Heb je al wel de massa naar het blok gecontroleerd?
Eventueel met een goede startkabel vanaf blok naar een goede massa op het chassis.
Ben benieuwd of je dit al getest hebt?
De gloeispiralen trekken nogal wat amperes, en werken dus niet optimaal bij een slecht contact.
Dit is niet te controleren met een multimeter, deze meet zelfs verbinding als de massakabel 1 draadje heeft.
Als de accuspanning door de lage temperaturen naar beneden gaat, gaan de amperes nog verder omhoog.
Misschien is makkelijk te meten met een amperetang hoeveel ampere de gloeierij neemt, en dan vergelijken bij een andere volvo.
Alleen om dit uit te sluiten. Ik heb zelf vreemde storingen gehad met een slechte massakabel naar blok bij een golf diesel.
Alweer slecht starten
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Laatst gewijzigd door hvt op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Zou kunnen ja, toch iets elektrisch ERGENS in die auto. Zou hij daar een storing van hebben, en opslaan die ik kan uitlezen met Vida?
Frank komt deze week misschien even langs om hem uit te lezen.
De auto staat nu bij mijn vader. Mondeo er voor, kabel er tussen, en op een gegeven moment koppeling op laten komen. Zo waar, het ding ontwaakte uit zijn korte winterslaap.
Liep stationair 900 toeren maar goed, ik kon zelf verder rijden. Hij staat nu met de neus onder de carport.
Daar even de motor uit, en direct weer starten. Dan toch geen problemen met de brandstof toevoer?
Compressie, er tikt ook iets op de rechter cilinder. Misschien een klep die net niet goed sluit en de zuiger raakt?
Klinkt steeds ernstiger.
Wil met Vida ook zo'n injector retour test doen.
Frank komt deze week misschien even langs om hem uit te lezen.
De auto staat nu bij mijn vader. Mondeo er voor, kabel er tussen, en op een gegeven moment koppeling op laten komen. Zo waar, het ding ontwaakte uit zijn korte winterslaap.
Liep stationair 900 toeren maar goed, ik kon zelf verder rijden. Hij staat nu met de neus onder de carport.
Daar even de motor uit, en direct weer starten. Dan toch geen problemen met de brandstof toevoer?
Compressie, er tikt ook iets op de rechter cilinder. Misschien een klep die net niet goed sluit en de zuiger raakt?
Klinkt steeds ernstiger.
Wil met Vida ook zo'n injector retour test doen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Als je hem wel kunt aan slepen, zit het toch niet in het brandstofsysteem?
En een slecht contact ergens in brandstofkleppen, motormanagement, oid wordt toch ook niet opeens beter met aanslepen?
Lijkt dan toch iets in het start gedeelte.
Gloeispiralen had je toch al vervangen?
Probeer morgen anders wel even de startkabeltest. Om een slechte blokmassa uit te sluiten.
Zoek maar eens op google hiernaar, je zou niet de eerste zijn.
En een slecht contact ergens in brandstofkleppen, motormanagement, oid wordt toch ook niet opeens beter met aanslepen?
Lijkt dan toch iets in het start gedeelte.
Gloeispiralen had je toch al vervangen?
Probeer morgen anders wel even de startkabeltest. Om een slechte blokmassa uit te sluiten.
Zoek maar eens op google hiernaar, je zou niet de eerste zijn.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ga ik opschrijven, anders vergeet ik het.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Geprobeerd, geen verschil.
Zit trouwens de startmotor niet op dezelfde massa? Die draait namelijk goed rond, dan zouden de gloeipluggen ook goede massa hebben toch?
Net even de stekker van 1 gloeiplug los gemaakt en gemeten of er spanning op komt te staan, ja dus. Spanning vanaf het moment dat de sleutel op stand II gaat, spiraaltje in het dashboard gaat branden, uit, en pas zo'n 20 sec later hoor je een relais tikken en gaat de spanning er weer af.
