Vakantie ervaringen PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
jp-v60
4th Gear member

NielsPHEV schreef: en wat is de oude auto een A8 en MB S of een 7 serie ?
MB ML 280 cdi
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Paul, had een zieke in de auto, even langs de spoedpost.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jp-v60
4th Gear member

Volvo on call werkte ook niet in Oostenrijk, zou het wel moeten doen volgens de kaart. zo gauw je in duitsland komt werkt het weer. En heb twee keer gehad dat mijn sensus connect was vastgelopen. Systeem start dan vanzelf weer op na een aantal minuten. Ook speelde de muziek vanaf de harde schijf na zo'n 8 uur aangestaan te hebben vertraagd af. Dit was na 10 min weer in orde.
Op de terugweg een nieuw tankrecord gevestigd 48,5 liter diesel met op de boordcomputer nog 50 km te gaan.
Laatst gewijzigd door jp-v60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

48,5 liter? Tank is 45 liter groot. Stond de auto schuin of heb je hem tot aan de vuldop gevuld?
jp-v60
4th Gear member

46,5 krijg ik er wel vaker in en ja ik tank tot de dop zowat, tankpistool slaat wel zeer snel uit bij de pih.
RichieB
6th Gear member

De tank is volgens mij 50 liter. Ik gooi er regelmatig meer dan 45l in. Mijn record zit ook op 48l en een beetje. Ik stop altijd na 2x afslaan van de pomp.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
NielsPHEV
7th Gear member

rsnhakan schreef: Nou ik reed gisteren met 175 km/h een hele hoge en lange berg op en dat ging super. Moest langs het ziekenhuis dus had haast. 5 series A6'en bleven allemaal haken. De V60 gaf geen krimp, en dat was nog in de AWD modus. Ik blijf mij verbazen over het vermogen. Met de S60 gaf je vol gas en in een zo laag mogelijke versnelling maar je snelheid bleef teruglopen tot zo'n 100 km/h. Bij de V60 hoef je het gaspedaal maar een beetje aan te raken. Nog nooit hebben we het gemak waarmee de V60 versnelt gehad in een andere auto. Ik moet wel zeggen dat hij zwaar stuurt in bochten. Hangt van je snelheid af natuurlijk, 150-160 begint al redelijk "eng" te worden in lichte bochten op de snelweg.

Trouwens, stuiteren hebben wij geen last van. In tegendeel, de PIH is bijzonder comfortabel. Iedereen heeft een andere mening blijkbaar :)
AWD met 175 kmh zal niet werken
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

Walter schreef: verbaast me dat de V50 ruimer is. Daarbij ligt het er ook aan wat je mee neemt, ga met een FH12 op vakantie en die komt ook vol...
Ik heb dezelfde ervaring. Na 4x V50. De kofferbak van de V60 is minder ruim. Het scheelt overigens niet heel veel.
Het is vooral de vorm. Dus als je niet alleen grote stuks bagage hebt kom je een heel eind. Feitelijk zit de dikke balk die aan de achterstoel vastzit met je bagagenet een belemmering.. Je kunt het afdekschem thuislaten. Dat scheelt.
Een voordeel is dat de achterruit vrij bol van vorm is. Dus je kunt meer tegen de ruit laden dan je in eeste instantie inshat,
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Niels, weet ik. Maar in Power hangt hij wat beter aan het gas en is er meer vermogen beschikbaar.
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

