Pagina 3 van 4

Geplaatst: 03.12.2006 - 16:27
door nordicman
En waar denk jij dat Shell het koopt als de Raffinaderij stil ligt, of als zij meer vraag dan productie hebben.
Ook grote maatschappijen kopen of importeren grote partijen op om dit weg te blenden met hun eigen productie.

Geplaatst: 03.12.2006 - 16:51
door Battlecruiser
Het is waar dat witte pompen restantpartijen opkopen.
Dat ze dat soms mixen hoeft geen enkel probleem te zijn voor een normale automotor. De benzine van de verschillende raffinaderijen heeft altijd minstens RON95-kwalificatie. Alleen de toevoegingen kunnen verschillen, maar die zijn niet per se nodig voor een motor. Een mix van benzines kan geen kwaad, want anders zou je immers ook altijd bij hetzelfde merk moeten tanken en de meeste automobilisten doen dat niet, dus mixen ze zelf de benzine óók in hun tankje.

Geplaatst: 03.12.2006 - 17:18
door Marcel
Het goedkoopste tanken is de eerste verdienste.
Dat duurdere benzine minder verbruik tot gevolg zouden hebben zal, maar moet je afwachten. Zelf geloof ik er niet zo in, en is het maar afwachten of je inderdaad iets merkt in de portemonaille.

Bij mij gaat al honderdduizenden kilometers de goedkoopste witte pompbenzine in de tank, en ik heb er nog nooit een nadelig effect van gehad.

En airmiles spaar ik niet. Alles wat je spaart zit bij de prijs inbegrepen, en betaal je dus per saldo teveel. Liever een pomp waar ze niet aan zegeltjes o.i.d. doen.

ps. met mijn tankpas maakt het me niet uit en tank ik waar de tank leeg is.... ;)

Geplaatst: 09.12.2006 - 11:49
door Remon
Tinq werd gisteren bij ons in de buurt bijgevuld door Gulf. Ik weet niet of dit al gemeld is. Maar dan heb ik persoonlijk liever de Tango met Shell.

Geplaatst: 09.12.2006 - 12:38
door V480-S60
@Remon,
Gulf heeft Tinq in eigendom dus dat is niet vreemd!
En als "vijand" van de eigenaar van het moederbedrijf Demarol te Harderwijk kom ik dus per definitie niet bij deze bedrijven. (Of het moet vanwege mijn werk zijn)

En als ik het goed heb heeft Shell Tango inmiddels ook al weer verkocht.

Geplaatst: 09.12.2006 - 13:10
door nordicman
Tja,

En Gulf haalt bij o.a. Q8, en Bp. zijn brandstoffen.
Want Gulf heeft al sinds 15 jaar geen raffinadrij meer hier in de Europoort.
Als je in de Europoort komt, zie je vaak div. merken bij div, raff. hun tankwagens vullen, kwestie van vraag, aanbod en prijs.

Geplaatst: 09.12.2006 - 13:11
door Remon
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat de Tango opgezet was door dezelfde oprichter als Routemobiel.

Geplaatst: 09.12.2006 - 15:16
door V480-S60
nordicman schreef:Tja,

En Gulf haalt bij o.a. Q8, en Bp. zijn brandstoffen.
Want Gulf heeft al sinds 15 jaar geen raffinadrij meer hier in de Europoort.
Als je in de Europoort komt, zie je vaak div. merken bij div, raff. hun tankwagens vullen, kwestie van vraag, aanbod en prijs.
Dat is mij dus bekend.
Maar het gaat mij dus niet om waar Gulf zijn brandstoffen vandaan haalt. Vanwege heel andere redenen, zoals al gemeld, kom ik daar pertinent niet, hoe goedkoop ze ook mogen zijn.

Geplaatst: 09.12.2006 - 15:18
door V480-S60
@Remon
Volgens mij klopt dat maar hij heeft het een aantal jaar geleden verkocht aan Shell.

Geplaatst: 09.12.2006 - 16:05
door s80t6
ik heb hetzelfde ook eens gehad een paar maand geleden, ik tank doorgaans altijd bij hetzelfde station, tot die ene keer. helemaal vol gegooid. en die hele tank was het soms stotteren met koude motor en een beetje inhouden.

Geplaatst: 17.12.2006 - 11:11
door Axemen
Dezelfde gepensioneerde anwb man die ik in de 'boor een gaatje in je uitlaat' draad benoemde vertelde: bij mij gaat er alleen de goedkoopste brandstof in (hij had een Toyota diesel bus van een paar jaar oud). Zijn motivatie was: 'elke' brandstof is anders, de additieven veranderen per half jaar omdat ze daar continue mee aan het experimenteren zijn, keer op keer moet het motor management systeem dus 'uitzoeken' hoe het beste de desbetreffende brandstof te verbranden. M.a.w. het maakt niet uit wat je erin gooit, na een paar minuten heeft het mms de verbranding weer onder controle.

Dit druist wel in tegen diverse geluiden alhier.
Ik weet het niet.

Misschien dat oudere mms-en minder flexibel hierin zijn (nauwere marges hebben wat de kwaliteit van de brandstof betreft) ?

Misschien dat er af en toe gewoon een oude restpartij die 'over de datum is' op de markt komt en je net pech hebt als je die treft ?

En, heeft iemand ervaring met brandstofkeuze versus 'het knikkeren' van een diesel ?

Geplaatst: 17.12.2006 - 14:55
door Gideon_XC90
Deze discussies blijven altijd leuk natuurlijk.

het is volgens mij een heel groot stuk een gevoelskwestie tanken bij een A of B merk.

Ikzelf tank meestal bij Tango, heb hier geen problemen mee motorisch gezien

gr
Gideon

Geplaatst: 17.12.2006 - 18:19
door Gast
Ik tank ook altijd bij Tinq (voorheen Gulf en daarvoor Demarol). Dat deed ik vroeger al met m'n brommer en later met alle auto's die ik heb gehad tot nu toe en nooit geen problemen ondervonden. Ik heb ook wel eens bij Shell, BP enz. getankt op vakantie maar ik kan geen enkel verschil merken. Ik ga dus zeker niet bij zo'n dure merkpomp tanken.

Piet

Geplaatst: 18.12.2006 - 16:39
door V480-S60
lingsper schreef:Ik tank ook altijd bij Tinq (voorheen Gulf en daarvoor Demarol).
Je tankt dus nog altijd bij Demarol! Alleen is het tankstation nu onbemand.

Geplaatst: 19.12.2006 - 02:47
door Axemen
@V480-V40

Weet niet meer precies waar (ben niet erg helder meer op dit uur), maar heb je ergens zien schrijven (meen ik me te herinneren) dat je uit principe niet bij Demarol tankt.

Waar komt dat vandaan als ik vragen mag ?

(Zonder gekheid, zal het ongetwijfeld met je eens zijn, welke oliemaatschappij heeft geen zwarte handen ???)

Geplaatst: 19.12.2006 - 13:09
door V480-S60
Inderdaad heeft ook het gedeeltelijk met zwarte handen te maken.
De overige reden zal ik niet op een openbaar forum kenbaar maken.

Geplaatst: 24.12.2006 - 11:38
door Gast
Ik tank gewoon bij degene die de brandstoffen het minst duur aanbied. Als de Shell onder de prijs van de Tinq (of Demarol) zou gaan zitten zou ik daar gaan tanken. Nu zeer zeker niet. Ik weet dat het allemaal nogal ingewikkeld ligt maar de Shell is toch degene die de brandstofprijs verhoogt en elke keer als ik de winstcijfers zie dan hebben ze weer een nieuwe recordwinst geboekt. Als je 70 liter tankt is 8 cent per liter minder toch nog aardig wat.

Piet

Geplaatst: 24.12.2006 - 12:06
door Hans
Gisteren bij de Tango; liter diesel: 89,9 eurocent...twee straten verder bij de esso; liter diesel: 1 euro...

Gooi 'm maar vol bij de Tango zeg ik...hoef ik niet naar binnen om bij de kassa te pinnen. Gewoon aan de zuil, pas erin en tanken maar.

Geplaatst: 26.12.2006 - 16:37
door V480-S60
Natuurlijk kan ik me dat voorstellen Piet. Ik zeg ook niet dat je daar niet moet gaan tanken. Ik zeg alleen dat ik er, om mij moverende redenen, nooit zal tanken. Ook al is ie nog zo goedkoop.
Daarnaast heb ik het geluk dat ik een eveneens onbemande pomp (maar dan van Esso) in de buurt heb die zelfs goedkoper is dan de Tinq en de Gulf in de nabije omgeving.

Geplaatst: 09.01.2007 - 22:31
door v40pokemon
hans anesthesie schreef:Gisteren bij de Tango; liter diesel: 89,9 eurocent...twee straten verder bij de esso; liter diesel: 1 euro...
Als ik in Helmond zit pak ik altijd de Shell bij de brandweer. Ik heb de indruk dat die vestiging de goedkoopste aanbieder is van V-power...
(kheb gemerkt dat de TDI met V-power nauwelijks nog rookt en dat is me wel de meerprijs waard...)