (standkachel).
Dat vond ik niet nodig, de standkachel wel, maar die zat er al standaard op.
Of niet dus...
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:19
door Montalbano
jfk schreef:op welke pagina van de prijslijst uit mei staat dat? die ik hier heb ik van 13 mei, maar dat staat er bij mij niet bij.
Versie 13 mei 2013, bladzijde 4
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:33
door LennartS
jfk schreef:dit zijn 2 verschillende dingen. Volgens mij wordt de motor niet verwarmd met parkeerverwarming (standkachel).
Dat vond ik niet nodig, de standkachel wel, maar die zat er al standaard op.
Of niet dus...
Standkachel zit er inderdaad standaard op. Elektrische motor verwarming niet. De standkachel verwamt voor zover ik weet ook de motor (en het accupack) maar dus niet elektrisch, maar met diesel.
Geplaatst: 05.12.2013 - 11:46
door Montalbano
Haha hier snapt straks echt helemaal niemand meer iets van.
probeer het even samen te vatten. Klopt dit?
Preconditioning/parkeerverwarming
- Staat de auto op "binnen" dan gebeurt dit elektrisch, staat de auto op "buiten" dan via standkachel op diesel.
- Bij elektrisch wordt (volgens mij) alleen interieur verwarmt, bij standkachel ook de motor voorverwarmd.
Activatie
- Standaard werkt preconditioning/parkeerverwarming uitsluitend indien de kabel is aangesloten.
- Indien je HT pakket hebt, is bovenstaande met en zonder aangesloten kabel en via sleutel of VOC app in- en uit te schakelen
- Indien je geen HT pakket hebt, kun je via een software update (zie optielijst) alsnog de mogelijkheid tot activeren zonder laadkabel en via de sleutel krijgen.
Geplaatst: 05.12.2013 - 14:23
door jp-v60
Begrijp niet zo goed waarom de dealer dit kosteloos zou moeten uitvoeren.
Uiteindelijk hebben diegene die het wel hebben toch ook betaald.
Er zijn zoveel auto's met een standkachel op de markt die alleen maar werken ter ondersteuning als de motor draait. Ook bij deze merken kan je middels een optie er een volwaardige standkachel van maken.
Geplaatst: 05.12.2013 - 14:58
door Montalbano
Ben het met je eens jp-v60 dat opties betaald moeten worden. Maar aan de andere kant, dit is wel een hele duffe optie. Het is aparte manier van business bedrijven om een stuk hardware wel mee te leveren maar alleen bruikbaar te maken dmv een softwarematige setting.
In dit geval een beetje als een laptop kopen waarbij wifi alleen werkt bij aangesloten stroomkabel.
Geplaatst: 05.12.2013 - 15:07
door tomtom
Is overigens (terecht of niet) al langer een gebruik van Volvo; veel Duitse Diesel (V70) werden standaard met standkachel uitgerust maar je moest dit dan nog wel (betaald) softwarematig aanzetten.....
Geplaatst: 05.12.2013 - 15:39
door LennartS
Op zich doet de standkachel ook tijdens het rijden zijn werk (als je automatisch verwarmen aan hebt staan). Daarvoor is geen HT line of starten op afstand optie nodig en het werkt logischerwijs ook zonder kabel (zou anders niet ver rijden zijn

)
De inzet van de standkachel bij het voorconditioneren is wel degelijk softwarematig beperkt. Of dat nu zo logisch is kun je je afvragen.
Ik ben het verder ook wel eens dat het vreemd zou zijn als Volvo deze 'accessoires' gratis zou aanbieden. Dan voelt iedereen die het af fabriek heeft besteld zich natuurlijk bekocht.
Voor mij is het in ieder geval eind goed, al goed. Heb er vandaag weer veel plezier van gehad.
Geplaatst: 05.12.2013 - 16:59
door alexmem
Ik heb er hier toen ook iets over geschreven. Dat werd toen verkocht als ERS en kostte € 36,00.
http://volvoforum.nl/viewtopic.php?t=55 ... c&start=50
Geplaatst: 06.12.2013 - 08:05
door jp-v60
De standkachel in deze auto is nodig omdat je anders geen verwarming zou hebben met de motor uit ( hij gaat ook aan tijdens het rijden ) Dat is bij veel direct ingespoten diesels zo, omdat deze motoren zo zuinig zijn, ze niet voldoende warmte opbrengen voor het interieur. Vandaar ter ondersteuning. En dan kan je er achteraf een volwaardige standkachel van maken.
Geplaatst: 06.12.2013 - 10:18
door jfk
ik vind het logisch dat er niet voor betaald hoeft te worden, het is namelijk verkocht als:
parkeerverwarming met timer.
Het lijkt mij duidelijk dat dat niet geleverd is/wordt.
Geplaatst: 06.12.2013 - 12:40
door LennartS
jfk schreef:ik vind het logisch dat er niet voor betaald hoeft te worden, het is namelijk verkocht als:
parkeerverwarming met timer.
Het lijkt mij duidelijk dat dat niet geleverd is/wordt.
Zolang de PIH maar aan de stekker hangt wel

Begrijp me goed, ik vind het niet logisch en heb niet voor niets nu achteraf nog de aanvullende opties laten laden, maar heel formeel doet de auto wel wat er staat in de boekjes.
Geplaatst: 06.12.2013 - 15:38
door Montalbano
Dealer geloofde er niets van dat het zo werkt als nu blijkt, want dat zou heel onlogisch zijn volgens hem (stroomkabel aansluiten om een dieselkachel te laten branden). Maar de kosten voor het omzetten gaat ie toch niet betalen

Geplaatst: 06.12.2013 - 16:18
door Superfunky
Montalbano schreef:
Preconditioning/parkeerverwarming
- Staat de auto op "binnen" dan gebeurt dit elektrisch, staat de auto op "buiten" dan via standkachel op diesel.
- Bij elektrisch wordt (volgens mij) alleen interieur verwarmt, bij standkachel ook de motor voorverwarmd.
Ff dat ik het ook snap.
Als ik de timer zo heb ingesteld dat de auto dagelijks voorverwarmd. En de instelling is dat hij buiten staat. Gaat de dieselmotor dan draaien als de auto een keer incidenteel (bijvoorbeeld als je op vakantie in een parkeergarage van het hotel parkeert) binnen staat?
Geplaatst: 06.12.2013 - 16:23
door sergestoord
Timer kan maximaal 24 uur vooruit worden ingesteld, dus niet herhalend.
Geplaatst: 06.12.2013 - 16:26
door Superfunky
sergestoord schreef:Timer kan maximaal 24 uur vooruit worden ingesteld, dus niet herhalend.
Ah bon, thx. Da's wel @#$ trouwens. Vergeet je een keer op het knopje te drukken, heb je koude billetjes!!!
Ik moet mw. SF wel een goede instructieles geven als die auto er is! Voor je het weet vergeet ze het een keer en dan moet ik haar weer een flinke uitbrander geven!