PIH onderhoud bij een 'niet-officiele' Volvo dealer ?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
- Locatie: Arnhem
Volgens mij is het naast geld ook een kwestie gunnen danwel onderhandelen. Ik ben zeer tevreden over mijn dealer maar zou zeker een specialist overwegen als die (veel) goedkoper is. Bij de PIH vind ik die stap evenwel (te) groot en zou ik het risico voor die (waarschijnlijk) paar tientjes per jaar niet nemen. Ook van belang; is het echt goedkoper? Ik heb met mijn vorige Volvo dat meermalen vergeleken met Hennes (specialist in Nijmegen) en dat was meestal zelf duurder (vervangen distributieriem, remschijven etc). Van elke euro die je aan onderhoud uitgeeft betaal je uiteindelijk (vanwege) de 0% ongeveer de helft. Daarnaast heeft een dealeronderhouden auto normaalgesproken meerwaarde t.o.v. een specialistonderhouden auto; danwel in cash danwel in verkoopsnelheid.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Haha hier de getto zit Magleet, het is de eerste chinees die ik tegenkom die Magreet heet.Skibs schreef:Sinds Volvo in handen van chinezen is kun je 'm voor onderhoud ook naar een willekeurig chinees restaurant brengen. Die zijn veel goedkoper dan de dealer schijnt..
Voor €15 heb je een dagmenu..
@Mart zie pm
Mijn dealer doet ook weleens iets voor mij tegen een mooi prijsje, verstralers op de V70 voor weinig, vloermatjes formaat chic voor weinig.
Maar met een grote beurt is het wel direct boter bij de vis.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Voorlopig importeert mijn off. Volvo dealer 2e hands Volvo's uit omringende landen en kopen ze Volvo's uit de handel. Puur omdat ze er een tekort aan gebruikte hebben. Nieuw verkocht wordt nagenoegalleen de V40 (14%) en V60PIH (0/7%). Daarop wordt vrijwel geen Volvo ingeruild.PIH schreef: .....Een VCC dealer zal ten alle tijde bij een volledig onderhouden auto overwegen deze zelf te verkopen. Een niet dealer onderhouden auto gaat waar mogelijk direct door naar de handel.
Ik was vandaag bij m'n lokale garagist, die graag aan mijn 850 klust. Uiteraard viel daar gelijk de wet Monti en dan specifiek het stuk BER2013. http://www.garantieblijft.nl/
M.a.w. er zijn geen directe garantie belemmeringen om bij een universele garage c.q. Volvo Specialist te shoppen. De fabrikanten zijn verplicht alle gegevens over een auto te delen met zowel de dealer garages als niet merk gebonden garages.
Dit wil overigens niet zeggen dat de universele garages of Volvo Specialisten ook in staat zijn om zo'n mooie hypermoderne PiH te onderhouden. Sommige wel, sommige niet. Kwestie van opleiden en juiste apparatuur in huis hebben.
Breng ik hem zo meteen naar de lokale garagist? Neen.
Men werkt daar al wel aan de eerste / tweede generatie hybride prius, maar ze zijn nog niet helemaal klaar voor deze auto. Het gros van het werk kunnen ze waarschijnlijk wel doen, maar de PiH is vrij nieuw en kennis over dit type hybride auto's, of het nu een V60 of een Outlander PHEV is, is nog niet wijd verspreid.
Als laatste gedachte voor je onderhoud:
Een nieuwe auto is, als deze afgeleverd word, vaak niet helemaal perfect. Zie de vele meldingen in dit forum over probleempjes en irritaties. Is het een Sensus Connect, een Volvo On Call, is het een start accu met lekstroom (Volvo On Call en preconditioning oid). Of is het wel dat je de standkachel niet aan kan zetten als je net in de auto bent gestapt en wegrijdt in PURE mode hartje winter in een vrieskoude auto. (NEE, de auto warmt niet meer op, tenzij je naar een hybrid mode gaat en de diesel aanzwengelt).
De auto heeft waarschijnlijk nog een firmware update of 20 a 30 nodig om helemaal stabiel te zijn. Je rijdt meer in een luxe computer dan in een auto.
