Motorproblemen op 105 000km

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

17e juni gaat ie op technisch onderzoek
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Mooi.
Een begin is er. Krijg je wel passend vervangend vervoer?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28451
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Toch zeker een V60 PIH die wel goed is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Update :),

Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet gediend ben van uitspraken als, 'oudere auto' en 'hoge km stand' bij 18 maand / 105 000km voor een product van 75 000 euro.
Het standpunt is duidelijk geworden.

De meetresultaten zijn naar volvo NL doorgestuurd en goed bevonden zijn.
De laatste 0,5 liter bijvullen melding is alweer 7500km geleden.

Belangrijkste voor mij is dat aangegeven is het dossier niet te sluiten en nog wat additieven toe te voegen om de rubbers intern wat soepeler te krijgen. En hopende op verbetering. En dat er verder wordt gekeken indien de problemen aanhouden
De garage beweerde overigens dat er meer v60 PIH's zijn met hoge olieverbruiken
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5249
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Mijn PIH heeft meer dan 70 k km's gereden en ik heb nog nooit olie bijgevuld. Ik ken ook geen andere PIH's met een olieverbruik. Ik blijf het zeer relevant vinden dat het olieverbruik er kennelijk voor de motor reparatie niet was.
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Dat heb ik ook meermaals kenbaar gemaakt

En dan zeggen ze ja, maar de motor kan natuurlijk zijn geweest, en dat lijkt mij ook, aangezien de koelvloeistof melding veeeeeel te laat kwam (toen ie al kompleet leeg was)
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Jaromir schreef: Dat heb ik ook meermaals kenbaar gemaakt

En dan zeggen ze ja, maar de motor kan natuurlijk zijn geweest, en dat lijkt mij ook, aangezien de koelvloeistof melding veeeeeel te laat kwam (toen ie al kompleet leeg was)
De motor kan natuurlijk wat zijn geweest?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ook wij hebben nog nooit olie hoeven bij te vullen. Same goes voor alle andere Volvo's die we hebben gehad.
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Te heet zijn geweest :)
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

hij is zeker wel te heet geweest, zal dan ook wel tegen een vastloper aangezeten hebben, met de nodige schade aan de zuigers en cilinders, dan gaat een motor ook meer verbruiken.
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Anders zou ik gewoon de media opzoeken met dit verhaal, zit Volvo echt niet op te wachten.
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik heb ook nog nooit olie bijgevuld, maar hij gaat donderdag voor de 60k beurt en dan zal ik toch eens even vragen hoe het daarmee gesteld is en ook hoeveel elektra km erop staat.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5249
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

jp-v60 schreef: Anders zou ik gewoon de media opzoeken met dit verhaal, zit Volvo echt niet op te wachten.
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
Gefeliciteerd met ne nwe alfa. Dreigen met media beschouw ik als chantage. Dit soort gesprekken doen normale mensen op basis van redelijkheid en technische argumenten waardoor je ook redelijkheid terug kunt verwachten. Chantage is in mijn ogen nooit een goede en duurzame manier om je zin te krijgen.

Op basis van de info die Jaromir post lijkt er een oorzakelijk verband te zijn tussen de eerdere motorschade, het verlies van koelvloeistof en het huidige olieverbruik. Als dit daadwerkelijk het geval is kan ik meniet voorstellen dat VCNL zich op de positie zou zeggen "barst maar" onafhankelijk van of het een V40 van 25 k is of een PIH van 75 k.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Mij is niet duidelijk of Volvo nu al een definitief standpunt heeft ingenomen of niet. Wat is nu de status Jaromir? Is het nu zo dat het olieverbruik vanzelf minder geworden is en dat Volvo voorlopig geen verdere actie onderneemt?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

NielsPHEV schreef:
jp-v60 schreef: Anders zou ik gewoon de media opzoeken met dit verhaal, zit Volvo echt niet op te wachten.
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
Gefeliciteerd met ne nwe alfa. Dreigen met media beschouw ik als chantage. Dit soort gesprekken doen normale mensen op basis van redelijkheid en technische argumenten waardoor je ook redelijkheid terug kunt verwachten. Chantage is in mijn ogen nooit een goede en duurzame manier om je zin te krijgen.

Op basis van de info die Jaromir post lijkt er een oorzakelijk verband te zijn tussen de eerdere motorschade, het verlies van koelvloeistof en het huidige olieverbruik. Als dit daadwerkelijk het geval is kan ik meniet voorstellen dat VCNL zich op de positie zou zeggen "barst maar" onafhankelijk van of het een V40 van 25 k is of een PIH van 75 k.
Zoals ik het lees kan die barsten en vinden ze dat het binnen de norm zit
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Helaas waar...
Ze zeggen gewoon dat olieverbruik bij een auto hoort, de een wat minder als de ander.
Het enigste dat ik heb kunnen bereiken is dat het dossier nog niet gesloten wordt.
Je kan helaas niet in 1 dag testen hoeveel olie er over de volgende 5000km wordt verbruikt.
Dus het is gewoon rijden tot de volgende melding, en danweer bijde dealer stoppen om bij te vullen en de km stand te noteren
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28451
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Daar ben je dan mooi klaar mee, wat een flutservice van Volvo.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Het gaat dus als ik het goed begrepen heb om:
- relatief hoog olie verbruik.
- verhoogd brandstof verbruik.
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Olieverbruik hoger, een duidelijk ja.
Brandstofverbruik, het is minimaal, maar ik heb het idee van wel
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Niet zo netjes dit. Had wel meer verwacht, zeker als je nog in de race was voor een xc90.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”