Pagina 3 van 5
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 27.07.2014 - 14:42
door homanito
We moeten er ook niet uitkomen maar een probleem aanhalen mag toch en om daarom Volvo af te breken nee dat doe ik niet het blijven mooie wagens geen probleem mee anders zou ik ook geen kopen
Nu de V60 is gewoon een wagen die in de firma waar ik werk toegekomen is, de vraag werd mij gesteld of ik even wilde proefrijden omdat de bestuurder klaagt van de wegligging dit heb ik dan maar gedaan en geconstateerd dat dit matig is
Persoonlijk vind ik en als Volvo 181 pk in een wagen inbrengt dat dit wel een aanpassing mag geven aan het weggedrag
En dit is blijkbaar niet gebeurd.
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 27.07.2014 - 15:13
door BlackcurrantV70
Dus kunnen we een massale klachtenregen over de V60 D4 gaan verwachten....en trowens een X60 bestaat niet hoor, alleen een XC60.....
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 27.07.2014 - 15:26
door homanito
Nee want jullie zijn allen uitmuntende rijders die alle snelheidslimieten respecteren en wij niet blijkbaar. De 60 och sorry V 60 zal ook wel zijn termijn uitdoen van 2 jaar zoniet laat ik het wel weten
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 27.07.2014 - 21:12
door BlackcurrantV70
Volgende keer een AWD kopen....
Laat eens iets horen hoe de BMW het doet als er een laagje sneeuw ligt
Kom ik vrolijk voorbij met mijn ondermaats presterende Volvo AWD

Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 27.07.2014 - 21:34
door V50 R
Tenzij de bmw xdrive heeft, dat rijdt nog even beter dan de volvo haldex awd.
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 27.07.2014 - 22:12
door Paul
OK, maar ik blijf bij mijn antwoord, zou toch echt naar je dealer gaan en kijken of een andere V60 dit probleem ook heeft. Ik herken dit niet en ja ik heb ook een keer in een M5 gereden en een 428 en een 335. Of het er 350 geweest zijn weet ik niet, maar weet wel dat mijn auto gewoon perfect aan mijn eisen voldoet.
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 27.07.2014 - 23:37
door Ab S
..ik blijf het een vreemd verhaal vinden. "onstabiel bij 80 km/u"? Ik heb in 2010 met een S60 op het proefterrein van Lelystad gereden en vond de nieuwe S60 prima sturen. Met mijn huidige S60 kan op en afritten, snelweg rotondes met flinke snelheis nemen; flauwe bochten op de autobahn probleemloos met 180-200 km/u waren ook probleemloos zonder gevoel van instabiliteit..
De BMW zal strakker sturen, zeker; maar de S60 (oude of nieuwe serie) een onstabiel of zelfs onveilig gevoeld? Nee, heb ik nooit ervaren...
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 00:00
door diesel01
V50 R schreef:
Tenzij de bmw xdrive heeft, dat rijdt nog even beter dan de volvo haldex awd.
Die haldex doet gewoon datgene wat hij moet doen, tractie geven op sneeuw, ijs en nattigheid.
Perfect systeem!!
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 01:13
door Thom
Neen, Haldex is goed maar niet de top! xDrive regelt tractie per wiel, Haldex per as
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 08:41
door Kurt1975
Nog even on topic.
Welk van de beschikbare onderstellen/wielcombinatie ligt er onder de "probleemwagen" van de topic starter.
Ik kan mij voorstellen dat het comfort onderstel eerder gaat zwalpen dan het dynamisch of het sport onderstel.
Ik ben namelijk zeer tevreden over het rij- en bochtengedrag de V60, met dynamisch onderstel en 18".
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 08:44
door olson
Als je dan toch perse een Volvo met BMW wegligging had willen hebben had je deze optie erbij moeten kopen: FOUR-C suspension.
Stand advanced en je kan harder de bocht door dan een BMW 3 serie.
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 09:59
door Summum
Dat de V60 een onstabiel/onveilig weggedrag heeft is onzin. Wellicht dat er bij de firmawagen in kwestie verkeerd/zachte banden zijn gemonteerd? Uiteraard maakt de velgdiameter ook verschil. Ik heb met mijn 18" echt nooit te klagen over het weggedrag. Nou ben ik geen 3-serie gewend.
Maar ook de schrijvende pers onderschrijft niet het gevoel van TS, zoals blijkt uit onderstaand citaat:
Sportief-comfortabel
Wat rijden betreft, houdt de S60/V60 het midden tussen de nadrukkelijk op sportiviteit gerichte BMW 3-serie en de overduidelijk op comfort toegespitste Mercedes-Benz C-klasse. In dat opzicht doet hij sterk denken aan een Audi A4. Volvo’s middenklasser houdt zich in bochten prima en volgt nauwkeurig de ingeslagen koers. Voor het echt sportieve werk zou de besturing echter best een tandje directer mogen en hij zou ook wat meer gevoel mogen bieden. Daar staat tegenover dat de auto heerlijk comfortabel is, niet in de laatste plaats door de subliem zittende (optionele) sportstoelen. Maar ook de vering vangt oneffenheden in het wegdek uitstekend op. Alleen op heel heftige dwarsrichels veert de S60/V60 wat stoterig. De krachtige D4-diesel is in onze testauto gekoppeld aan de nieuwe achttrapsautomaat, die beduidend alerter is en soepeler schakelt dan de oude Geartronic-automaat met zes versnellingen.
bron:
Autoweek rij-impressie
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 10:12
door NielsPHEV
Een V60 rijdt aanmerkelijk strakker in de r design uitvoering. Ben er net mee op vakantie geweest. Was overigens blij dat ik meteen mijn PIH weer op kon halen, heb graag iets minder dynamiek en wat meer comfort
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 10:43
door diesel01
Thom schreef:
Neen, Haldex is goed maar niet de top! xDrive regelt tractie per wiel, Haldex per as
Het zal..vorig jaar met Continental banden was ik voor ineens tractie kwijt met 80km/h tijdens invoegen op de snelweg die inferieure haldex zorgde direct voor tractie en dus grip/veiligheid.
