Pagina 3 van 8
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 16:06
door V50 R
Porsche cayenne plug in hybrid 14% is ongeveer 85.000euro, denk dat volvo de xc90 toch wat te hoog in de markt gezet heeft als ik de prijzen zo zie. Daarnaast wil je in een dergelijke auto toch echt wel awd, geen fwd, dus zit je al snel op de 80k. Ik ben benieuwd hoe hij gaat verkopen.
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 16:09
door lint
Dat wordt echt een hele mooie auto, ben benieuwd naar de introductie in Nederland.
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 16:18
door RudyZ
Wat een negatieve reacties! Dit is gewoon een hele mooie opvolger voor de oude XC90. Elegant en stijlvol getekend, herkenbaar Volvo, tijdloos design, wellicht dat ie net zo lang meegaat qua ontwerp als zijn voorganger. Hij lijkt idd wat op z'n concurenten, maar is dat zo erg? Zoveel mogelijkheden heb je blijkbaar als SUV ontwerper nou eenmaal niet. Denk dat dit model net zo populair gaat worden als z'n voorganger, deze kun je tenminste zonder gezeur op je oprit zetten.
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 16:23
door Volvo-fanaat
Kijk dit had ik nou verwacht! Hele mooie auto geworden, come back van de lijntjesgrille zo te zien. Word wel even wennen maar ik vind het een zeer geslaagde auto.
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 16:32
door BillyBob
RudyZ schreef:
Zoveel mogelijkheden heb je blijkbaar als SUV ontwerper nou eenmaal niet.
Klopt, zeker als er 7 personen comfortabel en veilig in moeten kunnen reizen.
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 16:49
door V50 R
@rudy, ik denk dat mensen gewoon moeten wennen aan het model. En daarnaast is een kritische noot op het design iemands persoonlijke smaak. Of hij goed gaat verkopen is nog maar afwachten, ik denk gezien de prijs dat hij niet heel hard gaat lopen. Bij de intro van de eerste xc90 was hij erg concurerend geprijsd tov een X5 bijvoorbeeld. Nu zit dit model al tegen een porsche cayenne aan qua prijs. Ik vraag me af of dat een slimme marktpositie is van volvo.. Maar tijd zal het leren!
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 17:11
door ruuds70
Met de dwarse kunststof bladveer (Zoals ook in de S90/V90 zat) Zonder voorbumper, het is wel wennen....maar het went snel!
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 17:23
door Maurice Pierik
Een erg tijdloos design. Volvo is afgestapt van de sterke wigvorm. Ik denk dat dat ook beter bij Volvo past. Een beetje bonkig zonder al te veel tierlantijnen.
Aan de andere kant oogt de zijkant nogal inwisselbaar. Vooral de schouderlijn en de D-stijl ogen vlak. Ik had verwacht dat de nieuwe XC90 er gestrekter uit zou zien. Eigenlijk lijkt het nieuwe model verrassend veel op de oude XC90, maar dan serieuzer/strenger.
De grille (met nieuw logo) is in ieder geval erg Volvo. Een echt oordeel of ik de auto mooi vind doe ik pas als ik de wagen in het echt heb kunnnen zien.
In de technische gegevens staat dat de nieuwe XC90 bijna vijf meter lang is en ruim twee meter breed (gemeten over spatborden). Wat een joekel.
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 17:30
door Cavallino
Ik moet even aan de proporties en de wat strenge uitstraling wennen, de oude XC90 had een vriendelijker uitstraling. De steile hoek die de voorruit maakt t.o.v. de motorkap is opvallend.
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 18:49
door casper
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 19:06
door Paul
Hebben we nu beeld van Casper daar?
Mooi ding hoor, potverdikkie!! Heel leuk!
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 19:07
door t_w
casper schreef:

...
Wat ik niet kan snappen, is dat men bij 'officiele persfoto's' (daar valt deze toch wel onder?) niet in staat is om de banden goed om te monteren