Net ook even bij de dealer geweest om te vragen waar zekering FFM1 (gloeipluggen, 60A) zit, maar die wou hij niet opzoeken. Meet ze maar even door was het antwoord, gedaan dus.
Hij begon ook over de verstuivers. Als bij kou 1 niet goed is geeft de motormanagement geen signaal om te starten en kunnen de andere 4 cilinders ook niet starten.
Volgende stap is dan de retourtest van de verstuivers doen, en dat kan niet met Vida.
En als iemand alsnog weet waar die FFM1 zekering zit, ik ben nu wel benieuwd. Moet een dikke platte zekering zijn die ergens aan de onderzijde van de zekeringbox zit.
Zit trouwens de startmotor niet op dezelfde massa? Die draait namelijk goed rond, dan zouden de gloeipluggen ook goede massa hebben toch?
Net even de stekker van 1 gloeiplug los gemaakt en gemeten of er spanning op komt te staan, ja dus. Spanning vanaf het moment dat de sleutel op stand II gaat, spiraaltje in het dashboard gaat branden, uit, en pas zo'n 20 sec later hoor je een relais tikken en gaat de spanning er weer af.
Net ook even bij de dealer geweest om te vragen waar zekering FFM1 (gloeipluggen, 60A) zit, maar die wou hij niet opzoeken. Meet ze maar even door was het antwoord, gedaan dus.
Hij begon ook over de verstuivers. Als bij kou 1 niet goed is geeft de motormanagement geen signaal om te starten en kunnen de andere 4 cilinders ook niet starten.
Volgende stap is dan de retourtest van de verstuivers doen, en dat kan niet met Vida.
En als iemand alsnog weet waar die FFM1 zekering zit, ik ben nu wel benieuwd. Moet een dikke platte zekering zijn die ergens aan de onderzijde van de zekeringbox zit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Jammer dat dat het niet is.
Klopt startmotor krijgt ook massa via dezelfde massa.
Zat ik van te voren ook al aan te denken, maar las verschillende verhalen.
Was te proberen, je had vandaag toch alle tijd of niet?
Hopen dat Frank tijd en zin heeft om er binnenkort naar te kijken.
Gelukkig dat aanslepen wel werkt, kun je ook naar hem toe.
En hij zal die zekering ook wel kunnen vinden met vida.
Klopt startmotor krijgt ook massa via dezelfde massa.
Zat ik van te voren ook al aan te denken, maar las verschillende verhalen.
Was te proberen, je had vandaag toch alle tijd of niet?
Hopen dat Frank tijd en zin heeft om er binnenkort naar te kijken.
Gelukkig dat aanslepen wel werkt, kun je ook naar hem toe.
En hij zal die zekering ook wel kunnen vinden met vida.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4572
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
@Jeroen ik denk dat de FFM1 zekering in de buurt van de accu zit om een zo klein mogelijk spannings verlies te krijgen.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik had hem even opgezocht Hein, blijkt aan de onderkant van de zekeringbox te zitten in de motorruimte.


Morgen komt Frank met Vida en wat gereedschap. Gaan we de koude auto uitlezen (daarom kan ik niet naar hem toe), verstuivers stuk voor stuk verwarmen en starten. Hij zal toch een keer aan moeten gaan. Extra accu's staan in de schuur, Mondeo staat er naast dus stroom genoeg.
Materiaal om verstuivers te testen wil ik morgen halen als er weer geen bussen rijden, heeft toch nog voordelen die ijzel
Daarna nog even een compressietest doen.
We moeten toch redelijk ver komen morgen.


Morgen komt Frank met Vida en wat gereedschap. Gaan we de koude auto uitlezen (daarom kan ik niet naar hem toe), verstuivers stuk voor stuk verwarmen en starten. Hij zal toch een keer aan moeten gaan. Extra accu's staan in de schuur, Mondeo staat er naast dus stroom genoeg.
Materiaal om verstuivers te testen wil ik morgen halen als er weer geen bussen rijden, heeft toch nog voordelen die ijzel

Daarna nog even een compressietest doen.
