Dan ben ik blij dat niet iedereen rationeel naar een auto kijkt want dan wordt het vreselijk saai met al die Dacia's op de weg.Walter schreef: Als we allemaal rationeel naar een auto keken, reed iedereen in een Dacia Logan.
Dilemma: V70 2.0d 2008 houden of nieuwe XC60 bestellen? Luxeprobleem.
- lint
- Geartronic member
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- diesel01
- Geartronic member
Ik rijd al 2 jaar naar volle tevredenheid op mijn 38e in een XC60.valser schreef: @ Frederick Welvaert;
Interessant om eens zo'n verhaal te lezen van een relatief (piep)jonge eigenaar van een grotere Volvo. Vooropgesteld dat iedereen de auto moet rijden waar hij zich prettig bij voelt, en ook moet een ieder weten wat hij met z'n met hard werken verdiende geld doet, maar in het algemeen zou ik het aanschaffen van een 2 jaar oude XC60 niet direct zien als 'verstandig' omgaan met geld. Geen enkele auto van 2 jaar oud eigenlijk. De afschrijving is dusdanig hoog dat, los van het verbruik van een SUV, adequaat vervoer aanzienlijk gunstiger kan worden geregeld. Bijvoorbeeld met een V70...
SUV-achtigen zijn per definitie de minder gunstige investeringen in autoland. Hoog gewicht (belasting, zal in België anders liggen wellicht), hoger verbruik, hogere slijtage door het gewicht van de auto, grote en dus dure banden, en heel belangrijk; hoge afschrijving aangezien deze auto's op iets hogere leeftijd steeds minder goed in de markt liggen, om niet te zeggen dat een 10 jaar oude SUV onverkoopbaar is, en afgezet tegen de nieuwwaarde een zeer grote waardedaling zal hebben ondergaan.
In auto-discussies telt, zo weet iedere verkoper, met name emotie, en het 'willen hebben'. Ga je meer rationeel naar vervoer kijken, en naar een verstandige omgang met financiën, dan is de aanschaf van (dure) auto's zo ongeveer de slechtste investering die je kunt doen als burger. Ik weet dat dit vloeken in de kerk is op een liefhebbersforum, maar dat maakt het nog niet minder waar.
Overigens verder veel plezier met de wagen gewenst.
Andere kosten dan een setje banden, kuurtje Polestar, jaarbeurtje en een tankje diesel heb ik niet.
Referentiekader mijn waarde..indien je mijn overbuurman vraagt, die in een Corsa rijd, of een V70 een beetje doorsnee is schud hij meewarige zijn hoofd.
MRB voor een XC60 D5 AWD is een tientje hoger dan mijn vorige V70 D5, ik alleen weleens last van vooroordelen daarom staat de auto nu binnen 2.5 maand weer bij de schade hersteller.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]