(of te photoshoppen...)
Wel een mooi auto! Lijkt erg fors / groot. Vind hem met de donkere bumperdelen het beste uit de verf komen...
Benieuwd hoe de auto er in real life uit ziet.
Gewicht wat lager dan de huidige XC90, waarbij de auto aan alle kanten gegroeid is...
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 19:16
door egidius
Ik heb nochtans lang uitgekeken naar de komst van de nieuwe XC90. Interieur is TOP, maar het uiterlijk design stelt me toch een beetje (veel) teleur.
Het is wel heel duidelijk dat deze XC90 ontworpen is voor de RUS/ASIA/USA markt en de Europese wat links blijft liggen.
Nuja alles wat nieuw is went wel zeker?
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 19:28
door DaveNL
Wat een mooie bak zeg!! En even over dat nieuwe Volvo logo... Zal dat snel ook worden gewijzigd bij de huidige modellen? Hoop het wel, vind het er stijlvol uitzien namelijk. Weet iemand dat?
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 19:29
door Thom
Je moet het even laten inwerken, vind het nu een machtige kar..! Maar: met enkel een 225pk/470Nm viercilinder diesel...de concurrentie begint met minimaal dat vermogen... Volvo moet echt met een D6 komen wil het meedoen in Europa (en laat daar nu net niet de focus liggen..)
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 19:43
door Johann
t_w schreef:
Wat ik niet kan snappen, is dat men bij 'officiele persfoto's' (daar valt deze toch wel onder?) niet in staat is om de banden goed om te monteren

(of te photoshoppen...)
Bridgestone Potenza RE50. Hebben die niet gewoon een witte streep aan de buitenkant? Dan klopt het zo toch?
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 20:42
door TomXC60
diesel01 schreef:
Boreas schreef:
Autoweek:
"
First Edition
Om z'n komst te vieren, hijst Volvo de XC90 in een First Edition-jas. Er worden er 1.927 van gemaakt die vanaf 3 september online te bestellen zijn via www.volvocars.com. Hij is in Nederland alleen leverbaar als D5. Vanbuiten is hij te herkennen aan z'n Onyx Black gespoten verpakking met achtspaaks 21-inch lichtmetaal. De stoelen krijgen amberkleurig Nappa-leer en het dashboard is voorzien van Charcoal-leer en een inleg van walnotenhout. De First Edition kost 102.995 euro. De instap-XC90 krijgt een vanafprijs van om en nabij de 70.000 euro. Begin 2015 staan ze bij de dealers."
De auto voorziet in een prangende behoefte op de Nederlandse merkt en de vormgeving is .. eh, typisch Zweeds. De prijs trouwens ook: een ton voor een aangeklede D5!
Ik ken mensen die 130k geven voor een aangeklede RR V6 diesel.
Zonder twijfel zou ik voor de XC90 gaan.
Vind hem overigens daar erg mooi bij passen.
Ik ben helemaal weg van deze wagen, in schat "^^)" dat rond maart de r-design editie op de markt komt, dan wil ik hier wel bovenop springen, met de fabriekskorting en de inruil van mijn XC60 hoop ik hier toe te komen.
En de prijs, Hier in belgie denk ik een mooi aangeklede XC90 R-design D4 wel te rijden voor 55k(maak zelf het rekeningetje maar -24% mooie deal), hij is nu ook niet veel duurder dan vroeger.
Want:
In Belgie was de prijs voor een D5 awd D5 4WD Geartronic 200 pk 37.099,17excl 44.890,00 incl BTW
In Nederland was de prijs voor XC90 D5 AWD Geartronic Kinetic 147/200 Aut-6 37.276,98excl 28.889,85 7.828,17/ 73.995,- incl BPM en BTW
Als men spreekt van een instapprijs rond de 70000 euro in Nederland.
De nieuwe XC90 zal dus niet veel duurder worden in Belgie, toch lomp dat je hier voor 30k minder exact dezelfde wagen kunt hebben staan, we spreken toch dezelfde taal?
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 20:58
door NielsPHEV
die koppelkromme van de T6 dat lijkt de tafelberg welmen echt benieuwd hoe dat blok rijdt.
De auto zelf, ik denk dat je hem in het echt moet zijn. Ik heb mij alle SUV's zoiets van waarom is de auto niet 8 cm verlaagd, kan je de luchtvering niet wat lager afstellen, ik heb die grondspeling echt niet nodig (wie wel vraag ik me overigens af) en het leidt alleen maar tot een hoog zwaartepunt, en meer luchtweerstand
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 21:18
door t_w
Johann schreef:
...Bridgestone Potenza RE50. Hebben die niet gewoon een witte streep aan de buitenkant? Dan klopt het zo toch?
Off Topic
Dit is de Dunlop SP SportMaxx, richtingsgebonden. De Potenza RE50 is a-symetrisch.
Re: Nieuwe Volvo XC90 2015
Geplaatst: 26.08.2014 - 21:19
door v60pih
lint schreef:
Dat wordt echt een hele mooie auto, .....
Hij is toch af denk ik?
Jammer, tegenvaller. Het Volvo design is ver te zoeken. Ontwerp gericht op de groeimarkten.