Re: Q5 beter dan XC60?
Geplaatst: 08.04.2014 - 13:05
de XC60 is de meest verkochte Volvo. Denk dat het lager positioneren dan niet iets is waar men aan denkt
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Komt door de Geartronic, dat is nu niet bepaald de meest verfijnde en efficiënte automaat. De nieuwe 8v GT, alleen mogelijk met de nieuwe VEA motoren, is in dat opzicht een grote stap vooruit.Valt mij trouwens op hoe hard de D5 moet werken om de snelheid erin te houden in bergachtig gebied in drive.
Manueel kan het juiste verzet zelf gekozen worden waardoor er altijd het juiste toerental voor handen is en de snelheid meer behouden kan worden.
Dit geheel off topic.
Sorry, ik was dit draadje even uit het oog verloren. Het zou toch te denken geven over de modellenpolitiek van Volvo, als over een jaar of twee de XC60 (dan bijna tien jaar in productie) nog steeds de meest verkochte Volvo zou zijn. Het lijkt me dat de nieuwe XC90 (en misschien zelfs de V90 al dan niet in CC uitvoering) een zekere kannibaliserende werking zal hebben m.b.t. de duurdere uitvoeringen van de XC60. De concurrentie van de dan vernieuwde Duitse SUV's wordt dde komende tijd nog heviger. Landrover komt volgend jaar met een veel belovende opvolger van de Freelander onder naam Discovery. De goedkopere Aziaten worden technisch steeds beter en profiteren van de zwakke yen; deze zijn steeds meer een aantrekkelijk alternatief voor de goedkopere uitvoeringen van de XC60. Om de verkopen op peil te houden zal Volvo het voorbeeld van de V70 moeten volgen en de XC60 qua prijs aantrekkelijker te moeten maken. Uiteraard kan de Volvo organisatie dit nu niet kunnen erkennen, want dan treedt onmiddellijk een kopersstaking op. Zelf ben ik al in stakingWalter schreef: de XC60 is de meest verkochte Volvo. Denk dat het lager positioneren dan niet iets is waar men aan denkt
Nu heb ik een vergelijking in de zin van de Sorento van mijn ouders die een jaar jonger is.Boreas schreef:Sorry, ik was dit draadje even uit het oog verloren. Het zou toch te denken geven over de modellenpolitiek van Volvo, als over een jaar of twee de XC60 (dan bijna tien jaar in productie) nog steeds de meest verkochte Volvo zou zijn. Het lijkt me dat de nieuwe XC90 (en misschien zelfs de V90 al dan niet in CC uitvoering) een zekere kannibaliserende werking zal hebben m.b.t. de duurdere uitvoeringen van de XC60. De concurrentie van de dan vernieuwde Duitse SUV's wordt dde komende tijd nog heviger. Landrover komt volgend jaar met een veel belovende opvolger van de Freelander onder naam Discovery. De goedkopere Aziaten worden technisch steeds beter en profiteren van de zwakke yen; deze zijn steeds meer een aantrekkelijk alternatief voor de goedkopere uitvoeringen van de XC60. Om de verkopen op peil te houden zal Volvo het voorbeeld van de V70 moeten volgen en de XC60 qua prijs aantrekkelijker te moeten maken. Uiteraard kan de Volvo organisatie dit nu niet kunnen erkennen, want dan treedt onmiddellijk een kopersstaking op. Zelf ben ik al in stakingWalter schreef: de XC60 is de meest verkochte Volvo. Denk dat het lager positioneren dan niet iets is waar men aan denkt.
