Pagina 3 van 6
Geplaatst: 07.01.2014 - 19:58
door arnoud
bart simpson schreef:arnoud schreef:Waarom niet? Denk je dat niemand dat gebakje wil hebben voor 7% bijtelling?
zou jij het willen?
Nee, maar wil er voor 0% ook niet dood in worden gezien. Daar gaat het niet om.
Er zijn toch nog steeds heel veel mensen die het geen zier scheelt in welke auto ze naar hun werk rijden, en dan is de Mitsiebietsie met 7% over een stuk minder dan de fiscale waarde van een V60 best interessant.
Geplaatst: 07.01.2014 - 20:08
door bart simpson
dat is zo, maar die zouden ook het ov al pakken, die Mitsubishi is dan net iets goedkoper
Geplaatst: 07.01.2014 - 20:13
door Marc Apeldoorn
Resume, zowel de v60 PHEV als de Outlander zijn heel veel verkocht in 2013, en zullen dat in 2014 alleen voor de leasemarkt nog interessant zijn, niet meer voor de ZZP'er/ondernemer.
Geplaatst: 07.01.2014 - 20:16
door arnoud
En daar heb je nog een heleboel berijders zitten die het helemaal niet erg vinden om voor een auto waar je normaal 25% op zou bijtellen (de V60 D5) nu maar 7% hoeven neer te leggen.
Geplaatst: 07.01.2014 - 20:16
door bart simpson
hoeveel mensen mogen een leaseauto van 65K uitzoeken?
Geplaatst: 07.01.2014 - 21:51
door lint
Ik denk dat die groep een minderheid is onder de leaserijders.
Geplaatst: 07.01.2014 - 21:57
door Msuidgeest
Maar die Mitshubishi had toch ook een Citroen- en Peugeotversie in Europa? Waarom zijn die dan niet PHEV gemaakt?
Geplaatst: 07.01.2014 - 22:14
door arnoud
bart simpson schreef:hoeveel mensen mogen een leaseauto van 65K uitzoeken?
Percentueel gezien niet veel, maar qua aantallen misschien nog best interessant. Er zijn vast een hoop dikke-Audi-rijders die nu de leasebak niet prive rijden vanwege de kosten, die het misschien wel overwegen als ze (bijna) geen bijtelling hoeven betalen. Zoek je niche.
Geplaatst: 07.01.2014 - 23:06
door gsx750r
Even een zijsprong naar de Portugese Volvowereld. Helaas kan ik de website van de instantie die per maand de verkopen per merk publiceert niet meer openen want daar moet je tegenwoordig voor betalen.
Maar een krantenartikel brengt ook positief nieuws voor Volvo Portugal.
In telegramstijl:
- De verkopen van Volvo zijn in het 3de kwartaal van 2013 met 25% gestegen t.o.v. hetzelfde kwartaal in 2012.
- Uiteraard vind men dit zeer positief voor een land als Portugal waar de crisis toch wel genadeloos heeft toegeslagen.
- Ca. 50% van de verkopen komt op naam van de V40 en de V40 Cross County. Dan praten we over iets meer dan 750 verkochte exemplaren tot eind september.
- Aan het verdere succes van Volvo dragen de V60 en de XC60 bij.
- Op het moment van uitkomen van dit artikel hoopte Volvo deze stijging door te kunnen zetten of tenminste te kunnen consolideren tot eind 2013 hetgeen dan een marktaandeel van 2% zou inhouden.
Men heeft daartoe een V40 Cross County D2 met veel extra's voor € 29.400 en een dito XC60 D4 voor € 44.900 op de markt gebracht.
Tot zover dit krantenartikel.
Over de verkopen van de overige modellen en in het bijzonder de V60 PIH is mij niets bekend. Volgens mij wordt hij vooralsnog hier niet aangeboden want ik kan de PIH in ieder geval nergens ontdekken op de website van
Volvo Car Portugal
Voor nagenoeg alle automerken die in hetzelfde segment als Volvo opereren geldt hier dat meestal voor de kleinst mogelijke motorisering wordt gekozen i.c.m. een handgeschakelde versnellingsbak.
Over naar Nederland maar weer .......
Rob
Geplaatst: 08.01.2014 - 07:17
door V480-S60
Msuidgeest schreef:Maar die Mitshubishi had toch ook een Citroen- en Peugeotversie in Europa? Waarom zijn die dan niet PHEV gemaakt?
Omdat die samenwerking gestopt is, en de PHEV een nieuwer type is.
Geplaatst: 08.01.2014 - 08:37
door Timmy
lint schreef:Ik denk dat die groep een minderheid is onder de leaserijders.
