autoweek: test MB350e vs D6 PIH
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Wat ik niet begrijp is dat ze bij die vergelijkende testen perse een "winnaar" aan willen wijzen of punten geven. Laat die vogels duidelijk aangeven wat de eigenschappen zijn van de auto's en hoe die zich tot elkaar verhouden, maarja dan moet je vaak wel wat meer huiswerk doen en wordt het ego wellicht wat minder gestreeld.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat zegt dan meer over AW dan over de auto's denk ik. Ze kunnen zich blijkbaar slecht inleven in wat de gebruiker interesseert. Probeer maar eens een mooie B&O installatie te verkopen aan iemand wiens huiskamer eruit ziet als die van je oma.V60Majolee schreef:maar dat hebben ze in de vergelijking juist niet gedaan. ze hebben juist wel technisch, verbruik, kosten etc. vegelekenWalter schreef:op zich kan ik me voorstellen dat AW voor dit vergelijk gekozen heeft. Want hoeveel mensen hebben niet een D6 gekocht, puur om de bijtelling? Of het diesel of benzine was, deed even niet ter zake. 0% of 7%, met diverse bonussubsidies. Als je nu zakelijk gaat rijden en je probeert 7% bijtelling te selecteren, dan kun je deze twee auto's naast elkaar gaan zetten. Dus niet technisch vergelijken maar het uitgangspunt van de berijder als basis nemen
Volledig mee eens. "Wij vinden dit plussen en minnen van dit model en dit plussen en minnen van dat model" Dan kun je zelf bepalen wat jij belangrijk vindt.NielsPHEV schreef: Wat ik niet begrijp is dat ze bij die vergelijkende testen perse een "winnaar" aan willen wijzen of punten geven. Laat die vogels duidelijk aangeven wat de eigenschappen zijn van de auto's en hoe die zich tot elkaar verhouden, maarja dan moet je vaak wel wat meer huiswerk doen en wordt het ego wellicht wat minder gestreeld.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
goede analyse op feiten. Niet gehinderd door 'V60PIH boven alles'V60_PHEV schreef:Navigatie is standaard in de Mercedes, terwijl het in de Volvo een optie is.jvov60 schreef:Hoe zit dat dan?
Benzine, kleine accu, zwakke elektromotor, geen trekhaak mogelijk, slecht geïntegreerde navigatie, niet van MB, maar van Garmin.
Toch meer value voor money?
Met bijbetaling krijg je ook een Comand systeem ipv de standaard Garmin.
Geen AWD, maar wel standaard luchtvering en Led lampen.
Elektromotor van de Mercedes is sterker dan die in de Volvo, accu wel veel kleiner.
De Mercedes is leuk aangekleed en goedkoper dan een Momentum V60 (met stoffen stoelen)
Nogmaals het zou mijn keuze niet zijn, want ik vind de techniek interessant.
Als je het echt voor de centen doet, is de Mercedes een goede deal
Ik rijd juist wel veel km en daarom is een vergelijking met een ander hybrid voor mij wel interessant. En als ik het artikel nog een keer lees kan ik niet anders dan constateren dat puur op rij-ervaring en rijkwaliteiten ik mij kan vinden in de constatering van de test. Best knap voor mensen die niet dagelijks in deze auto's rijden. Desalniettemin waardeer ik mijn PIH wel en vind ik de MB gewoon niet mooi. Bijna geen enkele MB overigens. Smaken verschillen.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
En wat als de test in het voordeel van de V60 PIH was uitgevallen?lint schreef:Niet te serieus nemen die vergelijkende test van AW.jvov60 schreef: Autoweek: "En dat terwijl het onderstel die sportiviteit juist (wat krampachtig ) probeert op te zoeken met een R-Design-chassis dat te harde veren heeft en grote lichtmetalen wielen met platte banden waar geen enkele demping in zit."
Wat een vakkennis en onzin...
R-Design op de V60 PIH heeft geen verlaagd en volgens mij geen aangepast onderstel.
De 18 inch velgen onder een V60 PIH hebben dezelfde wanghoogte als bij 17 inch. Beide zijn 235/45.
Hoe serieus moeten we deze vergelijkende test nog nemen?...

Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- Paul
- Geartronic member
ik zag laatst tot mijn verbazing een d6 met halogeen lampen... zag er ook niet uit eigenlijk
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Ik heb met beiden proefgereden ..... Mijn toenmalige werkgever was een Duits bedrijf en zij stelden eigenlijk impliciet wel prijs op een Duitse auto....
Na 1,5 uur in de Benz was ik er wel uit; van de veredelde campingstoelen had ik toen al pijn in mijn rug, wat ik ook probeerde met de lendensteun en alle verstellingen. Dat is niet omdat ik nu per se geen Benz wilde of niets anders dan Volvo. In de laatste tien jaar heb ik immers ook een BMW en twee Audi's gereden.
Toen ik van de Volvo Dealer vervolgens een flinke proefrit met een V60 D6 maakte en er later nog een keer een hele dag mee stuurde was het voor mij duidelijk. De V60 is voor mij de veel betere keuze. Bovendien hielp de demo Mercedes die ik meekreeg door zijn kleurstelling en "casa rosso-uitvoering" (wit parelmoer exterieur met matte velgen, rood leer en hoogglans sierstrips) ook niet echt om mij te overtuigen van de schoonheid. Dat een dealer een auto, die primair voor de zakelijke markt bedoeld is, zo configureert, is voor mij een raadsel.
