Pagina 3 van 25
Geplaatst: 08.01.2014 - 12:42
door IV39
Superfunky schreef:IV39 schreef:Ik heb nog wel interesse maar ik weet alleen nog niet wanneer ik het wil laten uitvoeren. Maakt dat nog uit?
Ik ook, maar wil een paar maanden rijden zodat ik zeker ben dat ik geen auto met de bekende kinderziektes heb.
Dat is dus ook mijn reden

.... er zullen ook nog wel wat updates verschijnen, vrees ik.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 08.01.2014 - 13:57
door HFH
Ik vraag mij af of de updates ook betrekking zullen hebben op het motormanagement, volgens mij kunnen ze een heleboel zaken afzonderlijk updaten.
Destijds aparte update files voor geartronic, motor en zelfs voor de four-c.
Dus de D6 kan best updates krijgen alleen voor het hybridesysteem, los van de motor, en geartronic. Is er misschien een volvo garage man op het forum die dit weet en deze informatie wil delen?
Geplaatst: 08.01.2014 - 15:31
door IV39
HFH schreef:Ik vraag mij af of de updates ook betrekking zullen hebben op het motormanagement, volgens mij kunnen ze een heleboel zaken afzonderlijk updaten.
Destijds mijn T6 aparte update files voor geartronic, motor en zelfs voor de four-c.
Dus de D6 kan best updates krijgen alleen voor het hybridesysteem, los van de motor, en geartronic. Is er misschien een volvo garage man op het forum die dit weet en deze informatie wil delen?
Ik denk ook dat het wel kan, maar ik weet het niet zeker. ik wil eerst de auto wat beter leren kennen en nog een paar kinderziektes eruit hebben.
Met de ISOsoftloader kun je tenslotte ook zelf de software van Rica erop zetten, dus het hoeft niet iemand tegen te houden om nu te tunen.
Persoonlijk wacht ik nog heel even.... eerst mijn auto maar eens terugkrijgen

Geplaatst: 08.01.2014 - 15:39
door Superfunky
IV39 schreef:.... eerst mijn auto maar eens terugkrijgen

Nog geen nieuws?
Geplaatst: 08.01.2014 - 16:14
door IV39
Nope, geen nieuws. Staat nog steeds in Beesd en er is geen kilometer mee gereden.... dus ik denk dat er nog geen nieuwe accu in ligt....
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 13.02.2014 - 16:35
door vaudi
Ik zou nooit gaan tunen voordat de auto eerst aantoonbaar foutloos de 100K km heeft bereikt.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 13.02.2014 - 16:49
door jvov60
vaudi schreef:
Ik zou nooit gaan tunen voordat de auto eerst aantoonbaar foutloos de 100K km heeft bereikt.
Verstandige keuze

