V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?

Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Stijlvolle V70, ben ook wel benieuwd om eens met een GT8 te rijden, maar die is er nog niet in een XC70 AWD.

En de eerste 10 jaar hoop ik geen andere auto nodig te hebben.....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
V70 momentum
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 01.11.2011 - 17:08
Locatie: Twente, Hengelo OV

Nette uitvoering. Ik ben benieuwd hoe schuifdak je gaat bevallen.
Veel plezier ermee!
Volvo V70 D5 Momentum
Gebruikersavatar
Niwaheli
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 30.10.2014 - 12:52

Swisskid proficiat!

Afgaande op de foto van jouw auto heeft deze rubberen ventielen. De auto inmiddels al voorzien van het indirecte TPMS-systeem?
Gebruikersavatar
Swisskid
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 17.09.2014 - 18:42
Locatie: Zug, Zwitserland
Contacteer:

Volgens de verkoper is de auto voorzien van het nieuwe TPMS systeem, d.w.z. zonder sensoren in de banden.

Het werkt door het gemiddelde toerental per wiel, gemeten via de ABS sensoren, te vergelijken met de andere banden. Mocht daar een verschil in zijn, dan is wellicht iets mis met de bandenspanning..., en volgt er een melding...

Heel simpel eigenlijk... 8-)
Laatst gewijzigd door Swisskid op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
"Facts Are Stupid Things..." - Ronald Reagan -

Sinds Nov. 2014: Volvo V70 D4 GT8 Summum MY2015, in Bright Silver


Afbeelding
Gebruikersavatar
Niwaheli
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 30.10.2014 - 12:52

Ja, inderdaad heel simpel, maar wel mooi dat je geen gedoe hebt met sensoren in de wielen.
Onze V70 van begin oktober jl. heeft die dus wel. Ik denk niet dat die auto simpel opgewaardeerd kan worden naar de situatie van indirecte TPMS.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28540
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is jammer, ik had stiekem gehoopt op een update naar het indirecte TPMS zonder speciale ventielen, is ook veel handiger bij een winterwielen wissel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4271
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Swisskid schreef:Hij rijdt echt fantastisch met zo'n automaat... 8-)
Geweldig hé, die GT8. Je kan rustig cruisen, maar je kan ook de pook even naar links trekken en gaan, al dan niet zelf schakelend met pook of stuurflippers.

Maar in het dagelijks verkeer komt het zelden voor dat ik de aandrang voel om manueel de bak te overrulen. Enkel op de autostrade in z'n 8 vind ik bij inhalen/gas geven dat hij soms te ver terugschakelt, maar daar moet je met je gaspedaal en de powermeter (rechts in het dashboard in het sport-thema) schakelen, je kan daarop perfect zien hoeveel gas je mag geven om de bak wel of niet te laten terugschakelen. Na een tijdje voel je dat wel aan zonder op die meter te kijken. Wat ik wel soms doe bij inhaalmanoeuvres op de autostrade is een tikje op de min-flipper, na 10 seconden gaat hij vanzelf terug naar automatische modus; je vermijdt zo een brullende motor omdat de bak te ver terugschakelt omdat je het gaspedaal te diep indrukt.

In de bergen (échte bergen, geen heuvels) klim ik het liefst in de automatische sportstand, omdat ik vind dat de bak te snel opschakelt in de normale stand als je even gas terugneemt. Dalen doe ik dan met manueel overrulen. Het slimme is wel dat de bak z'n versnelling vasthoudt zolang hij voelt dat er op de motor wordt geremd.

Het loont wel de moeite om het instructieboekje door te nemen op dit vlak, zodat je alle mogelijkheden van de bak leert kennen en benutten. Komende uit een manueel geschakelde auto was ik hiermee niet zo vertrouwd.

Maar bovenal geeft die automaat een zalige rust bij het autorijden, zeker in druk verkeer. De nieuwe D4 helpt natuurlijk ook, die is krachtig genoeg en de match met de bak is zeer geslaagd. Ik wil niet meer terug naar handgeschakeld !
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Ook gefeliciteerd vanuit Bazel Swisskid! Veel plezier ermee, laat de winter maar komen.
Laatst gewijzigd door PeerTronic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”