Hij wordt donderdag a.s. vervangen door een lokaal autoglasbedrijf . Met blauwe zonneband O.E.M merkglas en inclusief montage en sierlijsten voor de prijs van 225 euro met een garantie van 10 jaar.
Volgens het bedrijf wordt een door de fabrikant voorgeschreven kit gebruikt bij het inlijmen. Het is een kleine zelfstandige die al een aantal jaren dit werk doet en ik vermoed dat dat voor een groot deel het succes of fiasco van een plaatsing bepaald. Bij de grote glasboeren heb je waarschijnlijk sneller de kans om door een onervaren plaaster geholpen te worden.
Ik laat even weten hoe het verlopen is. Bedankt voor de hulp en tips!
Voorruit vervangen V70n
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Dat is toch even 6 a 7 honderd euro goedkoper dan een dealer.
Wie o wie kan mij dat eens uitleggen?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
Voor slechts € 225,00 kun je nog wel eens een gokje wagen! Ben erg benieuwd...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- lint
- Geartronic member
Misschien een oorzaak van het prijsverschil: de dealer koopt duurdere ruiten in en heeft hogere werkplaatstarieven.V70/2.4D/2003 schreef: Dat is toch even 6 a 7 honderd euro goedkoper dan een dealer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Het zal, al heb je een ruit van de sloop en de kit gratis dan nog zit er qua uren al 150 euro aan arbeid in. Blijft 75 euro voor de ruit en de kit, om er maar eens een rekensom in te gooien op dit onzedelijk late uur.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
Ik begrijp het grote prijsverschil ook niet en ben benieuwd wat de ervaringen zijn van TS na de ruitvervanging. Misschien toch een boa constrictor onder het gras 

MGB GT 1976
MGB GT 1976
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Hopelijk is het wel gelaagd glas.... 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
Ze zijn er ongeveer een half uur tot een uur mee bezig. Het lijkt me erg sterk dat een ruit veel meer dan 100 euro kost aan inkoopsprijs (glas is namelijk helemaal niet duur). Dus 125 euro uurloon; is een prima (half)uurloon als je het mij vraagt.
Dat een dealer hier 850 euro voor vraagt (is trouwens een aanname op basis van 1 reactie hier in dit topic, ik heb ze niet gebeld dus wellicht is het wat goedkoper) is volgens mij vrij simpel uit te leggen: ze hebben vaak mooie moderne panden met receptionisten, baasjes, onderbaasjes, meerdere monteurs, veel gereedschap, onderhoud en de autoverkoop is niet al te best. Misschien zie ik nog zaken over hoofd zoals met platinum verrijkte kit en een kopje Kopi Luwak tijdens het wachten.
Maar als ik door boa constrictor gegrepen wordt donderdag zal ik het zeker niet nalaten om dat hier te vermelden
.
Dat een dealer hier 850 euro voor vraagt (is trouwens een aanname op basis van 1 reactie hier in dit topic, ik heb ze niet gebeld dus wellicht is het wat goedkoper) is volgens mij vrij simpel uit te leggen: ze hebben vaak mooie moderne panden met receptionisten, baasjes, onderbaasjes, meerdere monteurs, veel gereedschap, onderhoud en de autoverkoop is niet al te best. Misschien zie ik nog zaken over hoofd zoals met platinum verrijkte kit en een kopje Kopi Luwak tijdens het wachten.
Maar als ik door boa constrictor gegrepen wordt donderdag zal ik het zeker niet nalaten om dat hier te vermelden

-
- 4th Gear member
bij mijn V70n is eind vorig jaar ook een nieuwe ruit gemonteerd
zeker niet bij de dealer,
maar bij Autoglaz in Nijkerk.
leuk klein bedrijfje.
het sprookje dat originele ruiten beter zijn dan universele is de grootste fabel aller tijden
ik zag een originele Volvo staan in een glasbok, dunner dan universeel en zo krom als een hoepel.
kan toeval en een uitzondering zijn, maar bewijst zeker niet dat origineel altijd beter is.
oh ja, en ik heb dit bedrijf bij diverse Volvo dealers in de werkplaats zien staan om de ruiten van Volvo's te vervangen
de dealer besteld de ruit, en laat dit bedrijf komen om de ruit erin te zetten
geeft dus wel aan dat de universele bedrijven goed werk afleveren lijkt mij!!
