Pagina 3 van 4

Geplaatst: 04.10.2006 - 09:02
door +++t blijft behelpen+++
menjo schreef:Volvo's ook
klopt, maar veel langer.

Geplaatst: 26.11.2006 - 20:50
door Macdaddy
Het is helemaal geen rompslomp!
(Zie ook de nuttige links in de posts hiervoor)

1 Auto kopen
2 export kenteken regelen bij plaatselijke "Zulassungstelle" (verzekerd naar huis rijden)
3 COC (Certificate of Conformity) opvragen bij Volvo
4 Aanmelden bij RDW voor keuring
5 Keuren (met gratis eendags kenteken die je bij keuringsafspraak krijgt)
6 Bij Douane BPM betalen (is vaak zelfde gebouw als RDW keuring)
7 Wachten op kenteken
8 Kentekenplaten drukken
9 Vastschroeven en rijden maar!!

Geplaatst: 26.11.2006 - 20:55
door liquid_force
Macdaddy schreef: 2 export kenteken regelen bij plaatselijke "Zulassungstelle" (verzekerd naar huis rijden)
3 COC (Certificate of Conformity) opvragen bij Volvo
2. de export-verzekering 'koop' je bij de lokale winkel van de ADAC, daarna kun je pas de export-kentekens regelen
3. COC opvragen is niet altijd noodzakelijk, zou eerst informeren bij het RdW of het noodzakelijk is voor je zojuist gekochte wagen.

Geplaatst: 17.12.2006 - 00:12
door Macdaddy
Samenvatting:

Een goede (dealer) Volvo in Duitsland kopen loont!

Ik heb er net een gehaald en kan hem nu als ik wil direct met winst doorverkopen. Doe ik niet omdat ik deze een paar jaar ga rijden!

Geplaatst: 17.12.2006 - 10:52
door Bover
Tja het loont in Duitsland kopen. Zeker hier in het grensgebied lopen veel ex Duitse auto's. Veel volvo's hebben onderhoud van de duitse Volo dealer in Gronau ( meself ook ).

Maar het risico blijft het mogelijk niet kunnen achterhalen van Kilometers en schade.
Je zou ervan uit mogen gaan dat bij de volvodealers Duitsland betrouwbaar gekocht kan worden...

Maar zoals Gevanje zijn auto uit Duitsland geen gelukkige was;
zo is mijn volvo D5 ( import uit Italie via Schaap Lelystad ) een super probleemloze auto. Al 60.000km lang dit jaar.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9174

De Duitse Volvo dealer in Gronau vraagt zich af "wat dar loss ist in Holland"" omdat veel volvo's uit de grensstreek de Duitse Volvo garage kiezen voor het onderhoud.

Mijn ervaring is dat onderhoud aantoonbaar 25 % goedkoper is en vaak ook meer. Kan zelfs op onderdelen nog goedkoper zijn..
:D

Maar goed weten allemaal dat de volvo garages verschillend zijn....
mensen maken het verschil.....en niet het onderdeel want dat is het zelfde

Geplaatst: 17.12.2006 - 17:18
door VolvoRob
Ik ga met mijn Volvo naar mijn garage, en dat is geen Volvo dealer maar wel iemand die ik voor 200% vertrouw! Goede service, duidelijke afspraken, eerlijk advies en een hele goede prijs. Ik heb het gevoel dat ik bij de Volvo dealer toch dat mooie gebouw er bij moet betalen (tenminste, dat zou ik concluderen als ik de uurtarieven vergelijk....)

Geplaatst: 17.12.2006 - 17:19
door VolvoRob
Oh ja, de monteur die zich met mijn auto bezighoudt, werkte vroeger bij Volvo.... ook een goed gevoel, toch?

Geplaatst: 17.08.2007 - 23:22
door FelixB
bart simpson schreef:"nur für export" dat zijn waarschijnlijk prijzen zonder btw, die moet je dan toch hier nog even betalen.
Nee, dat betekent dat je geen garantie hebt(die de verkoper je wettelijk moet geven)!
Oftewel: PAS OP!!!!!!!

Zelf ben ik ook in D voor een V70 wezen kijken.
Kreeg de tip: zoek er meerdere, dan kun je verder kijken als er 1 niet bevalt, dat bleek een goede tip te zijn!

