Warme motor 19D

Geproduceerd bij NedCar in Born
Ramon&Ramon
7th Gear member

ik kan het even niet meer volgen,sorry.:)
ronaldv40
2nd Gear member

sorry ik was mischien wat onduidelijk maar het zit zo
ik heb een volvo v40 1.9d met 95pk die word boven de 30graden warm nou is mij verteld dat het komt omdat alle koel units nl airco intercooler en radiateur achter elkaar zitten dus hij zijn warmte niet goed kwijt kan
nou wordt hier op het forum verteld dat je in een phase 1 diesel geen mistlampen kan doen omdat daar de intercooler zit maar daar zit ie bij dus niet nou wilde ik graag weten of ie bij de 90pk versie daar wel zit en zo ja of het dan mogelijk is om hem bij mijn versie daar ook te plaatsen en die andere te verwijderen zodat er nog maar 2 koelers zitte nl de airco en de radiateur dan moet volgens mij wat makkelijker zijn warmte kwijt kunnen en kan evt een grotere radiateur (evt dikker) plaatsen .
ik hoop dat ik het nu goed uitgeleg heb alvast bedankt voot je reactie
ronald
Theo van Eijden
Starter

Bij de mijne die warm loopt zit alles als een pakket opelkaar. In de volgorde, airco, intercooler en motorkoelwater. Wil je de intercooler er tusen uit halen dan moet je weleen ander type (vorm) warmte wisselaar hebben en langere slangen. misschien is het een optie.. laat het eens weten.

theo
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”