Marcel
zeker niet bij de dealer,
maar bij Autoglaz in Nijkerk.
leuk klein bedrijfje.
het sprookje dat originele ruiten beter zijn dan universele is de grootste fabel aller tijden
ik zag een originele Volvo staan in een glasbok, dunner dan universeel en zo krom als een hoepel.
kan toeval en een uitzondering zijn, maar bewijst zeker niet dat origineel altijd beter is.
oh ja, en ik heb dit bedrijf bij diverse Volvo dealers in de werkplaats zien staan om de ruiten van Volvo's te vervangen
de dealer besteld de ruit, en laat dit bedrijf komen om de ruit erin te zetten
geeft dus wel aan dat de universele bedrijven goed werk afleveren lijkt mij!!
Marcel
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
- Turbodesk
- 5th Gear member
Verbazingwekkend dat jullie je allemaal zo laten ompraten door die bedrijfjes dat aftermarket glas hetzelfde is als OEM glas.
Daar zit wel degelijk een groot verschil in. Ik heb zelf bij mijn vorige V40 een aftermarket raam erin laten zetten. Nou nooit weer.
Glas spiegelde veel meer, zo erg zelfs dat het relief van het dashboard steeds met zon in het glas te zien was. Ook problemen gehad met de regensensor.
Er staan genoeg verhalen op internet die het uitleggen, zoals onderstaand verhaal.
The Difference Between High and Low Quality Windshields
Americans Love Generic Prescription Drugs, Copy-Cat Handbags,
and Knock-Off Name Brands…
One of the Most Important & Overlooked Safety Features in Your Vehicle
Is Right In Front of Your Eyes
Chicago, IL – You’re on the road this summer and a rock bounces up and puts a big crack in your windshield. No big deal, you can you wait until winter to fix it, right? No.
A car’s windshield acts as one of its most important safety features during an accident, rollover or collision. In a collision, a properly installed windshield keeps you in the vehicle and acts as a backboard for the passenger side airbag. In a rollover accident the windshield supports the roof of your vehicle and prevents it from collapsing and injuring the vehicle’s occupants.
Okay, so it’s time to replace the windshield, but what are the choices and how important is this really? There are two types of auto glass: OEM glass (Original Equipment Manufacturer) and non-OEM glass, or what many people refer to as aftermarket glass. OEM suppliers are trusted by auto manufacturers like GM, Chrysler, Toyota, Ford, etc. to provide quality controlled windshields that are a perfect match and fit for their vehicles. OEM glass suppliers spend hundreds of millions of dollars in research and development, using computer-assisted engineering and design programs (CAE and CAD) to ensure quality windshields for their vehicles. Each OEM windshield goes through rigorous and thorough surface contour and optical quality checks as it moves down the assembly line. Auto glass parts produced by OEM Manufacturers consistently fit better and adhere to the same standards for fit and finish as the glass that is originally installed when the car is built.
There are significant quality differences between original equipment manufactured windshields and aftermarket auto glass. So why then, would anyone go to a shop that uses aftermarket glass when you need to replace your windshield? The after market shops will tell you that their product is the same quality as an OEM windshield. Wrong. Non-OEM auto glass manufacturers make copies of OEM auto glass parts. These copies have to vary slightly from the OEM part due to the fact that OEM parts are patented and the designs are protected and trademarked. Non-OEM suppliers must make significant differences in their product so that they do not exactly copy the glass used by GM, Chrysler, Toyota, Ford, etc. to avoid being sued for copyright fraud.
Many auto glass shops use non-OEM parts because they are significantly cheaper to buy. These savings are not always passed along to the consumer, nor is the consumer told the parts being installed are of a lesser quality. Aftermarket glass parts also are not accepted by new car manufacturers for warranty claims and violate the repair requirements of many leasing contracts. It is common after installation for non-OEM or aftermarket parts to have fit and finish problems like air leaks, water leaks and stress cracks.