1e: V70 2.4t. Was intussen al verkocht en de verkoper (Jeep-dealer) was 'vergeten'mij te bellen, dus voor niets gereden.
2e: T5, bijna helemaal vol: verkoper was te beroerd om mij een proefrit te laten maken ondanks dat ik 1 dag tevoor had gebeld dat ik zou komen.
Zijn reactie was 'kom morgen maar terug', ik dus pleite zonder terug te komen
3e stond bij een opkoper van schade-auto's die ze repareert en verkoopt.
Heb niet eens de moeite gedaan om uit te stappen.

Moraal: 1 dag verspild, 300 euro (benzine + autokosten) kosten gehad en teleurgesteld. Ik kijk nu maar weer in NL.

PS morgen kijken naar een V70 T5 uit 2000 :P in Nederland dus!

Geplaatst: 18.08.2007 - 00:09
door VolvoRob
@FelixB: probeer het eens bij Boma in Dedemsvaart. Staat ook op Marktplaats. Ik heb er zelf vorig jaar een Volvo gekocht, en kan er alleen maar positief over zijn.

Geplaatst: 18.08.2007 - 00:52
door TTT242
Net een Duitse V70 T5 2004 naar België gehaald. Is al ingeschreven en alles. Heb 2 weken geleden een weekje verlof genomen en een dagje of 3 de ogen de kost gegeven en een 10-tal wagens gaan bezichtigen. Er zitten R ook slechte bij, maar ook hele mooie en goed onderhouden. Kijken vergelijken en gaan proefrijden. Kosten voor import naar B.....wat tijd, bezine en 0,15 Eurocent invoerrechten bij de douane :twisted: . Verder de gewone inschrijvingskosten van een normale tweedehandswagen in B. . Was echt een makkie en een aanrader. Een V70N T5 vind je in B. niet. Er stond er op www slechts ééntje. In D. veel keuze, vol opties en meestal weiniger km's.

Geplaatst: 18.08.2007 - 10:09
door VolvoRob
@FelixB: Boma heeft op MP een aantal auto's te koop staan, bijvoorbeeld:
V70 D5 Automaat, Bj 2004, Black Edition, Navi, Xenon, Leder, Advertentienr.:10611316313
Ik heb er zeker geen aandelen of zo, maar ben gewoon erg te spreken over hoe hij de zaken aanpakt en hoe erg hij op service gericht is.
Succes bij de zoektocht!

auto uit duitsland

Geplaatst: 18.08.2007 - 10:58
door dik999
Hoi,

Vorige week donderdag een V70 uit 2000 uit duitsland gehaald. Maandag RDW + APK keuren en BPM betaalt en donderdag had ik het kenteken in huis.
Keuren zonder afspraak werkt goed. Wel vroeg gaan, anders sta je in de wachtrij.
NU is de V70 bij de garage voor LPG inbouw.

Ik vond het een leuk avontuur en het bespaart zeker een groot bedrag.

Dik

Geplaatst: 18.08.2007 - 11:07
door bartv70
Hoi,

Zelf een paar maanden zelf een V70 geïmporteerd, beetje rompslomp toch rond
de 5 a 6000 euro bespaart(Volgens mijn huidige Volvo dealer)
"nur für export" ....blijf er van af, dit zijn auto's die men in Duitsland
niet aan Duitsers mag of kan verkopen, de verkoper is nm verplicht garantie te geven en de auto te laten keuren.
Bij exportauto's hoeft dat niet, dus je koopt op voorhand ellende
Je betaalt alleen BTW als je een auto uit een niet EU land haalt

BartV70

Kijk ook op deze link en scroll 3/4 naar beneden voor mijn verhaal
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Geplaatst: 18.08.2007 - 13:27
door flyingd
koop een auto met MwSt. ausweisbar. (Mehrwertsteuer ausweisbar) dat houd in de het een BTW auto is.
als je hem koopt in Duitsland moet je de volle prijs betalen. maar zodra je hem hebt ingevoert kun je 16% van de aanschaf prijs terug krijgen bij de verkoper. (lees handelaar) Of je moet iemand kennen met een autobedrijf, die kan hem zonder deze Mehrwertsteuer ophalen.

