Dan ga ik het nu proberen te onderbouwen. U geeft aan dat lucht een geluiddempende werking heeft. Dit vind ik nu onlogisch. De lucht, onze atmosfeer heeft juist de eigenschap, dat het het geluid kilometers ver kan dragen. Dus van een geluiddempende werking op 10/20 cm lucht........?- het voor jou niet logisch klinken is (in mijn zéér bescheiden mening overigens) ook een niet wetenschappelijk onderbouwde logica, maar dat ter zijde
Ervaring Michelin Pilot Sport 3
-
- 2nd Gear member
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
- LtStone
- 4th Gear member
Dat dragende geluid is naar buiten en niet naar binnen (in de band) het lijkt mij dat de "ballon" aan lucht bij meer volume beter (geluid)dempend werkt, en met name doordat er meer "bewegingsvrijheid" is in de ballon bij een hogere bandwand. Dit zal, lijkt mij, eerder geluiddempend werken ja omdat er meer "krachten" worden opgevangen - energie als je wilt - kwijt kan door een grotere "ballon" aan lucht. Dát lijkt mij logisch.
(ps je mag me tu-twa-jeren hoor, het is een forum)
(ps je mag me tu-twa-jeren hoor, het is een forum)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart