Pagina 3 van 5

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 11.11.2015 - 13:30
door lint
Die dingen zijn relatief zeldzaam.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 11.11.2015 - 16:51
door Polar334
E-bay Duitsland. Staat wel compleet zo samen met het pennenbakje op de centerdash. Vandaag of morgen komt mijn lederen stuur binnen. Niet echt zeldzaam, maar zat niet standaard in de Polar Nordic en ik vind het toch wel mooi.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 13.11.2015 - 14:30
door Polar334
Vandaag is het stuur bezorgd. Nu nog monteren; dat ga ik aan een Volvo specialist overlaten i.v.m. de airbag.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 02.09.2016 - 16:57
door Polar334
Het heeft even geduurd, maar het stuur zit er in.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 02.09.2016 - 17:00
door Polar334
Het bankje zit er ook in. Het is een ander bankje als ik in eerste instantie van plan was in te bouwen. Deze hoort bij het modeljaar van de auto (1998).

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 03.09.2016 - 07:56
door mees
Waar heb je die lederen armsteun met bekerhouders kunnen kopen?

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 03.09.2016 - 10:34
door Polar334
Een kennis verkocht zijn 940 Limited Edition en toen kon ik enkele accessoires overnemen :-)

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 03.09.2016 - 23:54
door mees
Mazzelaar,
overigens waardeer ik je postings en liefde voor je 945 !
....de laatste echte Volvo....
simpel vierkant met achterwiel aandrijving en volop zicht rondom.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 04.09.2016 - 21:50
door Msuidgeest
Inderdaad. Vervolgens kwam de overname door Ford en heette de 900-serie ineens S80, 440/460 ging S/V40 heten en de 850 was volgens mij al omgedoopt tot S/V70. Alle Volvo's werden beter maar dat vierkante was er helaas af.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 05.09.2016 - 08:44
door whitehorsekart
"Alle Volvo's werden beter maar dat vierkante was er helaas af" Onze 940 uit 1997 met 370.000 km op de teller loopt eeuwig door zonder enig probleem, maar ik heb een V70 2.4 2002 en later een XC90 D5 2008 gehad waar dat zeker niet voor opging. Gewoon erg slechte auto's, ik kan niet anders zeggen helaas.
Onze nieuwe XC60 lijkt wel door een andere fabrikant te zijn gemaakt: alles wat de 90 slecht deed, doet de 60 heel goed...nou nog hopen dat hij niet dezelfde mankementen gaat vertonen, maar de dealer bezweert me dat hij veel betrouwbaarder is..
De 940 blijft dus bij mij en ik wens je veel prettige kilometers!

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 05.09.2016 - 18:36
door Polar334
Bedankt voor de leuke reacties! De 940 is een fantastische auto en ik ben van plan om hem lang te houden.
Vorige week bij 273.025 KM beurt met APK laten geven. Tevens wat klachtjes verholpen. Het koelsysteem verloor vloeistof, maar er lag nooit wat onder de auto. Bleek een gescheurd expansievat te zijn, dat nauwelijks zichtbaar bij een warme motor vloeistof lekte. Nieuwe orgineel volvo tankje gemonteerd en probleem opgelost. Verder wat vacuumslangen vervangen, omdat het rubber poreus was geworden.

De kinderen vinden het bankje achterin geweldig, dus mijn hobby heeft in ieder geval de goedkeuring van de familie. Mijn echtgenote rijdt dagelijks in de V70T4, dus ik ben aangewezen op de 940. En dat is geen straf :-)

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 02.10.2016 - 14:53
door Polar334
Vandaag weer een orginele Volvo accessoire aan mijn 940 toegevoegd; winddeflectors voor de zijruiten.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 02.10.2016 - 15:21
door lint
Werken die winddeflectors voor de zijruiten nu echt?

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 02.10.2016 - 18:01
door Polar334
Na een kort ritje vandaag, is mijn eerste indruk dat er iets minder rijwind naar binnenkomt als de zijruiten geopend zijn tot aan de rand van de winddeflector.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 02.10.2016 - 18:10
door lint
Dat is goed om te horen, ik vind het maar een soort van noodoplossing.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 02.10.2016 - 21:47
door Msuidgeest
Polar334 schreef: Na een kort ritje vandaag, is mijn eerste indruk dat er iets minder rijwind naar binnenkomt als de zijruiten geopend zijn tot aan de rand van de winddeflector.
Dat is ook de bedoeling van de winddeflector.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 03.10.2016 - 16:48
door Polar334
Ik ben er iig tevreden over en het voegt weer een leuke orginele accessoire aan de auto toe :-)

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 03.10.2016 - 16:51
door Polar334
Koelsysteem lijkt nu echt in orde; koelvloeistof blijft netjes op peil. Nu nog het SRS lampje.... Heeft te maken met het andere stuur dat ik heb laten monteren. Airbag is goed, maar mogelijk is er ergens een aansluiting die geen goed contact maakt. Mijn Volvo specialist komt er maar niet achter wat het probleem is.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 22.10.2016 - 16:39
door Polar334
Vandaag de 940 ontstekingscomputer vervangen door een variant met een metalen, goudkleurige behuizing. Dit type computer is eenvoudig te voorzien van een andere chip en dat heb ik gedaan. Tevens de brandstof inspuitingscomputer van een andere chip voorzien. Met deze aanpassingen moet de turbodruk verantwoord opgevoerd kunnen worden volgens de leverancier van de chip set. Ik heb de druk nu nog op 0,3 bar en ben er nog niet over uit of ik de druk wat ga opvoeren met een Manual Boost Controller of door het plaatsen van een andere waste gate actuator. Ik zit zelf te denken aan 0,8 bar, dus iets meer als de B230FT high pressure turbo, die normaal op 0,65 bar draait. Iemand nog ervaringen of tips?

Overigens zat de inspuitingscomputer in een beugel, die vast zat met een bout die afbreekt bij het monteren. Ik heb met een dremel een sleuf gemaakt in de kop van de bout en kon deze vervolgens eenvoudig met een schroevendraaier losdraaien. Ook de onstekeingscomputer was lastig te verwijderen, omdat je bijna niet bij de achterste parker komt. Uiteindelijk gelukt en de chips vervangen was een makkie.

Verder heb ik een luchtfilterhuis van een high pressure turbo aangeschaft. Afgezien van het opschrift TURBO, heeft deze een aanzuigopening aan de zijkant i.p.v. de voorkant. Hij is tevens wat groter als die van de low pressure turbo. I.c.m. een K&N filter zou er wat makkelijker lucht kunnen worden aangezogen, waardoor de motor onderin de toeren wat beter oppikt. Ik ga verder geen gaten boren en laat het schuim voor geluidsisolatie gewoon zitten. Ik laat mijn ervaring nog wel weten. Zal niet heel veel uitmaken verwacht ik.

Re: Mijn 940 2.3 LPT Nordic+

Geplaatst: 22.10.2016 - 18:02
door lint
Dat is een slimme aanpassing om de twee computers te vervangen en dan pas de turbodruk op te voeren.