Pagina 3 van 3
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 10.05.2015 - 10:58
door ChrisMe
Walter schreef:
Chris, dat bericht wordt ongeveer een half jaar na het leveren van een auto verstuurd, op basis van een getekende order. Ook als je een gebruikte Volvo koopt, is het voor jou een nieuwe auto. Als er iets niet klopt, ben ik benieuwd wat. Ben ook benieuwd naar het gevoel dat je krijgt bij het ontvangen van het bericht
In eerste instantie was ik wat verbaasd en daarna moest ik er wel om lachen. Ik heb mijn auto begin november bij een algemene bovag garage gekocht en ik ben in februari voor een beurt en APK naar de Volvo dealer gegaan. Natuurlijk snap ik dat deze mails gestuurd worden om een klant te binden en een langdurige relatie op te bouwen.
Buiten een paar vragen die ik had, die overigens prima beantwoord zijn, had ik geen klachten/problemen met de auto en ik ben tot nu toe zeer tevreden over mijn dealer, zowel qua prijs als prestatie.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 11.05.2015 - 10:02
door Walter
ChrisMe schreef:
Walter schreef:
Chris, dat bericht wordt ongeveer een half jaar na het leveren van een auto verstuurd, op basis van een getekende order. Ook als je een gebruikte Volvo koopt, is het voor jou een nieuwe auto. Als er iets niet klopt, ben ik benieuwd wat. Ben ook benieuwd naar het gevoel dat je krijgt bij het ontvangen van het bericht
In eerste instantie was ik wat verbaasd en daarna moest ik er wel om lachen. Ik heb mijn auto begin november bij een algemene bovag garage gekocht en ik ben in februari voor een beurt en APK naar de Volvo dealer gegaan. Natuurlijk snap ik dat deze mails gestuurd worden om een klant te binden en een langdurige relatie op te bouwen.
Buiten een paar vragen die ik had, die overigens prima beantwoord zijn, had ik geen klachten/problemen met de auto en ik ben tot nu toe zeer tevreden over mijn dealer, zowel qua prijs als prestatie.
Als jij de auto niet bij die dealer hebt gekocht, had je ook dat emailbericht niet 'mogen' ontvangen. Daar gaat iets mis... Waarschijnlijk hebben ze gekeken naar alle auto's waarvan datum deel II (het moment dat jij met de auto gaat rijden) binnen 6 maanden valt. Dank voor je antwoord!
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 05.06.2015 - 21:26
door Msuidgeest
Msuidgeest schreef:
...
Overigens ben ik gisteren gebeld door de O-dealer met de mededeling dat mijn zakelijke Vivaro 7 juni aan de beurt is voor APK. Die ga ik zeker terugbellen want ik moet vragen naar Diana

...
Vandaag is de zakelijke Vivaro APK gekeurd en ik werd ontvangen en uitgezwaaid door Diana. Wat een heerlijke dag was het weer ...
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 05.06.2015 - 21:54
door lint
Msuidgeest schreef:
Msuidgeest schreef:
...
Overigens ben ik gisteren gebeld door de O-dealer met de mededeling dat mijn zakelijke Vivaro 7 juni aan de beurt is voor APK. Die ga ik zeker terugbellen want ik moet vragen naar Diana

...
Vandaag is de zakelijke Vivaro APK gekeurd en ik werd ontvangen en uitgezwaaid door Diana. Wat een heerlijke dag was het weer ...
Het is gebleven bij het uitzwaaien door Diana?
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 05.06.2015 - 22:08
door Msuidgeest
Misschien is het verstandig als ik daar verder geen mededelingen over doe.

Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 05.06.2015 - 22:50
door lint
Dat is toch wel jammer.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 05.09.2015 - 14:50
door volvo708090
Wij moeten zelf initiatief nemen voor afspraken met "de werkplaats". Wat wel leuk is dat VCB regelmatig na het bezoek een tevredenheid enquête stuurt per e-mail.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 05.09.2015 - 15:21
door Msuidgeest
Die vul ik dus NIET in. Als ik niet tevreden zou zijn met de dealer kom ik daar niet en zeg ik aan hem waarom ik niet meer kom.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 05.09.2015 - 15:24
door lint
Ik vul die tevredenheid enquête wel in, kleine moeite. Als ik echt iets heb dat niet goed is gegaan dan communiceer ik rechtstreeks met de dealer.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 05.09.2015 - 16:54
door jalex_h
Ik wordt onderhand knettergek van al die enquêtes. Je kunt niets meer bestellen of wat dan ook doen of er ploft er weer een in de mailbox. Sorry, maar er verdwijnen er steeds meer direct de prullenbak. Precies wat Mark zegt, als ik niet tevreden ben, zeg ik het gewoon.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 05.09.2015 - 19:59
door Carlsson 900
Quote, maar OT op voorhand mijn excuses.
"Ik wordt onderhand knettergek van al die enquêtes".
Ik laat ze tegenwoordig even door de shredder beantwoorden

Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 07.09.2015 - 10:35
door Walter
Als je wel tevreden bent, help je de dealer enorm met het invullen van die enquete. Die wordt namelijk door Volvo NL beoordeeld op basis van deze enquetes.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 07.09.2015 - 21:50
door jalex_h
Jazeker, en dat is niet allen bij Volvo zo. Als ik overal op in zou gaan, zijn er weken dat ik er (privé en werk samen) zo maar 2 tot 3 uur zoet mee ben. En dat allemaal om anderen te helpen cq een aai over de bol te geven. Sorry, maar al dat geënqueteer begint onderhand aardig de irritatiegrens te bereiken. Ooit was het een noviteit waarmee organisaties zich konden onderschijden en daadwerkelijk waardevolle informatie boven tafel kregen, tegenwoordig schijn je niet meer mee te tellen als je je klanten niet suf enqueteerd. Maar kennelijk heeft geen van die markeringgoeroe's ooit uitgezocht of klanten daar nu echt op zitten te wachten. Laat staan of ze nog wel genegen zijn ze serieus in te vullen. Zou trouwens een mooi onderwerp voor een enquette zijn

Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 08.09.2015 - 08:34
door Walter
jalex_h schreef:
Jazeker, en dat is niet allen bij Volvo zo. Als ik overal op in zou gaan, zijn er weken dat ik er (privé en werk samen) zo maar 2 tot 3 uur zoet mee ben. En dat allemaal om anderen te helpen cq een aai over de bol te geven. Sorry, maar al dat geënqueteer begint onderhand aardig de irritatiegrens te bereiken. Ooit was het een noviteit waarmee organisaties zich konden onderschijden en daadwerkelijk waardevolle informatie boven tafel kregen, tegenwoordig schijn je niet meer mee te tellen als je je klanten niet suf enqueteerd. Maar kennelijk heeft geen van die markeringgoeroe's ooit uitgezocht of klanten daar nu echt op zitten te wachten. Laat staan of ze nog wel genegen zijn ze serieus in te vullen. Zou trouwens een mooi onderwerp voor een enquette zijn
Goed voorstel, zal Volvo NL adviseren er een enquête over uit te sturen. Maar ben blij met deze reacties, zal daarover eens aan wat touwtjes trekken. Want irritatie is niet wat je wilt bereiken. Iedereen denk in het eigen straatje en ziet niet wat er verder de mailbox instroomt. Volvo doet dit al jaren, ook al toen het nog niet schering en inslag was.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 11.09.2015 - 13:00
door frisian1
In mijn Ford tijd kan ik mij herineren dat ik brieven en mailtjes kreeg die helemaal nergens over gingen.
Auto moest voor een 60.000 km beurt volgens ford echter had hij die een jaar geleden al ontvangen. Dat vind ik veel ergelijker.
Hetzelfde is voor die enquetes. Ze moeten (Wij op het werk ook) met de NPS (Net promotor score) een 8 of hoger halen anders worden ze afgestraft.
Het ergst vind ik nog dat met die enquetes de dealers zowel bij Volkswagen als Volvo altijd vragen om een 10. Dat geeft gewoon geen realistisch beeld.
Terwijl ik als klant prima tevreden ben met een 7, de showroom hoeft voor mij geen wifi hoek en dergelijke te hebben als ik een gratis leen fiets krijg.
Dat bellen is voor veel klanten gewoon nodig omdat ze anders niet zullen komen. Mijn vader bijvoorbeeld die kijkt er totaal niet naar. Die wordt echt geactiveerd door de dealer, controleerd het vervolgens en maakt een afspraak.
Wat ik verschrikkelijk vind is dat er vaak vergeten wordt het onderhoudsboekje af te stempelen, terwijl dat gewoon in het dashboardkastje ligt. Tegenwoordig leg ik die maar op de juiste bladzijde opgevouwen op de bijrijdersstoel.
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 11.09.2015 - 21:30
door Msuidgeest
Walter schreef:
Als je wel tevreden bent, help je de dealer enorm met het invullen van die enquete. Die wordt namelijk door Volvo NL beoordeeld op basis van deze enquetes.
Misschien moet ik maar eens gaan "klagen" in Beesd hoe goed mijn dealer is ...
Re: Actieve benadering door dealers?
Geplaatst: 12.09.2015 - 09:00
door OGA244
frisian1 schreef:
Wat ik verschrikkelijk vind is dat er vaak vergeten wordt het onderhoudsboekje af te stempelen, terwijl dat gewoon in het dashboardkastje ligt. Tegenwoordig leg ik die maar op de juiste bladzijde opgevouwen op de bijrijdersstoel.
een monteur mag zomaar niet in een handschoenenkastje komen...
het klaarleggen is prima