peterpijpelink schreef: Hallo zojuist thuis gekomen. We zijn met vakantie via Zwitserland naar Toscane geweest en via noorden Italië door Oostenrijk terug naar huis. Auto vol geladen, tent, kampeerspullen 2 volwassenen, kind, en alles mee wat mee moest, geen enkel plekje was leeg. Toch nog redelijk gereden denk ik zo, veel bergen etc. Helaas maar 1x kunnen opladen, op de camping was niet gewenst zei men. Totaal 3963 gereden a bijna 1:18 (214 liter diesel) gemiddeld. Rustig aan gedaan, 120/130 op ACC. Viel mij wel op dat de totale km's op restant van de brandstof nogal op en neer ging. Heuvel op of af en scheelde weer, bleef berekenen hoeveel km's we nog konden rijden. Ondanks de krappe laadruimte is het mij enorm meegevallen, auto rijdt geweldig goed en verbruik inclusief 3 personen en baggage valt enorm mee...
1:18? Bij 120/130 km gemiddeld. Dat lijkt mij niet reeel. Dat haalt de auto niet op diesel. Kijk naar het gemiddelde verbruik volgens de technische specificaties.
Ik heb ook ongeveer 4.000 km gereden. tolroute tot aan Marseille, via Monaco naar omgeving Genova. Daarna via Zwitserland en Oostenrijk naar Munchen en naar huis. !:15 a 1:16 gemiddeld Niet kunnen laden. De mooiste ervaring was van Genova via Milan en de San Bernardino pas omhoog richting Munchen. Bij de lange afdaling van de San Bernardino pas via af en toe remmen zeker 20 km 'bijgeladen'. En ook nog de save modus toen gebruikt. Op de vlakke weg vind ik dat geen optie omdat het veel te veel brandstof kost. Kortom, hoewel je hem daar niet of nauwelijks ziet: het is een auto voor in de bergen!
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Autozoeker
5th Gear member

euh ik zit op 37k km en heb gemiddeld 5.4l/100 (ik heb weinig mogelijkheden om te laden). Ik rij verder vaak 120-130. Dus het kan wel.
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

Raykesjeng schreef: Ik ben net terug van een vakantie op Corsica. Met een cruise snelheid van 150 over de Duitse autobahn is een feest in deze auto. Ook later op het eiland nooit het gevoel gehad dat ik power tekort kwam.

Waar ik wel wat moeite mee had was rijden in de bergen. Bergop gaat hij als een trein, maar berg af als een TGV. In de Hybrid stand rem je standaard af op de elektromotor, maar die kan de auto niet voldoende afremmen. Druk je het rempedaal een klein stukje in, dan zie je op het dashboard de regeneratie toenemen en remt de auto beter af, maar ik vond het geen prettig idee om constant met de rempedaal ingedrukt een berg af te rijden. Vroeg me daarbij af of de remblokken op dat moment echt geen contact maken met de schijven en dus opwarmen.

De oplossing voor mij was om de auto in handmatige schakelstand te zetten en in de 3e of soms 2e versnelling de berg af te gaan. Dat werkte prima, maar helaas geen regeneratie op dat moment.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen in de bergen.
Op zich hetzelfde. Maar de regeneratie tijdens remmen is geweldig. En betekent niet dat je de hele tijd vol aan het remmen bent! Met een automaat -zonder berg versnelling- is het inderdaad de enige optie handmatig te schakelen en zo op de motor af te remmen. Ik vond het wisselen tussen automaat en handmatig afremmen juist wel een verademing en plezierige actie!
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

Alex V70R schreef:
RoaldH schreef: @Alex V70R: Ben het met je eens. Trouwens, heeft jouw PIH dat Heico onderstel?
Ja, ongeveer twee weken na aankoop is het Heico-onderstel geplaatst.
Beste Alex. Kun je mij (of heb je dat al ergens op het forum gedaan) vrij uitgebreid en specifiek mailen wat je ervaringen zijn met het Heico onderstel. Hoewel door een betere uitlijning en juiste bandenspanning (en bandenslijtage?) mijn PIH een stuk betere wegligging kent, vind ik dat het echt beter kan. Nogmaals, niet om zo hard mogelijk te kunnen rijden. Maar ik heb het gevoel, zeker bij zijwind en nat wegdek, dat ik regelmatig/constant moet corrigeren in het stuur en 'voel het gewicht'. Ligt de auto echt strakker rechtuit? Of alleen beter in de bochten?
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