Daar zit wel degelijk een groot verschil in. Ik heb zelf bij mijn vorige V40 een aftermarket raam erin laten zetten. Nou nooit weer.
Glas spiegelde veel meer, zo erg zelfs dat het relief van het dashboard steeds met zon in het glas te zien was. Ook problemen gehad met de regensensor.
Er staan genoeg verhalen op internet die het uitleggen, zoals onderstaand verhaal.
Chicago, IL – You’re on the road this summer and a rock bounces up and puts a big crack in your windshield. No big deal, you can you wait until winter to fix it, right? No.
A car’s windshield acts as one of its most important safety features during an accident, rollover or collision. In a collision, a properly installed windshield keeps you in the vehicle and acts as a backboard for the passenger side airbag. In a rollover accident the windshield supports the roof of your vehicle and prevents it from collapsing and injuring the vehicle’s occupants.
Okay, so it’s time to replace the windshield, but what are the choices and how important is this really? There are two types of auto glass: OEM glass (Original Equipment Manufacturer) and non-OEM glass, or what many people refer to as aftermarket glass. OEM suppliers are trusted by auto manufacturers like GM, Chrysler, Toyota, Ford, etc. to provide quality controlled windshields that are a perfect match and fit for their vehicles. OEM glass suppliers spend hundreds of millions of dollars in research and development, using computer-assisted engineering and design programs (CAE and CAD) to ensure quality windshields for their vehicles. Each OEM windshield goes through rigorous and thorough surface contour and optical quality checks as it moves down the assembly line. Auto glass parts produced by OEM Manufacturers consistently fit better and adhere to the same standards for fit and finish as the glass that is originally installed when the car is built.
There are significant quality differences between original equipment manufactured windshields and aftermarket auto glass. So why then, would anyone go to a shop that uses aftermarket glass when you need to replace your windshield? The after market shops will tell you that their product is the same quality as an OEM windshield. Wrong. Non-OEM auto glass manufacturers make copies of OEM auto glass parts. These copies have to vary slightly from the OEM part due to the fact that OEM parts are patented and the designs are protected and trademarked. Non-OEM suppliers must make significant differences in their product so that they do not exactly copy the glass used by GM, Chrysler, Toyota, Ford, etc. to avoid being sued for copyright fraud.
Many auto glass shops use non-OEM parts because they are significantly cheaper to buy. These savings are not always passed along to the consumer, nor is the consumer told the parts being installed are of a lesser quality. Aftermarket glass parts also are not accepted by new car manufacturers for warranty claims and violate the repair requirements of many leasing contracts. It is common after installation for non-OEM or aftermarket parts to have fit and finish problems like air leaks, water leaks and stress cracks.
-
- 3rd Gear member
Dat noemen we een WC-Eend onderzoek.
Turbodesk schreef: Verbazingwekkend dat jullie je allemaal zo laten ompraten door die bedrijfjes dat aftermarket glas hetzelfde is als OEM glas.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
-
- 6th Gear member
Veel forummers gaan alleen voor orginele onderdelen,maar een voorruit,een zeer belangrijk onderdeel,daar rommelen we maar wat mee aan.
Als je zo,n imitatieruit monteerd binnen je fabrieksgarantie termijn heb je dus gewoon een probleem als je lekkage hebt of andere dingen.
Als je zo,n imitatieruit monteerd binnen je fabrieksgarantie termijn heb je dus gewoon een probleem als je lekkage hebt of andere dingen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- diesel01
- Geartronic member
Dan monteer jij toch gewoon een raampie om de hoek bij Piet.prwi schreef: Dat noemen we een WC-Eend onderzoek.
Turbodesk schreef: Verbazingwekkend dat jullie je allemaal zo laten ompraten door die bedrijfjes dat aftermarket glas hetzelfde is als OEM glas.
Ik heb al een paar ramen van verschillende auto's bij de dealer laten vervangen, kost mij 75 pop eigen risico en mag een autotje meenemen.
Kan de kit mooi de hele dag drogen en is het weer een super sterke verbinding.