Die Koreaanse Sorento is natuurlijk geen vergelijking en loopt qua verfijning wel erg achter. De veel modernere Mazda en de nieuwe Nissan Q hebben weliswaar minder snob appeal en een minder fraai interieur, maar vormen voor de particuliere rijder zeker alternatieven. Ik zou er niet zo zeker over zijn dat nog veel mensen uit sentimentele overwegingen voor (het verchineesde) Volvo kiezen ten koste van hun portemonnee. De tijd van loyaliteit aan een merk is voorbij in deze globaliserende aandeelhouderswereld. Met het vroegere Rover, Volvo of Alfa kon de autoliefhebber zich nog identificeren, maar met de huidige conglomeraten gaat dat niet meer. Als de Japanners ook van al die fiscale bijtellingsvoordelen zouden kunnen profiteren en bovendien in aanschafprijs aanzienlijk goedkoper zouden zijn dan Volvo, dan verdwijnen er (en niet onbegrijpelijk) heel wat Volvoleasehebbers. Neem de verkoopaantallen van die Mitsubishi. Overigens was de Japanse concurrentie maar een deel van mijn argumentatie. Ik vrees dat je ouders met een nieuwe Mazda beter af zouden zijn dan met een tweedehands Volvo voor dezelfde prijs. Met een afschrijving van 40 k houd je nog zo'n E 25.000 - E30.000 over. Daar krijg je in Nederland echt geen XC60 voor met 40.000 km op de teller!diesel01 schreef:Nu heb ik een vergelijking in de zin van de Sorento van mijn ouders die een jaar jonger is.Boreas schreef:Sorry, ik was dit draadje even uit het oog verloren. Het zou toch te denken geven over de modellenpolitiek van Volvo, als over een jaar of twee de XC60 (dan bijna tien jaar in productie) nog steeds de meest verkochte Volvo zou zijn. Het lijkt me dat de nieuwe XC90 (en misschien zelfs de V90 al dan niet in CC uitvoering) een zekere kannibaliserende werking zal hebben m.b.t. de duurdere uitvoeringen van de XC60. De concurrentie van de dan vernieuwde Duitse SUV's wordt dde komende tijd nog heviger. Landrover komt volgend jaar met een veel belovende opvolger van de Freelander onder naam Discovery. De goedkopere Aziaten worden technisch steeds beter en profiteren van de zwakke yen; deze zijn steeds meer een aantrekkelijk alternatief voor de goedkopere uitvoeringen van de XC60. Om de verkopen op peil te houden zal Volvo het voorbeeld van de V70 moeten volgen en de XC60 qua prijs aantrekkelijker te moeten maken. Uiteraard kan de Volvo organisatie dit nu niet kunnen erkennen, want dan treedt onmiddellijk een kopersstaking op. Zelf ben ik al in stakingWalter schreef: de XC60 is de meest verkochte Volvo. Denk dat het lager positioneren dan niet iets is waar men aan denkt.
Deze auto is in niets een match met mijn XC60 en die 30k die de Sorento nieuw scheelde met de Volvo nieuw zie je terug in alles bij de Volvo.
Mijn ouders hebben nog een paar maanden garantie de volgende auto word een gebruikte selected used car waar de eerste eigenaar 40.000km op heeft gezet en 40k heeft afgeschreven.
Mensen die daadwerkelijk kiezen voor Volvo gaan niet ineens een Aziaat kopen.
Verkoop van de XC60 is in Nederland licht in de plus, dus ik zou nog geen actiemodellen verwachten voorlopig. Wereldwijd 25% in de plus over 2014 tov 2013, dus model gaat voorlopig nog wel even mee. En over 2 jaar is de productie 7,5 jaar aan de gang en niet 10 jaar.Boreas schreef:Sorry, ik was dit draadje even uit het oog verloren. Het zou toch te denken geven over de modellenpolitiek van Volvo, als over een jaar of twee de XC60 (dan bijna tien jaar in productie) nog steeds de meest verkochte Volvo zou zijn. Het lijkt me dat de nieuwe XC90 (en misschien zelfs de V90 al dan niet in CC uitvoering) een zekere kannibaliserende werking zal hebben m.b.t. de duurdere uitvoeringen van de XC60. De concurrentie van de dan vernieuwde Duitse SUV's wordt dde komende tijd nog heviger. Landrover komt volgend jaar met een veel belovende opvolger van de Freelander onder naam Discovery. De goedkopere Aziaten worden technisch steeds beter en profiteren van de zwakke yen; deze zijn steeds meer een aantrekkelijk alternatief voor de goedkopere uitvoeringen van de XC60. Om de verkopen op peil te houden zal Volvo het voorbeeld van de V70 moeten volgen en de XC60 qua prijs aantrekkelijker te moeten maken. Uiteraard kan de Volvo organisatie dit nu niet kunnen erkennen, want dan treedt onmiddellijk een kopersstaking op. Zelf ben ik al in stakingWalter schreef: de XC60 is de meest verkochte Volvo. Denk dat het lager positioneren dan niet iets is waar men aan denkt.
