Pagina 3 van 4
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 05.06.2015 - 18:23
door Jaromir
17e juni gaat ie op technisch onderzoek
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 05.06.2015 - 20:20
door vaudi
Mooi.
Een begin is er. Krijg je wel passend vervangend vervoer?
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 05.06.2015 - 20:50
door lint
Toch zeker een V60 PIH die wel goed is.
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 30.06.2015 - 09:43
door Jaromir
Update

,
Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet gediend ben van uitspraken als, 'oudere auto' en 'hoge km stand' bij 18 maand / 105 000km voor een product van 75 000 euro.
Het standpunt is duidelijk geworden.
De meetresultaten zijn naar volvo NL doorgestuurd en goed bevonden zijn.
De laatste 0,5 liter bijvullen melding is alweer 7500km geleden.
Belangrijkste voor mij is dat aangegeven is het dossier niet te sluiten en nog wat additieven toe te voegen om de rubbers intern wat soepeler te krijgen. En hopende op verbetering. En dat er verder wordt gekeken indien de problemen aanhouden
De garage beweerde overigens dat er meer v60 PIH's zijn met hoge olieverbruiken
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 30.06.2015 - 09:50
door NielsPHEV
Mijn PIH heeft meer dan 70 k km's gereden en ik heb nog nooit olie bijgevuld. Ik ken ook geen andere PIH's met een olieverbruik. Ik blijf het zeer relevant vinden dat het olieverbruik er kennelijk voor de motor reparatie niet was.
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 30.06.2015 - 10:00
door Jaromir
Dat heb ik ook meermaals kenbaar gemaakt
En dan zeggen ze ja, maar de motor kan natuurlijk zijn geweest, en dat lijkt mij ook, aangezien de koelvloeistof melding veeeeeel te laat kwam (toen ie al kompleet leeg was)
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 30.06.2015 - 10:14
door IkeV70
Jaromir schreef:
Dat heb ik ook meermaals kenbaar gemaakt
En dan zeggen ze ja, maar de motor kan natuurlijk zijn geweest, en dat lijkt mij ook, aangezien de koelvloeistof melding veeeeeel te laat kwam (toen ie al kompleet leeg was)
De motor kan natuurlijk wat zijn geweest?
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 30.06.2015 - 10:15
door rsnhakan
Ook wij hebben nog nooit olie hoeven bij te vullen. Same goes voor alle andere Volvo's die we hebben gehad.
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 30.06.2015 - 18:12
door Jaromir
Te heet zijn geweest

Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 01.07.2015 - 19:00
door jp-v60
hij is zeker wel te heet geweest, zal dan ook wel tegen een vastloper aangezeten hebben, met de nodige schade aan de zuigers en cilinders, dan gaat een motor ook meer verbruiken.
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 01.07.2015 - 19:04
door jp-v60
Anders zou ik gewoon de media opzoeken met dit verhaal, zit Volvo echt niet op te wachten.
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 02.07.2015 - 11:03
door Paul
Ik heb ook nog nooit olie bijgevuld, maar hij gaat donderdag voor de 60k beurt en dan zal ik toch eens even vragen hoe het daarmee gesteld is en ook hoeveel elektra km erop staat.
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 02.07.2015 - 11:32
door NielsPHEV
jp-v60 schreef:
Anders zou ik gewoon de media opzoeken met dit verhaal, zit Volvo echt niet op te wachten.
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
Gefeliciteerd met ne nwe alfa. Dreigen met media beschouw ik als chantage. Dit soort gesprekken doen normale mensen op basis van redelijkheid en technische argumenten waardoor je ook redelijkheid terug kunt verwachten. Chantage is in mijn ogen nooit een goede en duurzame manier om je zin te krijgen.
Op basis van de info die Jaromir post lijkt er een oorzakelijk verband te zijn tussen de eerdere motorschade, het verlies van koelvloeistof en het huidige olieverbruik. Als dit daadwerkelijk het geval is kan ik meniet voorstellen dat VCNL zich op de positie zou zeggen "barst maar" onafhankelijk van of het een V40 van 25 k is of een PIH van 75 k.
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 02.07.2015 - 12:08
door IkeV70
Mij is niet duidelijk of Volvo nu al een definitief standpunt heeft ingenomen of niet. Wat is nu de status Jaromir? Is het nu zo dat het olieverbruik vanzelf minder geworden is en dat Volvo voorlopig geen verdere actie onderneemt?
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 06.07.2015 - 22:17
door jp-v60
NielsPHEV schreef:
jp-v60 schreef:
Anders zou ik gewoon de media opzoeken met dit verhaal, zit Volvo echt niet op te wachten.
één keer meegemaakt met Alfa romeo, spinternieuw en constant water in de achterbak. en maar noodoplossingen. uiteindelijk gedriegd met de media en wat denk je na 1,5 jaar mocht die gratis en voor niets omgeruild worden voor een nieuwe
Gefeliciteerd met ne nwe alfa. Dreigen met media beschouw ik als chantage. Dit soort gesprekken doen normale mensen op basis van redelijkheid en technische argumenten waardoor je ook redelijkheid terug kunt verwachten. Chantage is in mijn ogen nooit een goede en duurzame manier om je zin te krijgen.
Op basis van de info die Jaromir post lijkt er een oorzakelijk verband te zijn tussen de eerdere motorschade, het verlies van koelvloeistof en het huidige olieverbruik. Als dit daadwerkelijk het geval is kan ik meniet voorstellen dat VCNL zich op de positie zou zeggen "barst maar" onafhankelijk van of het een V40 van 25 k is of een PIH van 75 k.
Zoals ik het lees kan die barsten en vinden ze dat het binnen de norm zit
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 07.07.2015 - 20:52
door Jaromir
Helaas waar...
Ze zeggen gewoon dat olieverbruik bij een auto hoort, de een wat minder als de ander.
Het enigste dat ik heb kunnen bereiken is dat het dossier nog niet gesloten wordt.
Je kan helaas niet in 1 dag testen hoeveel olie er over de volgende 5000km wordt verbruikt.
Dus het is gewoon rijden tot de volgende melding, en danweer bijde dealer stoppen om bij te vullen en de km stand te noteren
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 07.07.2015 - 21:16
door lint
Daar ben je dan mooi klaar mee, wat een flutservice van Volvo.
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 07.07.2015 - 21:41
door vaudi
Het gaat dus als ik het goed begrepen heb om:
- relatief hoog olie verbruik.
- verhoogd brandstof verbruik.
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 08.07.2015 - 09:32
door Jaromir
Olieverbruik hoger, een duidelijk ja.
Brandstofverbruik, het is minimaal, maar ik heb het idee van wel
Re: Motorproblemen op 105 000km
Geplaatst: 08.07.2015 - 10:32
door Autozoeker
Niet zo netjes dit. Had wel meer verwacht, zeker als je nog in de race was voor een xc90.