rsnhakan schreef: Nou ik reed gisteren met 175 km/h een hele hoge en lange berg op en dat ging super. Moest langs het ziekenhuis dus had haast. 5 series A6'en bleven allemaal haken. De V60 gaf geen krimp, en dat was nog in de AWD modus. Ik blijf mij verbazen over het vermogen. Met de S60 gaf je vol gas en in een zo laag mogelijke versnelling maar je snelheid bleef teruglopen tot zo'n 100 km/h. Bij de V60 hoef je het gaspedaal maar een beetje aan te raken. Nog nooit hebben we het gemak waarmee de V60 versnelt gehad in een andere auto. Ik moet wel zeggen dat hij zwaar stuurt in bochten. Hangt van je snelheid af natuurlijk, 150-160 begint al redelijk "eng" te worden in lichte bochten op de snelweg.

Trouwens, stuiteren hebben wij geen last van. In tegendeel, de PIH is bijzonder comfortabel. Iedereen heeft een andere mening blijkbaar :)
hakan. Sluit mij helemaal aan bij je bevindingen. Goed verwoord ook. Veel kracht. Comfortabel. Helemaal niet stuiteren. Maar stuurgevoel bij hogere snelheden is niet 'zeker'. Terwijl ik gelijk vermoed dat het vooral 'het gevoel' is ipv dat het echt gevaarlijk is. Het gewicht achter gaat dan ook een rol spelen.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
diesel01
Geartronic member

@V60Majolee, het probleem met snelheid en gewicht is dat wanneer je jezelf in dat grensgebied brengt en het blijkt wel dat die laaste 5km de druppel zijn er geen escape meer is.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
HFH
2nd Gear member

Vakantie ervaringen:
Nl Kroatië verbruik 7,2 l/ 100km
VOC werkt t/m Oostenrijk, Slovenie en Kroatië geen dekking
VOC werkt in Duitsland, Lekke band bij Koln, heerlijk in de regen op een smalle vluchtstrook
Knop ingedrukt, duitse meneer aan de lijn, werd doorverbonden met nederlandse collega.
Toen kon de nederlandse collega de auto helaas niet meer uitpeilen en heb ik de gps coördinaten gegeven, en kreeg advies op de adac paal aan de kant van de weg ook nog maar even in te drukken ivm precieze locatie.
totaal 2 uur gewacht op afslepen, werd naar adac vestiging afgesleept en kreeg een nieuwe band ( productie 2012 en premacy hp ipv premacy 3, profiel lijkt nagenoeg gelijk) kosten 352 euro, afslepen uiteraard gratis.
Werd vervolgens tijdens afslepen nog een keer gebeld door VOC, door de ADAC en later nog een keer door VOC of alles nu in orde was.VOC nl keurige dienstverlening
Tanken, gaat makkelijk tot 47 ltr , altijd iets door schenken.
bagage 4 personen zonder dakkoffer, prima
2 grote samsonites en 2 gewone koffers, past exact, verder geen ruimte meer over
wel het netje met cassette eruit, vreet ruimte
ook de extra mat er uit, scheelt weer hoogte.
zie ook foto in volgende bericht
V60 D6 MY14 Rood
HFH
2nd Gear member

foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 D6 MY14 Rood
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Krijg je de melding VOC service vereist? Hoezo is die van ons al in Duitsland gestopt met werken? Vreemd.
jp-v60
4th Gear member

Mijn VOC werkte ook niet in Oostenrijk, constant de melding VOC service vereist. Het stuiteren was alleen op hogere snelheden, waarschijnlijk de combinatie harde banden ( 3 bar ) en denk dat de schokbrekers niet snel genoeg reageren op slecht wegdek ( helaas worden de wegen in Duitsland steeds slechter ), was niet erg comfortabel.
Paul
Geartronic member

Ik heb dat net er ook uit gehaald met het inpakken naar spanje, sjeeeees wat ging alles er toen makkelijk in.
Echt een eye-opener dus hij ligt er inmiddels alweer 2 maanden uit. Moet maar weer eens op vakantie!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”