Ik zou dit soort ramen niet in mijn auto willen net zo goed dat er alleen OEM Volvo onderdelen op mijn auto komen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
Zo is het maar net!diesel01 schreef:Dan monteer jij toch gewoon een raampie om de hoek bij Piet.prwi schreef: Dat noemen we een WC-Eend onderzoek.
Ik heb al een paar ramen van verschillende auto's bij de dealer laten vervangen, kost mij 75 pop eigen risico en mag een autotje meenemen.
Kan de kit mooi de hele dag drogen en is het weer een super sterke verbinding.
Ik zou dit soort ramen niet in mijn auto willen net zo goed dat er alleen OEM Volvo onderdelen op mijn auto komen.
Als mensen goedkope onderdelen willen hebben bij reparaties moeten ze dat vooral doen maar als het niet goed gaat, niet gaan zeuren.
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- LtStone
- 4th Gear member
Er zijn een paar dingen waar je niet op moet beknibbelen en dit is er een van. We hebben het niet over een zij-achter-raam-van-een-station, maar de voorruit. Ja jemig vergeet lekkages en andere dingen (binnen de garantie), das het minst van je problemen. Je zal een aanrijding maken met vrouw en kinderen in die bak en de voorruit "breekt" niet op de juiste manier met glas in iedereens ogen en sneetjes in het gezicht en op andere meest verschrikkelijke plekken.
Ow en bespaar me die, ze zijn allemaal wel veilig verhalen. Als je dat gelooft dan ben je zelf een WC-Eend
Ow en bespaar me die, ze zijn allemaal wel veilig verhalen. Als je dat gelooft dan ben je zelf een WC-Eend

V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
-
- 4th Gear member
dus jullie willen hier gaan beweren dat een niet OEM ruit niet veilig zou zijn???
wat een grote K*T!!!! praat zeg
volgens mij moeten alle onderdelen, origineel of aftermarket aan een bepaalde standaard veiligheids eis voldoen (E-keur)
ik heb er een niet OEM ruit in zitten, geen gefluit, geen lekkage of wat dan ook. met een E-keur!!
gewoon een perfect passende ruit.
dat je het liefst OEM onderdelen in je auto wilt hebben ok, ieder zijn eigen keus
een volvo en zijn onderdelen zijn zeker goed en veilig, maar zeker niet heilig
genoeg voorbeelden van OEM onderdelen die snel kapot gaan, of niet voldoen
maar ga geen andere producten afzeiken!
Marcel
wat een grote K*T!!!! praat zeg
volgens mij moeten alle onderdelen, origineel of aftermarket aan een bepaalde standaard veiligheids eis voldoen (E-keur)
ik heb er een niet OEM ruit in zitten, geen gefluit, geen lekkage of wat dan ook. met een E-keur!!
gewoon een perfect passende ruit.
dat je het liefst OEM onderdelen in je auto wilt hebben ok, ieder zijn eigen keus
een volvo en zijn onderdelen zijn zeker goed en veilig, maar zeker niet heilig
genoeg voorbeelden van OEM onderdelen die snel kapot gaan, of niet voldoen
maar ga geen andere producten afzeiken!
Marcel
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Klopt, kijk maar naar die Chinese gasklep sensor die ik heb ingebouwd. Is hartstikke chinees maar beter dan het origineel.
Dat zegt allemaal niks hoor.
Dat zegt allemaal niks hoor.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- Rippie V70
- 5th Gear member
Geely ook..... En Volvo is van......Is hartstikke chinees
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- LtStone
- 4th Gear member
Mis ik iets? ik heb het over een "ruit van Piet op de hoek" die moet je niet nemen.
Doet niets af van je relaas boven (tenminste als je tegen mij sprak dan)
Of zal ik de Chinese velgen in herinnering brengen?
Doet niets af van je relaas boven (tenminste als je tegen mij sprak dan)
Of zal ik de Chinese velgen in herinnering brengen?
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
-
- 6th Gear member
Volvo maakt zelf geen onderdelen,dat is allemaal toelevering,zo ook met ruiten,maar daar zit toch echt verschil in een ruit van de dealer of eentje van een universeel bedrijf..
Ook de montage procedure is vaak anders..
Ook de montage procedure is vaak anders..
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.