Voor aanhangers over bospaden hebben we Discovery/Defender.
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 10:59
door Walter
Waar het AWD aan gaat, blijven Audi en Subaru onaantastbaar in de top zitten.
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 11:19
door V50 R
Subaru is zeker goed, maar audi quattro is zeker niet meer de top in het segment. Lopen achter tov de concurentie. Bmw heeft de afgelopen jaren veel geinvesteerd in xdrive en er een erg goed systeem van gemaakt. Ben benieuwd wat de nieuwe xc90 gaat doen in de tests met nieuwe generatie haldex.
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 11:46
door Jan Hagel
Het topic teruglezend vermoed ik dat het "probleem" van TS wellicht minder groot is dan wij lezen....
De schrijfstijl van TS is iets anders dan de gemiddelde forumbezoeker gewend is.
Net als bij e-mail (soms gebruik van "verkeerde" woorden, spreektaal of veelvuldig gebruik van uitroeptekens etc.) kan dit soms tot een verkeerde conclusie bij een lezer leiden.
Als ik me niet vergis lees ik tussen de regels door dat TS eigenlijk een tevreden Volvo-rijder is?
Volvo wekt natuurlijk zelf ook wel bepaalde verwachtingen op door zich de laatste tijd als zeer sportief merk te profileren.
Als je dan een Volvo met BMW-rijeigenschappen verwacht, kan ik me voorstellen dat dit een teleurstelling is.
Hetgeen me overigens wel weer verbaast aangezien in alle autobladen uitvoerig hierover is geschreven en TS claimt zoveel verschillende wagens te hebben bereden.
Mocht zijn auto daadwerkelijk belabberd rijden dan zal er vast iets anders aan de hand zijn (ik heb zelf meegemaakt dat bij een nieuwe auto de transportblokken tussen de veren niet verwijderd waren, waardoor er een heel bijzondere wegligging ontstond......)
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 11:47
door isomo
Bij de nieuwe XC 90 worden de achterwielen apart aangedreven door de electromotor.
Idem principe als op de V60 D6.
AWD-stand dien je dus te selekteren/in te schakelen wil je permanente AWD hebben.
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 11:50
door V50 R
@isomo, dat is het geval bij de t8, de nieuwe viercilinder d5 krijgt haldex. Zie het topic nieuws hier op het forum.
Re: Wegligging Volvo V60
Geplaatst: 28.07.2014 - 13:58
door homanito
Jan Hagel schreef:
Het topic teruglezend vermoed ik dat het "probleem" van TS wellicht minder groot is dan wij lezen....
De schrijfstijl van TS is iets anders dan de gemiddelde forumbezoeker gewend is.
Net als bij e-mail (soms gebruik van "verkeerde" woorden, spreektaal of veelvuldig gebruik van uitroeptekens etc.) kan dit soms tot een verkeerde conclusie bij een lezer leiden.
Als ik me niet vergis lees ik tussen de regels door dat TS eigenlijk een tevreden Volvo-rijder is?
Volvo wekt natuurlijk zelf ook wel bepaalde verwachtingen op door zich de laatste tijd als zeer sportief merk te profileren.
Als je dan een Volvo met BMW-rijeigenschappen verwacht, kan ik me voorstellen dat dit een teleurstelling is.
Hetgeen me overigens wel weer verbaast aangezien in alle autobladen uitvoerig hierover is geschreven en TS claimt zoveel verschillende wagens te hebben bereden.
Mocht zijn auto daadwerkelijk belabberd rijden dan zal er vast iets anders aan de hand zijn (ik heb zelf meegemaakt dat bij een nieuwe auto de transportblokken tussen de veren niet verwijderd waren, waardoor er een heel bijzondere wegligging ontstond......)
Nog eens herhalen dit is mijn wagen niet maar een wagen die de firma waar ik werk aangekocht heeft voor de verkoopdienst. Gelijk heb je onze eigen X60 rij ik met plezier, over de betreffende wagen is gewoon mijn mening gevraagd omdat ik als autofreak gekend ben in de firma om te weten of of de bestuurder ervan wel de juiste menig heeft en die heb ik moeten beamen dat dit inderdaad zo is, de wegligging van de Betrefende V60 is niet wat je er van verwacht als je een sportieve rijder bent. Maar je weet ook dat keuze in de firma auto afgangen van prijs en Co2 en daar zit Volvo met een D 4 motor wel goed en zeker als je weet dat je 181 pk onder de voet heb
En ik zit zeker niet op een forum om Volvo af te breken ik herhaal nogmaals er doet zich een probleem voor en dat plaats je op een forum met de hoop op antwoorden en wie weet oplossingen
Blijkbaar hebben heel wat andere personen een ander mening over een forum
Of moet ik altijd eindigen met een Volvo is de beste!!!!
Uw antwoord van die transsportblokken kijk ik zeker eens na want dit heb ik ook al eens vernomen van een ander merk maar nog niet aan gedacht.
Dat noem ik dus een forum antwoord op mijn vraag. Thanks.