Te hoog oliepeil.

Geleverd vanaf 2003
evert65
6th Gear member

ik begrijp volkomen dat je deze wagen niet kwijt wil, zoals je al enkele malen heb aangegeven
maar de probleempjes die hij heeft doen met mij meerdere posters rillen
we adviseren je de koop terug te draaien , danwel de dpf en egr en ecm zooi compleet te vervangen
das alles
we willen huilie huilie voorkomen

"'t is geen hand vol jongens maar een land vol, "zei m'n schoonmoeder indertijd tegen wat nu mijn vrouw is :D
(dat geldt ook voor v50)

btw je post van 1 minuut eerder had ik gemist
nu als schijtziek? nu is gebeurd waar we voor waarschuwden............
kop op man
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Inderdaad, heb ervaring met een V50 1.6 diesel en een V70 2.4 T van mij zelf. Mijn volgende auto wordt zeker weten weer een Volvo. Een V70 of een C70, daar ben ik nog niet over uit. Maar ik ga met deze nog een paar jaar door als dat kan. :)

Je moet in ieder geval uit kijken met wat je koopt. Je wist van te voren dat er problemen met de auto waren.
Ik heb mijn auto expres gekocht met wat probleempjes om die zelf op te lossen.

Om nou alle Volvo's over 1 kam te scheren is ook niet eerlijk. Je weet tenslotte niet wat er met die V50 allemaal gebeurd is. Wie weet heeft de vorige eigenaar lekker geplankt toen de motor nog koud was. Ik zeg maar wat.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Johnny Engels
2nd Gear member

huilie huilie zal wel meevallen...maar neemt niet weg dat ik er verschikkelijk van baal...ik weet nog steeds niet waar ik voor gewaarschuwd ben..........
Heb auto pas een week en nu al voor de 2e x een storing.
Ik wil gewoon rije met dat ding.
Ga morgen terug naar Venlo...maar ik ben bang dat de verkopende partij weinig voelt voor een dpf en egr eraf te halen die hij notabene 6 dagen geleden erop heeft gezet...en dan nog eens een nieuwe ecm.....zal wel nieuwe auto zoeken worden.
maar ik vraag me af he?....heft deze antiskid service en verminderd motor vermogen iets met dpf te maken?
Als ik de melding krijg zie ik trouwens ook een slippend auto lampje aan de linkerkant....
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......:-)
Johnny Engels
2nd Gear member

kevinwalter schreef: Je wist van te voren dat er problemen met de auto waren.
Klopt.....maar als eerste heb ik de onderhoudshistory bekeken..die zag er goed uit.
Ik heb 6 maanden Bovag...volledig..
Dag van aflevering zijn diverse zaken vervangen vernieuwd...dpf egr olie / filter enz.
kosten noch moeiten zijn gespaard om de auto goed af te leveren.
Dat hij tijdens de eerste proefrit in noodloop reedt deed mij vermoeden dat roetfilter egr vervangen moesten worden....en niet wetende dat er meer aan mankeerde.
Volkomen vertrouwend op de verkopende partij auto aangeschaft.
Verkopende partij is net zoals ik met een probleem auto op gezadeld waar niemand op zit te wachten.
Nogmaals...morgen ga ik daar babbelen gaan ze het oplossen dan graag zoniet.....terug naar huis met mn geld terug.
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Wat voor error code's zijn er opgeslagen in de computer? Lijkt mij dat je daar ook veel wijzer van wordt.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
Johnny Engels
2nd Gear member

kevinwalter schreef: Wat voor error code's zijn er opgeslagen in de computer? Lijkt mij dat je daar ook veel wijzer van wordt.
Weet ik niet Kevin...dat laat ik morgen uitlezen..tijdens mijn eerste storing ging motormanagment lampje branden..

..nu alleen het oranje infolampje en links daarvan het slippende autootje lampje met de melding antie skid service vereist en minder motor vermogen.
Ik durf het niet te zeggen maar ik heb vanmiddag mijn auto schoongespoten met hoge druk....ik zal toch zeker niet iets kapot gespoten hebben?...
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Tja, waar heb je gespoten? ook in de motorruimte?
Johnny Engels
2nd Gear member

kevinwalter schreef: Tja, waar heb je gespoten? ook in de motorruimte?
Nee...maar wel de velgen...
jtb81
3rd Gear member

Dat kan niet echt een probleem zijn. Dat doet half Nederland denk ik.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
ijsga
5th Gear member

Klopt, soms zelfs twee keer per week! (Hangt ook af van hoe de vogeltjes zich gedragen). En dit moet je auto prima kunnen hebben.
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Johnny Engels
2nd Gear member

Vandaag dus uit laten lezen bij de Volvo.
Blijkt dat er een storing in de luchtstroom zit waardoor hij niet het juiste mengsel kan maken...te arm of te rijk.
De man die met mij meereedt constateerde ook een sissend geluid...mischien ergens een lekke slang.
Nu zit ik op bericht te wachten van verkopende partij of hij daar gemaakt mag worden.