We moeten toch redelijk ver komen morgen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Ik hoop dat Frank de redder in nood is.
Maar heb er alle vertrouwen in.
Succes morgen.
Maar heb er alle vertrouwen in.
Succes morgen.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
JeroenSpock schreef: Net even de stekker van 1 gloeiplug los gemaakt en gemeten of er spanning op komt te staan, ja dus.
Als je gloeipluggen spanning krijgen is de zekering toch in orde?Net ook even bij de dealer geweest om te vragen waar zekering FFM1 (gloeipluggen, 60A) zit, maar die wou hij niet opzoeken. Meet ze maar even door was het antwoord, gedaan dus.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als er spanning op de gloeispiralen staat is de zekering goed, die hoef je niet te controleren. Wat je wel kan controleren is of alle gloeispiralen ok zijn. Meet ze allemaal door. Als er een paar niet helemaal ok zijn, en de accu net niet fris meer (zie in het filmpje best een lage startspanning) wil de auto gewoon niet aanslaan. De moderne diesels hebben heel veel sensoren ingebouwd. Deze moeten allemaal een positief signaal aan de ECU afgeven wil er uberhaupt brandstof worden ingespoten. Als de startsnelheid bijv te laag is wordt er geen signaal gegeven aan de ECU.
Starten met een externe bron (startkabels) zegt ook niet zoveel. Het verlies over de startkabels is vaak te groot om echt voldoende spanning te kunnen leveren. En als je dan nog een extra spanningsval hebt over de dikke kabel van accu naar startmotor wil het gewoon niet. Het feit dat de auto wel direct aanslaat met aanslepen geeft al aan dat de startsnelheid van de startmotor gewoon te laag is.
Wat je nog eens zou kunnen meten is de spanning op de startmotor tijdens het starten. En dan echt op de polen. Het beste kun je dat doen met een voltmeter met geheugen functie. Die geeft dan de hoogste en laagste spanning aan tijdens de meting. De kabel wil onder de isolatie bij de schoen vaak corroderen aan de startmotor kant. Dat zie je pas als je de kabel demonteert en wat vervormt. De brokken vallen er dan vaak uit. Pas daar wel op, als je connectie maakt tussen die dikke kabel en het chassis heb je een dikke sluiting en nog eens vuurrwerk.
Starten met een externe bron (startkabels) zegt ook niet zoveel. Het verlies over de startkabels is vaak te groot om echt voldoende spanning te kunnen leveren. En als je dan nog een extra spanningsval hebt over de dikke kabel van accu naar startmotor wil het gewoon niet. Het feit dat de auto wel direct aanslaat met aanslepen geeft al aan dat de startsnelheid van de startmotor gewoon te laag is.
Wat je nog eens zou kunnen meten is de spanning op de startmotor tijdens het starten. En dan echt op de polen. Het beste kun je dat doen met een voltmeter met geheugen functie. Die geeft dan de hoogste en laagste spanning aan tijdens de meting. De kabel wil onder de isolatie bij de schoen vaak corroderen aan de startmotor kant. Dat zie je pas als je de kabel demonteert en wat vervormt. De brokken vallen er dan vaak uit. Pas daar wel op, als je connectie maakt tussen die dikke kabel en het chassis heb je een dikke sluiting en nog eens vuurrwerk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Accu is bijna een jaar oud, gloeipluggen zijn net 2 weken oud.
Kabel naar de startmotor ga ik morgen controleren (en de spanning). Tijdens het starten draait hij met 200 toeren.
Kabel naar de startmotor ga ik morgen controleren (en de spanning). Tijdens het starten draait hij met 200 toeren.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4572
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
kijk ook nog even goed naar de MASSA kabel tussen blok en accu
Maak anders de uiteinden even schoon en blank en dan heel goed vast zetten, zodat je daar zo min mogelijk weerstand tussen zit.
