Niet slecht voor zo'n "oudje"!!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

robertslaat schreef: Weet iemand of de 0-100 functie op de CFE ook werkt voor model jaar 2007? Ik heb een CFE, vinkje aangezet, 0-100 komt in het dim-display maar er blijven streepjes staan achter die 100. Hij begint dus niet te lopen. En ja....ik vertrek vanuit stilstand:-)
Krijg je ook geen tijd te zien nadat je de 100 hebt gehaald?
Ik weet niet meer of de tijd tijdens de sprint naar de 100 meeloopt (ik had m'n ogen toen op de weg ;-) ).
Het werkt ook alleen als je bij stilstand voor je de sprint begint de CFE specifiek op deze functie zet.
M.a.w. het werkt dus niet 'op de achtergrond', bijvoorbeeld als ie op regel 1 de snelheid en op regel 2 het toerental weergeeft.

Mocht het desondanks niet werken en het is wel een functie die tevoorschijn komt in de CFE updater als je jouw VIN invoert dan zou ik het als bug melden bij VT.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Of werkt dit alleen met een automaat?
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

De 0-100 staat in beeld met daarachter -/- streepjes. De tijd gaat niet lopen, er gebeurt gewoon niets.

Ik heb Bob van volvotech vorige week al een mail gestuurd maar daarop kreeg ik een kort antwoord terug luidend: "Als je een functie niet ziet in de updater, is de functie voor jouw modeljaar niet beschikbaar" terwijl ik hem had gemaild dat ik de funtie wel degelijk in het display zie, wat gaat er niet goed hier?
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Bij onze MY07 doet hij het wel (tenminste de laatste keer dat ik gekeken heb, voor de laatste keer CFE updaten), en ja zelfs op de achtergrond. (CFE text wel actief maar 0-100 op dat moment niet in beeld)
Indien wel in beeld loopt er niks mee maar na het bereiken van 100km/h komt de behaalde sprinttijd in beeld.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

Ook ik heb het voor elkaar. Heb de CFE aan de PC gehangen en nogmnaals geupdate. De functie werkt nu exact zoals hierboven beschreven is. 7,9 sec voor een eerste sprint met flink wat wheelspin voor mijn D5 automaat is een acceptabele tijd. Nog even fine tunen :-)
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Dat is een keurige tijd. Als je geen wielspin heb, dan heb ik vast moeite om je bij te houden.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27375
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

robertslaat schreef: Weet iemand of de 0-100 functie op de CFE ook werkt voor model jaar 2007? Ik heb een CFE, vinkje aangezet, 0-100 komt in het dim-display maar er blijven streepjes staan achter die 100. Hij begint dus niet te lopen. En ja....ik vertrek vanuit stilstand:-)
Dit werkt ook voor modeljaar 2007.

Even wachten tot de streepjes weg gaan (duurt een seconde of wat) en rustig stil blijven staan.
Als de streepjes weg zijn is het optrekken maar en hij stopt vanzelf als je de 100 km/h gepasseerd bent.

Ouwe diesel van mij redde een 7,9 seconde op nat wegdek en winterbanden volgens de CFE
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

robertslaat schreef: Ook ik heb het voor elkaar. Heb de CFE aan de PC gehangen en nogmnaals geupdate. De functie werkt nu exact zoals hierboven beschreven is. 7,9 sec voor een eerste sprint met flink wat wheelspin voor mijn D5 automaat is een acceptabele tijd. Nog even fine tunen :-)
Mooi dat het nu toch werkt.
Enne 7,9 seconden voor een oliestoker is niet slecht hoor!
Op de tussensprint zal het ook wel lekker er vantussen gaan denk ik?

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

@Edwin. Met een tussensprint van 80-120 is ie idd niet meer te houden. Jammer dat dit niet via de CFE te meten is :-(
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27375
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Tussensprint is meer iets voor een diesel dan de 0-100 sprint :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

robertslaat schreef: @Edwin. Met een tussensprint van 80-120 is ie idd niet meer te houden. Jammer dat dit niet via de CFE te meten is :-(
Dat geloof ik graag. Het is inderdaad jammer dat het (nog?) niet erop zit en vraag me ook af het überhaupt mogelijk is.
Wellicht kan Marcel daar wat over zeggen?
fredhead schreef: Tussensprint is meer iets voor een diesel dan de 0-100 sprint :)
Ik moet zeggen dat de T5 ook wel 'aardige' tussensprintjes kan maken.....
Ik denk dat de tussensprints sowieso meer iets is voor onze zware V70's dan de 0-100!
Ik ben laatst eens achter een 911 carera uit 2010 gaan hangen die mij zat te douwen en inhaalde.
V.z.v. ik kon beoordelen met mijn oren gaf hij behoorlijk wat gas en ik zag de bestuurder (vader met dochter/man met zéér jonge vriendin) ook echt kijken en gasgeven.
Ik kan trots meedelen dat hij van 120 tot+/- 180 niet echt uitliep!

Gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

@Edwin, Dat zijn idd ook mooie berichten. Traag zijn ze zeker niet op de tussensprints.

Vandaag nog maar eens geprobeerd om mijn sprinttijd naar beneden te krijgen. Ik kon er 7,4 sec van maken op een bijna droge weg met helaas wel iets wheelspin in de 1e versnelling :-(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door robertslaat op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Potfer....... ik wil ook een diesel :ninja:
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27375
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mét Volvotune behandeling, anders lukt het nog niet.

Verhaaltje met de Porsche is een leuke en ook voor mij wel een bekende.
Ook vanaf 100+ tot rijbewijs al even kwijt flink aan kunnen blijven haken bij een 911 (volgens mij de "instapper") die er toch ook behoorlijk voor ging.
Is toch lachen met je dieseltje of in de algemeenheid die "lompe trage Volvo" :lol:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Uiteraard, daar zou ik niet over twijfelen. Maar ik heb nu ook al een stage 2+ tuning via Obbe en nog wat andere aanpassingen. En dan nog kom ik niet onder de 7,4 sec. Wellicht gooit de automaat wat roet in het eten. Met de zomerbanden (Michelin Pilot Sport) heb ik nauwelijks wielspin, maar met de winterbanden (Goodyear) daarentegen is de grip ver te zoeken en zal ik deze sprinttijd bij lange na niet halen.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27375
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Gok dat je met een handbak ongeveer een halve seconde sneller zal zijn.
De geartronic heeft nogal de neiging hoog in de toeren te blijven hangen waar het niet handig is en extra tijd kost.

Met mijn sprintje had ik ook een zooitje wielspin op de winterbanden. Voor de zomer dezelfde banden als jij hebt en die kunnen het vermogen/koppel aardig wegwerken.
Sowieso een beetje opletten nu als ik vanaf een te lage snelheid teveel gas geef. Heb dan Michelin Alpin winterbanden maar 500 nm is toch teveel voor ze.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

0-100 in 7,4 seconden staat bij het VWE bij die van mij.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

500 nm!! Dat is een lekker koppel idd.

Ik twijfel nog over tuning. Vraag me af of het allemaal wel zoveel sneller wordt met een 'gewone' (geen GT) automaat én of het wel heel blijft. Onder 6 seconden zal denk ik niet haalbaar worden, ook al niet vanwege de fwd. Aan de andere kant zal de tussensprint wel (nog) leuker worden vermoed ik!
Maar of de AT ook zo vrolijk wordt van meer koppel dan standaard.....

Ik rijd nu op (erg lawaaïge) Continental wintercontacts.
Bij sprinten op iets te vochtig wegdek is dat al gelijk gillen en graven ipv full speed ahead. :(
Met STC aan ook kansloos.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27375
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zolang je de tuning niet dagelijks volledig gebruikt (oftewel plankgas rijd en optrekt) en binnen de veilige marges blijft van wat de techniek aan kan wordt het er alleen maar leuker op.
Onder de 6 seconde heb je serieus vermogen voor nodig en dat zal je met alleen een stukje tuning niet gaan halen vrees ik.

Ik heb er ook heel erg lang over getwijfeld maar na diverse mailtjes met Volvotune (wilde het daar laten doen) was ik over al mijn twijfels heen en heb ik Obbe zijn gang laten gaan.
Vanaf de eerste meters alles behalve spijt gehad en bij een volgende auto zou ik zo weer langs rijden voor zo'n zelfde kunstje.
Auto rijd veel rustiger omdat hij wat minder hard hoeft te werken en als je een keer gas geeft krijg je een stevige trap in je rug. Ik heb er echt maatwerk in zitten wat aansluit bij mijn persoonlijke wensen (auto trekt met enige regelmaat een paardentrailer) en waar ik het met de originele software niet prettig vond is dat gevoel compleet verdwenen.

Als bonus heb ik er met een paar andere ingrepen nog een zuinigere auto voor terug gekregen ook :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9306
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

fredhead schreef:Gok dat je met een handbak ongeveer een halve seconde sneller zal zijn.
Dan moet je wel kunnen schakelen, en daar ging ik de fout in vorige keer. Ik haalde de eerste keer 9,8 vanaf een parkeerplaats de snelweg op, met een bochtje en angst voor lantaarnpalen. Vorige maand nog eens gedaan op de N34 vanaf een verkeerslicht, weer 9,8 met veel wielspin.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”