Onderhoud XC70 --> de automaatbak & wiellagers

MN-NL
5th Gear member

http://www.volvoservice.eu/ oftewel Dennis is degene met het gereedschap.

Zit onder één dak met volvotune :-)

Overigens ook in Veldhoven en Deurne mogelijkheden. In Veldhoven is het http://www.autobedrijfsanders.nl/ en de naam van die man in Deurne schiet me nu niet te binnen helaas.
kikonline
2nd Gear member

Topauto!! Veel plezier ermee

We hebben in mei dezelfde gekocht en zijn er heel tevreden mee. 217500 km toen we hem kochten en hebben er al lekker mee gereden. Nu in Spanje op vakantie en zitten nu over de 220000 km.

Lekker een iMiv er in gezet www.volvotech.eu voor de muziek en achteruitrijcamera gelijk maar gedaan voor op het scherm van de Rti

Alleen de handremvoeringen nakijken hoor. Wij hadden een vastloper en gelijk de nok eraf. De mannen van de Witte Vink in Hengelo hebben dit geweldig gerepareerd in de garantie (Bovag) en gelijk nieuwe schuiven achter.. Klasse

Ik zal even kijken of in een foto kan uploaden.

Groetjes!!
C70 summum 2.4i 2007

Voorheen XC70 2.5T summum 2003
NicoXC70
1st Gear member

MN-NL schreef: http://www.volvoservice.eu/ oftewel Dennis is degene met het gereedschap.

Zit onder één dak met volvotune :-)

Overigens ook in Veldhoven en Deurne mogelijkheden. In Veldhoven is het http://www.autobedrijfsanders.nl/ en de naam van die man in Deurne schiet me nu niet te binnen helaas.
Zodra de garantie afgelopen is, ga ik meteen een keer een bezoek bij Sanders in Veldhoven. Dat is bij mij om de hoek!
Bedankt voor de tips!
NicoXC70
1st Gear member

Inmiddels een 1000 kilometer verder en het is inderdaad een heerlijk auto. Het was even wennen na toch een tijde hele andere auto's te hebben gereden, maar kan er inmiddels optimaal van genieten.
Vooral heerlijk cruisen en dan nog heerlijk fit weer uitstappen met de mogelijkheid om af en toe even lekker te versnellen! Helemaal top.

Volgende week gaat in de garantie netjes de as vervangen worden linksvoor want deze is niet goed meer. Dit is duidelijke merkbaar en hoorbaar vooral.

Nu heb ik echter wel mijn twijfels over de staat van de automaatbak. Ik heb echter weinig ervaring met deze automaat en wil graag even hier even mijn bevingen delen om te kijken of ik actie moet gaan ondernemen. Er valt ook wel veel over te lezen, maar kante toch nog niet voldoende duiden op specifiek mijn eigen geval.

De bak is namelijk koud op zin best... zodra hij warm is dan wordt het terugschakelen van (volgens mij) 2 naar 1 steeds meer voelbaar en nu ook hoorbaar. Ik wil het nog geen 'klap' noemen, maar gevoelloos en geruisloos gaat het ook niet. Daarnaast merk ik dat wanneer ik hem in de achteruit zet hij wel echt een klap krijgt. Vooral dus na een tijdje gereden te hebben.
Ik weet echter nu niet of dit klapperen binnen de marge valt of dat hij op zijn eind begint te raken. Misschien is mijn waarneming van een 'klap' voor een ander ook wel een 'tikje'. Ik ken wat dat betreft de auto nog niet goed genoeg.

Ik heb nog garantie en op zich een prima verstandhouding met de verkoper, maar ik weet ook hoe het werkt en hij is nog niet 'kapot'.

Graag verneem ik van de experts en de ervaringsdeskundigen op dit vlak hoe ik de 'klachten' die ik ervaar moet plaatsen.
Alvast bedankt!
jpwg001
6th Gear member

Kijk, weer een mooie Volvo in de buurt! Sanders kan ik je aanraden, eerlijk en betrouwbaar bedrijf. Mijn auto komt er ook. En ik heb er altijd goede ervaringen. V.w.b. de automaat... Dat weet ik niet, maar een powerflush kan je helpen. Het vuil wordt uit de bak gespoeld met olie en er komt vers olie in. Ik lees er veel positieve verhalen over.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
NicoXC70
1st Gear member

Goed om te lezen dat je ervaringen daar goed zijn!