Ook mijn woon-werk (ong. 38km enkele reis) en het feit dat ik soms ook in het nabije buitenland zit, betekent voor mij dat de elektrische range en de actieradius van de tank voor de Volvo spreken.
Overall blijft goed kunnen zitten natuurlijk nogal een belangrijke eigenschap van een auto waar je elke week 10 à 20 uur in verblijft.
Inmiddels ben ik van baan veranderd en heb bij mijn nieuwe werkgever dus een V60 D6 besteld....15 juni is het zover!!!
Maar ja, Autoweek...het blijft natuurlijk een dependance van Autobild....het minst respectabele Duitse automagazine, en de rest is ook al niet veel soeps. (Jaren in Duitsland gewoond, dus ik ken de meeste wel...).
Het enige leuke aan Autoweek vind ik het forum; daar leveren de forummers nogal eens leuk tegengas....
Na 1,5 uur in de Benz was ik er wel uit; van de veredelde campingstoelen had ik toen al pijn in mijn rug, wat ik ook probeerde met de lendensteun en alle verstellingen. Dat is niet omdat ik nu per se geen Benz wilde of niets anders dan Volvo. In de laatste tien jaar heb ik immers ook een BMW en twee Audi's gereden.
Toen ik van de Volvo Dealer vervolgens een flinke proefrit met een V60 D6 maakte en er later nog een keer een hele dag mee stuurde was het voor mij duidelijk. De V60 is voor mij de veel betere keuze. Bovendien hielp de demo Mercedes die ik meekreeg door zijn kleurstelling en "casa rosso-uitvoering" (wit parelmoer exterieur met matte velgen, rood leer en hoogglans sierstrips) ook niet echt om mij te overtuigen van de schoonheid. Dat een dealer een auto, die primair voor de zakelijke markt bedoeld is, zo configureert, is voor mij een raadsel.
Ook mijn woon-werk (ong. 38km enkele reis) en het feit dat ik soms ook in het nabije buitenland zit, betekent voor mij dat de elektrische range en de actieradius van de tank voor de Volvo spreken.
Overall blijft goed kunnen zitten natuurlijk nogal een belangrijke eigenschap van een auto waar je elke week 10 à 20 uur in verblijft.
Inmiddels ben ik van baan veranderd en heb bij mijn nieuwe werkgever dus een V60 D6 besteld....15 juni is het zover!!!
Maar ja, Autoweek...het blijft natuurlijk een dependance van Autobild....het minst respectabele Duitse automagazine, en de rest is ook al niet veel soeps. (Jaren in Duitsland gewoond, dus ik ken de meeste wel...).
Het enige leuke aan Autoweek vind ik het forum; daar leveren de forummers nogal eens leuk tegengas....
Laatst gewijzigd door majortom op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 D6 PIH Onyx Black
-
- 5th Gear member
Ja de beroeps rijders kijken toch net even anders tegen de auto's aan dan de testers. Vooral dat zit comfort vind ik in de V60 echt veel beter dan in de benz. Toch had ik wel liever de stuur eigenschappen van de benz gehad. Maar helaas het auto gebeuren is een compromis.
Oh nee. ik heb een diesel nodig, althans ik wil graag een diesel rijden. Caravan, lange stukken en de formidabele trekkracht onder in.
Helaas, dan komt voor mij de benz al niet meer in aanmerking.,,
Oh nee. ik heb een diesel nodig, althans ik wil graag een diesel rijden. Caravan, lange stukken en de formidabele trekkracht onder in.
Helaas, dan komt voor mij de benz al niet meer in aanmerking.,,
- RoaldH
- 6th Gear member
Momentum?Paul schreef: ik zag laatst tot mijn verbazing een d6 met halogeen lampen... zag er ook niet uit eigenlijk
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Paul
- Geartronic member
Yep, heeft hier in Nederland blijkbaar ook geen xenon.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- RoaldH
- 6th Gear member
Ik vind het er ook niet mooi uitzien zonder xenon.Paul schreef: Yep, heeft hier in Nederland blijkbaar ook geen xenon.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- 2nd Gear member
Volgens mij wordt de D6 in Momentum uitvoering maar mondjesmaat verkocht; met het prijsverschil en de extra opties van de Summum, die toch bijna elke rijder wil in deze prijsklasse, zoals navigatie en leer is een flink deel van het verschil al geconsumeerd.
Het viel mij bij het bestellen weer op hoe groot de prijsverschillen zijn tussen sommige extra's bij Duitsers en Volvo. Mijn vorige leaseauto, die ik niet zelf besteld had, omdat ik hem toegewezen kreeg bij het starten in de organisatie, een A5 Sportback, had o.a. als opties (niet als onderdeel van b.v. een S-line pakket) Valcona leer en sportstoelen. Dat was dus gecombineerd 3700 euro meerprijs om, voor mij althans, behoorlijk beroerd te zitten .....
Het viel mij bij het bestellen weer op hoe groot de prijsverschillen zijn tussen sommige extra's bij Duitsers en Volvo. Mijn vorige leaseauto, die ik niet zelf besteld had, omdat ik hem toegewezen kreeg bij het starten in de organisatie, een A5 Sportback, had o.a. als opties (niet als onderdeel van b.v. een S-line pakket) Valcona leer en sportstoelen. Dat was dus gecombineerd 3700 euro meerprijs om, voor mij althans, behoorlijk beroerd te zitten .....
V60 D6 PIH Onyx Black