Nou ze zijn er hoor!
Vandaag opgehaald in Germania en meteen 275km op de klokjes gezet. De dealert vond het geweldig hoe de koop gegaan was en begon meteen te roepen dat hij niet kon begrijpen dat iemand 2 PiH's overmaakte zonder überhaupt elkaar ooit gezien te hebben! Ik heb alleen geglimlacht, hij wist genoeg
Ik moet zeggen, het eerste ritje viel me niet tegen! Wel risicootje aamgezien ik maar 1 setje garageplaten had kunnen regelen, maar goed, ze staan op 't erf!
Kon duidelijk voelen dat t.o.v. de PIH van een vriendje van me, dit Heico onderstel echt een wereld van verschil is. De 19 inch 245/35 zijn ook echt geweldig, wegligging van de combi is echt Duits goed en veel beter dan de standaard, al moet ik zeggen dat ik het zelfs nog iets te zacht vond, maar prima zo. Het "happen" en "zoeken" in een snelle bocht was in ieder geval weg. Al durfde ik 'm nog niet de bocht om te zetten. Eerst maar ff de verzekering actief hebben!
Verder was 't verbruik gewoon lekker zoals ik gewend ben! 1:11, hele rit in AWD gereden. Lijkt me beter om de eerste 1.000 gewoon als een normale diesel in te rijden. Dus gewoon lekker vlot, niet boven de 4.000 toeren.
Verder veel ACC gebruikt, ook geweldig mits in de kortste afstand en beetje anticiperend rijdend (dus uitzetten als je in de verte langzaam rijdend verkeer ziet en gas erop als berkeer naar rechts stuurt).
Ik kan hier best aan gaan wennen, geloof ik! Enige commentaar op dit moment: die rand in het stuur is inderdaad verschrikkelijk. Wie heeft dat bedacht?? Ga maandag meteen een ander vriendje bellen om te kijken of ik dat kan laten aanpassen voor een beetje minder dan een Heico stuurtje.
Ik voorzie een heerlijke zaterdag in de auto met de handleiding op schoot!