Valt dus best mee hoe 'gek' Eindhoven is met zoveel Volvo-rijders. Bij mij in het relatief kleine straatje staan nu dus 3 XC70's plus nog 2 andere Volvo's! te gek!

Wat de topic betreft: de bak is al geflusht.
jpwg001
6th Gear member

Waar in Eindhoven ben jij te spotten? Doe je er een forumsticker op?

Laat ze bij Sanders maar eens kijken naar je automaat.
mees
6th Gear member
Contacteer:

Mijn GT5 bonkt en hapert ook.
Al een aantal keren geflust en gerepareerd.
Maarre:
als je er een caravan achter hangt en je schakelt (liefst) handmatig met hogere toeren: super !!
Losse auto erna weer, ook super in D en geen bonk in R.
Helaas zakt de losse auto na een week weer in, als je niet handmatig schakelt.
Nu ben ik weer handmatig gaan schakelen bij hogere toeren (3000), zonder caravan:
geen bonken.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
NicoXC70
1st Gear member

Afgelopen week bij Sanders geweest met de Volvo en dat was een prettige ervaring. Ze hebben mijn auto een dag gehad om een rit mee te maken en wat verder onderzoek.

In principe kwam er niks heftigs naar voren. Klein beetje speling op de assen was samen met de klapperende automaatbak het meest opvallende. De automaat bonkt bij terugschakelen van de 2 naar de 1. Dit bonken is wat hen betreft te hard, maar het schijnt ook dat ze er oud mee kunnen worden....

Helaas heeft de automaat ook 2 keer na een lange rit ingehouden en schakelde hij slecht op. Dit gebeurde echter niet toen zij er in hebben gereden, maar zij gaven wel aan dat dit een slecht teken zou kunnen zijn. De bak zou geflusht zijn, maar zij vonden de olie wel erg donker en niet helemaal fris ruiken.

Verder wel geconcludeerd dat de wiellager linksvoor kapot is. Deze gaat dus gemaakt worden. Het mooie aan Sanders is dat zij niet geheimzinnig doen over reparaties en kosten. De 'zoon van' verteld mij rustig dat het vervangen van een lager bij dit type niet zo lastig is, omdat hij niet geperst heeft te worden. Als je dus een beetje handig bent en een beetje ervaring hebt dan is het makkelijk zelf te doen. Dit ga ik dan dus ook zelf doen. Pak ik de andere lager ook meteen mee en vervang ik ook meteen de schijven en blokken, omdat hij bij aanremmen begint te trillen.

Kortom; een uitstekende service bij Sanders en ik kom er zeker terug!
Laatst gewijzigd door NicoXC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jpwg001
6th Gear member

Fijn dat je hetzelfde gevoel hebt als dat ik heb...
NicoXC70
1st Gear member

Voortbordurend op vorig topic;

De haperende automaat zit mij toch niet lekker. Hij is wat mij betreft te wisselvallig. Revisie schijnt een bijzonder duur (2500 euro) verhaal te zijn, wat de auto bijna niet waard is (financieel)
Of zijn hier meer mogelijkheden?
Bijvoorrbeeld een goede tweedehands kopen bij Elferink en deze er onder laten plaatsen?

Voordat ik echter daar aan ga beginnen heb ik toch maar contact gezocht met Gerry Slot uit Uden. Ik wil echter voorkomen dat ik met een flush alleen iets uitstel. Gelukkig begreep Gerry dit volkomen en hij adviseerde mij om langs te komen nadat hij weer zo heeft gehaperd en dan kan hij de foutcodes uitlezen die er dan toch blijken te zijn (zonder dat je hier melding van krijgt.)
Dit zal dus het eerste zijn wat ik ga doen. Ik hoop ten zeerste dat hij mij kan helpen en ik een dure vervanging of revisie kan voorkomen.