Dit soort firmware updates zijn misschien wel bij Volvo Specialisten te krijgen indien men de juiste apparatuur heeft, maar zeker niet bij universeel garages.
Doe jezelf een lol en bespaar je een hoop problemen. In de eerste periode van je garantie vol gebruik maken van je dealer om die luxe rijdende computer zo stabiel mogelijk te krijgen.
Alvast Welterusten.
M.a.w. er zijn geen directe garantie belemmeringen om bij een universele garage c.q. Volvo Specialist te shoppen. De fabrikanten zijn verplicht alle gegevens over een auto te delen met zowel de dealer garages als niet merk gebonden garages.
Dit wil overigens niet zeggen dat de universele garages of Volvo Specialisten ook in staat zijn om zo'n mooie hypermoderne PiH te onderhouden. Sommige wel, sommige niet. Kwestie van opleiden en juiste apparatuur in huis hebben.
Breng ik hem zo meteen naar de lokale garagist? Neen.
Men werkt daar al wel aan de eerste / tweede generatie hybride prius, maar ze zijn nog niet helemaal klaar voor deze auto. Het gros van het werk kunnen ze waarschijnlijk wel doen, maar de PiH is vrij nieuw en kennis over dit type hybride auto's, of het nu een V60 of een Outlander PHEV is, is nog niet wijd verspreid.
Als laatste gedachte voor je onderhoud:
Een nieuwe auto is, als deze afgeleverd word, vaak niet helemaal perfect. Zie de vele meldingen in dit forum over probleempjes en irritaties. Is het een Sensus Connect, een Volvo On Call, is het een start accu met lekstroom (Volvo On Call en preconditioning oid). Of is het wel dat je de standkachel niet aan kan zetten als je net in de auto bent gestapt en wegrijdt in PURE mode hartje winter in een vrieskoude auto. (NEE, de auto warmt niet meer op, tenzij je naar een hybrid mode gaat en de diesel aanzwengelt).
De auto heeft waarschijnlijk nog een firmware update of 20 a 30 nodig om helemaal stabiel te zijn. Je rijdt meer in een luxe computer dan in een auto.
Dit soort firmware updates zijn misschien wel bij Volvo Specialisten te krijgen indien men de juiste apparatuur heeft, maar zeker niet bij universeel garages.
Doe jezelf een lol en bespaar je een hoop problemen. In de eerste periode van je garantie vol gebruik maken van je dealer om die luxe rijdende computer zo stabiel mogelijk te krijgen.
Alvast Welterusten.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Sterker nog: Amen 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
mooi gesproken Jelle, raak bijna ontroerd 

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 14.06.2013 - 17:12
- Locatie: Langedijk (Alkmaar)
Het is ook nog eens zo dat je mobiliteits garantie houd als hij bij de dealer in onderhoud bent.
Je zal stranden in het buitenland wat ben je dan lekker bezig voor een paar tientjes.
Je zal stranden in het buitenland wat ben je dan lekker bezig voor een paar tientjes.
PIH. Cristal White Alle Lines (behalve winter) Alu dak rails, Sportstoelen.
Certificaat 20##
Certificaat 20##
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Klopt, de reden waarom ik de auto voor de vakantie heb laten servicen door de dealer.Nieuw bakken volvo rijder schreef:Het is ook nog eens zo dat je mobiliteits garantie houd als hij bij de dealer in onderhoud bent.
Je zal stranden in het buitenland wat ben je dan lekker bezig voor een paar tientjes.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Die extra omzet die Hooftman hierdoor genereert betaald zich wel weer terug in een extra luxe kop koffie.Walter schreef:mooi gesproken Jelle, raak bijna ontroerd

-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.06.2013 - 09:36
- Locatie: Tukkerland
Helaas vandaag niet gesproken met de beste man omdat mijn agenda dat niet toe liet...
Wat ik in ieder geval weet is dat deze specialist alle download -en upload apparatuur heeft alsmede samenwerkingsverband met een officiele dealer.
Wordt vervolgt.
Wat ik in ieder geval weet is dat deze specialist alle download -en upload apparatuur heeft alsmede samenwerkingsverband met een officiele dealer.
Wordt vervolgt.