Je hebt gelijk over zo'n twee jaar is de XC60 niet bijna 10 jaar, maar slechts 8 jaar in productieDiscovery schreef:Verkoop van de XC60 is in Nederland licht in de plus, dus ik zou nog geen actiemodellen verwachten voorlopig. Wereldwijd 25% in de plus over 2014 tov 2013, dus model gaat voorlopig nog wel even mee. En over 2 jaar is de productie 7,5 jaar aan de gang en niet 10 jaar.Boreas schreef:Sorry, ik was dit draadje even uit het oog verloren. Het zou toch te denken geven over de modellenpolitiek van Volvo, als over een jaar of twee de XC60 (dan bijna tien jaar in productie) nog steeds de meest verkochte Volvo zou zijn. Het lijkt me dat de nieuwe XC90 (en misschien zelfs de V90 al dan niet in CC uitvoering) een zekere kannibaliserende werking zal hebben m.b.t. de duurdere uitvoeringen van de XC60. De concurrentie van de dan vernieuwde Duitse SUV's wordt dde komende tijd nog heviger. Landrover komt volgend jaar met een veel belovende opvolger van de Freelander onder naam Discovery. De goedkopere Aziaten worden technisch steeds beter en profiteren van de zwakke yen; deze zijn steeds meer een aantrekkelijk alternatief voor de goedkopere uitvoeringen van de XC60. Om de verkopen op peil te houden zal Volvo het voorbeeld van de V70 moeten volgen en de XC60 qua prijs aantrekkelijker te moeten maken. Uiteraard kan de Volvo organisatie dit nu niet kunnen erkennen, want dan treedt onmiddellijk een kopersstaking op. Zelf ben ik al in stakingWalter schreef: de XC60 is de meest verkochte Volvo. Denk dat het lager positioneren dan niet iets is waar men aan denkt.
Gefeliciteerd! Van oorsprong 185 pk opgepept tot 205 (heel verstandig), maar waarschijnlijk wel bouwjaar 2008; bij aankoop in 2013 zo'n vijf jaar oud? En waarom zo weinig gereden? Wat is de geschiedenis van deze auto? Veel kleine stukjes zijn ook niet bevorderlijk voor bepaalde onderdelen van de D5. Hoe dan ook, het lijkt een goede koop, maar dergelijke auto's zijn schaars en de aanschaf kan riskant zijn. Zeker in vergelijking met een gloednieuwe Japannerdiesel01 schreef: @Boreas Goed zoeken ik heb namelijk exact dat gekocht vorig jaar.
Een probleemloos erg goed rijdende XC60 D5 GT summum AWD met 46.000km voor ongeveer dat bedrag.
Heerlijk cruisen, maar ook schofterig vlot in een 1:40 van Assen naar Maastricht op een zaterdagmorgen om 3;15.
En idd ik zou eerder voor een Freelander/Alfa gaan dan voor iets uit het oosten.
Geef eens het goede voorbeeld door op mijn stelling te reageren i.p.v. een opmerking te maken over de huidige verkoop aantallen van VolvoWalter schreef: zullen we on topic gaan? Zonder in herhaling te vallen...
Walter schreef: zullen we on topic gaan? Zonder in herhaling te vallen...
Ja, over 2 jaar dan komt er vast wel een uitloop actiemodel van de XC60 en tuurlijk zullen dan de verkoop aantallen lager zijn, maar dat lager positioneren gaat echt niet gebeuren. De introductie van de nieuwe XC90 zal natuurlijk ook kannibaliseren aan de XC60, maar levert ook weer potentiële nieuwe klanten op die de XC90 te groot/duur vinden.Boreas schreef: Je hebt gelijk over zo'n twee jaar is de XC60 niet bijna 10 jaar, maar slechts 8 jaar in productie. Verder heb ik het niet over de huidige bekende verkoopaantallen, maar over wat er over twee jaar met die verkoopaantallen waarschijnlijk gaat gebeuren. Daarover zwijg je helaas ...............
- Uiteraard komen er nieuwe klanten na de introductie van de XC90; dat hoop en verwacht ik ook. Prima om het over "uitloop actiemodel" van de XC60 te hebben, maar we bedoelen hetzelfde. De facto wordt de XC60 dan goedkoper en concurrerender in prijs (vergelijk ook de uitloopmodellen van de oude XC90).Discovery schreef:Ja, over 2 jaar dan komt er vast wel een uitloop actiemodel van de XC60 en tuurlijk zullen dan de verkoop aantallen lager zijn, maar dat lager positioneren gaat echt niet gebeuren. De introductie van de nieuwe XC90 zal natuurlijk ook kannibaliseren aan de XC60, maar levert ook weer potentiële nieuwe klanten op die de XC90 te groot/duur vinden.Boreas schreef: Je hebt gelijk over zo'n twee jaar is de XC60 niet bijna 10 jaar, maar slechts 8 jaar in productie. Verder heb ik het niet over de huidige bekende verkoopaantallen, maar over wat er over twee jaar met die verkoopaantallen waarschijnlijk gaat gebeuren. Daarover zwijg je helaas ...............