Iig jullie allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
ijsga
5th Gear member

Ik hoop dat het vlot gerepareerd kan worden en je toch nog veel plezier van deze auto zult hebben!
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Johnny Engels
2nd Gear member

Ik hoop het ook Ijsga.
Auto wordt morgen opgehaald en gaat richting Venlo.
Vervangend vervoer is ook geregeld......verkopende partij doet zn best.
Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt............ :-/
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn-A
2nd Gear member

Johnny Engels schreef: Vandaag dus uit laten lezen bij de Volvo.
Blijkt dat er een storing in de luchtstroom zit waardoor hij niet het juiste mengsel kan maken...te arm of te rijk.
De man die met mij meereedt constateerde ook een sissend geluid...mischien ergens een lekke slang.
Nu zit ik op bericht te wachten van verkopende partij of hij daar gemaakt mag worden.

Iig jullie allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
Het sissend geluid is hoopvol, ergens ook weer frustrerend dat dit niet op gemerkt wordt tijdens het klaarmaken voor de verkoop. :'(

Volvo V70 D4 Summum
Volvo V70NN D5 momentum (verkocht)
Volvo V70 D5 Edition I (verkocht)
Johnny Engels
2nd Gear member

Precies Martijn.
Ik denk dat dit een storing is die er gewoon bijgekomen is.
Zoals ik al eerder zij.....dealer doet zn best...auto is net opgehaald en staat op de trailer richting Venlo...
Voorlopig rij ik nu in een nieuwe 208.
We wachten wel af...zucht...
LtStone
4th Gear member

Heel veel succes, we wachten met spanning af!
(en toch netjes dat er aan een inspanningsverplichting lijkt te worden voldaan)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Johnny Engels
2nd Gear member

LtStone schreef: Heel veel succes, we wachten met spanning af!
(en toch netjes dat er aan een inspanningsverplichting lijkt te worden voldaan)
Dank je.....ondanks dat ik weet dat het tot een goed einde komt...met of zonder Volvo....ben ik me toch suf aan het piekeren wat het zou kunnen zijn...anti skid?....minder motor vermogen?...sissend geluid?...zou de turbo de geest hebben gegeven?... :(

Ik hou jullie op de hoogte.
Heb wel het vermoeden dat dit niet 1 2 3 opgelost is.
snorremans
5th Gear member

Anti skid service heeft te maken met het schoon spuiten van je velgen, kun je de melding niet gewoon weg klikken met de read knop ?

Ik heb zelf een keer gehad dat ik nadat ik het roest randje van de remschijven had afgeslepen, dmv de wielen laten draaien (door de motor) en dan de slijpschijf er op , dat dus èèn wiel minder snel draaide als het andere wiel, daarna hat ik dus de melding "Anti Skid service" , deze melding kon ik met de read knop op r.a.w. hendel weg halen. :fgrin:
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Johnny Engels
2nd Gear member

Anti skid melding gaat idd weg zoals jij beschijft Snorremans...maar dan nog blijf ik met minder motor vermogen zitten.
Plus wat de Volvo dealer constateert.....storing in luchtstroom en een sissend geluid uit de motor ruimte.
Eerst was ik bang dat ik 1 of andere sensor kapot had gespoten.....maar dan nog.....daar moet hij toch tegen kunnen?
iig heel erg bedanks voor het meedenken. ;-)
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Johnny Engels
2nd Gear member

Vandaag contact gehad met garage....het brandstoffilter is vervangen en een of andere dikke slang die lucht aanzuigt zat een scheurtje in. Inmiddels na aardig wat erin te hebben gereden door de monteur doet de wagen wat hij moet doen.......Volvo heeft hem ook uitgelezen en hij blijft vooralsnog storingsvrij......zouden we dan toch eindelijk van de auto kunnen gaan genieten? O-)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”