Tot slot nog 1 vraag:
heeft iemand toevallig een handleiding voor het vervangen van wiellager voor? Waarschijnlijk zal het niet lastig zijn, maar dan kan ik vast zien wat ik kan verwachten?
of ^_^
Bestaat er voor de Volvo een dergelijk programma waar ik dit uit kan halen?
of ^_^
kan een ik een vraagbaak van de V70 kopen, omdat de XC daar ook in staat (of hetzelfde is?)
:D
Alvast bedankt!!
O-)
Laatst gewijzigd door NicoXC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
elmarconi
1st Gear member

NicoXC70 schreef: Voortbordurend op vorig topic;

De haperende automaat zit mij toch niet lekker. Hij is wat mij betreft te wisselvallig. Revisie schijnt een bijzonder duur (2500 euro) verhaal te zijn, wat de auto bijna niet waard is (financieel)
Of zijn hier meer mogelijkheden?
Bijvoorrbeeld een goede tweedehands kopen bij Elferink en deze er onder laten plaatsen?

Voordat ik echter daar aan ga beginnen heb ik toch maar contact gezocht met Gerry Slot uit Uden. Ik wil echter voorkomen dat ik met een flush alleen iets uitstel. Gelukkig begreep Gerry dit volkomen en hij adviseerde mij om langs te komen nadat hij weer zo heeft gehaperd en dan kan hij de foutcodes uitlezen die er dan toch blijken te zijn (zonder dat je hier melding van krijgt.)
Dit zal dus het eerste zijn wat ik ga doen. Ik hoop ten zeerste dat hij mij kan helpen en ik een dure vervanging of revisie kan voorkomen.

Tot slot nog 1 vraag:
heeft iemand toevallig een handleiding voor het vervangen van wiellager voor? Waarschijnlijk zal het niet lastig zijn, maar dan kan ik vast zien wat ik kan verwachten?
of ^_^
Bestaat er voor de Volvo een dergelijk programma waar ik dit uit kan halen?
of ^_^
kan een ik een vraagbaak van de V70 kopen, omdat de XC daar ook in staat (of hetzelfde is?)
:D
Alvast bedankt!!
O-)
Tweedehandse Geartronic is net zo'n grote gok. Waarom liggen bij de sloop alleen blokken met km-standen van minder dan 175.000 km. o.O
Leuke link voor Howto's: http://www.volvoxc.com/resources/how-to/
Wiellagers: http://www.volvoxc.com/0/resources/how- ... repair.pdf
2006 XC70 2.5T Summum Barentz Blue
evert65
6th Gear member

ga eerst eens praten met gery van powerflush
hij kent die volvobakken door en door , hij kan je vertellen wat er mis mee is en wat de oplossing is
keep calm!, your randomizer is running
NicoXC70
1st Gear member

Bedankt voor de How-to's! Die zijn zeer bruikbaar!

Zodra de bak weer kuren krijgt zal ik zeker naar Gerry gaan!
Bij de laatste rit van 2 x 250km werkte alle onderdelen zeer harmonisch samen en reed de auto fantastisch. Dus ook de bak.
Toch vreemd hoe dit per week kan verschillen.
NicoXC70
1st Gear member

Zo, auto is bij Gerry Slot geweest voor advies.
De signalen die ik heb, duiden op een kapot brein van de automaatbak. Prijzige reparatie.
Hij wilde nog wel de olie controleren. Deze bleek in zeer slechte staat. Het leek net bruin water. Dus flushen moest wel ondanks dat het wellicht niet zal helpen voor de problemen die de bak heeft.

Na de Flush bleek de bak wel verbeterd. Vooral met terugschakelen was er een grote verandering waarneembaar. Alleen met opschakelen van 2 naar 3 lijkt hij nu voor het eerst meer te 'bonken'. Een beetje vreemd wat mij betreft.

Het zal voorlopig even aanzien zien om te kijken hoe de bak zich verder ontwikkeld. Kans is toch groot dat het brein vervangen al moeten worden.

Daarnaast nieuwe wiellagers binnen en morgen ga ik deze vervangen! Ik hoop dat het goed zal gaan!
kikonline
2nd Gear member

Hi Nico,

Hoe gaat het nu met de auto? Ben even benieuwd.

Groet, Roberto
C70 summum 2.4i 2007

Voorheen XC70 2.5T summum 2003
prwi
3rd Gear member

NicoXC70 schreef: Hij wilde nog wel de olie controleren. Deze bleek in zeer slechte staat. Het leek net bruin water. Dus flushen moest wel ondanks dat het wellicht niet zal helpen voor de problemen die de bak heeft.
Eerder in dit topic schreef je dat de auto geleverd is met een verse flush (volgens de verkoper). Welke verkoper was dat ?
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”