Re: PiH Tuning
Geplaatst: 13.02.2014 - 22:21
door vaudi
Ja, alleen in het geval van de brandnieuwe techniek in combinatie met de V60 PIH.
In het verleden wel getunde audi's 1,9tdi gereden. Was echt super hoor.
Maar bij hogere km standen de tuning weer ongedaan gemaakt. Hierdoor nooit koppelingen of vliegwiel problemen gehad.
Collega kocht V70 automaat bij dealer. Liet deze tunen en rond de 125k km ging de geartronic stuk.
Tuning verwijderd, naar dealer voor garantie en nieuwe bak. Toeval of heeft dit met tuning te maken.
Ik laat het in het midden, maar u kunt raden waar ik de oorzaak neerleg…...
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 14.02.2014 - 09:37
door RoaldH
Via meerdere kanalen word ik aangeraden om de PIH door RICA te laten tunen, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat is het verschil met origineel in de verschillende modi (Pure, Hybrid, Power en AWD)? Heb je commentaar gehad van de dealer (omdat veel exemplaren toch steeds geüpdatet moeten worden) als ze de tuning aantreffen?
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 14.02.2014 - 14:22
door vroonhof
De mijne is een paar weken gelden getuned door Datatech via een 'extra kastje'.
Ik ben erg tevreden, de auto trekt op diesel nog beter van onderuit.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 14.02.2014 - 17:29
door rsnhakan
Persoonlijk zou ik mijn auto niet bij Rica laten tunen, maar wachten tot Polestar met een tuning komt. (mocht die ooit worden uitgebracht)
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 17.02.2014 - 12:32
door ErikV60D6
vroonhof schreef:
De mijne is een paar weken gelden getuned door Datatech via een 'extra kastje'.
Ik ben erg tevreden, de auto trekt op diesel nog beter van onderuit.
Is dat kastjes makkelijk zelf te verwijderen en opnieuw te plaatsen of moet je hiervoor naar Datatechnic?
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 17.02.2014 - 13:18
door DanielV
Ja, plug en play. 3 minuten werk om te verwijderen. Wat mij nog tegenstaat is dat het een extern kastje is dat de interne software beïnvloed of via omleidt....Niet in de laatste plaats i.v.m. garantie, nu ik nog regelmatig bij de dealer sta voor updates en andere problemen..
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 17.02.2014 - 14:24
door vaudi
Je moet nooit tunen voordat de problems weg zijn. Ook zou ik hem zondermeer eerst ingereden willen hebben (zeg maar 10k + km)
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 18.02.2014 - 14:35
door ErikV60D6
DanielV schreef:
Ja, plug en play. 3 minuten werk om te verwijderen. Wat mij nog tegenstaat is dat het een extern kastje is dat de interne software beïnvloed of via omleidt....Niet in de laatste plaats i.v.m. garantie, nu ik nog regelmatig bij de dealer sta voor updates en andere problemen..
Bedankt!
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 18.02.2014 - 23:41
door HFH
noten093 schreef:
Ik zou nog even reageren op het meten vd acceleratie via Torque. Laatst even getest. Ik heb nog maar 1100km op de teller dus hij is nog helemaal niet ingereden. Het regende en het wegdek was nat. Natuurlijk ben ik even op een stuk weg gegaan waar geen publiek komt. Dit stuk moeten ze nog afmaken en is doodlopend. Ik heb hem in de powermodus gezet. Torque gaf een acceleratie van 6.2 secondes 0-100 maar met slippende banden vanwege het natte wegdek. Ik denk dat het moet lukken tegen de 5.5s op een droog wegdek.
Tjonge wat een G-krachten. Dat wil je niet doen bij een druk stoplicht. Je mist wel een overdonderende motorgeluid. Wellicht de volgende keer toch even dat Mustang V8 geluid aanzetten dat reageert op de OBDlink MX. Heb ik trouwens veel succes mee in mijn elektrische Twizy voor het stoplicht en als mijn kinderen meerijden. ( Ja dat past met zijn 3-en in een Twizy)
Via ebay ook de obdlink mx aangeschaft
Werkt mooi, bedankt.
Goede tip
Ook de test gedaan 0-100 6,8 sec. Meerdere keren geprobeerd, en nog niet getuned.
80-120 4,2 sec
Dus verschil met tuning door rica 0,6 sec
Indien je met de voet op rem en tegelijkertijd gas geeft, dan zul je dichter bij de 6,1 vlgs opgave van volvo komen.
Ben benieuwd na verdere ervaringen van noten tav zijn tuning.
Ook verbruik, snelheid boven de 150 en evt gewijzigde topsnelheid, en gedrag van de geartronic.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 19.02.2014 - 09:27
door DanielV
Werkt die OBDlink MX ook i.c.m het nieuwe Sensus Connect systeem, of werkt de OBDlink MX hier onafhankelijk van?
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 19.02.2014 - 12:09
door RichieB
[link=
http://www.scantool.net/obdlink-mx.html]OBDlink MX[/link] is een Bluetooth interface voor de OBD poort. Dus als je op Sensus Connect een app hebt die via Bluetooth verbinding kan maken met de OBDlink MX en de gemeten gegevens fraai kan geven, dan werkt het.

Oftewel: nee, dat gaat nooooit werken. Sensus Connect is nou eenmaal niet zo veelzijdig als Sensus Connected Touch.

Re: PiH Tuning
Geplaatst: 24.02.2014 - 10:48
door ErikV60D6
Wat zijn de kosten van tunen bij DATATECHNIC?
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 24.02.2014 - 11:19
door v60pih seeker
Afgelopen zaterdag was ik voor de eco training bij de dealer en die vertelde dat Polestar dit jaar ook met een tuning komt voor de PIH (315pk ad EUR 800)