Ik heb geen uitsplitsing kunnen vinden maar in 2013 zijn in totaal 2.004 V60's geleast. Toch nog circa een kwart van het totaal. Ik ga er van uit dat dit percentage voor de PIH nog lager ligt.
Geplaatst: 08.01.2014 - 21:03
door arnoud
Timmy schreef:lint schreef:Ik denk dat die groep een minderheid is onder de leaserijders.
Ik heb geen uitsplitsing kunnen vinden maar in 2013 zijn in totaal 2.004 V60's geleast. Toch nog circa een kwart van het totaal. Ik ga er van uit dat dit percentage voor de PIH nog lager ligt.
En een nog veeeeeel lager percentage particuliere kopers die een PIH kochten vermoed ik.
Geplaatst: 08.01.2014 - 21:18
door lint
Als particulier is de V60 PIH niet interessant en veel te duur door het ontbreken van fiscaal voordeel.
Geplaatst: 08.01.2014 - 21:34
door Paul
Timmy schreef:lint schreef:Ik denk dat die groep een minderheid is onder de leaserijders.
Ik heb geen uitsplitsing kunnen vinden maar in 2013 zijn in totaal 2.004 V60's geleast. Toch nog circa een kwart van het totaal. Ik ga er van uit dat dit percentage voor de PIH nog lager ligt.
Wordt dat doorgegeven?
Geplaatst: 09.01.2014 - 14:15
door Timmy
arnoud schreef:En een nog veeeeeel lager percentage particuliere kopers die een PIH kochten vermoed ik.
Dat denk ik ook. Voor mij als ondernemer was het ook makkelijk...
VCNL heeft het toch netjes gedaan. Zesde Volvo markt:
Code: Selecteer alles
Ten biggest markets
2012 2013
US 68 079 61 233
China 41 989 61 146
Sweden 51 832 52 260
UK 31 743 32 678
Germany 32 070 26 680
Netherlands 16 338 23 006
Japan 13 848 16 897
Belgium 16 338 16 670
Russia 20 364 15 017
Italy 14 855 13 708
Geplaatst: 09.01.2014 - 15:12
door casper
Timmy schreef:
VCNL heeft het toch netjes gedaan. Zesde Volvo markt:
VC NL heeft het vorig jaar inderdaad zeer netjes gedaan. Na China kende het de grootste groei.
Wat betreft de lijst van de globale markt van Volvowagens toch een bedenking.
De landen met het beste Volvocliënteel bereken je immers door het aantal verkochte Volvo's te relateren aan het inwoneraantal.
Dan stellen de USA, Rusland en uiteraard China in feite niets meer voor.
Zweden blijft de absolute koploper, gevolgd door het kleine België en daarna Nederland.

Geplaatst: 09.01.2014 - 15:24
door Walter
leuk staatje Casper. Wel maf; in eerdere staatjes worden 24499 registraties in NL genoemd, dat is meer dan de 23006 die hierboven staan.
Nederland heeft jarenlang het op één na hoogste marktaandeel gehad, na Zweden. Ook zo'n mooi kerngetal
Geplaatst: 09.01.2014 - 21:09
door John Vermeulen
Sinds vanochtend zijn de wereldwijde verkoopaantallen over 2013 bekend:
https://www.media.volvocars.com/global/ ... es-volumes
In totaal
427.840 auto's, ten opzichte van 2012 een stijging van
1,4% (in 2012:
421.951).
Grootste volumes bij S60, V40, V60 en XC60.
Grootste procentuele stijgingen bij V40, V40 CC en XC60. Stijging van sales V60 is met 3,1% mondiaal beperkt.
Grootste procentuele dalingen bij S80, V70 en XC90.
NB: Er staan in het overzicht ook modellen die al eerder uit het gamma zijn gehaald: S40, V50, C30 c.q. niet worden gecontinueerd: C70.
De S60L en S80L zijn bij mijn weten vooral gericht op de Chinese c.q. Aziatische markt.
Geplaatst: 09.01.2014 - 21:10
door Boreas
bart simpson schreef:Mitsubishi gaat er niet meer op voorkomen, 93% van wat ze daar in 2013 verkochten was PIH
In dieseluitvoering is die Outlander een aantrekkelijk alternatief voor de zich uit de markt prijzende XC60! Dus dat kan best eens meevallen ....
Geplaatst: 09.01.2014 - 21:18
door Ben
Boreas schreef:bart simpson schreef:Mitsubishi gaat er niet meer op voorkomen, 93% van wat ze daar in 2013 verkochten was PIH
In dieseluitvoering is die Outlander een aantrekkelijk alternatief voor de zich uit de markt prijzende XC60! Dus dat kan best eens meevallen ....
Financieel wellicht. Kwalitatief onvergelijkbaar.