Motorproblemen op 105 000km
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
17e juni gaat ie op technisch onderzoek
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Update
,
Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet gediend ben van uitspraken als, 'oudere auto' en 'hoge km stand' bij 18 maand / 105 000km voor een product van 75 000 euro.
Het standpunt is duidelijk geworden.
De meetresultaten zijn naar volvo NL doorgestuurd en goed bevonden zijn.
De laatste 0,5 liter bijvullen melding is alweer 7500km geleden.
Belangrijkste voor mij is dat aangegeven is het dossier niet te sluiten en nog wat additieven toe te voegen om de rubbers intern wat soepeler te krijgen. En hopende op verbetering. En dat er verder wordt gekeken indien de problemen aanhouden
De garage beweerde overigens dat er meer v60 PIH's zijn met hoge olieverbruiken

Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet gediend ben van uitspraken als, 'oudere auto' en 'hoge km stand' bij 18 maand / 105 000km voor een product van 75 000 euro.
Het standpunt is duidelijk geworden.
De meetresultaten zijn naar volvo NL doorgestuurd en goed bevonden zijn.
De laatste 0,5 liter bijvullen melding is alweer 7500km geleden.
Belangrijkste voor mij is dat aangegeven is het dossier niet te sluiten en nog wat additieven toe te voegen om de rubbers intern wat soepeler te krijgen. En hopende op verbetering. En dat er verder wordt gekeken indien de problemen aanhouden
De garage beweerde overigens dat er meer v60 PIH's zijn met hoge olieverbruiken
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5249
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Mijn PIH heeft meer dan 70 k km's gereden en ik heb nog nooit olie bijgevuld. Ik ken ook geen andere PIH's met een olieverbruik. Ik blijf het zeer relevant vinden dat het olieverbruik er kennelijk voor de motor reparatie niet was.
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Dat heb ik ook meermaals kenbaar gemaakt
En dan zeggen ze ja, maar de motor kan natuurlijk zijn geweest, en dat lijkt mij ook, aangezien de koelvloeistof melding veeeeeel te laat kwam (toen ie al kompleet leeg was)
En dan zeggen ze ja, maar de motor kan natuurlijk zijn geweest, en dat lijkt mij ook, aangezien de koelvloeistof melding veeeeeel te laat kwam (toen ie al kompleet leeg was)
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
De motor kan natuurlijk wat zijn geweest?Jaromir schreef: Dat heb ik ook meermaals kenbaar gemaakt
En dan zeggen ze ja, maar de motor kan natuurlijk zijn geweest, en dat lijkt mij ook, aangezien de koelvloeistof melding veeeeeel te laat kwam (toen ie al kompleet leeg was)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ook wij hebben nog nooit olie hoeven bij te vullen. Same goes voor alle andere Volvo's die we hebben gehad.
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Te heet zijn geweest 

2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Anders zou ik gewoon de media opzoeken met dit verhaal, zit Volvo echt niet op te wachten.
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik heb ook nog nooit olie bijgevuld, maar hij gaat donderdag voor de 60k beurt en dan zal ik toch eens even vragen hoe het daarmee gesteld is en ook hoeveel elektra km erop staat.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5249
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Gefeliciteerd met ne nwe alfa. Dreigen met media beschouw ik als chantage. Dit soort gesprekken doen normale mensen op basis van redelijkheid en technische argumenten waardoor je ook redelijkheid terug kunt verwachten. Chantage is in mijn ogen nooit een goede en duurzame manier om je zin te krijgen.jp-v60 schreef: Anders zou ik gewoon de media opzoeken met dit verhaal, zit Volvo echt niet op te wachten.
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
Op basis van de info die Jaromir post lijkt er een oorzakelijk verband te zijn tussen de eerdere motorschade, het verlies van koelvloeistof en het huidige olieverbruik. Als dit daadwerkelijk het geval is kan ik meniet voorstellen dat VCNL zich op de positie zou zeggen "barst maar" onafhankelijk van of het een V40 van 25 k is of een PIH van 75 k.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Mij is niet duidelijk of Volvo nu al een definitief standpunt heeft ingenomen of niet. Wat is nu de status Jaromir? Is het nu zo dat het olieverbruik vanzelf minder geworden is en dat Volvo voorlopig geen verdere actie onderneemt?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Zoals ik het lees kan die barsten en vinden ze dat het binnen de norm zitNielsPHEV schreef:Gefeliciteerd met ne nwe alfa. Dreigen met media beschouw ik als chantage. Dit soort gesprekken doen normale mensen op basis van redelijkheid en technische argumenten waardoor je ook redelijkheid terug kunt verwachten. Chantage is in mijn ogen nooit een goede en duurzame manier om je zin te krijgen.jp-v60 schreef: Anders zou ik gewoon de media opzoeken met dit verhaal, zit Volvo echt niet op te wachten.
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
Op basis van de info die Jaromir post lijkt er een oorzakelijk verband te zijn tussen de eerdere motorschade, het verlies van koelvloeistof en het huidige olieverbruik. Als dit daadwerkelijk het geval is kan ik meniet voorstellen dat VCNL zich op de positie zou zeggen "barst maar" onafhankelijk van of het een V40 van 25 k is of een PIH van 75 k.
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Helaas waar...
Ze zeggen gewoon dat olieverbruik bij een auto hoort, de een wat minder als de ander.
Het enigste dat ik heb kunnen bereiken is dat het dossier nog niet gesloten wordt.
Je kan helaas niet in 1 dag testen hoeveel olie er over de volgende 5000km wordt verbruikt.
Dus het is gewoon rijden tot de volgende melding, en danweer bijde dealer stoppen om bij te vullen en de km stand te noteren
Ze zeggen gewoon dat olieverbruik bij een auto hoort, de een wat minder als de ander.
Het enigste dat ik heb kunnen bereiken is dat het dossier nog niet gesloten wordt.
Je kan helaas niet in 1 dag testen hoeveel olie er over de volgende 5000km wordt verbruikt.
Dus het is gewoon rijden tot de volgende melding, en danweer bijde dealer stoppen om bij te vullen en de km stand te noteren
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Olieverbruik hoger, een duidelijk ja.
Brandstofverbruik, het is minimaal, maar ik heb het idee van wel
Brandstofverbruik, het is minimaal, maar ik heb het idee van wel
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Niet zo netjes dit. Had wel meer verwacht, zeker als je nog in de race was voor een xc90.