Stijlvolle V70, ben ook wel benieuwd om eens met een GT8 te rijden, maar die is er nog niet in een XC70 AWD.
En de eerste 10 jaar hoop ik geen andere auto nodig te hebben.....
V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- V70 momentum
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 01.11.2011 - 17:08
- Locatie: Twente, Hengelo OV
Nette uitvoering. Ik ben benieuwd hoe schuifdak je gaat bevallen.
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
Volvo V70 D5 Momentum
- Swisskid
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 17.09.2014 - 18:42
- Locatie: Zug, Zwitserland
- Contacteer:
Volgens de verkoper is de auto voorzien van het nieuwe TPMS systeem, d.w.z. zonder sensoren in de banden.
Het werkt door het gemiddelde toerental per wiel, gemeten via de ABS sensoren, te vergelijken met de andere banden. Mocht daar een verschil in zijn, dan is wellicht iets mis met de bandenspanning..., en volgt er een melding...
Heel simpel eigenlijk...
Het werkt door het gemiddelde toerental per wiel, gemeten via de ABS sensoren, te vergelijken met de andere banden. Mocht daar een verschil in zijn, dan is wellicht iets mis met de bandenspanning..., en volgt er een melding...
Heel simpel eigenlijk...

Laatst gewijzigd door Swisskid op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
- Niwaheli
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 30.10.2014 - 12:52
Ja, inderdaad heel simpel, maar wel mooi dat je geen gedoe hebt met sensoren in de wielen.
Onze V70 van begin oktober jl. heeft die dus wel. Ik denk niet dat die auto simpel opgewaardeerd kan worden naar de situatie van indirecte TPMS.
Onze V70 van begin oktober jl. heeft die dus wel. Ik denk niet dat die auto simpel opgewaardeerd kan worden naar de situatie van indirecte TPMS.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28540
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is jammer, ik had stiekem gehoopt op een update naar het indirecte TPMS zonder speciale ventielen, is ook veel handiger bij een winterwielen wissel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Geweldig hé, die GT8. Je kan rustig cruisen, maar je kan ook de pook even naar links trekken en gaan, al dan niet zelf schakelend met pook of stuurflippers.Swisskid schreef:Hij rijdt echt fantastisch met zo'n automaat...
Maar in het dagelijks verkeer komt het zelden voor dat ik de aandrang voel om manueel de bak te overrulen. Enkel op de autostrade in z'n 8 vind ik bij inhalen/gas geven dat hij soms te ver terugschakelt, maar daar moet je met je gaspedaal en de powermeter (rechts in het dashboard in het sport-thema) schakelen, je kan daarop perfect zien hoeveel gas je mag geven om de bak wel of niet te laten terugschakelen. Na een tijdje voel je dat wel aan zonder op die meter te kijken. Wat ik wel soms doe bij inhaalmanoeuvres op de autostrade is een tikje op de min-flipper, na 10 seconden gaat hij vanzelf terug naar automatische modus; je vermijdt zo een brullende motor omdat de bak te ver terugschakelt omdat je het gaspedaal te diep indrukt.
In de bergen (échte bergen, geen heuvels) klim ik het liefst in de automatische sportstand, omdat ik vind dat de bak te snel opschakelt in de normale stand als je even gas terugneemt. Dalen doe ik dan met manueel overrulen. Het slimme is wel dat de bak z'n versnelling vasthoudt zolang hij voelt dat er op de motor wordt geremd.
Het loont wel de moeite om het instructieboekje door te nemen op dit vlak, zodat je alle mogelijkheden van de bak leert kennen en benutten. Komende uit een manueel geschakelde auto was ik hiermee niet zo vertrouwd.
Maar bovenal geeft die automaat een zalige rust bij het autorijden, zeker in druk verkeer. De nieuwe D4 helpt natuurlijk ook, die is krachtig genoeg en de match met de bak is zeer geslaagd. Ik wil niet meer terug naar handgeschakeld !
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ook gefeliciteerd vanuit Bazel Swisskid! Veel plezier ermee, laat de winter maar komen.
Laatst gewijzigd door PeerTronic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli