Pagina 3 van 4
Geplaatst: 21.07.2006 - 11:02
door martin2
Lijkt erop dat als ik flink gas geef dat hij er dan uit klapt.
Hoe zwaar hoort die zekering te zijn ?
Zwaarte van de zekering is afhankelijk van welke LPi (lees hoe oud) je hebt. In het begin was het 30 ampere en later gewijzigd in 15 ampere. Dus weer het advies om eerst te bepalen welk installatie je hebt.
Als je flink gas geeft gaat de auto meer LPG gebruiken en zal de pomp een ander toerental moeten gaan draaien (wordt door de gas computer geregeld) en gaat dus meer ampere gebruiken. Kan ook zijn dat de pomp inderdaad kapot is omdat hij sneller moet draaien maar dit niet kan omdat hij te zwaar loopt, hierdoor gaat er ook een te hoge stroom lopen. Je zou even de blauwe stuurdraad bij de tank ( en die naar de tank toe gaat ) aan massa kunnen leggen om te kijken of de pomp sneller gaat draaien en of de zekering er dan uit klapt. Eventueel kort herhalen met een 30 ampere zekering.
MvG Martin
Geplaatst: 21.07.2006 - 12:22
door Voskewarez
Dit zijn de gegevens
Vialle nr. 204073
RDW nr : VIAU-002 type 0050
Inspuitunit : Vialle 15
Regelunit LPE : Vialle 202079
Geplaatst: 21.07.2006 - 13:40
door martin2
heeft de tank een rechthoekige of een ronde aluminum deksel?
Geplaatst: 21.07.2006 - 14:29
door Voskewarez
een rechthoekige met een draaiknop in het midden om hem los te draaien.
Geplaatst: 21.07.2006 - 15:26
door martin2
Dit is 1e generatie tank (degene die vialle heeft doen besluiten om de boel failliet te laten verklaren om zodoende garantie te omzeilen en vervolgens een doorstart te maken zodat er geen garantie meer geclaimd kon worden). Vanaf eind 1996 werden de inst met een 15 ampere zekering geleverd door gewijzigde stuurelectronica
Doe een (de juiste) zekering erin laat de motor lopen. De tank moet hoog zoemend geluid maken. Trek de stekker van de blauwe signaal draad bij de tank los. De tank moet nu meer geluid maken.
Dit is de eerste stap om de pomp te controleren. Hierna moet je gaan meten met een multimeter. We lezen het wel.
succes
Geplaatst: 21.07.2006 - 15:30
door Voskewarez
eh... wat moet ik meten dan met multimeter ?
ik heb wel zo'n ding...maar ben geen electra wonder.
maar, de 15A zekering moet er in, of de 30 ?
Geplaatst: 21.07.2006 - 15:37
door martin2
de 15A zekering moet er in, of de 30 ?
zekering hangt af van jaar van je tank. Je kunt dit wel terughalen via het nummer van je tank. Ik ga ervan uit dat de tank samen met de auto nw geleverd is dus kijk even op je kenteken. week 44 1996 is de overgang.
eh... wat moet ik meten dan met multimeter ?
Meten moet je pas doen nadat je dat met de stuurdraad hebt gedaan.
Geplaatst: 21.07.2006 - 15:40
door Voskewarez
Mijn auto is van Mei 1996.
dus de 30 A hoort er dan toch in....
Geplaatst: 21.07.2006 - 15:44
door martin2
Mijn auto is van Mei 1996.
dus de 30 A hoort er dan toch in....
Uigaand van onderstaand ja
Ik ga ervan uit dat de tank samen met de auto nw geleverd is
Geplaatst: 21.07.2006 - 15:50
door Voskewarez
Maar ok... 15 A zekering erin... kap eraf... blauwe kabel....
en dan... wat moet ik meten
Geplaatst: 21.07.2006 - 15:53
door martin2
15 A zekering erin..
30 lijkt mij de juiste keus.
wat moet ik meten
niets meten, alleen luisteren naar het geluid van de pomp.
Geplaatst: 21.07.2006 - 16:02
door Voskewarez
en als die dus meer geluid maakt, dan is pomp wel goed.
Geplaatst: 21.07.2006 - 16:07
door martin2
De tank moet hoog zoemend geluid maken. Trek de stekker van de blauwe signaal draad bij de tank los. De tank moet nu meer geluid maken
Geplaatst: 21.07.2006 - 16:11
door Voskewarez
ja ok... ik was wat sneller.... maar dat stukje van jou op vorige pagina ja...
luisteren, dan stekker los...luisteren.
Geplaatst: 21.07.2006 - 17:23
door martin2
afhankelijk van de uitkomst weten we dan wat we verder moeten doen cq meten.
Geplaatst: 24.07.2006 - 09:36
door Voskewarez
Nou, auto is nu bij garage voor grote beurt.
Ik heb net vialle helpdesk gebeld en die raden sterk af om een 30A zekering te gebruiken.
Bij hun is ook niks bekend over die 30A zekering..
hij adviseerde wel om te proberen met een 20A zekering, te zware zekering, daar is de bedrading noet voor geschikt.......
En nog iets..
in de "cockpit" onder de meter voor de warmte v/d motor en benzinemeter zit een "display"
Hoort dat ding iets aan te geven ?
Hij geeft bij mij nl. niks aan....
Of is dat alleen als je boordcomputer hebt o.i.d.
Geplaatst: 24.07.2006 - 19:29
door martin2
Ik heb net vialle helpdesk gebeld en die raden sterk af om een 30A zekering te gebruiken.
Bij hun is ook niks bekend over die 30A zekering
Hij moet dan maar eens zijn interne memo's gaan lezen!!!!!
Geplaatst: 25.07.2006 - 12:42
door Voskewarez
Volgens mij werk jij bij Vialle...

Zodra deze zekering er weer uit klapt, dan zal ik een zwaardere erin zetten.
Geplaatst: 25.07.2006 - 12:48
door martin2
Zodra deze zekering er weer uit klapt
Klapt hij er niet meer meteen uit dan???
Geplaatst: 25.07.2006 - 13:15
door Voskewarez
Nee, af en toe....
lijkt net of dat hij er pas uitklapt als ik hem een keer "flink" op zijn staart trap.