Re: Vakantie ervaringen PIH
Geplaatst: 10.08.2014 - 14:32
MB ML 280 cdiNielsPHEV schreef: en wat is de oude auto een A8 en MB S of een 7 serie ?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
MB ML 280 cdiNielsPHEV schreef: en wat is de oude auto een A8 en MB S of een 7 serie ?
AWD met 175 kmh zal niet werkenrsnhakan schreef: Nou ik reed gisteren met 175 km/h een hele hoge en lange berg op en dat ging super. Moest langs het ziekenhuis dus had haast. 5 series A6'en bleven allemaal haken. De V60 gaf geen krimp, en dat was nog in de AWD modus. Ik blijf mij verbazen over het vermogen. Met de S60 gaf je vol gas en in een zo laag mogelijke versnelling maar je snelheid bleef teruglopen tot zo'n 100 km/h. Bij de V60 hoef je het gaspedaal maar een beetje aan te raken. Nog nooit hebben we het gemak waarmee de V60 versnelt gehad in een andere auto. Ik moet wel zeggen dat hij zwaar stuurt in bochten. Hangt van je snelheid af natuurlijk, 150-160 begint al redelijk "eng" te worden in lichte bochten op de snelweg.
Trouwens, stuiteren hebben wij geen last van. In tegendeel, de PIH is bijzonder comfortabel. Iedereen heeft een andere mening blijkbaar![]()
Ik heb dezelfde ervaring. Na 4x V50. De kofferbak van de V60 is minder ruim. Het scheelt overigens niet heel veel.Walter schreef: verbaast me dat de V50 ruimer is. Daarbij ligt het er ook aan wat je mee neemt, ga met een FH12 op vakantie en die komt ook vol...
1:18? Bij 120/130 km gemiddeld. Dat lijkt mij niet reeel. Dat haalt de auto niet op diesel. Kijk naar het gemiddelde verbruik volgens de technische specificaties.peterpijpelink schreef: Hallo zojuist thuis gekomen. We zijn met vakantie via Zwitserland naar Toscane geweest en via noorden Italië door Oostenrijk terug naar huis. Auto vol geladen, tent, kampeerspullen 2 volwassenen, kind, en alles mee wat mee moest, geen enkel plekje was leeg. Toch nog redelijk gereden denk ik zo, veel bergen etc. Helaas maar 1x kunnen opladen, op de camping was niet gewenst zei men. Totaal 3963 gereden a bijna 1:18 (214 liter diesel) gemiddeld. Rustig aan gedaan, 120/130 op ACC. Viel mij wel op dat de totale km's op restant van de brandstof nogal op en neer ging. Heuvel op of af en scheelde weer, bleef berekenen hoeveel km's we nog konden rijden. Ondanks de krappe laadruimte is het mij enorm meegevallen, auto rijdt geweldig goed en verbruik inclusief 3 personen en baggage valt enorm mee...
Op zich hetzelfde. Maar de regeneratie tijdens remmen is geweldig. En betekent niet dat je de hele tijd vol aan het remmen bent! Met een automaat -zonder berg versnelling- is het inderdaad de enige optie handmatig te schakelen en zo op de motor af te remmen. Ik vond het wisselen tussen automaat en handmatig afremmen juist wel een verademing en plezierige actie!Raykesjeng schreef: Ik ben net terug van een vakantie op Corsica. Met een cruise snelheid van 150 over de Duitse autobahn is een feest in deze auto. Ook later op het eiland nooit het gevoel gehad dat ik power tekort kwam.
Waar ik wel wat moeite mee had was rijden in de bergen. Bergop gaat hij als een trein, maar berg af als een TGV. In de Hybrid stand rem je standaard af op de elektromotor, maar die kan de auto niet voldoende afremmen. Druk je het rempedaal een klein stukje in, dan zie je op het dashboard de regeneratie toenemen en remt de auto beter af, maar ik vond het geen prettig idee om constant met de rempedaal ingedrukt een berg af te rijden. Vroeg me daarbij af of de remblokken op dat moment echt geen contact maken met de schijven en dus opwarmen.
De oplossing voor mij was om de auto in handmatige schakelstand te zetten en in de 3e of soms 2e versnelling de berg af te gaan. Dat werkte prima, maar helaas geen regeneratie op dat moment.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen in de bergen.
Beste Alex. Kun je mij (of heb je dat al ergens op het forum gedaan) vrij uitgebreid en specifiek mailen wat je ervaringen zijn met het Heico onderstel. Hoewel door een betere uitlijning en juiste bandenspanning (en bandenslijtage?) mijn PIH een stuk betere wegligging kent, vind ik dat het echt beter kan. Nogmaals, niet om zo hard mogelijk te kunnen rijden. Maar ik heb het gevoel, zeker bij zijwind en nat wegdek, dat ik regelmatig/constant moet corrigeren in het stuur en 'voel het gewicht'. Ligt de auto echt strakker rechtuit? Of alleen beter in de bochten?Alex V70R schreef:Ja, ongeveer twee weken na aankoop is het Heico-onderstel geplaatst.RoaldH schreef: @Alex V70R: Ben het met je eens. Trouwens, heeft jouw PIH dat Heico onderstel?
hakan. Sluit mij helemaal aan bij je bevindingen. Goed verwoord ook. Veel kracht. Comfortabel. Helemaal niet stuiteren. Maar stuurgevoel bij hogere snelheden is niet 'zeker'. Terwijl ik gelijk vermoed dat het vooral 'het gevoel' is ipv dat het echt gevaarlijk is. Het gewicht achter gaat dan ook een rol spelen.rsnhakan schreef: Nou ik reed gisteren met 175 km/h een hele hoge en lange berg op en dat ging super. Moest langs het ziekenhuis dus had haast. 5 series A6'en bleven allemaal haken. De V60 gaf geen krimp, en dat was nog in de AWD modus. Ik blijf mij verbazen over het vermogen. Met de S60 gaf je vol gas en in een zo laag mogelijke versnelling maar je snelheid bleef teruglopen tot zo'n 100 km/h. Bij de V60 hoef je het gaspedaal maar een beetje aan te raken. Nog nooit hebben we het gemak waarmee de V60 versnelt gehad in een andere auto. Ik moet wel zeggen dat hij zwaar stuurt in bochten. Hangt van je snelheid af natuurlijk, 150-160 begint al redelijk "eng" te worden in lichte bochten op de snelweg.
Trouwens, stuiteren hebben wij geen last van. In tegendeel, de PIH is bijzonder comfortabel. Iedereen heeft een andere mening blijkbaar![]()