Pagina 3 van 3

Geplaatst: 03.07.2006 - 20:14
door V480-S60
Dat probleem geldt alleen bij richtinggebonden profielen.
Ik weet niet of dat bij de banden van Menjo het geval is.
Er zijn nog steeds niet richtinggebonden banden. (Het meerendeel zelfs.)

Geplaatst: 03.07.2006 - 20:19
door menjo
Ze hebben de wielen van links naar rechts verplaatst, voor is voor gebleven en achter achter. Ze hebben de wielen opnieuw gebalanceerd (zinkjes aan de binnenkant zijn brandschoon) .

Ik ben trouwens even te moe om serieus na te denken maar volgens mij hebben deze ook geen rijrichting, dus het zal wel goed zitten:

Afbeelding

Geplaatst: 03.07.2006 - 20:23
door menjo
Ik heb gelijk

EDIT: Of toch niet

Geplaatst: 03.07.2006 - 20:28
door Hang-oor
je hebt gelijk

Geplaatst: 03.07.2006 - 20:34
door Remon
Maar sleten jou voorbanden dan scheef af dat ze daarom de banden voor met elkaar verwisseld zijn? Anders heeft het niet echt veel zin om banden uit te sparen lijkt me.

Geplaatst: 03.07.2006 - 20:37
door menjo
Nee, ik had alleen last dat hij niet rechtuit reed. De monteur vond het gewoon normaal, maar deed dus wel dit. Ik heb dus geen idee waarom, ik begon met vragen :P

Geplaatst: 03.07.2006 - 21:45
door Frumpy
Hallo Menjo,

Soeben auf eine deutsche Website gefunden, was Pirelli zu diesem Problem sagt :) :
Titel: Danke für die Antworten..DAS sagt Pirelli
Autor: H o l g e r
Datum: 19.8.2004 19:43 Uhr



....
vielen Dank für Ihre Anfrage.

Bei unserem PIRELLI P6000 handelt es sich um ein symmetrisches Profil, welches weder laufrichtungs-
noch montagerichtungsgebunden ist. Den P6000 mit seinen S-förmigen Profilkanälen können Sie drehen
und wenden wie Sie wollen, die Optik bleibt immer gleich!

Aufgrund der beschriebenen S-Optik ergibt sich zwangsläufig, daß die äusseren Profilbögen auf der linken
Fahrzeugseite gegenläufig zur rechten Seite sind. Das ist normal und hat keinerlei negativen Einfluß auf
das Handlingverhalten und die Nässeeigenschaften dieses Profils.

Allgemein sollte allerdings darauf geachtet werden, dass Reifen grundsätzlich mit der DOT-Nummer nach
aussen montiert werden, um einen optimalen Geradeauslauf des Fahrzeuges zu gewährleisten
....


Fazit:
Rijrichting is bij deze band (P6000) niet belangrijk. Maar voor de Geradeauslauf, het rechtuitrijden, is het WEL belangrijk dat de DOT-nrs aan de buitenzijde zitten.
Volgens mij moet dit altijd al het geval zijn, of vergis ik me daarmee?

Dus even checken of die Dot nrs aan de buitenkant zitten.
Viel Erfolg!

Geplaatst: 03.07.2006 - 21:47
door menjo
Aha! Dat is nuttige info. Morgen zal ik het controleren.

Geplaatst: 03.07.2006 - 22:02
door Remon
Toch lijkt het me wel van belang welke richting een band eerst heeft opgelopen i.v.m de slijtage. Je gaat nu eingelijk tegen de slijtage groefen in.

Geplaatst: 03.07.2006 - 22:03
door menjo
De banden zijn nog geen week oud.

Geplaatst: 03.07.2006 - 22:07
door Remon
okè dan heb je daar in elk geval geen last van. K spreek je over een jaar wel ff weer over deze banden. Ben dan namelijk zelf ook toe aan nieuwe banden en ze zien er wel goed uit. Alleen ze moeten natuurlijk ook goed werk leveren bij welk weer dan ook.

Geplaatst: 03.07.2006 - 22:17
door kuiper
Kom gewoon naar de Volvo-dealer in Emmen! Daar zit een mega goede dealer, waar ze veel 'Duitse' klanten naar alle tevredenheid helpen! Dit is verder geen reclame hoor!
Het is alweer een hele tijd geleden (10 jaar?) maar toen ik met mijn 480 turbo in de buurt van Emmen problemen kreeg, reed deze dealer met een daverende klap een barst in mijn voorspoiler bij het oprijden van de brug. Het probleem werd niet opgelost en ze wilden mij 70 gulden zoek-kosten laten betalen. Toen ik wees op de kapotte spoiler mocht ik zonder betaling vertrekken maar ik vond het geen manier dat ze er niet zelf over begonnen. En de kosten van de spoiler waren natuurlijk hoger dan die 70 gulden. Dus, tenzij het totale personeelsbestand inmiddels grwijzigd is (en dat kan na 10 jaar), kom niet met de dealer in Emmen aanzetten!

Kuiper

Geplaatst: 04.07.2006 - 06:29
door joost
Jammer Men, dat het hierbij blijft. In NL heb je zoiets als de velgendokter (geen grap!). Dit bedrijf knapt velgen op. Wellicht iets om daar eens langs te rijden?

Joost.

Geplaatst: 04.07.2006 - 15:33
door menjo
De DOT coderingen zitten allemaal aan de buitenkant. Weet dus niet of dat voor gisteren ook zo was, zal eens in de gaten houden of hij nu beter rechtuit gaat.

Velgendokter ken ik, zal eens kijken of hier ook zoiets te vinden is. De dealer heeft overigens gewoon z'n best gedaan om mij tevreden te houden en eigenlijk ben ik dat ook wel.
(zit er trouwens een houdbaarheidsdatum op zo'n fles olie? Lijkt me niet he? In dat geval is ie al 2 jaar over datum namelijk).

Geplaatst: 04.07.2006 - 15:51
door liquid_force
OT: Dealer in Emmen: die hebben jaaaaaaren geleden nog eens de grote fout gemaakt onze FEL-ORANJE Simca Horizon in te ruilen tegen een 340 Winner ... die auto raakten ze niet aan de straatstenen kwijt, zou me niet verbazen als die er nog ergens achterop de p-plaats zou staan :p

Geplaatst: 04.07.2006 - 15:54
door Battlecruiser
Of vermalen tot paperclips...

Geplaatst: 04.07.2006 - 16:06
door liquid_force
Battlecruiser S80 schreef:Of vermalen tot paperclips...
inderdaad :wav: dat was ook het beste wat ze ermee konden doen :D :D

Geplaatst: 04.07.2006 - 16:07
door kuiper
In NL heb je zoiets als de velgendokter (geen grap!).
Ik heb mijn C70 BBS 18 " laten opknappen door de velgendokter (alleen stoeprandschade, maar wel lelijk) en ben waanzinnig tevreden. Ik geloof € 60 per stuk. Als nieuw!!

Kuiper