zelf ophalen en terug rijden is geen probleem. Je kan daar in Duitsland bij de Landkreis (soort van provintie huis) een tijdelijk export kenteken krijgen die geloof ik een maand geldig is.

heb je ook al op deze site gekeken? www.mobile.de
dat is de grootste occassion site van Duitsland. daar vind je zelft een leuke D5 voor 7000 euro.
bart simpson schreef:"nur für export" dat zijn waarschijnlijk prijzen zonder btw, die moet je dan toch hier nog even betalen.
Dat zegt niets over wel of geen BTW. dat heeft meer te maken met de staat van de auto. bovendien betaal je als particulier altijd de belasting bij de verkoper. dus niet hier.

Geplaatst: 18.08.2007 - 16:52
door Sayhello
Voor een juiste berekening van de bpm kun je naar www.autotelex.nl
Staan alle auto's op vermeld en heb je gelijk een officieel formulier voor de douane. (kosten zijn wel €14.95,- maar dan heb je ook geen problemen tijdens de invoer.
Bij www.autoweek.nl kun je een schatting maken van je bpm even kijken wat waarde van de auto was in dat jaar en dan naar de bpm calculator op die site.
Keuren is tegenwoordig erg gemakkelijk. Zonder afspraak (wel op tijd zijn dan ben je snel aan de beurt)
Eventueel met of zonder apk keuring, dit moet je anders wel later bij een erkend apk keuringsstation laten doen.

Wat betreft Nur Für Export, is idd. oppassen. Vraag altijd naar orginele km en checkheft (onderhoudsboekje) en maak een kaufvertrag deze is te downloaden op http://www.mobile.de/_pdf/kaufvertrag.pdf

Geplaatst: 18.08.2007 - 16:54
door bartv70
Hoi,

De D5 die hierboven beschreven wordt heeft 167.000km gelopen, mocht iemand interesse hebben wees er dan van verzekerd dat de distributieriem, waterpomp ed
vervangen zijn, dit moet bij 160.000km.
Dit is een kostbare onderhoudsbeurt(700-1000 Euro)

Groetjes BartV70

Geplaatst: 18.08.2007 - 23:36
door FelixB
VolvoRob schreef:@FelixB: Boma heeft op MP een aantal auto's te koop staan, bijvoorbeeld:
V70 D5 Automaat, Bj 2004, Black Edition, Navi, Xenon, Leder, Advertentienr.:10611316313
Ik heb er zeker geen aandelen of zo, maar ben gewoon erg te spreken over hoe hij de zaken aanpakt en hoe erg hij op service gericht is.
Succes bij de zoektocht!
Dank je wel, maar....

Heb net vandaag in Macharen bij Carmix een V70 T5 gehaald.
Bj 11/2000 - bijna alle opties (geen leer, schuifdak en zo).

Zal een dezer dagen alles eens netjes voorstellen!

Geplaatst: 19.08.2007 - 10:26
door bartv70
Hoi,

Gefeliciteerd met je aanwinst, laat ons weten hoe die bevalt en natuurlijk
wachten wij op foto's

BartV70

Geplaatst: 19.08.2007 - 17:02
door Black 2.4T awd
Hoi,

Houdt er wel rekening mee dat er in Duitsland geen N.A.P bestaat en dat er dus met de kilometerstand gerommeld kan worden. Ik heb zelf een V70 2.4T awd 2002 ingevoerd met 94.000 echte km. Deze auto was van een duitse oogarts maar een orgineel nederlandse auto geleverd door een Volvodealer uit Limburg. Met onderhoudsboekje en rekeningen met km standen en data.

Geplaatst: 19.08.2007 - 21:36
door bartv70
Hoi,

Met de kilometerstand rommelen in Duitsland is niet uitgesloten, maar weet dat
knoeien met de km.stand daar wordt gezien als een misdrijf.
"Das ist auch der Grund weshalb in manchen Anzeigen explizit "nur an Gewerbetreibende oder Export" drin steht. So umgeht der Verkäufer die Gewährleistungspflicht."

Dit sluit niet uit dat er niet geknoeid word, maar een goede handelaar gaat zijn handen hier niet aan branden.(Wat is een goede handelaar)

BartV70