Maak anders de uiteinden even schoon en blank en dan heel goed vast zetten, zodat je daar zo min mogelijk weerstand tussen zit.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Opgeschreven, gaan we morgenavond controleren 

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Een nieuwe accu is zeker geen garantie dat alles ok is. Heb al zo vaak een rotte nieuwe accu gehad, dus ook hier, gewoon startspanning meten. Ik lees een startspanning af van lager dan 10 volt, en dat is gewoon te laag. Alleen dat zegt al voldoende over de staat van de accu.
Hoe is die 200 rpm gecontroleerd? Adhv de toerentellen of anders? Maw is dat toerental exact, of een schatting?
200 toeren is veel te laag, daarmee wordt er geen brandstof ingespoten. Dit is dan vermoedelijk de reden dat de motor niet wil aanslaan. Pas bij 400 rpm wordt er brandstof ingespoten!
Lees even goed wat ik geschreven heb over de massa kabel. Alleen de contacten schoonmaken helpt niet altijd. Controleer de kabel goed of nog beter, meten. Meten is weten!
Hoe is die 200 rpm gecontroleerd? Adhv de toerentellen of anders? Maw is dat toerental exact, of een schatting?
200 toeren is veel te laag, daarmee wordt er geen brandstof ingespoten. Dit is dan vermoedelijk de reden dat de motor niet wil aanslaan. Pas bij 400 rpm wordt er brandstof ingespoten!
Lees even goed wat ik geschreven heb over de massa kabel. Alleen de contacten schoonmaken helpt niet altijd. Controleer de kabel goed of nog beter, meten. Meten is weten!
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nog even naar het start filmpje gekeken, maar die bevestigt mij echt dat dat er iets met de accu zelf of de massa kabels niet in orde is. Tijdens starten valt de spanning terug naar minder als 10 volt, als je de sleutel los laat minder dan 12 volt en nadat de motor loopt is de spanning direct 14,3 volt. Bij een goede accu en goede massa kabels kan dat niet. De accu spanning moet dan veel langzamer omhoog gaan. Zou toch eerst daar zoeken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
De accu spanning en toerental komen van de CFE. Toen hij op de BS 11,4V aangaf heb ik achterin op de accu gemeten, daar kwam ik uit op 12,6V.
Er is dus al ergens een verlies
Er is dus al ergens een verlies
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Heb je de mogelijkheid om een qua capaciteit ongeveer vergelijkbare accu te proberen Jeroen?
accu s kunnen soms rare dingen zijn. Vorig jaar zelf een accu vervangen die volgens allerlei testen bij de dealer nog goed was, maar die toch niet meer de startstroom aan kon (dus onvoldoende toeren). Na vervangen op mijn aandringen nooit weer startproblemen. Dit natuurlijk naast de tips van hierboven, o.a. om de kabels goed te checken, zeker ook bij overgangen klem / kabel.
sterkte , dit zijn vervelende dingen.
accu s kunnen soms rare dingen zijn. Vorig jaar zelf een accu vervangen die volgens allerlei testen bij de dealer nog goed was, maar die toch niet meer de startstroom aan kon (dus onvoldoende toeren). Na vervangen op mijn aandringen nooit weer startproblemen. Dit natuurlijk naast de tips van hierboven, o.a. om de kabels goed te checken, zeker ook bij overgangen klem / kabel.
sterkte , dit zijn vervelende dingen.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar hoe kom je dan aan het start toerental?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wat jij zegt ervaar ik soms ook.sanco schreef: Heb je de mogelijkheid om een qua capaciteit ongeveer vergelijkbare accu te proberen Jeroen?
accu s kunnen soms rare dingen zijn. Vorig jaar zelf een accu vervangen die volgens allerlei testen bij de dealer nog goed was, maar die toch niet meer de startstroom aan kon (dus onvoldoende toeren). Na vervangen op mijn aandringen nooit weer startproblemen. Dit natuurlijk naast de tips van hierboven, o.a. om de kabels goed te checken, zeker ook bij overgangen klem / kabel.
sterkte , dit zijn vervelende dingen.
Hij pakt wel maar het klinkt soms twijfelend.
Ik zal er eens op blijven letten en anders gooi ik er een nieuwe in
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]