Pagina 3 van 3

Re: V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?

Geplaatst: 22.11.2014 - 09:32
door BlackcurrantV70
Stijlvolle V70, ben ook wel benieuwd om eens met een GT8 te rijden, maar die is er nog niet in een XC70 AWD.

En de eerste 10 jaar hoop ik geen andere auto nodig te hebben.....

Re: V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?

Geplaatst: 22.11.2014 - 21:33
door V70 momentum
Nette uitvoering. Ik ben benieuwd hoe schuifdak je gaat bevallen.
Veel plezier ermee!

Re: V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?

Geplaatst: 22.11.2014 - 23:00
door Niwaheli
Swisskid proficiat!

Afgaande op de foto van jouw auto heeft deze rubberen ventielen. De auto inmiddels al voorzien van het indirecte TPMS-systeem?

Re: V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?

Geplaatst: 25.11.2014 - 15:55
door Swisskid
Volgens de verkoper is de auto voorzien van het nieuwe TPMS systeem, d.w.z. zonder sensoren in de banden.

Het werkt door het gemiddelde toerental per wiel, gemeten via de ABS sensoren, te vergelijken met de andere banden. Mocht daar een verschil in zijn, dan is wellicht iets mis met de bandenspanning..., en volgt er een melding...

Heel simpel eigenlijk... 8-)

Re: V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?

Geplaatst: 25.11.2014 - 22:39
door Niwaheli
Ja, inderdaad heel simpel, maar wel mooi dat je geen gedoe hebt met sensoren in de wielen.
Onze V70 van begin oktober jl. heeft die dus wel. Ik denk niet dat die auto simpel opgewaardeerd kan worden naar de situatie van indirecte TPMS.

Re: V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?

Geplaatst: 25.11.2014 - 22:55
door lint
Dat is jammer, ik had stiekem gehoopt op een update naar het indirecte TPMS zonder speciale ventielen, is ook veel handiger bij een winterwielen wissel.

Re: V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?

Geplaatst: 26.11.2014 - 10:44
door Fulaks
Swisskid schreef:Hij rijdt echt fantastisch met zo'n automaat... 8-)
Geweldig hé, die GT8. Je kan rustig cruisen, maar je kan ook de pook even naar links trekken en gaan, al dan niet zelf schakelend met pook of stuurflippers.

Maar in het dagelijks verkeer komt het zelden voor dat ik de aandrang voel om manueel de bak te overrulen. Enkel op de autostrade in z'n 8 vind ik bij inhalen/gas geven dat hij soms te ver terugschakelt, maar daar moet je met je gaspedaal en de powermeter (rechts in het dashboard in het sport-thema) schakelen, je kan daarop perfect zien hoeveel gas je mag geven om de bak wel of niet te laten terugschakelen. Na een tijdje voel je dat wel aan zonder op die meter te kijken. Wat ik wel soms doe bij inhaalmanoeuvres op de autostrade is een tikje op de min-flipper, na 10 seconden gaat hij vanzelf terug naar automatische modus; je vermijdt zo een brullende motor omdat de bak te ver terugschakelt omdat je het gaspedaal te diep indrukt.

In de bergen (échte bergen, geen heuvels) klim ik het liefst in de automatische sportstand, omdat ik vind dat de bak te snel opschakelt in de normale stand als je even gas terugneemt. Dalen doe ik dan met manueel overrulen. Het slimme is wel dat de bak z'n versnelling vasthoudt zolang hij voelt dat er op de motor wordt geremd.

Het loont wel de moeite om het instructieboekje door te nemen op dit vlak, zodat je alle mogelijkheden van de bak leert kennen en benutten. Komende uit een manueel geschakelde auto was ik hiermee niet zo vertrouwd.

Maar bovenal geeft die automaat een zalige rust bij het autorijden, zeker in druk verkeer. De nieuwe D4 helpt natuurlijk ook, die is krachtig genoeg en de match met de bak is zeer geslaagd. Ik wil niet meer terug naar handgeschakeld !

Re: V70 D4 Summum met 8 geartronic en Schuifdak ? Automatische verlichting ?

Geplaatst: 26.11.2014 - 21:43
door PeerTronic
Ook gefeliciteerd vanuit Bazel Swisskid! Veel plezier ermee, laat de winter maar komen.