Re: Volvo Concept Estate
Geplaatst: 27.02.2014 - 07:10
Heel mooi.. Toekomst zie er goed uit..
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
De designrichting van Thomas Ingenlath helpt Volvo naar de afgrond. Ik vrees dat velen op dit moment in Nederland alleen een Volvo kopen vanwege die lage bijtelling (technisch wel knappe diesels natuurlijk). Zodra dat over is, helpt er geen lieve Thomas Ingenlath aan om de leaserijders voor Volvo te behouden. De traditionele Volvokopers (verstandige mensen met een ogen voor functioneel design) rijden dan bv in BMW Active Tourer. Dat is het soort auto dat Volvo zou moeten maken!Herko_ter_Horst schreef: Nee, Volvo heeft een nieuwe designer die zich wil laten gelden: http://www.volvocars.com/nl/all-cars/co ... fault.aspx
aha hoop dat ze nog wat extra m2 in het volvomuseum hebben dan, de mooie concepts vliegen je werkelijk om de oren.Walter schreef: en is allemaal bedoeld als opstap naar de XC90 toe
Mogen we hier eens hard mee lachen ?Boreas schreef:De designrichting van Thomas Ingenlath helpt Volvo naar de afgrond. Ik vrees dat velen op dit moment in Nederland alleen een Volvo kopen vanwege die lage bijtelling (technisch wel knappe diesels natuurlijk). Zodra dat over is, helpt er geen lieve Thomas Ingenlath aan om de leaserijders voor Volvo te behouden. De traditionele Volvokopers (verstandige mensen met een ogen voor functioneel design) rijden dan bv in BMW Active Tourer. Dat is het soort auto dat Volvo zou moeten maken!Herko_ter_Horst schreef: Nee, Volvo heeft een nieuwe designer die zich wil laten gelden: http://www.volvocars.com/nl/all-cars/co ... fault.aspx
De V90Walter schreef: en is allemaal bedoeld als opstap naar de XC90 toe
Op dit forum lees ik vooral allerlei overwegingen die de bijtelling en het aantal pk's betreffen. Ik herinner niet dat iemand meldde een Volvo aangeschaft te hebben, omdat het model een (Amerikaans) design award gekregen heeft. Daargelaten wat er zij van de Amerikaanse (auto)smaak, geloof ik niet dat bij de aanschaf van een (lease)auto het "design" de doorslag geeft. Of zijn al die Renaults plotseling vanwege het "design" aangeschaft? Ik heb wel ooit eens iets gelezen over de "Renault als ruimste auto met 14% bijtelling". Mijn indruk is dat de nu getoonde ontwerpen niet de functionaliteit van Volvo's evergreens als V70 en XC90 hebben. Goed design is m.i. ook en vooral functioneel. Goede architecten weten dat architectuur een dienend vak is en ten dienste staat van de gebruikers van het gebouw. Mocht de nieuwe 90 serie - anders dan de V40 (XC!!) en V60 - toch praktische auto's blijken te zijn, dan valt die ondergang misschien een beetje mee. Voorlopig heb ik de indruk dat Volvo bezig is de vorige oorlog te winnen. Volvo probeert de BMW 3 en 5 serie te verslaan, terwijl BMW verder kijkt en gaat inzetten op kleinere praktische ontwerpen op basis van met de Mini gedeelde techniek . Nooit geweten dat de Mini een opa auto is, wel dat het design van de oer Mini in de vijftiger jaren werd verguisd, voordat het toch als model genomen wer voor alle hatchbacks.casper schreef:Mogen we hier eens hard mee lachen ?Boreas schreef:De designrichting van Thomas Ingenlath helpt Volvo naar de afgrond. Ik vrees dat velen op dit moment in Nederland alleen een Volvo kopen vanwege die lage bijtelling (technisch wel knappe diesels natuurlijk). Zodra dat over is, helpt er geen lieve Thomas Ingenlath aan om de leaserijders voor Volvo te behouden. De traditionele Volvokopers (verstandige mensen met een ogen voor functioneel design) rijden dan bv in BMW Active Tourer. Dat is het soort auto dat Volvo zou moeten maken!Herko_ter_Horst schreef: Nee, Volvo heeft een nieuwe designer die zich wil laten gelden: http://www.volvocars.com/nl/all-cars/co ... fault.aspx
De reacties op dit conceptmodel zijn wereldwijd bijzonder lovend.
De concept XC behaalde in de VS ook de designprijs in Detroit naast diverse andere prijzen, en dan zou dit design Volvo naar de afgrond helpen?
I don't get it.
En die BMW Active Tourer hoort thuis in het rijtje van opakarretjes als de Mercedes B-klasse.
Alles maar niks opwindend aan, laat staan toonbeelden van design