Pagina 3 van 4
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 10:02
door Carlsson 900
@lint; +1

Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 10:06
door NielsPHEV
hoezo met trekhaak in de 14% ? leg uit
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 10:22
door Walter
zie op pagina 21:
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 10:23
door R.Bijl
NielsPHEV schreef:
hoezo met trekhaak in de 14% ? leg uit
ik weet niet precies hoe het zit maar het staat op de pdf van Mercedes benz. ik denk dat er met de montage van een trekhaak een trekgewicht op kenteken komt en daardoor in de 14% valt.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 11:02
door Walter
zie bij de Lease Edition prijslijst dat de trekhaak alleen kan icm 18 of 19" velgen. Wellicht een verband met de remmerij?
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 12:05
door jvov60
Om lage bijtelling auto's te laten voldoen aan de respectievelijke eisen v.w.b. de emissiewaarden hebben fabrikanten en importeurs vaak allerlei `trucs` uitgehaald.
Een veelgebruikte maatregel is om het toegestane trekgewicht bij de homologatie van het voertuig op nul te zetten.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 12:15
door Walter
dan heeft Volvo volgens mij met de V60 en ook met de V40 D4 het gewoon goed gedaan.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 12:23
door jvov60
Ja, inderdaad veel beter. En netter accu integratie dan de C350e, alhoewel dat nog beter kan. Heeft de Passat GTE ze niet onder de achterbank?
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 13:35
door NielsPHEV
aha trekhaak is minimaal 18" is geen 7% meer en omdat de auto bij 17" volgens de fabriekant geen trekhaak mag hebben dus trekgewicht kenteken 7% = 0, ik snap het helemaal en je kunt dus ook niet "eventjes" 18"plaatsen na aflevering en er een trekhaak onderschroeven.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 17:43
door jvov60
Ik denk niet dat er een koppeling is 17" = geen trekhaak. Dat is Mercedes die dat doet.
Overigens verkoopt de C350e als warme broodjes volgens de dealers. Ze hebben maar 3000 voor NL.
Ik geloof het niet helemaal. Ze hebben denk ik haast om de nieuwe Passat GTE en mogelijk Audi A4 eTron voor te zijn in de verkopen.
Het dreigt hier een C Klasse forum te worden...
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 18:14
door Schorpioen

50 km of minder op electro en de rest op diesel met een verbruik van 1:16/1:17?
En omdat je dat kleine stuk geen diesel gebruikt betaal je geen BPM , geen MRB en een sch**t beetje aan bijtelling.?
Ik rij alle kilometers op diesel met een verbruik van 1:18/1:19 en betaal gewoon de volle mep aan BPM en MRB en dan komen ze met het idee om de dieselrijders nog zwaarder te gaan belasten.
Wat voor land is dit toch.
Laten ze eerst de zogenaamde schone rijders maar eens gewoon laten betalen.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 18:31
door X4er0
Schorpioen schreef:

50 km of minder op electro en de rest op diesel met een verbruik van 1:16/1:17?
En omdat je dat kleine stuk geen diesel gebruikt betaal je geen BPM , geen MRB en een sch**t beetje aan bijtelling.?
Ik rij alle kilometers op diesel met een verbruik van 1:18/1:19 en betaal gewoon de volle mep aan BPM en MRB en dan komen ze met het idee om de dieselrijders nog zwaarder te gaan belasten.
Wat voor land is dit toch.
Laten ze eerst de zogenaamde schone rijders maar eens gewoon laten betalen.
Of de echte schone rijders beter belonen, ik woon in amsterdam en ik zit op 3.8L/100KM oftewel 1:26 en ik laad vaak genoeg op om binnen de bebouwde kom volledig op stroom te kunnen rijden.
Als ik de snelweg op ga acceleer ik naar 90 op stroom en vanaf 90 druk ik de save knop in om weer volledig op stroom de snelweg af te rijden, oftewel richting afslag druk ik pure in.
Hier is een hybride ook voor gemaakt, heb ook 2 andere PiH rijders bij mij in de buurt en dat zijn de mensen waar jij het over hebt, die rijden met een rammelende motor de buurt in, kennelijk laden ze niet op en zij hebben de PiH dus echt alleen vanwege het belastingvoordeel aangeschaft.
Of zij weten nog niet hoe je er efficient mee kan rijden.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 18:46
door Paul
Ik ook Amsterdam en rij heeeeel veel elektrisch! Het is dat met de koud nu de standkachel aanslaat... maar anders...
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 19:15
door RichieB
Gewoon de airco instellen op 0, dan gaat hij weer uit.

Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 19:28
door Paul
Maar goed, laten we het weer hebben over de Benz.
Denk dat we al 332 discussies hebben gehad over alle voordelen.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 05.02.2015 - 20:09
door jp-v60
NielsPHEV schreef:
een plug in hybride op LPG dat is grappig, kan er echt niets meer in de kofferbak. Eind dit jaar is het PIH spektakel gewoon over en zo'n vier naar na nu zijn er nauwelijks PIH's meer in NL is mijn inschatting jammer maar helaas maar het gevolg van het NL zwabberbeleid
Er rijden al Mitsubishi PHEV rond met lpg
http://www.poulsbaarlo.nl/nl/hybride-op-lpg.html
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 06.02.2015 - 08:59
door IV39
R.Bijl schreef:
Donker schreef:
jvov60 schreef:
Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.
Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
De Mercedes mag gewoon 1.600 kg trekken hoor. Estate en Limousine.
Verder lekker negatieve reacties hier over een vreemd merk.
Maar qua imago inderdaad: met een Volvo kom je goed voor en doe je het in geen enkele kring verkeerd.
klopt, maar met trekhaak komt hij in de 14% regeling.
Dus dat wordt dan gewoon achteraf monteren lijkt mij?
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 06.02.2015 - 09:57
door Walter
Ze geven niet voor niets aan dat het gevolgen kan hebben. Dus het is maar de vraag of dat kan.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 06.02.2015 - 10:14
door RichieB
En als je niet wilt trekken, maar wel fietsen meenemen? Beetje raar zo'n regel.
Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 06.02.2015 - 11:52
door vaudi
Moet niet gekker worden. Geen enkele auto haalt de emissie waarden met aanhanger.
Ook niet met alleen de fietsendrager. Wellicht al met een paar winterbanden.
Of met iets te weinig bandendruk.